Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sparetider i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Av av av av av av

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tvs Se indlæg
      jeg ved ikke om der er andre som har hørt noget, eller om man skal tro på det, men har fra en som er sponsor at OB endnu engang kommer ud med et underskud på + 20 mill, det skulle være hestens egen mule Niels Thorborg han havde fået det af vide af.
      resultatet skulle være at vi kommer til at se endnu større besparelser i spillertruppen og at det skulle være helt slut med lønninger på 250000 kr om måneden, efter sæsonen skal der sælges spillere. uanset hvad vi sælger er der er ikke penge til at købe så det er kun gratis spillere vi kigger på/efter.
      lyder godt nok grimt.

      omvendt kan det vel ikke undre at der mangler ihvertfald nogle tv penge; 10. plads sidste år og penge fra puljen ud fra antal sejre - der har vi nok heller ikke hentet de største beløb ind.

      - hvad angår lønninger så virker det allerede ret meget skåret ind til benet set fra min side. Og når så Skoubo, amc, ruud og Vadocz er væk til sommer så må de sidste store kontrakter vel også være ved at være væk. Kan ikke se nogen i truppen der ellers vil hæve op imod 250K/mdr....

      Comment


        Mht besparelser i truppen så er jeg egentligt fortrøstningsfuld set ift. vores konkurrence i ligaen. Hvis vi ser bort fra FCK og BIF, så virker det også til at de andre klubber også har skåret gevaldigt ind til benet mht. spiller lønninger og transfers. Og de kan få det til at fungere f.eks. Aab og FCM.

        Vi går en ny tid i møde. Men det er ikke anderledes end den tid vores konkurrenter (ikke FCK/BIF) går i møde

        Comment


          Det overrasker ikke med endnu et stort underskud, når ledelsen i sidste sæson havde budgetteret med Europa.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
            Det overrasker ikke med endnu et stort underskud, når ledelsen i sidste sæson havde budgetteret med Europa.
            nej hvis man har gjort det så be'r man jo lidt selv om det....må da håbe de begynder at lære det

            Comment


              De nedskæringer/fyringer der er foretaget i den sportslige sektor, understøtter desværre din påstand om et massivt underskud. Jeg erindrer dog at have læst tror det var i Stiften, at underskuddet ligger på en 6 - 8 millioner.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                Mht besparelser i truppen så er jeg egentligt fortrøstningsfuld set ift. vores konkurrence i ligaen. Hvis vi ser bort fra FCK og BIF, så virker det også til at de andre klubber også har skåret gevaldigt ind til benet mht. spiller lønninger og transfers. Og de kan få det til at fungere f.eks. Aab og FCM.

                Vi går en ny tid i møde. Men det er ikke anderledes end den tid vores konkurrenter (ikke FCK/BIF) går i møde
                Jeg har også hørt om et større millionunderskud (uden jeg aner hvor stort det er). Til gengæld lyder det også som om ledelsen er meget optimistiske ift. det potentiale, der er i spillertruppen og ungdomsholdene. Samtidig lyder det som om vi budgetmæssigt stadig kan være med i toppen (formentlig minus Brøndby og FCK). Jeg aner ikke, hvad man skal lægge i det. Men vi kan jo godt stadig være i toppen budgetmæssigt, når de øvrige hold også har reduceret deres budgetter.

                Det er selvfølgelig svært at glæde sig over, hvis det er slut med høje lønninger. Men hvis det betyder, at vi i højere grad vil gå efter spillere med et stort udviklingspotentiale (fx. spillere i U-landsholdsklassen) frem for "stjernespillere", der hurtigere mister sulten, så tror jeg ikke, der er grund til at græde over det.

                Ser man på, hvem der har de høje lønninger i truppen, så fornærmer man vel ikke nogen af dem ved at sige, at det ikke er dem, der løfter OB voldsomt op i niveau længere. Et eller andet sted er det de "rigtige" spillere, der har høje lønninger lige nu, da det er de spilleres kontrakter, der snart udløber. Samtidig med de ikke gør den store forskel længere, er det også den håndfuld spillere i truppen, der må formodes at falde i niveau, mens de øvrige spillere har et stort udviklingspotentiale.

