Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ugen der gak - StateTroopers analyse

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Selvfølgelig er det da opsparet frustration; men det er på ingen måder leveret med dårlig timing. For selv om man har hentet gode spillere, står vi med ligaens ringeste forsvar. Det vil smadre ALLE vores muligheder for at få noget ud af de gode spillere, der er blevet hentet. Så frustrationen er klart større på den konto.

Og nej, det sidste er ikke og er heller ikke ment som en undskyldning for at hælde gylle i hovedet på hinanden. Det er ment som et indspark til hvordan fodboldens virkelighed er: Der bliver buhet fra tid til anden. I stedet for at fokusere på, hvor skidt det er; så skal man i stedet tage skeen i den anden hånd og så vise dem, der buher, hvad man er gjort af. Viser større nosser og ikke hyle i pressen om at tilhængerne ikke støtter én. Det vil de gøre, hvis de viste større nosser; og ikke bare er tilfreds med status quo.

Og i lyset af aftenens kamp synes jeg det er lidt pudsigt, at du illustrerer min pointe om, at der findes folk, der er tilfredse med alt for lidt. Ja, klubben har gjort et par gode ting ved at hyre Kent Nielsen/John Bredahl; og ja, det er godt vi har hentet El Makrini, Festersen og AKJ. Men samlet set er det udtryk for, at man er tilfreds med for lidt, hvis man lader disse signinger overstråle det faktum, at vi har alt for mange forsvarsspillere, der simpelthen ikke er gode nok. Og heller ikke bliver gode nok. De skal udskiftes, hvis vi skal have en chance for at opnå noget som helst: Placeringer, udvikling, you name it.

MvH ChrisOB
    prøv med kontinuerlig kørende, borende, ødelæggende og evigt flydende frustration de sidste 5 år ... Sporadisk afbrudt af et par lyspunkter der kun fører til større depression ugen efter ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      prøv med kontinuerlig kørende, borende, ødelæggende og evigt flydende frustration de sidste 5 år ... Sporadisk afbrudt af et par lyspunkter der kun fører til større depression ugen efter ..
      Nogen tackler den frustration bedre end andre. Nu har vi ikke én, men to gange set hvor lavt vores bundniveau er. Og faktisk også lidt i kampen imod TPI, hvor nøjagtigt det samme hold til tider lignede nogen, der var på niveau med de spillere, de spillede imod.

Esbjerg var jo overhovedet ikke gode efter de første 36 minutter. Fordi de ikke fik al den plads i verden til at boltre sig på.

MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Nogen tackler den frustration bedre end andre. Nu har vi ikke én, men to gange set hvor lavt vores bundniveau er. Og faktisk også lidt i kampen imod TPI, hvor nøjagtigt det samme hold til tider lignede nogen, der var på niveau med de spillere, de spillede imod.

Esbjerg var jo overhovedet ikke gode efter de første 36 minutter. Fordi de ikke fik al den plads i verden til at boltre sig på.

MvH ChrisOB
        Jep , og ved 4-0 stoppede EfB vel også med at spille .
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
          Jep , og ved 4-0 stoppede EfB vel også med at spille .
          Naturligt. For de er ikke ret meget bedre end nogen af de andre hold i ligaen. De får sig også et kulturchok i deres næste kamp, hvor de (gisp) kommer til at stå overfor modstandere, der har bedre forsvarsspillere, end vi har.

MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Naturligt. For de er ikke ret meget bedre end nogen af de andre hold i ligaen. De får sig også et kulturchok i deres næste kamp, hvor de (gisp) kommer til at stå overfor modstandere, der har bedre forsvarsspillere, end vi har.

MvH ChrisOB
            Uanset hvem de møder ihverfald frem til vinter , så møder de nogle som har bedre forsvarer end os samt vil være langt bedre organiseret.
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

Comment

MvH ChrisOB
              Indrømmer at jeg ikke håndterer det ret godt ... Beskytter mig selv ved apati og håbløshed ...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Jeg er glad for, at der diskuteres lystigt i min tråd. Jeg vil dog lige opfordre til at holde en pæn tone, når det går vildt for sig.

