Ja, hvis vi havde hentet en midterforsvarer til, så var ingen af vores store nederlag forekommet.
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ugen der gak - StateTroopers analyse
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægJa, hvis vi havde hentet en midterforsvarer til, så var ingen af vores store nederlag forekommet.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægaltså hvor bliver man træt i hovedet..... jeg kunne omvendt sige, at du åbenbart mener, at det er fuldstændigt ligegyldigt, hvem vi har i forsvaret, det har ingen betydning for holdets defensiv...
Det har betydning, hvor gode vores forsvarere er. Men holdets evner i modgang (især Azer, Emil og Kirke) er meget ringe. Det er et problem med holdets mentalitet, og jeg ser ikke et indkøb af en forsvarsspiller som noget der ville have afgørende effekt på dette på så lidt tid (under 3 mdr).
Vi får jo se til vinter, må man håbe.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægJa, hvis vi havde hentet en midterforsvarer til, så var ingen af vores store nederlag forekommet.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægDet ville jeg faktisk argumentere for kunne være en mulighed, da den rette styring på de vigtigste områder på en fodboldbane ofte kan smitte af på resten. Vi havde sandsynligvis stadig tabt de kampe, men ikke på den måde, vi har gjort. Du ved som Makrini lyste op mod Esbjerg, så resten af holdet fulgte trop.
MvH ChrisOB
Vi er ikke ude i, at jeg synes JH er uden skyld, for det er han edderasme ikke. Den lidt tegneserie-agtigt unuancerede debat fra Statetrooper generer mig dog lidt, men jeg er normalt næsten på linje m dig, til gengæld.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægAbsolut, hvis vi havde hentet en profil, tror jeg det ville gøre en forskel. Det er dog ikke et instant-fix; Esbjerg har f.ex. voldsomme defensive problemer mod Hobro netop nu, selv efter deres 9 mio kr totale indkøb af en 6'er og en stopper.
Vi er ikke ude i, at jeg synes JH er uden skyld, for det er han edderasme ikke. Den lidt tegneserie-agtigt unuancerede debat fra Statetrooper generer mig dog lidt, men jeg er normalt næsten på linje m dig, til gengæld.
Jesper Hansen har ansvaret. Når truppen er så dårligt sammensat og skrøbelig er det ham, der har ansvaret. Når Kent Nielsen vælger at bruge en spiller, der blev hentet som back på en anden plads denne ikke kan spille, så er det Kent Nielsens ansvar når det går galt. Men hvis træneren føler alternativerne er dårligere, så er det fordi han har dårlige alternativer.
Hvis Kent Nielsen vil spille bold med et midter forsvar der ikke kan spille bold, så er det både hans og Jesper Hansens ansvar, når det går galt. Kent for ikke at spille et spil, der passer til spillerne, og JH for ikke ha fundet CFere, der kan spille bold.
JH har givet Kent dårlige arbejds betingelser, Kent gør det værre ved ikke at erkende, som Ove P, at vi ikke kan få holdet til at spille bold og presse højt som AaB når vi har så dårlige centerforsvarere.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægDu bruger ordet "Skyld", som om det er dét, det ultimativt handler om. Jeg og andre snakker om ansvar. Der er altså forskel.
Jesper Hansen har ansvaret. Når truppen er så dårligt sammensat og skrøbelig er det ham, der har ansvaret. Når Kent Nielsen vælger at bruge en spiller, der blev hentet som back på en anden plads denne ikke kan spille, så er det Kent Nielsens ansvar når det går galt. Men hvis træneren føler alternativerne er dårligere, så er det fordi han har dårlige alternativer.
Hvis Kent Nielsen vil spille bold med et midter forsvar der ikke kan spille bold, så er det både hans og Jesper Hansens ansvar, når det går galt. Kent for ikke at spille et spil, der passer til spillerne, og JH for ikke ha fundet CFere, der kan spille bold.
JH har givet Kent dårlige arbejds betingelser, Kent gør det værre ved ikke at erkende, som Ove P, at vi ikke kan få holdet til at spille bold og presse højt som AaB når vi har så dårlige centerforsvarere.