                Vi får brug for 2-3 erfarne spillere efter sømmerferien. Økonomien gør nok, at vi ikke kan hente erfarne spillere i landsholdsklassen - jo mindre de ser noget spændende i at være med til at løfte et kuld unge spillere med et stort potentiale (som Nicolai Stokholm gjode i FC Nordsjælland) eller har følelser for klubben, der gør man kan rive 10 procent ekstra ud af sig selv og holdkammeraterne (som Rasmus Würtz har gjort, siden han vednte tilbage til AaB fra FCK).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tvs Se indlæg
                  jeg ved ikke om der er andre som har hørt noget, eller om man skal tro på det, men har fra en som er sponsor at OB endnu engang kommer ud med et underskud på + 20 mill, det skulle være hestens egen mule Niels Thorborg han havde fået det af vide af.
                  resultatet skulle være at vi kommer til at se endnu større besparelser i spillertruppen og at det skulle være helt slut med lønninger på 250000 kr om måneden, efter sæsonen skal der sælges spillere. uanset hvad vi sælger er der er ikke penge til at købe så det er kun gratis spillere vi kigger på/efter.
                  Fy fan - desværre lyder det ikke helt urealistisk. Hvis Thorborg (og co) har tabt 60 mio+ gennem de seneste par år i OS&E, så er det desværre forståeligt, at tålmodigheden og pengene er ved at slippe op. Man skal altså håbe på at se en Emil Larsen, en Falk og/eller en Kasper Larsen skudt af for beløb, som vi sikkert vil synes er for lave. Mht nye spillere bliver det i det scenarie en blanding af egne talenter, spillere fra lavere rækker og lejespillere. Der skal nok blive utilfredshed med det til sommer, men hvis økonomien ser skidt ud, så er det prioritet nummer et.
                  Reelt set er budgettet allerede skruet meget ned i forhold til for bare 2-3 år siden, og med to 10.pladser in mente, så håber jeg vi kommer til at opleve fremgang på trods af endnu lavere budget.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Fy fan - desværre lyder det ikke helt urealistisk. Hvis Thorborg (og co) har tabt 60 mio+ gennem de seneste par år i OS&E, så er det desværre forståeligt, at tålmodigheden og pengene er ved at slippe op. Man skal altså håbe på at se en Emil Larsen, en Falk og/eller en Kasper Larsen skudt af for beløb, som vi sikkert vil synes er for lave. Mht nye spillere bliver det i det scenarie en blanding af egne talenter, spillere fra lavere rækker og lejespillere. Der skal nok blive utilfredshed med det til sommer, men hvis økonomien ser skidt ud, så er det prioritet nummer et.
                    Reelt set er budgettet allerede skruet meget ned i forhold til for bare 2-3 år siden, og med to 10.pladser in mente, så håber jeg vi kommer til at opleve fremgang på trods af endnu lavere budget.
                    det har du nok ret i - men det handle jo også om at forventningsafstemme; melder man ud man vil i europa league(som nogle mener der har været budgeteret med) men samtidig afhænder de største talenter uden at hente reele forstærkninger ind - ja så vil jeg da ihvertfald blive skuffet.

                    Melder man der i mod ud med at det må blive endnu en mellemsæson/opbygningssæson dvs en 8-6 plads som mål, fordi økonomien simpelthen ikke er til andet - jamen så er det jo sådan det må være og jeg vil da ihvertfald stadig støtte op.

                    Helt grundlæggende syntes jeg det handler om at være ærlig over for fansne - matcher pengepungen ikke drømmene må man sige det klart.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      det har du nok ret i - men det handle jo også om at forventningsafstemme; melder man ud man vil i europa league(som nogle mener der har været budgeteret med) men samtidig afhænder de største talenter uden at hente reele forstærkninger ind - ja så vil jeg da ihvertfald blive skuffet.

                      Melder man der i mod ud med at det må blive endnu en mellemsæson/opbygningssæson dvs en 8-6 plads som mål, fordi økonomien simpelthen ikke er til andet - jamen så er det jo sådan det må være og jeg vil da ihvertfald stadig støtte op.

                      Helt grundlæggende syntes jeg det handler om at være ærlig over for fansne - matcher pengepungen ikke drømmene må man sige det klart.
                      Enig. Hvis man melder ud: På grund af en presset økonomi har Odense Boldklub besluttet at satse udelukkende på egne talenter, og derfor nedjusterer de sportslige mål for den kommende sæson, men til gengæld hæver dem for de kommende sæsoner, når holdet er spillet sammen", så ville jeg sgu ikke brokke mig... men man må vælge en hest, og ride den, i stedet for at lyve for alle...

                      Comment


                        Men hvilke konsekvenser vil det få?
                        Spillerne spille ikke igennem, for vi spiller ikke for noget.
                        Vi kan ikke lokke ambitiøse eller seriøse spillere til klubben.
                        Vil de ambitiøse og seriøse spillere blive i klubben.
                        Vil vi få nye og flere sponsorer, vil de nuværende forlænge.
                        Vil menigmand komme på stadion for at se uambitiøs fodbold.
                        Osv osv....
                        Det er IKKE den rette vej at gå ... Skuffelserne tager vi med , modgang gør stærk og skaber sammenhold...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                          Enig. Hvis man melder ud: På grund af en presset økonomi har Odense Boldklub besluttet at satse udelukkende på egne talenter, og derfor nedjusterer de sportslige mål for den kommende sæson, men til gengæld hæver dem for de kommende sæsoner, når holdet er spillet sammen", så ville jeg sgu ikke brokke mig... men man må vælge en hest, og ride den, i stedet for at lyve for alle...
                          Umiddelbart er jeg enig, men jeg kan godt se Plums pointe. Der kan også meldes for negativt ud. Jeg synes det ville være ok at sige, at vi økonomisk ligger i et lag pænt under BIF og langt efter FCK. Læg dertil, at vi savner den sportslige kontinuitet, som man har set i FCN (uanset at de underpræsterer pt), AaB og EfB. Ambitionen burde vel hedde plads 4-6 - altså en klassisk midterholds-udmelding.

