Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue: Januar 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Han skal ikke egentlig smides på porten, på den måde er jeg enig... mener dog klart det ville være fuldt forsvarligt at takke ja til et bud på ham, og hvis han selv er med på den så kan det jo ikke være bedre...
    Det er også et af problemerne, det er sket begge sæsoner i OB nu, og det har vi ikke råd til sker igen...

    Ud fra hans løn, hans position i truppen, de opgaver han nu skal løse på en fodboldbane, den indsats han lægger i det, og flere andre ting, så mener jeg også han er blandt de dårligste... Levere man ikke i et halvt år, kun garner en enkelt gang, samt døjer med skader og er den dyreste at have gående rundt, så er du absolut blandt de øverste på min salgsliste...
    Det råderum der var på budgettet der, det er vel ædt op af de penge der ikke er kommet ind i tv og præmie penge... det var måske godt vi ikke gjorde det, så havde vi måske været tvunget til at sælge nu...
    Og jeg mener det er for tidligt. Det er svært for OB at hente gode og trofaste angribere der vil klubben. I mange år.. Så hvorfor smide en af den på porten der oven i købet har små 5 år tilbage af sin kontrakt og pt ikke er mange kroner værd?
    I en klub SKAL der bare være plads til skader og formnedgang. Og det gør man ved at have 3-4 gode angribere plus 1 talent.

    Og her har ledelsen fejlet igen. Big Time. Men det er da muligt at man har fattet alvoren nu

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Med mindre at man fra ledelsen nikker ja til at åbne læderet og man laver transfers i 2-4 millioner klassen. 1 af dem og så måske en leje med en form for option..
      Alternativet kan være nedrykning og minus 30 mill
      Uanset hvor stor en pose penge JH får at gøre med så tror jeg ikke på han har hverken netværk eller faglig indsigt til at hente de rigtige . Det bliver ikke lettere af at vi er blandt favoritterne til en nedrykning .
      Advarselslamperne begyndte at blinke for længe siden og gav et varsel om hvor vi var på vej hen . Nu er vi her så hvor vi er blevet meget lidt attraktive og vil få mere end svært ved at hente gode spillere til klubben , også selvom der bliver åbnet for at betale overpriser og evt springe lønloftet ..

      Allerede da OB indledte samtalerne med Falk om en forlængelse burde ledelsen kunne se at den kurs vi kørte ikke var attraktiv for de bedre spillere , og nu ser vi det igen hvor Makrini med stor sandsynlighed flygter .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Uanset hvor stor en pose penge JH får at gøre med så tror jeg ikke på han har hverken netværk eller faglig indsigt til at hente de rigtige . Det bliver ikke lettere af at vi er blandt favoritterne til en nedrykning .
        Advarselslamperne begyndte at blinke for længe siden og gav et varsel om hvor vi var på vej hen . Nu er vi her så hvor vi er blevet meget lidt attraktive og vil få mere end svært ved at hente gode spillere til klubben , også selvom der bliver åbnet for at betale overpriser og evt springe lønloftet ..

        Allerede da OB indledte samtalerne med Falk om en forlængelse burde ledelsen kunne se at den kurs vi kørte ikke var attraktiv for de bedre spillere , og nu ser vi det igen hvor Makrini med stor sandsynlighed flygter .
        Jammen er slet ikke uenig. Jeg har heller ingen tiltro til JH. Overhovedet.. Men nogen har jo fundet Festersen,Zohore,Gryte,Tverskov,Makrini og Joan som jo alle har gjort det super godt.. Vi må håbe at netop den person kan gøre det samme igen.. Det satser jeg på. Tvivler sgu snart lige så meget på Kents Hitrate hvis det bare er gamle Aab spillere han vil have

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Uanset hvor stor en pose penge JH får at gøre med så tror jeg ikke på han har hverken netværk eller faglig indsigt til at hente de rigtige . Det bliver ikke lettere af at vi er blandt favoritterne til en nedrykning .
          Advarselslamperne begyndte at blinke for længe siden og gav et varsel om hvor vi var på vej hen . Nu er vi her så hvor vi er blevet meget lidt attraktive og vil få mere end svært ved at hente gode spillere til klubben , også selvom der bliver åbnet for at betale overpriser og evt springe lønloftet ..

          Allerede da OB indledte samtalerne med Falk om en forlængelse burde ledelsen kunne se at den kurs vi kørte ikke var attraktiv for de bedre spillere , og nu ser vi det igen hvor Makrini med stor sandsynlighed flygter .
          Jeg er enig i det første, men Makrini-forløbet undrer mig. Han har flere gange udtalt, at han gerne vil blive, mens det eneste der har været fremme er, at der ikke har været forhandlinger eller kontakttilbud. Jeg tolker det mere som om, at man ikke har travlt med at forlænge med ham.