Jesper Hansen er tryg, meget tryg

- Vi er tryg ved truppen, som den er nu, lød det selvsikkert fra Jesper Hansen, da transfervinduet var smækket i, og OB havde fået smæk med 5-1 i Aalborg.

Jovist, så vandt OB en flot (og lidt heldig) sejr over FCK, som sikkert gjorde Jesper Hansen så selvsikker, at han undlod at hente en forsvarsspiller, inden vinduet lukkede.

Kampen mod TPI afslørede dog, at OB slet ikke har den styrke, som mange går og regner med. Med lidt uheld imod os kunne vi nemt have tabt den kamp.

Og så røg OB naturligvis rundt på røv og albuer endnu engang i Esbjerg, nøjagtigt som jeg forudsagde, da OB undlod at handle. Og tror nogen virkelig på, at det bliver sidste gang i efteråret? OB's forsvar, især med Michael Tørnes bag sig, er så rystende ringe, at det smitter både midtbane og angreb i en sådan grad, at de bliver næsten lige så ukampdygtige som den pinligt ringe 4-mandskæde bag dem.

Og hvad kan OB gøre? Lasse Nielsen er klart bedre end Diarra, men han er stadig en halvdårlig forsvarsspiller, der ikke evner at ramme en modstander på mere end 10 meters afstand. Diarra mangler jeg ord til at beskrive, og Magnus Pedersen kender jeg slet ikke, men noget siger mig, at han risikerer at blive en ny Casper Kruse, hvis vi satser på ham allerede nu.

Det hele falder tilbage på Jesper Hansen og hans store tryghed ved truppen. Gælder denne tryghed mon også Kent Nielsen? Og hvorfor har ingen af de utallige og højtlønnede fodboldjournalister stillet ham det spørgsmål? Hvis han ikke er lige så tryg, hvorfor banker han så ikke i bordet og forlanger, at der hentes en stærk (og nu sikkert alt for dyr) centerforsvarer?

For hvad skal OB egentlig med så dygtige, offensive spillere, når forsvaret er så rystende elendigt? Det problem adresserede jeg og mange andre for længe siden herinde, mens den sædvanlige række af debattører harcelerede over, at vi tillod os at stille spørgsmålstegn ved transferstrategien.

Jesper Hansens ageren i transfervinduet minder mest af alt om en mand, som køber en Ferrari, men som sætter hjulene fra sin havetraktor på den. OB kommer til at løbe ind i den ene øretæve efter den anden i efteråret, fordi forsvaret kun har divisionsniveau. Forhåbentlig kan Koval hjælpe med at stabilisere det, men vi kender ikke hans niveau overhovedet.

Jeg er imponeret over den ukuelige optimisme blandt visse dele af OB's fanskare, men jeg må også indrømme, at jeg finder den forholdsvis naiv. Jeg forstår argumentet med at acceptere (endnu) en mellemsæson, hvor vi venter på, at tingene går op i en højere enhed, men jeg er oprigtigt bange for, at det her kan ende med at blive endnu en bundgyser, selvom kun ét hold rykker ned.

Virkeligheden ER formentlig gået op for Jesper Hansen, men hidtil har hans stædighed besejret fornuften. Hvor længe skal den have lov til det? Skaderne kommer også løbende. Hvad gør vi, når Lasse Nielsen eller Jonasson bliver skadet? Og hvor længe skal der gå, før verdens mest oplagte transfer i form af Matti Lund kommer i hus?

Hvor stædig er du egentlig, Jesper Hansen? Spørgsmålet blafrer som et gennemhullet og mørnet dannebrogsflag ved udsigten til en hastigt indkommende efterårsstorm af de helt stærke.

/ Statetrooper
                Last edited by StateTrooper; 16-09-2015, 09:35.
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Du har så meget ret.