                          Desuden så ved vi ikke, hvor meget, der skal spares. Én ting er hvis investorerne hakker håndbremsen og sælger alt, hvad sælges kan med kun de allerbilligste spillere ind - det lyder måske lidt overdrevet. Hvis vi f.eks. sælger Emil Larsen og Rasmus Falk, og der f.eks. kommer Lucas Jensen, en type som Jeppe Kjær fra HB Køge, en type som JBL eller lign ind. - så vil vi være svækket, men ikke automatisk på vej i 1.div. Håber på en heldig hånd på markedet, og ser frem til, at der nok vil komme spillere på leje i sidste øjeblik.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Umiddelbart er jeg enig, men jeg kan godt se Plums pointe. Der kan også meldes for negativt ud. Jeg synes det ville være ok at sige, at vi økonomisk ligger i et lag pænt under BIF og langt efter FCK. Læg dertil, at vi savner den sportslige kontinuitet, som man har set i FCN (uanset at de underpræsterer pt), AaB og EfB. Ambitionen burde vel hedde plads 4-6 - altså en klassisk midterholds-udmelding.

                            Desuden så ved vi ikke, hvor meget, der skal spares. Én ting er hvis investorerne hakker håndbremsen og sælger alt, hvad sælges kan med kun de allerbilligste spillere ind - det lyder måske lidt overdrevet. Hvis vi f.eks. sælger Emil Larsen og Rasmus Falk, og der f.eks. kommer Lucas Jensen, en type som Jeppe Kjær fra HB Køge, en type som JBL eller lign ind. - så vil vi være svækket, men ikke automatisk på vej i 1.div. Håber på en heldig hånd på markedet, og ser frem til, at der nok vil komme spillere på leje i sidste øjeblik.
                            plum har en pointe - og man skal selvfølgelig ikke melde alt for defenssivt ud; vi går efter 1 division i år....den går ikke. Det er en målsætning eller en ambition - et sigtepunkt og der vil natuligvis ikke være nogen garanti for at man opnår det man sigter efter.
                            Men - jeg syntes bare der skal være en rimelig overensstemmelse mellem handlinger, dvs køb og salg af spillere og de mål man melder ud i offentligheden.
                            Worst case; man sælger massivt ud af arvesølvet til sommer - falk, kadrii og emil og lad os tager kasper L med og erstatter dem med 1 div. spillere og egne talenter - og efter sæsonner med uro og 10. plads(er) og samtidig melder ud at i denne sæson går vi skam efter en 4 plads og EL, så vil jeg følge mig en smule snydt - for dummere er jeg trods alt ikke, og det vil jo være tydeligt at man forsøger at sælge noget man ikke har de store muligheder for at levere.
                            Siger man derimod at der ikke er penge til andet fordi vi er ved at vende skuden rundt, bygge op....bla bla bla (vel selv floskel) og derfor er nødt til at tage et par mellemsæsonner - hvad det så er, måske melder man ikke engang en placering ud som mål - så hopper jeg ombord - måske ikke gladeligt, for jeg ønsker også OB tilbage til toppen, men jeg vil forstå hvorfor det ikke kan lade sig gøre lige pt. og jeg får ikke stukket blår i øjnene.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Men hvilke konsekvenser vil det få?
                              Spillerne spille ikke igennem, for vi spiller ikke for noget.
                              Vi kan ikke lokke ambitiøse eller seriøse spillere til klubben.
                              Vil de ambitiøse og seriøse spillere blive i klubben.
                              Vil vi få nye og flere sponsorer, vil de nuværende forlænge.
                              Vil menigmand komme på stadion for at se uambitiøs fodbold.
                              Osv osv....
                              Det er IKKE den rette vej at gå ... Skuffelserne tager vi med , modgang gør stærk og skaber sammenhold...
                              Så du vil foretrække at vi melder urealistisk ud, mens alle omkring os kan se det er løgn eller naivitet? Tror du DET lokker flere til, end at vi siger rent ud, at vi nedjusterer forventninger til at lande f.eks. mellem 6 og 8..?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                                Så du vil foretrække at vi melder urealistisk ud, mens alle omkring os kan se det er løgn eller naivitet? Tror du DET lokker flere til, end at vi siger rent ud, at vi nedjusterer forventninger til at lande f.eks. mellem 6 og 8..?
                                det har TB m.fl. vel meldt ud at efter 2*10 pladser går vejen til toppen henover midten, så der er vel rene linier på det punkt
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X