Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue: Januar 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det nuværende hold ville med 85 % sikkerhed ende i 1. division. Der SKAL en dygtig, kreativ, kæmpende og erfaren offensiv midtbanespiller til for bare at komme under 50 %. Og der skal endnu en klasseangriber til for at nå 25 %, ja måske kun 10 % risiko for nedrykning.
    Hvis Kent kan få holdet til at spille maksimalt fra dag 1 kan det blive endnu bedre.
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      Selvf. er der forskel på det .. det er klart, men at Izu fremstår som en der ikke har hovedet og hjertet med er umuligt at vide noget om for selv en garvet forhandler
      Det er det en dygtig fodboldleder finder ud af, når han researcher grundigt på en spiller, og laver sit forarbejde ordentligt. Det er ikke hokus-pokus, det er dygtighed der afgører, om en fodboldleder er god eller dårlig til at vurdere.

      Comment


        Skal vi ikke vente med rent faktisk at lande Kusk, før vi kan konkluderer, om OB kan eller ej. Men hvem siger iøvrigt, at han er løsningen? Ja en dygtig kantspiller, der kan udfordre, har speed, og det giver da noget, men er problemet ikke i det opbyggende spil? i manglen på ledere, der giver han jo ikke det store.

        Comment


          Pt. er det jo nogle spændende spillere, som OB bliver sat i forbindelse med på rygtebasis.

          Serge Deblé tænker jeg godt at vi kan bruge, og jeg tænker også, at han er ok realistisk. OB er en større klub end Viborg, og jeg tror også godt han ved, at han nok ikke kan komme på topholdene i rækken. Jeg synes, at han er pågående hurtig og utilregnelig. Han havde mål i støvlerne i den sæson, hvor Viborg rykkede op, og hvis han havde haft det samme målsnit i Suppen de sidste 1,5 sæson, så havde han heller ikke spillet i Viborg i dag. Derfor tror jeg på, at han er realistisk for OB, som stadig er et skridt op - også økonomisk.

          Kasper Kusk tror jeg også godt på kunne være realistisk, dog udelukkende på en leje for forårssæsonen. Argumentet for at han skulle overveje OB overhovedet må være Kent. Hvis han skal på et lejeophold i fire måneder, duer det ikke, at han skal til at tilvænne sig et nyt system. Han kender Kent Nielsens måde at spille på ud og ind, og derfor giver det mening, at han ikke skal tilpasse sig, men kan gå direkte ind og spille fra dag 1. Især når perspektivet ikke er længere end fire måneder-ish.

          Ryan Johnson Laursen
          ville jeg blive overrasket over, hvis vi kan hente. Jovist, han har været uheldig med skader det seneste stykke tid, og det er nok også det eneste der taler for, at vi overhovedet kan være med i kampen her. Hvis vi da altså er med i kampen. Hans topniveau er langt over vores nuværende på højrebackpositionen, og kan han komme op i gear, er der helt afgjort stort videresalgspotentiale i ham. Han har allerede været interessant for klubber i Belgien bl.a., uden det dog har kastet noget af sig.

          Målmanden fra City er 100 procent en afløser for Falkesgaard, såfremt han overhovedet er god nok. Fordi man er på kontrakt i City er det ikke ensbetydende med, at man kan stå på mål. Claudio Bravo er et fint eksempel på dette . De engelske klubber har nok typisk 8-9 målmænd på tværs af første-, U23- og U18-holdet, så lad os lige slå koldt vandt i blodet her.

          Jeg drømmer om, at vi henter en angriber der kan lidt af de uventede a la Deblé, og så helt klart vores største mangel - en kreatør a la Kusk. Falks afgang har efterladt et hold uden den mindste snært af fantasi og uforudsiglighed, hvilket også er grunden til, at vi ikke kan lave mål. Alle andre hold i Superligaen ved hvordan vi vil spille, og da vi ikke har nogen, der kan spille lidt uden om den typiske Kent Nielsen ABC-bold, er vi for nemme at læse. Falk var totalt uforudsigelig, hvilket gjorde, at vi tit kunne fange modstanderen i situationer, de ikke var forberedt på.

          Og så håber jeg virkelig, at vi er i 'god tid' og henter en højreback, nu hvor Oliver Lund med meget stor sandsynlighed er fortid i klubben til sommer.

          Afgange:
          Nu slap vi jo af med Thomas Mikkelsen, der var alt alt alt for ringe til OB. Derudover håber jeg, at vi sender Izunna af sted. Det virker realistisk, og det virker som om, han ikke gider være i OB, som situationen er nu (plads på holdet, spilletid og alle andre faktorer medregnet). Derudover så jeg gerne, at vi sendte Jønsson af hæwleds' til. Det virker dog urealistisk, eftersom han kun har været her i seks måneders tid.

          Comment


            Men du ville få samme gylle svar.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Selvf. er der forskel på det .. det er klart, men at Izu fremstår som en der ikke har hovedet og hjertet med er umuligt at vide noget om for selv en garvet forhandler
              Nej, det er ikke umuligt at vide noget om.
              Izunna var ikke fast mand da han forlod FCM og han var det bestemt heller ikke i Rusland.
              De burde have tjekket mere op på ham, elendig signing.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                Det er rigtigt. Når det kommer til stykket er der stor forskel.