OB har ikke en trup der er i nærheden af noget som helst over top 9.
                  Hvis Hobro beholder de 3 point, så er vi utroligt tæt på bunden.

Jeg tror ikke at OB i denne sæson kommer til at være placeret ret meget bedre, hvis ikke der kommer noget ind til forsvaren. Jeg kan godt forestille mig at Matti kan gå ind og hjælpe på midtbanen, og derefter må vi gå ud på fri transfer listen og hente et par forsvarspillere ind. OB har ikke råd til at rykke ned, og så må JH vælge en af to muligheder, hente forstærkninger ind til defensiven, eller tage sit gode tøj og gå, så vi kan få en mand ind der kan gå ud og hente spillere til at lappe det hullede forsvar.

Ellers har vi en relativ stærk 1. divisions trup i næste sæson. Ihvertfald offensivt.

Comment

Man SKAL naturligvis stille spørgsmålstegn ved transfer-strategien, når den ikke er perfekt - det betyder så ikke at den nødvendigvis er til dumpet (men det behøver vi ikke diskutere mere - vi kender vist hinandens holdninger efterhånden!). Det ER yderst problematisk, at der ikke blev hentet en dygtig CFer til erstatning for DH. Jeg, der ikke har slagtet JH (endnu), tror på at der kommer noget ind i vintervinduet og sommervinduet, som er del af en langsigtet plan, hvor lønudgifter og indtægter skal være i balance. Der vil stille og roligt over de næste 2-3 vinuer blive lavet lange kontrakter med "gode nok" spillere fra nu af - det er min forudsigelse - andre forudsiger at KN er fyret om to år pga. af JHs uduelighed - det er fair nok - det accepterer jeg! Jeg ser indikation af, at man går efter mere kvalitet på længere kontrakter, nu hvor budget er kommet i balance. Hvorfor der ikke blev hentet en CFer, ved og forstår jeg ikke - der kan være mange forklaringer: JHs uduelighed, krav fra bestyrelsens side byggende på årsregnskab, en spiller i kikkerten der kan hentes billigt/gratis til vinter/sommer, ja, find selv på flere - der er mange

Målsætningen er en sollid midterplacering. Det betyder vel ca. en 7.-plads med 10 point til nedrykning eller noget i den grad. Som ligaen ser ud lige nu (Aab slår OB, OB slår FCK, FCK slår Aab - det er fandme uforudsigeligt og vidner om manglende stabilitet hos mange hold) kan det godt være man ender på. 8. pladsen med 2 point til 5.-pladsen. Det er i min optik bedre end en 6. plads med 6 point til 5. pladsen.

Det tror jeg stadig på kan lykkes, hvis der hentes en fuldgod erstatning for DH i vinterpausen. Hvis ikke bliver jeg også skeptisk.

Jeg tror på at Makrini kan blive rigtig god - hans form og spilforståelse samt ansvarstagen er med opadgående kurve - det er de fleste nok enige i. Flere mener med rette, at Koval kan styrke forsvaret ved at træde i karakter i feltet etc. På samme måde tro jeg på at Makrini kan gøre Ari/Azer en smule bedre, hvis han fortsætter kurven - det handler nok meget om tillid - når spillerne begynder at stole mere på hinanden, tør man også mere og så løber man også den ekstra meter for hinanden. Makrini var i hvert fald et kæmpe forbilled mod EFB. Jeg håber og tror på at det kan smitte af. Vi har før set Ari ligge i 5 glidende tacklinger de sidste 5 minutter af en kamp og det har hævet niveauet hos de andre på holdet.

Desler når forhåbentligt også at komme i spil i denne sæson. Hvis han kan finde niveauet fra før han blev skadet, er han jo en forstærkning af holdet pt. og giver KN flere muligheder med hensyn til brugen af Falk.