MvH ChrisOB
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægDu bruger ordet "Skyld", som om det er dét, det ultimativt handler om. Jeg og andre snakker om ansvar. Der er altså forskel.
MvH ChrisOB
"Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
Kluden Krew - O'ense Internationals
Comment
-
MvH ChrisOB
Om vi kalder det "skyld" eller "ansvar" er mig ligegyldigt.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlægAgreed.
Om vi kalder det "skyld" eller "ansvar" er mig ligegyldigt.
Og det kan også blive godt nok, hvis man vel at mærke hyrer de RIGTIGE til ansvaret, og giver disse bedre arbejdsbetingelser i form af, oh I don't know, ordentlige træningsforhold, økonomi og dertilhørende bedre trupper, som ikke falder sammen som var vi et spil klodsmajor, det øjeblik vi møder bare lidt modgang.
Comment
-
Straks efter nederlaget til SDJ tænkte jeg på, at nu fik Koval virkelig brug for samtaler med vor sportspsykolog Rasmus Bagger, men er han egentlig stadig ansat blandt staben omkring holdet?
Jeg kan ikke finde hans navn under "holdet bag holdet" på OB.dk. Kunne man forestille sig at med Kent Nielsens tiltræden, og med hans oldschool form har man efter hans ønske siet ham fra. For hvis dette er tilfældet så er det ikke så sært at holdet falder totalt fra hinanden mentalt, ved den mindste modgang på udebane.
Comment
-
Jeg vil bare helt kort konstatere, hvor ubehageligt det føles, når man på den måde forudser, hvad der kommer til at ske.
Mest af alt føles det ubehageligt, fordi man som menig OB-fan og halvstuderet fodboldrøver kan se det, mens OB's SPORTSDIREKTØR med høj løn og masser af erfaring tilsyneladende var helt blind over for betydningen af et godt forsvar.
Jeg aner ikke, hvordan Jesper Hansen har kunne tro, at det var muligt at klare sig igennem efteråret med en boldmongol og en central midtbanespiller som eneste reelle muligheder i midterforsvaret. I mine godt 20 år som OB-fan har jeg aldrig oplevet så ringe et forsvar og så ringe forsvarsspillere. Jeg er næsten der, hvor jeg ville føle mig mere tryg ved at sende Michael Hemmingsen en tur tilbage i trøjen - i hans nuværende træningsform! Det ville om ikke andet give lidt ro dernede.
Bevares, jeg forstår nogenlunde argumentet om, at man "lige ville klare sig igennem" denne sæson, hvor chancen for at rykke ned er minimal, og hvor en god offensiv kan køres ind. Men det ville kræve SÅ lidt at få lukket ned i defensiven. ÉN stærk forsvarsspiller med lederegenskaber ville have gjort en gigantisk forskel. En type som Michael Hemmingsen eller Ulrik Laursen kunne have gjort, at vi i det mindste spillede med i subtoppen.
Lige nu vælter målmand og forsvar rundt og laver fejl, som ikke engang bør kunne ses i Serie 1. Det er simpelthen så beskæmmende, når vi nu rent faktisk har fået en offensiv, som faktisk virker farlig. Tænk sig, at det skulle vise sig at være umuligt for Jesper Hansen at hente den forsvarsspiller. Alene den mislykkede handel er i mine øjne nok til, at han bør skiftes ud med en mere kompetent afløser.
Også den centrale midtbane lider af, at vi er nødt til at spille med elendige Azer eller den endnu for uerfarne JJT. Hvor kunne vi godt have brugt en type som Henrik Hansen eller Bechara på den position nu. Makrini er god, men han mangler virkelig en makker med blik for spillet.
Vinterens transfervindue SKAL resultere i:
1 general ala Hemmingsen eller Laursen fra øverste hylde (A-spiller)
1 stærk central forsvarer lige under øverste hylde (B+)
1 pasningsstærk midtbanespiller (A'er)
Derudover så jeg gerne en klasseback i venstre side, men vi kan til nøds klare os med Ari på den plads til sommer.
