Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ugen der gak - StateTroopers analyse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Mener du, at man skulle have holdt på KL fremadrettet, eller forsøge at forlænge forhandlingerne med Groningen? Nogle gange er man jo også nødt til at slå til, når tilbudet er der.

    Altså vi er ikke uenige om, at det ikke er en optimal situation for os. Jeg vil bare stadig gerne vente med at vurdere JH til vinduet er ovre.
    Forlænge forhandlingerne med Groningen til en erstatning var klar ... Der MÅ være alternativer på blokken på alle pladser ... Det KAN ikke passe at det er forfra hele tiden ... Og der er ingen regler om at han SKAL sælge blot fordi der kommer et bud ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Øjnene bliver dårligere med alderen jo og synet begynder at svigte
      Hov hov ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Hov hov ..

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af Henning001 Se indlæg
          Jeg er enig i, at Høegh endnu ikke er blevet erstattet, men når der pludselig kommer et uventet godt tilbud på KL, som ikke har været specielt prangende, så skal han da bare afsted i en fart. Det giver vel også endnu bedre mulighed for at hente noget kvalitet i et vindue der langt fra er lukket endnu.
          Hvad er der sket, Plum? - Du plejer sgu' da (om nogen) at have de langsigtede briller på....
          Det er hverken kort- eller langsigtet at sælge 1. og 2. valget med vished om at 3. valget er skadet og man så skal ned og hente 4. valget der ikke har spillet inualmindelige tider og slet ikke på den plads .... I et i forvejen ringe forsvar med en ny keeper der er reserve for reserven ...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #35
            Det er da klart, at status lige nu er skidt, men lad os nu vente og se når måneden er slut.

            Vedr. Diarra er dette fejlkøb ved at have udviklet sig til noget, der kan bruges - men han har da fået en pæn løn for længe uden at gøre gavn for den, derfor "fejlkøb". Han har mange evner, men jeg tror hans noget flagrende stil og manglende fysik - og det undrer mig - gør, at han ikke er fremtidens mand. Men derfra og så til at sige, han spillede en dårlig kamp, da han endelig fik en startplads, er jeg ikke enig i.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

            OB - engang var vi gode

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Det er hverken kort- eller langsigtet at sælge 1. og 2. valget med vished om at 3. valget er skadet og man så skal ned og hente 4. valget der ikke har spillet inualmindelige tider og slet ikke på den plads .... I et i forvejen ringe forsvar med en ny keeper der er reserve for reserven ...
              rørende enig det er amatøragtigt!!
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                rørende enig det er amatøragtigt!!
                Slap af .. Det er økonomisk velovervejet arbejde .. Alt hvad der kan spares på skal der spares . Det får nogle til at nikke anerkendende , og syntes at det er en meget dygtig direktør vi har . Han er jo ansat i et meget eftertragtet job , hvilket jo gør at han jo pr automatik er kvalificeret og bedre end næsten alle alternativer ..
                Lønnudgettet er skåret ned , ind til benet og en smule mere , så er vi jo en sund klub i fremdrift som dermed kan opfylde alle målsætninger og ambitioner . Der er ingen grund til at kritisere vores fremsynede og visionære direktør , som jo vindue efter vindue fisker den ene profil efter den anden som kan løfte holdet og støtte vores egne unge .

                Husk på at i Jydske Lov står der : en krone sparet er en krone tjent .

                Den mest læste artikel i Jylland uge efter uge er rubrikken : bortgives . I dba .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #38
                  Kasper Larsen var heller ikke på plads da DH blev solgt...

                  Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad planen var da man solgte DH... vidste man allerede der at KL ville komme hjem, eller landede den mulighed bare på et tørt sted...

                  DH solgt
                  KL solgt
                  Lasse er ikke KNs mand

                  = 3 mand væk fra starteren, 0 erstatninger hentet...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Kasper Larsen var heller ikke på plads da DH blev solgt...

                    Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad planen var da man solgte DH... vidste man allerede der at KL ville komme hjem, eller landede den mulighed bare på et tørt sted...

                    DH solgt
                    KL solgt
                    Lasse er ikke KNs mand

                    = 3 mand væk fra starteren, 0 erstatninger hentet...
                    Jeg tror det var en handel der kom i stand i løbet af 24 timer.
                    Satme heller ikke heldig at Lasse går i stykker dagen efter at man sælger KL. Vi alle glædede os til at se LN i aktion igen og kunne sagtens have klaret jobbet med bravour minimum indtil vinduet lukkede... Hvor en erstatning var blevet hentet...
                    Men det er jo næsten historien med Falkesgaard og manglende målmandsindkøb om igen. Man satser. Og taber..