KN skal have overbevist spillerne om at de kan stole på hinanden - når man går tæt på en modstander - går den næste OBer også tæt på sin modstander osv. indtil bolden er erobret. Hvis ikke kommer man til at se skidt ud, da man bliver fanget ude af position - det beskytter spillerne sig for meget imod i øjeblikket - men den forsigtighed er alt for farlig og er den næsten sikre vej til nederlag.

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                      J

Virkeligheden ER formentlig gået op for Jesper Hansen, men hidtil har hans stædighed besejret fornuften. Hvor længe skal den have lov til det? Skaderne kommer også løbende. Hvad gør vi, når Lasse Nielsen eller Jonasson bliver skadet? Og hvor længe skal der gå, før verdens mest oplagte transfer i form af Matti Lund kommer i hus?

/ Statetrooper
                      Det er sgu lidt sjovt, at påpege alle svaghederne i defensiven og især i forsvaret, og så samtidig kalde Matti Lund for verdens mest oplagte transfer

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                        Man SKAL naturligvis stille spørgsmålstegn ved transfer-strategien, når den ikke er perfekt - det betyder så ikke at den nødvendigvis er til dumpet (men det behøver vi ikke diskutere mere - vi kender vist hinandens holdninger efterhånden!). Det ER yderst problematisk, at der ikke blev hentet en dygtig CFer til erstatning for DH. Jeg, der ikke har slagtet JH (endnu), tror på at der kommer noget ind i vintervinduet og sommervinduet, som er del af en langsigtet plan, hvor lønudgifter og indtægter skal være i balance. Der vil stille og roligt over de næste 2-3 vinuer blive lavet lange kontrakter med "gode nok" spillere fra nu af - det er min forudsigelse - andre forudsiger at KN er fyret om to år pga. af JHs uduelighed - det er fair nok - det accepterer jeg! Jeg ser indikation af, at man går efter mere kvalitet på længere kontrakter, nu hvor budget er kommet i balance. Hvorfor der ikke blev hentet en CFer, ved og forstår jeg ikke - der kan være mange forklaringer: JHs uduelighed, krav fra bestyrelsens side byggende på årsregnskab, en spiller i kikkerten der kan hentes billigt/gratis til vinter/sommer, ja, find selv på flere - der er mange

Målsætningen er en sollid midterplacering. Det betyder vel ca. en 7.-plads med 10 point til nedrykning eller noget i den grad. Som ligaen ser ud lige nu (Aab slår OB, OB slår FCK, FCK slår Aab - det er fandme uforudsigeligt og vidner om manglende stabilitet hos mange hold) kan det godt være man ender på. 8. pladsen med 2 point til 5.-pladsen. Det er i min optik bedre end en 6. plads med 6 point til 5. pladsen.

Det tror jeg stadig på kan lykkes, hvis der hentes en fuldgod erstatning for DH i vinterpausen. Hvis ikke bliver jeg også skeptisk.

Jeg tror på at Makrini kan blive rigtig god - hans form og spilforståelse samt ansvarstagen er med opadgående kurve - det er de fleste nok enige i. Flere mener med rette, at Koval kan styrke forsvaret ved at træde i karakter i feltet etc. På samme måde tro jeg på at Makrini kan gøre Ari/Azer en smule bedre, hvis han fortsætter kurven - det handler nok meget om tillid - når spillerne begynder at stole mere på hinanden, tør man også mere og så løber man også den ekstra meter for hinanden. Makrini var i hvert fald et kæmpe forbilled mod EFB. Jeg håber og tror på at det kan smitte af. Vi har før set Ari ligge i 5 glidende tacklinger de sidste 5 minutter af en kamp og det har hævet niveauet hos de andre på holdet.

Desler når forhåbentligt også at komme i spil i denne sæson. Hvis han kan finde niveauet fra før han blev skadet, er han jo en forstærkning af holdet pt. og giver KN flere muligheder med hensyn til brugen af Falk.