Og vigtigst af alt: Hvis ikke de ønsker bliver indfriet, skal Jesper Hansen simpelthen smides på porten og erstattes af noget bedre. Han er en hån mod OB.OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægJeg vil bare helt kort konstatere, hvor ubehageligt det føles, når man på den måde forudser, hvad der kommer til at ske.
Mest af alt føles det ubehageligt, fordi man som menig OB-fan og halvstuderet fodboldrøver kan se det, mens OB's SPORTSDIREKTØR med høj løn og masser af erfaring tilsyneladende var helt blind over for betydningen af et godt forsvar.
Jeg aner ikke, hvordan Jesper Hansen har kunne tro, at det var muligt at klare sig igennem efteråret med en boldmongol og en central midtbanespiller som eneste reelle muligheder i midterforsvaret. I mine godt 20 år som OB-fan har jeg aldrig oplevet så ringe et forsvar og så ringe forsvarsspillere. Jeg er næsten der, hvor jeg ville føle mig mere tryg ved at sende Michael Hemmingsen en tur tilbage i trøjen - i hans nuværende træningsform! Det ville om ikke andet give lidt ro dernede.
Bevares, jeg forstår nogenlunde argumentet om, at man "lige ville klare sig igennem" denne sæson, hvor chancen for at rykke ned er minimal, og hvor en god offensiv kan køres ind. Men det ville kræve SÅ lidt at få lukket ned i defensiven. ÉN stærk forsvarsspiller med lederegenskaber ville have gjort en gigantisk forskel. En type som Michael Hemmingsen eller Ulrik Laursen kunne have gjort, at vi i det mindste spillede med i subtoppen.
Lige nu vælter målmand og forsvar rundt og laver fejl, som ikke engang bør kunne ses i Serie 1. Det er simpelthen så beskæmmende, når vi nu rent faktisk har fået en offensiv, som faktisk virker farlig. Tænk sig, at det skulle vise sig at være umuligt for Jesper Hansen at hente den forsvarsspiller. Alene den mislykkede handel er i mine øjne nok til, at han bør skiftes ud med en mere kompetent afløser.
Også den centrale midtbane lider af, at vi er nødt til at spille med elendige Azer eller den endnu for uerfarne JJT. Hvor kunne vi godt have brugt en type som Henrik Hansen eller Bechara på den position nu. Makrini er god, men han mangler virkelig en makker med blik for spillet.
Vinterens transfervindue SKAL resultere i:
1 general ala Hemmingsen eller Laursen fra øverste hylde (A-spiller)
1 stærk central forsvarer lige under øverste hylde (B+)
1 pasningsstærk midtbanespiller (A'er)
Derudover så jeg gerne en klasseback i venstre side, men vi kan til nøds klare os med Ari på den plads til sommer.
Og vigtigst af alt: Hvis ikke de ønsker bliver indfriet, skal Jesper Hansen simpelthen smides på porten og erstattes af noget bedre. Han er en hån mod OB.
Comment
-
Lige meget hvor dårlige spillerne er, så bør en god træner kunne få dem til at stå nogenlunde rigtigt på banen - samt indprinte vindermentalitet i spillerne. Hvor længe gik der f.eks. inden OB lavede det første frispark i søndags?
Har OB de dårligste forsvarspillere i Superligaen? - jeg mener det ikke. Jeg mener, at det falder tilbage på trænerteamet og taktikken. Jeg vil sgu ikke have en mellemsæson hvor man bare klarer sig fri af nedrykning. Jeg vil have, at man spiller hver en kamp, hvor taktikken er lagt for at lave det bedste resultat i dén kamp der venter næst.
Jeg savner sgu Ove P. eller en type der hellere vil vinde 1-0, end én der vil tabe 5-2, med håb om, at man på den måde kommer nærmere flere sejre til næste år. Jeg forstår ikke mentaliteten og tanken bag. Sorry Happy Clappers.
Comment
Comment