                    Jeg er ikke sportsdirektør og ved ikke hvordan markedet arbejder men vi har jo alle en fornemmelse af at de sjove ting sker i den sidste uge af transfervinduet... Så det er jo ikke sådan at man ikke kan følge tankegangen i at vente og se om det ikke nok går...
                    For det er en bundklub/midterklubs lod... Dette ser du ikke ske i FCM/FCK..
                    Men vi fans i Odense er krævende og betragter os vel stadig som en topklub. Det gør det tit svært at følge mentaliteten fra en sportsdirektør som ikke har evnen/økonomien som agerer efter midterklubsmentaliteten

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Jeg tror det var en handel der kom i stand i løbet af 24 timer.
                      Satme heller ikke heldig at Lasse går i stykker dagen efter at man sælger KL. Vi alle glædede os til at se LN i aktion igen og kunne sagtens have klaret jobbet med bravour minimum indtil vinduet lukkede... Hvor en erstatning var blevet hentet...
                      Men det er jo næsten historien med Falkesgaard og manglende målmandsindkøb om igen. Man satser. Og taber..

                      Jeg er ikke sportsdirektør og ved ikke hvordan markedet arbejder men vi har jo alle en fornemmelse af at de sjove ting sker i den sidste uge af transfervinduet... Så det er jo ikke sådan at man ikke kan følge tankegangen i at vente og se om det ikke nok går...
                      For det er en bundklub/midterklubs lod... Dette ser du ikke ske i FCM/FCK..
                      Men vi fans i Odense er krævende og betragter os vel stadig som en topklub. Det gør det tit svært at følge mentaliteten fra en sportsdirektør som ikke har evnen/økonomien som agerer efter midterklubsmentaliteten
                      Lige den der er jeg så godt nok aldrig rigtig hoppet med på... men selvfølgelig kan noget dukke op, eller det SKAL der...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Jeg tror det var en handel der kom i stand i løbet af 24 timer.
                        Satme heller ikke heldig at Lasse går i stykker dagen efter at man sælger KL. Vi alle glædede os til at se LN i aktion igen og kunne sagtens have klaret jobbet med bravour minimum indtil vinduet lukkede... Hvor en erstatning var blevet hentet...
                        Men det er jo næsten historien med Falkesgaard og manglende målmandsindkøb om igen. Man satser. Og taber..

                        Jeg er ikke sportsdirektør og ved ikke hvordan markedet arbejder men vi har jo alle en fornemmelse af at de sjove ting sker i den sidste uge af transfervinduet... Så det er jo ikke sådan at man ikke kan følge tankegangen i at vente og se om det ikke nok går...
                        For det er en bundklub/midterklubs lod... Dette ser du ikke ske i FCM/FCK..
                        Men vi fans i Odense er krævende og betragter os vel stadig som en topklub. Det gør det tit svært at følge mentaliteten fra en sportsdirektør som ikke har evnen/økonomien som agerer efter midterklubsmentaliteten
                        Nu kan jeg ikke huske præcis dato for salg af Daniel (og gider ikke tjekke), men ca. 14 dage før Kasper blev hentet hjem, fik jeg visket i ørerne, at det ville komme til at ske....så mon ikke Kasper var på trapperne, uanset om Daniel var blevet solgt eller ej?
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Nu kan jeg ikke huske præcis dato for salg af Daniel (og gider ikke tjekke), men ca. 14 dage før Kasper blev hentet hjem, fik jeg visket i ørerne, at det ville komme til at ske....så mon ikke Kasper var på trapperne, uanset om Daniel var blevet solgt eller ej?
                          Jo det tror jeg også han var. Herinde var der også meldinger om at KL og hans agent var set i dagene/ugerne op til skiftet rendende rundt i Ådalen...

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                            Nu kan jeg ikke huske præcis dato for salg af Daniel (og gider ikke tjekke), men ca. 14 dage før Kasper blev hentet hjem, fik jeg visket i ørerne, at det ville komme til at ske....så mon ikke Kasper var på trapperne, uanset om Daniel var blevet solgt eller ej?
                            Daniel blev meldt solgt 2 Juni. Kasper blev meldt tilbage 2. juli.

                            Men derudover kan man vel ikke klandre nogen for at Daniel bliver solgt på det tidspunkt. Mange penge, god karrieremulighed og lang tid til at finde en erstatning.