                Men nu tager diskussionen jo udgangspunkt i et spørgmål og hans svar til et fanmøde. Og det var ærligt talt et dårligt/dumt spørgsmål. "Hvorfor forstærkede OB ikke truppen i transfervinduet?"

                Det virker jo klart som et spørgsmål, der er stillet mere for at provokere end for at få et ordentligt og ærligt svar. Det er ikke et spørgsmål, der "tvinger" ham til at tage stilling til om truppen rent faktisk er forstærket eller redegøre for hvorfor man gjorde det ene og ikke mente det var nødvendigt at gøre det andet.

                For på papiret er det jo formentligt rigtigt nok, at man investerede en stor del af (løn)budgettet (formentligt mere end de fleste konkurrenter) ved at hente nogle profiler/stamspillere fra konkurrenter - endda klubber der lå højere i tabellen.
                Kenneth Emil fik heftig kritik i sit sidst halvår i AAB.
                Jønsson kan vi jo selv se ikke er god nok ... det burde de bare have haft bedre styr på ... altså det er trods alt deres job!
                Joao var sat af.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Ryan J Laursen ikke med #EfB trup i dag. På vej til #ob#transferdk#sldk#lægetjek

                  Skriver Søren Sorgenfri på twitter nu...
                  Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                  Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                    Ryan J Laursen ikke med #EfB trup i dag. På vej til #ob#transferdk#sldk#lægetjek

                    Skriver Søren Sorgenfri på twitter nu...
                    Tipsbladet er også med: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...g-esbjerg-back

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      bum bum, er ikke ellevild af begejstring, men ok.. Kusk!, så var det noget andet.. Der er allerede investeret tid i Desler som hb, og det fungerede defensivt ok synes jeg.. Vb var vores store problem ( i en kombo med Jønsson på vk, som fyldte omtrent det samme som en sulten etiopier i vores defensive organisation). Så er transfervinduet vel lukket for OBs vedkommende må man formode, med mulighed for en eventuel Deble tilgang på falderebet. En mand som givet kan sjove ting i angrebet, men ingen målsluger, eller decideret konkurrent til AK og Fester..

                      Comment


                        Dejlig perspektivrig signing. Jeg tror at mange undervurderer, hvor meget vi har manglet en offensiv back der kan gøre tingene færdige. Der er gode ting hos alle de fire vi har nu, men ingen af dem har den samlede pakke Ryan Laursen har, når han er velspillende, og ens for alle fire er, at kvaliteten på modstanderens sidste 1/3 lader meget tilbage at ønske.

                        Lad os håbe på bedre tider fremover for Ryan rent fysisk, så kan det her gå hen og blive et rigtigt godt bekendtskab for klubben, både sportsligt men muligvis også økonomisk.

                        Comment


                          ja, muligvis.., men tidligst fra næste sæson IMO, og så er arbejdet med Desler på hb jo mere eller mindre spildt investering..

                          Comment


                            Spændende, hvordan han kommer til at gøre det i de sande striber. Jeg er meget nervøs ved hans skadeshistorik, men omvendt er det vel også på grund af den, at vi overhovedet har en chance med ham.

                            Og så kan vi komme af med elendige Oliver Lund og skubbe Desler frem, hvor han hører til.

                            Jeg ligger på en 4 ud af 10 i glæde. Den kan hurtigt falde, hvis vi finder ud af, at vi har købt en patient i stedet for en spiller.
                            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Spændende, hvordan han kommer til at gøre det i de sande striber. Jeg er meget nervøs ved hans skadeshistorik, men omvendt er det vel også på grund af den, at vi overhovedet har en chance med ham.

                              Og så kan vi komme af med elendige Oliver Lund og skubbe Desler frem, hvor han hører til.

                              Jeg ligger på en 4 ud af 10 i glæde. Den kan hurtigt falde, hvis vi finder ud af, at vi har købt en patient i stedet for en spiller.
                              Jeg vil sige at min glæde kommer op på 5. Fantastisk signing, hvis det altså bliver en realitet. Det er 100% pga. hans skadeshistorik, st det kan lade sig gøre at hente ham - Det er et sats, men han skulle være tilbage igen rent fysisk, så jeg håber og tror vi bliver rigtig glade for ham. Lur mig ikke at min rating på glædesskalaen ligger på 10 om et år, når han har bevist hans værd på HB.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                                Spændende, hvordan han kommer til at gøre det i de sande striber. Jeg er meget nervøs ved hans skadeshistorik, men omvendt er det vel også på grund af den, at vi overhovedet har en chance med ham.

                                Og så kan vi komme af med elendige Oliver Lund og skubbe Desler frem, hvor han hører til.

                                Jeg ligger på en 4 ud af 10 i glæde. Den kan hurtigt falde, hvis vi finder ud af, at vi har købt en patient i stedet for en spiller.
                                Det tror jeg ikke du skal regne med, med KN ved roret.. Kanterne skal ind i banen og ikke til baglinjen, det skal backen derimod.. Sådan ser KN nu engang bare fodbold.. Så hvis RJL slår til fra dag et, så står vi med to kompetente til samme position. Ved ikke om en af dem kan spille vb, men ellers ændrer denne signing ikke umiddelbart meget..

                                Comment

                                Working...
                                X