KN skal have overbevist spillerne om at de kan stole på hinanden - når man går tæt på en modstander - går den næste OBer også tæt på sin modstander osv. indtil bolden er erobret. Hvis ikke kommer man til at se skidt ud, da man bliver fanget ude af position - det beskytter spillerne sig for meget imod i øjeblikket - men den forsigtighed er alt for farlig og er den næsten sikre vej til nederlag.
                        Jeg skulle måske lige ha' tilføjet, at jeg faktisk også har Jesper Hansen inde i den ligning. Hvis den nuværende kurs fortsætter, med sejre over FCK og des lige og derefter røvfulde i Jylland p.g.a forsvarsspil på serieniveau, så er ENTEN Kent Nielsen ELLER Jesper Hansen fyret inden for de næste 2 år. Men da træneren som oftest står først i køen til skafotet, når der skal, øh "ransages", så er sandsynligheden for at Kent Nielsen enten bliver den første eller den eneste lidt større, end omvendt.

Og i øvrigt ku du bare ha' sagt: "En anden forudsiger etc etc etc" i stedet for andre. Jeg er for så vidt den eneste, der er kommet med den forudsigelse; som jeg egentlig bare mener bliver ren konsekvens af så skrøbeligt en base og fundament, som vi har.

;-)

MvH ChrisOB

Comment

Jeg skulle måske lige ha' tilføjet, at jeg faktisk også har Jesper Hansen inde i den ligning. Hvis den nuværende kurs fortsætter, med sejre over FCK og des lige og derefter røvfulde i Jylland p.g.a forsvarsspil på serieniveau, så er ENTEN Kent Nielsen ELLER Jesper Hansen fyret inden for de næste 2 år. Men da træneren som oftest står først i køen til skafotet, når der skal, øh "ransages", så er sandsynligheden for at Kent Nielsen enten bliver den første eller den eneste lidt større, end omvendt.

Og i øvrigt ku du bare ha' sagt: "En anden forudsiger etc etc etc" i stedet for andre. Jeg er for så vidt den eneste, der er kommet med den forudsigelse; som jeg egentlig bare mener bliver ren konsekvens af så skrøbeligt en base og fundament, som vi har.

;-)

MvH ChrisOB
                          Jeg har forstået din argumentation og lad mig korrigere "En anden forudsiger..." ;o) Hvis det ender slemt nok, bliver det ikke nødvendigvis et enten/eller men måske et både/og

Comment

;-)

MvH ChrisOB
                            Bestyrelsen burde også bare indse at man har en direktør der kan få balance i tingene men skal finde en anden til at bygge op og føre os frem. Derfor bør det være JH' sidste vindue senest til vinter...
                            At sætte fremdriften over styr ved at belønne ham for job well done ved st lade ham fortsætte vil være endnu en fejl fra bestyrelsen men han skal da behandles pænt på vej ud.
                            Kun hvis man tror han kan ligge til og bygge på bør han fortsætte ...

Comment

Vi kan jo også bare allesammen sende ham en e-mail med spillere vi mener han skal kigge på, så kan han da se vi er bekymrede, og på den måde ved han at vi ikke mener vi er dækket godt nok ind i forsvaret.

Noget bør der vel næsten ske, det kan ikke passe at en klub af OB's størrelse skal tage til tåls med at der i hver anden kamp går minimum 4 mål ind på os, især imod hold som vi bør være på nogenlunde samme niveau med.

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Vi kan jo også bare allesammen sende ham en e-mail med spillere vi mener han skal kigge på, så kan han da se vi er bekymrede, og på den måde ved han at vi ikke mener vi er dækket godt nok ind i forsvaret.

Noget bør der vel næsten ske, det kan ikke passe at en klub af OB's størrelse skal tage til tåls med at der i hver anden kamp går minimum 4 mål ind på os, især imod hold som vi bør være på nogenlunde samme niveau med.
                                Det ved han udemærket godt. Sendte en mail for 14 dage siden til ham hvor jeg på vores vegne gjorde opmærksom på utilfredshed..

Comment

Working...
                                X