                            Selvfølgelig skulle han sælges uanset om Kasper var på vej tilbage eller ej.

                            Comment


                              #44
                              Er Thomas Sørensen løsningen for OB?

                              I flere af transfertrådene nævnes Thomas Sørensen igen og igen som et bud på det ekstreme målmandsproblem i OB, hvor en keeper på amatørniveau helt uacceptabelt vogter målet for tiden. Thomas Sørensen har som bekendt netop cyklet tværs over USA sammen med Morten Bisgaard i den gode sags tjeneste, og selvom det ikke ligefrem handler om fodbold, så har han da i det mindste været i gang og ikke siddet skadet i en sofa hele sommeren.

                              Thomas Sørensen er blevet 39 år og har ikke spille førsteholdsfodbold i et par år, men i det regnestykke skal man altså også huske, hvor enorm forskellen er på Premier League - ja selv Championship - og Superligaen. Når konkurrenten i øjeblikket hedder Michael Tørnes, ville jeg på intet tidspunkt sætte mig op i mod at prøve med Thomas Sørensen i stedet.

                              Kan give nødvendig ro
                              Husk også på, at OB har et meget ungt hold, og selvom Thomas Sørensen helt sikkert har mistet både hurtig- og smidighed med alderen, kan han altså byde ind med voldsomt meget i forhold til at organisere et forsvar og skabe ro i defensiven. Endelig har Thomas Sørensens spidskvalitet altid været shot stopping, og det er altså en af de sidste kvaliteter, som en gammel målmand mister.

                              Der står skrevet i en anden tråd (eller var det denne? Nå pyt.) at Mikkel Falkesgaard er blevet varmt anbefalet af Lars Høgh. Hvis det passer, knæler jeg naturligvis i støvet og pakker min kritik af det indkøb væk - i hvert fald for en længere periode.

                              Så hvis Thomas Sørensen har lyst til at komme hjem til Fyn og tjene lidt håndører i en sæson eller to, skal han efter min mening være hjerteligt velkommen. Han ville være en god løsning på de nuværende problemer på posten samt en fantastisk kulturbærer for resten af den unge trup.

                              Thomas Sørensen, du er velkommen!
                              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                                Er Thomas Sørensen løsningen for OB?

                                I flere af transfertrådene nævnes Thomas Sørensen igen og igen som et bud på det ekstreme målmandsproblem i OB, hvor en keeper på amatørniveau helt uacceptabelt vogter målet for tiden. Thomas Sørensen har som bekendt netop cyklet tværs over USA sammen med Morten Bisgaard i den gode sags tjeneste, og selvom det ikke ligefrem handler om fodbold, så har han da i det mindste været i gang og ikke siddet skadet i en sofa hele sommeren.

                                Thomas Sørensen er blevet 39 år og har ikke spille førsteholdsfodbold i et par år, men i det regnestykke skal man altså også huske, hvor enorm forskellen er på Premier League - ja selv Championship - og Superligaen. Når konkurrenten i øjeblikket hedder Michael Tørnes, ville jeg på intet tidspunkt sætte mig op i mod at prøve med Thomas Sørensen i stedet.

                                Kan give nødvendig ro
                                Husk også på, at OB har et meget ungt hold, og selvom Thomas Sørensen helt sikkert har mistet både hurtig- og smidighed med alderen, kan han altså byde ind med voldsomt meget i forhold til at organisere et forsvar og skabe ro i defensiven. Endelig har Thomas Sørensens spidskvalitet altid været shot stopping, og det er altså en af de sidste kvaliteter, som en gammel målmand mister.

                                Der står skrevet i en anden tråd (eller var det denne? Nå pyt.) at Mikkel Falkesgaard er blevet varmt anbefalet af Lars Høgh. Hvis det passer, knæler jeg naturligvis i støvet og pakker min kritik af det indkøb væk - i hvert fald for en længere periode.

                                Så hvis Thomas Sørensen har lyst til at komme hjem til Fyn og tjene lidt håndører i en sæson eller to, skal han efter min mening være hjerteligt velkommen. Han ville være en god løsning på de nuværende problemer på posten samt en fantastisk kulturbærer for resten af den unge trup.

                                Thomas Sørensen, du er velkommen!
                                Det løbe er kørt. Hvis TS skulle slutte i OB skulle han have tegnet for 3 år siden. Det bringer os ikke videre med en halv gammel mand. Vi skal have fundet en god målmand, som kan være en del af stammen i den næste mange år.

                                Comment

                                Working...
                                X