          Om det er smart ved jeg ikke. Han har klart sine fejl og mangler: han er langsom, er ikke teknisk stærk og får en del kort/karantæner. Men han er også en spiller man kan regne med og man grundlæggende ved hvad man får fra. Han skaber nærmest intet offensivt men er også god til at holde det simpelt og roder sig sjældent ud i noget han ikke magter. Det er helt sikkert muligt at finde en bedre spiller end Makrini til pladsen, men med vores/JHs transferhistorik virker det lidt utopisk at tro på det vil lykkes.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Jammen er slet ikke uenig. Jeg har heller ingen tiltro til JH. Overhovedet.. Men nogen har jo fundet Festersen,Zohore,Gryte,Tverskov,Makrini og Joan som jo alle har gjort det super godt.. Vi må håbe at netop den person kan gøre det samme igen.. Det satser jeg på. Tvivler sgu snart lige så meget på Kents Hitrate hvis det bare er gamle Aab spillere han vil have
            Problemet er netop, at en større pose penge ikke nødvendigvis gør livet nemmere for Jesper Hansen. Hans (og vores scouts) netværk er tilsyneladende så lille og ubetydeligt, at vi kun kigger i bunden af ligaen og divisionerne.

            Hvis ikke OB skal ende i et giftigt nedrykningsspil til foråret, så skal der hentes klasse. Her mener jeg Pusic, Brock-Madsen og lignende. Der skal klasse ind på det her hold i alle kæder. En ægte leder i forsvaret, en spilstyrende central midtbane, en god venstrefløj, en stor og stærk angriber (ikke en latterlig svækling og boldmongol som TM). Problemet er så igen, at vi skifter et halvt hold, men sådan vil det blive ved med at være, så længe Jesper Hansen er i klubben. Han er ikke sin opgave voksen.

            Men jeg ved jo udmærket godt, at det ikke kommer til at ske. Jesper Hansen får ikke pengene til den slags transfers, og selv hvis han gjorde, så er hans stupide stolthed så stor, at han ville insistere på, at man kunne finde noget billigere og bedre et eller andet sted. Og så villa han vente, og vente, og vente og vente indtil sidste dag i transfervinduet, hvor han enten henter en Thomas Mikkelsen- eller Lasse Kryger-type eller helt lader være og undskylder sig med, at han prøvede at hente en spiller i Premier League (McGeady) eller en fast mand hos et dansk tophold (Mads Fenger).

            Nej, OB kommer ikke fri af nedrykningskampen - flere transferpenge eller ej - så længe Jesper Hansen skal styre klubben væk. Han har SÅ LIDT talent, SÅ LIDT netværk og SÅ LIDT vintermentalitet, at han har sovset klubben ind i denne tabertilstand, hvor man er glad og tilfreds for et point i Viborg, og hvor man naturligvis ikke er favoritter mod de hårde drenge fra Vendsyssel.

            Enten bliver Jesper Hansen fyret, eller også spiller OB i 1. Division inden for to sæsoner. Det er op til bestyrelsen at vælge, hvilken vej vi skal. Jeg tilgiver dem aldrig, hvis de lader Jesper Hansen fortsætte i sit job, og Fyn permanent skal undvære et superligahold.
            Last edited by StateTrooper; 13-12-2016, 10:10.
            OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Det ville træner Kent Nielsen til gengæld godt uddybe.
              - Det er jo klart, at vi ikke er tilfredse med det antal mål, vi har lavet. Men jeg er optimistisk, da jeg synes, at vi har potentiale til mere i selve truppen. Men hvis muligheden er der, vil vi også kigge på det.
              - Det kunne være en angriber eller en kreatør. Man kan jo løse den slags udfordringer på mange forskellige måder. Men samtidig skal det også være det rigtige, siger træneren.
              Det er jo så ikke sket endnu ... og hvem defineret "det rigtige" ? For den der umiddelbart har haft ansvaret har ikke tamt ret meget rigtigt indtil nu ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                Jeg er enig i det første, men Makrini-forløbet undrer mig. Han har flere gange udtalt, at han gerne vil blive, mens det eneste der har været fremme er, at der ikke har været forhandlinger eller kontakttilbud. Jeg tolker det mere som om, at man ikke har travlt med at forlænge med ham.

                Om det er smart ved jeg ikke. Han har klart sine fejl og mangler: han er langsom, er ikke teknisk stærk og får en del kort/karantæner. Men han er også en spiller man kan regne med og man grundlæggende ved hvad man får fra. Han skaber nærmest intet offensivt men er også god til at holde det simpelt og roder sig sjældent ud i noget han ikke magter. Det er helt sikkert muligt at finde en bedre spiller end Makrini til pladsen, men med vores/JHs transferhistorik virker det lidt utopisk at tro på det vil lykkes.
                Som jeg har forstået det har Makrini sparket bolden til hjørne og afventer klubbens situation før han vil forhandle .
                At han ikke er nogen super god fodboldspiller er vi enige om , men han er trods alt en af vores bedre spillere .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jammen er slet ikke uenig. Jeg har heller ingen tiltro til JH. Overhovedet.. Men nogen har jo fundet Festersen,Zohore,Gryte,Tverskov,Makrini og Joan som jo alle har gjort det super godt.. Vi må håbe at netop den person kan gøre det samme igen.. Det satser jeg på. Tvivler sgu snart lige så meget på Kents Hitrate hvis det bare er gamle Aab spillere han vil have
                  Kniber godt nok også med til tro på Knold og Tot - håber kaptajn Vom åbner pengepungen.

