Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sparetider i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    det har TB m.fl. vel meldt ud at efter 2*10 pladser går vejen til toppen henover midten, så der er vel rene linier på det punkt
    Målsætningen hedder, så vidt jeg har hørt, stadig europæisk næste år... ,o)

    Mvh

    MaxHH

    Comment


      Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
      Så du vil foretrække at vi melder urealistisk ud, mens alle omkring os kan se det er løgn eller naivitet? Tror du DET lokker flere til, end at vi siger rent ud, at vi nedjusterer forventninger til at lande f.eks. mellem 6 og 8..?
      Det kommer vel an på hvad man definerer som realistisk og ikke realistisk - Som andre skriver så går turen til toppen hen over midten og i mine øjne er midterplaceringerne 5., 6., 7. og 8. pladsen. DET bør være realistisk med den trup vi har nu og fair nok så er der en del kontraktudløb med naturlige tilgange af nye spillere så ok. vi kan godt tage en midterplacering mere i sæson 14/15 men derfra bør vi så også sigte højere hvis ambitionerne skal løftes.
      Jeg vil være slemt skuffet og hyle trænerfyring hvis vi ikke når min. en 8 plads i år.. Det HAR vi altså materialet til og kan træneren ikke udnytte det og opnå den beskedne plads så er han ikke sin opgave dygtig nok.
      Jeg har ikke set det med at målsætningen er europæisk i næste sæson og skal vi have skodplaceringer kan vi vel i det mindste forvente fremgang i spillestil ..

      http://www.bold.dk/nyt/Tilfredse-OB-...r-maalsaetning

      http://www.bold.dk/nyt/OB-aendrer-maalsaetningen
      Last edited by Plum; 31-03-2014, 12:43.
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        http://www.bold.dk/nyt/OB-underskud-...llioner-kroner

        stort underskud men udmeldingerne virker da ikke så pessimistiske - og så er der ikke budgeteret med EL pladser næste sæson....nok meget fornuftigt
        Last edited by mhbp; 31-03-2014, 13:09.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
          http://www.bold.dk/nyt/OB-underskud-...llioner-kroner

          stort underskud men udmeldingerne virker da ikke så pessimistiske - og så er der ikke budgeteret med EL pladser næste sæson....nok meget fornuftigt
          av av av av. Den er godt nok grim. der er lige blevet formøblet 56 mio. på 2 år. Det eneste positive er at vi er helt sikre på at de unge får masser af spilletid. og så at Europa League vil være ekstraordinære indtægter. Ellers synes jeg godt nok vi begynder at ligne GF mere og mere.

          Comment


            Hvis vi havde fået en 3. plads, så havde det vel ikke lukket hullet på 25,7 mil. kr.? Der må være andre problemer, end bare dårlige placeringer.

            Hvordan blev regneskabet fra OB udelukkende og koncernens ikke OB-relaterede aktiviteter? Findes de tal offentliggjort nogle steder?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Lindberg Se indlæg
              Hvis vi havde fået en 3. plads, så havde det vel ikke lukket hullet på 25,7 mil. kr.? Der må være andre problemer, end bare dårlige placeringer.

              Hvordan blev regneskabet fra OB udelukkende og koncernens ikke OB-relaterede aktiviteter? Findes de tal offentliggjort nogle steder?
              nej mon dog det havde været nok, men det kan da ikke andet end være en stor del af problemet; klubben modtager tv penge både på baggrund af placering og antal vundne kampe....sidste forår gav 1 sejr. Hvor meget klubben får på baggrund af sejre ved jeg ikke, men i sæsonnen 09/10 sluttede vi med 17 sejre året efter med 16. I 11/12 var vi nede på 8 sejre og sidste år 10.

              Desuden så er placeringen jo ret så relevant, det udbetales så 3 gange men en hurtig sammenligning med årene hvor vi sluttede som nr 2, her giver en 2. plads 7,3 mill mod 1,3 til en 10. plads, placeringerne har naturligvis skiftet over sæsonen men gang de tal med 3 og så begynder det at ligne noget. ( http://indkast.dk/index.php?nyhed=102254 ) så har der været budgeteret med placeringer i top 4 samt EL så forstår man jo godt det store underskud.
              Så er der lønningerne - de har jo været høje - det er der ved at være skruet ned for - men der har jo til stadighed været nogle kontrakter man hang på.

