Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt O.B. - Randers FC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg håber godt nok ikke at formationen skal ændres afhængigt af modstanderen, så bliver det umuligt at indarbejde en spillestil...
    Blot lige en indskudt bemærkning... man kan sagtens ændre formation og bevare sin spillestil.

    Spillestil:
    Hvilke principper holdet arbejder ud fra f.eks.:
    -hvordan og hvornår presser man.
    -hvor højt ligger preslinjen.
    -hvordan agerer man i omstillinger.
    -hvordan er boldomgangen (direkte, afventende, "tika-taka")
    -hvornår går man fra opbygningsspil til afslutningsspil.
    -hvad gør holdet i balance/ubalance, når vi har bolden og de har bolden
    -osv.

    Formationen er mere bare en af mange ting, der gør, at man bedst kan spille efter sin spillestil. I mange klubber er der en stærk sammenhæng mellem spillestil og formation f.eks. Barcelona 4-3-3 og deres "tika-taka", men det er også en sandhed med modifikationer, for der er satme forskel på formationen 4-3-3 alt afhængig af om det er Messi eller Zlatan på toppen, om det er Ronaldinho eller Pedro kanten. Men selve deres spillestil med det korte tålmodige pasningsspil i trekanter og med bandespil og spil på 3.-mand ændres der "aldrig" på.

    Hvis man lidt hierakisk skulle stille det op, så ville det nok ud som følger (dette er MEGET fortegnet):
    Spilfilosofi -> spillestil -> taktik (holdet) -> taktik (individuelt) -> formation -> herunder kommer så nogle ting som standardsituationer, relationer mellem spillere (f.eks. højre back og højre kant), banens beskaffenhed, plan b, er det cup kamp ude eller hjemme

    ikke at de sidste punkter ikke kan have indflydelse på de foregående, men ideen om at man ikke kan fastholde en spillestil, hvis man ændrer formation er for mig at se helt galt afmarcheret.

    Jeg ved godt, at det kan virke som et lidt surt opstød og lidt pedantisk, men det er sgu lidt min kæphest :-) håber, det er ok med min galde :-)

    Comment


      #47
      Stiller vi kun med 1 målmand søndag?

      Den tidligere Brøndby-målmand Michael Tørnes er på besøg i klubben i disse dage, men der er endnu ingen afklaring på målmandssituationen. Det er heller ikke sikkert, at der kommer en afklaring, inden søndagens kamp mod Randers FC.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Om noget, så bakker de stats du har lagt op da mine argumenter op? FCM var kun femtebedst besiddelsesmæssigt i sidste sæson, men blev alligevel suveræne mestre. Esbjerg ligger på fjerdepladsen, og de havde en ret ringe sæson sidste år. Hobro var det suverænt mindst boldbesiddende hold, men sluttede alligevel på en ret komfortabel syvendeplads. Der er en tendens til, at de gode hold har mere boldbesiddelse, men igen: er de gode fordi de har besiddelsen, eller har de besiddelsen fordi de er gode?

        Hvis du kigger på vinderstatistikken for hold med størst boldbesiddelse er den ikke markant statistisk bedre, end det man kan forvente ved ude- og hjemmehold, medmindre du kommer op på den rigtige side af 60%

        Men jeg tror egentlig ikke vi er så uenige. Lige nu diskuterer vi bare detaljer. Det er jo klart, at det ofte vil være at foretrække for et hold at have mest besiddelse. Man bruger ikke så meget energi på at jagte bolden, og modstanderen kan ikke lave ulykker når man selv har den. Hvor man så sætter ind for at erobre bolden, og hvor direkte man vil være i sit angrebsspil, er en smagssag.

        Det vigtigste er, at man er god til at udføre den taktik der er lagt, og det er helt simpelt her jeg ser OB have problemer lige nu. Vi kan ikke spille besiddelsesbaseret bold, simpelthen fordi vores midtbane og forsvar ikke er boldstærke nok. Vi er heller ikke gode til at stå dybt, fordi vores CBer er sårbare på indlæg/dødbolde, så det bliver lidt enten/intet hvor vi spiller hurtigt i kontrafasen, men er enormt sårbare på evt. omstillinger, fordi vores forsvar ikke er stærkt/klogt/hurtigt nok til at lukke af.
        Nej, det gør de stats godt nok ikke :).
        Tjek samtlige år, se hvem der ligger i top og bund, i stilling og bold.

        Vi er helt enige i at midtbanen ikke er til hverken det ene eller det andet ... men vi er bestemt heller ikke gode til ikke at have bolden, fordi midten er ringe defensivt også!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Stiller vi kun med 1 målmand søndag?

