Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transferønsker og muligheder vinteren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Det er en simpel kendsgerning; der blev scoret 20 mål imod os i foråret 2015. Det hører så med til billedet, at vi fik 21 points i de 16 kampe: det giver et snit på 1,31 points per kamp. For efteråret har vi 24 points for 18 kampe = 1,33 points per kamp. Uanset træner har vi på den led været stabile i 2015.
    Det hører også med til historien, at vi i foråret scorede 16 mål (/20 imod). Det giver - 0,25 måldifference pr kamp. I efteråret har vi - 6 mål for 18 kampe = -0,33 per kamp. Også her er vi egentligt påfaldende stabile.
    Nååh det er sidste sæson. Jammen da spillede vi også med 3 i midtforsvaret det meste af tiden plus DH var pænt god samt alle mand bag bolden 90% af tiden..
    Situationen er jo en helt anden nu. Og umiddelbart passer ingen af dem i KN's system og de spiller kun pt fordi der praktisk talt ingen konkurrence er om pladsen

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Forsimplet lorteanalyse. Haddi og Lasse har begge tidligere været vigtige spillere i solide forsvarer, så sent som i foråret var de en del af en defensiv der kun lukkede 20 mål ind i 16 kampe. Ja, vi kunne godt bruge nogle forstærkninger til de pladser, men det er simpelthen for letkøbt bare at pege på dem, som kilden til vores defensive problemer.
      Men de bærer en større del af skylden end snittet, med deres utallige koks og generelle inkompetence på flere niveauer.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Nååh det er sidste sæson. Jammen da spillede vi også med 3 i midtforsvaret det meste af tiden plus DH var pænt god samt alle mand bag bolden 90% af tiden..
        Situationen er jo en helt anden nu. Og umiddelbart passer ingen af dem i KN's system og de spiller kun pt fordi der praktisk talt ingen konkurrence er om pladsen
        Ret enig i det meste, især det øverste. Derfor er pointen også, at det er svært at sammenligne forsvarsspillere i så forskellige situationer.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Men de bærer en større del af skylden end snittet, med deres utallige koks og generelle inkompetence på flere niveauer.
          Ja, der er jeg så lodret uenig. Ja, de har en stor del af ansvaret, men det er de så absolut ikke ene om.

          Den største del af ansvaret bærer JH og trænerteamet. Trænerteamet fordi, at de ikke har formået at strikke en nogenlunde solid defensiv sammen, og JH for ikke at skaffe spillere der kan spille med den forholdsvis høje risiko vi spiller med, uden at give for meget væk defensivt.

          Så kommer vi til spillerne. Ja, vores midterforsvar har ved gud ikke gjort det godt nok, men jeg synes godt nok heller ikke, at deres omgivelser gør betingelserne ligefrem optimale. Vi spiller som regel med 4 offensive folk der ikke tager det store ansvar defensivt, når modstanderen er forbi det første genpres, især ikke når Emil Larsen har spillet. Derudover har vi en central midtbane, som slet ikke har fundet balancen endnu imo. Offensivt er de ikke ligefrem drivkræfter, og de har åbenlyst ikke formået at danne det skjold foran forsvaret der har kunne skygge for de manglende individuelle kvaliteter.

          Vores backs har haft situationer, hvor de mere eller mindre har nægtet at dække op, særligt Lund har været slem et par gange her, og der har generelt også manglet stabilitet og kvalitet på de to pladser. Og sidst men ikke mindst er der målmanden. Det er svært at sige andet, end at forløbet omkring vores målmandssituation har været katastrofalt, af den ene eller den anden årsag. Efter 9 kampe havde vi haft 5 forskellige målmænd mellem stængerne, og stabilitet fandt vi aldrig. Det lykkedes os at finde en målmand der kunne være kampafgørende, men det er desværre for sjældent, at det har været til vores fordel. En til tider rystende usikker målmand, antageligvis med lidt kommunikationsproblemer oven i hatten, er hårde odds for en defensiv, og det er desværre det vi har været oppe imod.

          Jeg fritager ingenlunde Lasse og Haddi for ansvar, det er selvsagt stort som to af lederne i truppen. Men jeg brækker mig tilgengæld også over den letkøbte diskurs, jeg har måtte ligge øjne til herinde og lejlighedsvis i medierne, om at én eller to nye midterforsvarere er den simple løsning på problemerne. Hvis man i ramme alvor tror på det, stikker man godt nok sig selv en gevaldig omgang blår i øjnene.
          Last edited by Sheed; 29-12-2015, 21:08.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Ja, der er jeg så lodret uenig. Ja, de har en stor del af ansvaret, men det er de så absolut ikke ene om.