                  Men du har ret der er ramt rigtigt nogle tilfælde, håber det lykkes i dette vindue med nogle klarer forstærkninger.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Jammen er slet ikke uenig. Jeg har heller ingen tiltro til JH. Overhovedet.. Men nogen har jo fundet Festersen,Zohore,Gryte,Tverskov,Makrini og Joan som jo alle har gjort det super godt.. Vi må håbe at netop den person kan gøre det samme igen.. Det satser jeg på. Tvivler sgu snart lige så meget på Kents Hitrate hvis det bare er gamle Aab spillere han vil have
                    Grytebust har gjort det super, de andre har vel været svingende ... med et plus til Tverskov.
                    Altså, selv blind høne finder korn ...
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Jammen er slet ikke uenig. Jeg har heller ingen tiltro til JH. Overhovedet.. Men nogen har jo fundet Festersen,Zohore,Gryte,Tverskov,Makrini og Joan som jo alle har gjort det super godt.. Vi må håbe at netop den person kan gøre det samme igen.. Det satser jeg på. Tvivler sgu snart lige så meget på Kents Hitrate hvis det bare er gamle Aab spillere han vil have
                      Bevares der har da været nogle gode handler , men flertallet af handler har været flop , vi har ikke flyttet os opad med de få gode handler .
                      Den stabilitet der har været har været i svingdøren
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Jeg er enig i det første, men Makrini-forløbet undrer mig. Han har flere gange udtalt, at han gerne vil blive, mens det eneste der har været fremme er, at der ikke har været forhandlinger eller kontakttilbud. Jeg tolker det mere som om, at man ikke har travlt med at forlænge med ham.

                        Om det er smart ved jeg ikke. Han har klart sine fejl og mangler: han er langsom, er ikke teknisk stærk og får en del kort/karantæner. Men han er også en spiller man kan regne med og man grundlæggende ved hvad man får fra. Han skaber nærmest intet offensivt men er også god til at holde det simpelt og roder sig sjældent ud i noget han ikke magter. Det er helt sikkert muligt at finde en bedre spiller end Makrini til pladsen, men med vores/JHs transferhistorik virker det lidt utopisk at tro på det vil lykkes.
                        Makrini har faktisk udtalt at han var skuffet over placeringen og derfor afventede lidt.
                        Men det er sandt at han ikke har været prangende i år ... altså han ER jo meget begrænset.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Mikkel Rask færdig i VFF , måske os ?
                          Det blev så AGF, hurtigt ude af startblokken må man sige... men fint nok at han ryger den vej og ikke til Fyn..
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #73
                            http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/emil-lyng-faar-ikke-forlaenget-med-silkeborg/

                            Ham her håber jeg ikke, vi er ude efter..
                            Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg er helt med på det øverste du skriver. Men man henter altså ikke en så dyr spiller ind og smider ham på porten efter lidt over 1 år..
                              Historien har jo tydeligt vist at når han får ødelagt sin optakt af skader præsterer han ikke 100%. Og det er sket i år.. Men i foråret var han altså giftig. Og det bliver han nok igen..

                              Lad os nu snakke om at få de aller dårligste ud og noget kvalitet ind. Spillere uden fremtid. Der er han ikke i blandt.
                              Vi skal af med Izunna og Thomas Mikkelsen.. Det skal betyde 1 angriber og 1 midtbanespiller ind. Frigivede lønkrøner burde der være rigeligt af.
                              Og så syntes jeg at ledelsen skylder 1 fra i sommers hvor "Der var økonomisk råderum til at hente mere ind". Citat Jesper Hansen.. Meget gerne en kant spiller
                              Det burde være nok til at give Kent Nielsen de bedste forudsætninger for at redde os.. Bliver dog nok i tætte playoff kampe..
                              Jeg stiller mig lidt tvivlende på at vi kan komme af med Izunna uden at binde nogle lønkroner i halen på ham. Med det han har vist er det svært at se en dansk klub der vil betale hans lønkroner. Tror vi skal være heldige hvis der findes en russisk græsk tyrkisk eller kinesisk klub, der ser lyset i ham. Han virker tung og langsom, både i bevægelse og opfattelse, tror han voldsomt er på retur, og tvivler på han nogensiden kommer i nærheden af hans gamle nivaue. Virker ikke som personen der for alvor vil kæmpe sig tilbage.

                              Comment


                                #75
                                Så gerne vi kunne komme af med de 4 dyreste i truppen, da de ganske enkelt slet ikke levere, og de blot er hovedpersoner i en genfortælling om cirkus OB... Kommer der bud på AK, KEP, Izu eller Jønne, så skal vi slå til...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X