              Og så er der bare ikke blevet solgt så mange spillere - det vil der givetvis også blive ændret på når man går mere over til at bruge flere unge spillere i truppen.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Målsætningen hedder, så vidt jeg har hørt, stadig europæisk næste år... ,o)

                Mvh

                MaxHH
                Hvor pokker har du hørt det? Hver gang jeg har hørt TB og JH udtale sig, har de sagt, at målet udelukkende er en forbedring i forhold til sidste år, hvilket, som jeg har forstået det, har været 6-8..

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lindberg Se indlæg
                  Hvis vi havde fået en 3. plads, så havde det vel ikke lukket hullet på 25,7 mil. kr.? Der må være andre problemer, end bare dårlige placeringer.

                  Hvordan blev regneskabet fra OB udelukkende og koncernens ikke OB-relaterede aktiviteter? Findes de tal offentliggjort nogle steder?
                  Der er helt sikkert også andre problemer, men jeg tror nu sagtens dårlige placeringer kan betyde så meget for regnskabet. Først og fremmest ville det give flere tv-penge. Derudover tror jeg nu også der er nogle millioner at hente i EL-deltagelse (selvom det er marginalt ift. CL).
                  Med bedre resultater ville vi også have flere spillere der havde gjort det godt - og dermed formentligt solgt en spiller eller to for nogle millioner. Og derudover kommer så al den ekstra indtjening der kommer via resultater (flere folk på stadion, flere sponsorer osv.).

                  Der findes vidst ikke offentlige regnskabstal for OB isoleret, men det har de seneste år været rygtet, at OB nok er det der trækker det tal mest nedad.

                  Comment


                    Dårlige resultater/placeringer og manglende europæisk deltagelse, udgør mindst halvdelen af underskuddet, hvis ikke det nærmere er 2/3 af det...

                    De sidste 7-8 mio. skyldes sikkert det at Emil ikke er solgt...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Men imponerende at vi har et underskud på knapt 7 mio. i transfers ... har ikke mulighed for at tjekke køb og salg men ... at vi har købt for 7 mio mere end vi har solgt...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Men imponerende at vi har et underskud på knapt 7 mio. i transfers ... har ikke mulighed for at tjekke køb og salg men ... at vi har købt for 7 mio mere end vi har solgt...
                        Uden at være sikker tror jeg bestemt ikke du kan stille det sådan op. Tror ikke det handler om at beløb brugt på hhv. spillerkøb og spillersalg skal gå i 0 (eller give overskud). De to har ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre.

                        Målet for os er nok nærmere at vi skal få mere ind på spillersalg end vi bruger i den anden vej.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Men imponerende at vi har et underskud på knapt 7 mio. i transfers ... har ikke mulighed for at tjekke køb og salg men ... at vi har købt for 7 mio mere end vi har solgt...
                          CoB, Ari, Spelmann, Bodul, Jeppe(Løffe, Mos, Dusan, JBL)

                          Vs.

                          HHA, Timmi...

                          Hvis det da er sådan det skal forstås, det tror jeg da, men tænker om det mon kan være fordi at der er budgetteret med yderligere salg for 7 ca. mio..? Måske havde man regnet med at Emil ville blive skudt afsted...

                          Om sign-on bonusser til de kontrakt fri er talt med i tranfer eller løn budgettet aner jeg ikke, eller om det er et helt tredje...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stifness Se indlæg
                            av av av av. Den er godt nok grim. der er lige blevet formøblet 56 mio. på 2 år. Det eneste positive er at vi er helt sikre på at de unge får masser af spilletid. og så at Europa League vil være ekstraordinære indtægter. Ellers synes jeg godt nok vi begynder at ligne GF mere og mere.
                            Og husk lige salg af spillere oveni for +25 mio..!
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Og husk lige salg af spillere oveni for +25 mio..!
                              hvem har vi da solgt?? for de beløb - lyder godt nok af meget i mine øre....husker ikke nogle nævneværdige handler de sidste par år

                              Comment


                                Darko Bodul, Emil Larsen, Skúlason, Spelmann blev all købt i 2013.. samtidig har vi ikke solgt nogen.


                                De sidste par spillere vi tjene godt på var Kalilou Traoré, Tore Reginiussen og Rúrik Gíslason de blev alle solgt i 2012.


                                Penge giver selvfølgelig større chance for success, men det er ikke alt. Det handler om måde man gør det på. Se bare FCM and AAB kontra BIF som vel brugte +200mio af Kasi-Jespers penge på pis og papir. Nu har de så fået 2-300 mio igen og kan knap nok spille sig til Europa League kvalifikation.


                                Jeg tror på Jesper Hansen og den nuværende strategi om fynske talenter samt dygtige spillere udefra.. tålmodighed er en dyd.

                                Comment

                                Working...
                                X