            Den største del af ansvaret bærer JH og trænerteamet. Trænerteamet fordi, at de ikke har formået at strikke en nogenlunde solid defensiv sammen, og JH for ikke at skaffe spillere der kan spille med den forholdsvis høje risiko vi spiller med, uden at give for meget væk defensivt.

            Så kommer vi til spillerne. Ja, vores midterforsvar har ved gud ikke gjort det godt nok, men jeg synes godt nok heller ikke, at deres omgivelser gør betingelserne ligefrem optimale. Vi spiller som regel med 4 offensive folk der ikke tager det store ansvar defensivt, når modstanderen er forbi det første genpres, især ikke når Emil Larsen har spillet. Derudover har vi en central midtbane, som slet ikke har fundet balancen endnu imo. Offensivt er de ikke ligefrem drivkræfter, og de har åbenlyst ikke formået at danne det skjold foran forsvaret der har kunne skygge for de manglende individuelle kvaliteter.

            Vores backs har haft situationer, hvor de mere eller mindre har nægtet at dække op, særligt Lund har været slem et par gange her, og der har generelt også manglet stabilitet og kvalitet på de to pladser. Og sidst men ikke mindst er der målmanden. Det er svært at sige andet, end at forløbet omkring vores målmandssituation har været katastrofalt, af den ene eller den anden årsag. Efter 9 kampe havde vi haft 5 forskellige målmænd mellem stængerne, og stabilitet fandt vi aldrig. Det lykkedes os at finde en målmand der kunne være kampafgørende, men det er desværre for sjældent, at det har været til vores fordel. En til tider rystende usikker målmand, antageligvis med lidt kommunikationsproblemer oven i hatten, er hårde odds for en defensiv, og det er desværre det vi har været oppe imod.

            Jeg fritager ingenlunde Lasse og Haddi for ansvar, det er selvsagt stort som to af lederne i truppen. Men jeg brækker mig tilgengæld også over den letkøbte diskurs, jeg har måtte ligge øjne til herinde og lejlighedsvis i medierne, om at én eller to nye midterforsvarere er den simple løsning på problemerne. Hvis man i ramme alvor tror på det, stikker man godt nok sig selv en gevaldig omgang blår i øjnene.
            Der går jeg med. Meget enig i din analyse.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Macena er måske ledig. Men vi er pt ret fornuftigt besat på den position :)
              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...uriram-united/

              Comment


                Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                Macena er måske ledig. Men vi er pt ret fornuftigt besat på den position :)
                http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/m...uriram-united/
                Som du siger er vi godt besat og han ligner ikke en der gider OB/DK.. Det ligner eventyr og penge er 1.prioritet. Og ingen problemer i det

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Ja, der er jeg så lodret uenig. Ja, de har en stor del af ansvaret, men det er de så absolut ikke ene om.

                  Den største del af ansvaret bærer JH og trænerteamet. Trænerteamet fordi, at de ikke har formået at strikke en nogenlunde solid defensiv sammen, og JH for ikke at skaffe spillere der kan spille med den forholdsvis høje risiko vi spiller med, uden at give for meget væk defensivt.

                  Så kommer vi til spillerne. Ja, vores midterforsvar har ved gud ikke gjort det godt nok, men jeg synes godt nok heller ikke, at deres omgivelser gør betingelserne ligefrem optimale. Vi spiller som regel med 4 offensive folk der ikke tager det store ansvar defensivt, når modstanderen er forbi det første genpres, især ikke når Emil Larsen har spillet. Derudover har vi en central midtbane, som slet ikke har fundet balancen endnu imo. Offensivt er de ikke ligefrem drivkræfter, og de har åbenlyst ikke formået at danne det skjold foran forsvaret der har kunne skygge for de manglende individuelle kvaliteter.

                  Vores backs har haft situationer, hvor de mere eller mindre har nægtet at dække op, særligt Lund har været slem et par gange her, og der har generelt også manglet stabilitet og kvalitet på de to pladser. Og sidst men ikke mindst er der målmanden. Det er svært at sige andet, end at forløbet omkring vores målmandssituation har været katastrofalt, af den ene eller den anden årsag. Efter 9 kampe havde vi haft 5 forskellige målmænd mellem stængerne, og stabilitet fandt vi aldrig. Det lykkedes os at finde en målmand der kunne være kampafgørende, men det er desværre for sjældent, at det har været til vores fordel. En til tider rystende usikker målmand, antageligvis med lidt kommunikationsproblemer oven i hatten, er hårde odds for en defensiv, og det er desværre det vi har været oppe imod.

                  Jeg fritager ingenlunde Lasse og Haddi for ansvar, det er selvsagt stort som to af lederne i truppen. Men jeg brækker mig tilgengæld også over den letkøbte diskurs, jeg har måtte ligge øjne til herinde og lejlighedsvis i medierne, om at én eller to nye midterforsvarere er den simple løsning på problemerne. Hvis man i ramme alvor tror på det, stikker man godt nok sig selv en gevaldig omgang blår i øjnene.
                  Er forbavsende enig med dig , men syntes dog også at der er rettet kritik på andre end lige midterforsvaret herinde . Den skarpeste kritik har så logisk nok været den manglende ageren fra ledelsen ift midterforsvaret og JH's udmeldinger ala Komiske Ali .
                  Men som du skriver har vores backs ikke været stabilt gode og især på cm har Azer med sin frygt for jord på knæene og alibitacklinger ikke hjulpet defensivt , lige som EL siger sig selv samt farcen i målet .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Har det fint med trænerteamet har ændret vores spillestil fra et defensivt og kontrabaseret udgangspunkt til et mere spilstyrende.

                    Det udstiller så bare Haddi og Lasse fordi de er bedst til det gamle system. Nu kræves der også teknik og speed i det centrale forsvar. Kan man så give JH og trænerteamet et ansvar for det ikke er sket. Ja det kan man, jeg giver dem også stort minus for ikke at finde en central forsvarer i sidste vindue. Når det er sagt, så blev "Rom ikke bygget på en dag". Fester, AK, Lund og Makrini er fire gode brikker der blev hentet sidste vindue.

                    Jeg kan godt se hvor vi er på vej hen og lykkedes vi med 1-2 tilgange nu her til vinter og igen til sommer med 2-3, så kan vi ramme en rigtig god sæson allerede næste sæson.

                    Comment


                      Kunne godt tænke mig OB hentede Martin spelmann hjem fra kaoset i Tyrkiet.
                      En kreativ midtbane spiller, til at fodre de skarpe angribere.
                      En god midterforsvarer og en god højre back og ikke mindst en stabil målmand.
                      Jeg foreslår Thomas Mikkelsen ( tidligere FC Vestsjælland )
                      Spillere som klubben skal sige farvel til, først og fremmest Emil Larsen, diarra, Thomas Mikkelsen ( Vejle leje ) koval, tørnes, Kirkeskov, Anders Thomsen og Lucas Jensen.

                      Comment


                        Dette kunne vel høre hjemme i flere tråde - men nu blev det her: http://www.tv2fyn.dk/artikel/ob-jagter-nye-spillere
                        Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                        Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                          Dette kunne vel høre hjemme i flere tråde - men nu blev det her: http://www.tv2fyn.dk/artikel/ob-jagter-nye-spillere
                          Fedt fedt. Der er vidst nogen der burde ændre lidt i deres "krystalkugle"

                          Comment


                            Ydermere vigtigt, at han nævner, at forholdene i Ådalen skal forbedres i løbet af 2016.

                            http://www.tv2fyn.dk/artikel/ringe-f...sanlaeg#player

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                              Dette kunne vel høre hjemme i flere tråde - men nu blev det her: http://www.tv2fyn.dk/artikel/ob-jagter-nye-spillere
                              "Sportsdirektør Jepser Hansen er fuldtid på træningsanlægget i Ådalen lige nu. Det er nemlig i morgen, at det danske transfervindue åbner, hvor klubberne kan sælge og købe spillere"
                              satme en ringe resumeartikkel .... Det er nemlig på træningsanlægget at der købes og sælges spillere ... Derfor er JH der fuld tid ....
                              Burde han ikke være på andres træningsbaner og se på spillere hvis det endeligt er at han ikke sidder på sit kontor og prioriterer skyggeholdet ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                "Sportsdirektør Jesper Hansen er fuldtid på træningsanlægget i Ådalen lige nu. Det er nemlig i morgen, at det danske transfervindue åbner, hvor klubberne kan sælge og købe spillere"
                                satme en ringe resumeartikkel .... Det er nemlig på træningsanlægget at der købes og sælges spillere ... Derfor er JH der fuld tid ....
                                Burde han ikke være på andres træningsbaner og se på spillere hvis det endeligt er at han ikke sidder på sit kontor og prioriterer skyggeholdet ...
                                Ja, det er topmålet af en ikke-nyheds-nyhedsartikel. "I transfervinduet køber vi spillere, hvis vi finde nogen der er værd at købe. Vi sælger også spillere, hvis nogen byder de penge vi gerne vil have for dem". Wow. Breaking!

                                Men ligger Jesper Hansens kontor ikke i Ådalen? For så er det vel fair nok at skrive, at han er der fuld tid. Jeg håber satme ikke, at han først skal til at begynde at scoute på spillere nu, hvor alle ligaerne ligger stille.
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X