          Den tidligere Brøndby-målmand Michael Tørnes er på besøg i klubben i disse dage, men der er endnu ingen afklaring på målmandssituationen. Det er heller ikke sikkert, at der kommer en afklaring, inden søndagens kamp mod Randers FC.
          Lars Høgh :-)
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Lars Høgh :-)
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #51
              Hvis Radza er på mål taber vi desværre ��

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                Hvis Radza er på mål taber vi desværre ��
                Arg skal vi nu ikke lige...... Ja han har haft nogle mindre heldige kampe på reserveholdet, men han har trods alt også et godt topniveau, desværre er hans bundniveau fortsat for lavt. Sådan er det med unge spillere, desværre kan en enkelt fejl hos en målmand koster mere, end hvis Falk laver 10 fejl i en kamp.
                Jeg er frisk på at give ham chancen, han gjorde det upåklageligt da han kom ind mod AGF, og Falkesgaard har jo ikke ligefrem været fejlfri, så for mig kan Radza ligeså godt stå som Falkesgaard. Men er enig på den lange bane, bør vi nok have en mere erfaren målmand, med et højere bundniveau end de to vi har nu. Og her er Tørnes ikke den spiller.

                Comment


                  #53
                  Sådan! Sgu surt med falkegaards skade, men forventer at se enten Radza eller høghen på kassen.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                    Arg skal vi nu ikke lige...... Ja han har haft nogle mindre heldige kampe på reserveholdet, men han har trods alt også et godt topniveau, desværre er hans bundniveau fortsat for lavt. Sådan er det med unge spillere, desværre kan en enkelt fejl hos en målmand koster mere, end hvis Falk laver 10 fejl i en kamp.
                    Jeg er frisk på at give ham chancen, han gjorde det upåklageligt da han kom ind mod AGF, og Falkesgaard har jo ikke ligefrem været fejlfri, så for mig kan Radza ligeså godt stå som Falkesgaard. Men er enig på den lange bane, bør vi nok have en mere erfaren målmand, med et højere bundniveau end de to vi har nu. Og her er Tørnes ikke den spiller.
                    Tænk at vi er så langt ude, at argumentet for at bruge Radza er noget i stil med, ja han har lavet meget lort og har et lavt bundniveau, men Falkesgaard har også allerede lavet lort...

                    Jeg er sådan set ikke uenig i dit indlæg, jeg synes bare det er sørgeligt, at det er der vi er nu. Jeg håber godt nok man har Tørnæs gående, for ikke at vise hvor desperate vi er, og vi lander Jesper Hansen her en af de nærmeste dage.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                      Arg skal vi nu ikke lige...... Ja han har haft nogle mindre heldige kampe på reserveholdet, men han har trods alt også et godt topniveau, desværre er hans bundniveau fortsat for lavt. Sådan er det med unge spillere, desværre kan en enkelt fejl hos en målmand koster mere, end hvis Falk laver 10 fejl i en kamp.
                      Jeg er frisk på at give ham chancen, han gjorde det upåklageligt da han kom ind mod AGF, og Falkesgaard har jo ikke ligefrem været fejlfri, så for mig kan Radza ligeså godt stå som Falkesgaard. Men er enig på den lange bane, bør vi nok have en mere erfaren målmand, med et højere bundniveau end de to vi har nu. Og her er Tørnes ikke den spiller.
                      Foruden træninger har jeg kun set Radza i den ene reserveholdskamp (som de fleste andre), men der sejlede han også. Man skal passe på med at dømme spillere på så tyndt et grundlag, men baseret på de fejl han lavede var jeg også tilbøjelig til at tænke tanken "ham der får aldrig superliga-niveau!".

                      Men det er sgu svært at vurdere målmænd. Da Lindegaard var reserve så jeg også kampe med ham, hvor han ikke imponerede mig meget. Stemningen var også overvejende negativ omkring ham dengang (ca. som den er med Radza nu) og der var klart større forhåbninger til den yngre 3.målmand (Ousager).

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Foruden træninger har jeg kun set Radza i den ene reserveholdskamp (som de fleste andre), men der sejlede han også. Man skal passe på med at dømme spillere på så tyndt et grundlag, men baseret på de fejl han lavede var jeg også tilbøjelig til at tænke tanken "ham der får aldrig superliga-niveau!".

                        Men det er sgu svært at vurdere målmænd. Da Lindegaard var reserve så jeg også kampe med ham, hvor han ikke imponerede mig meget. Stemningen var også overvejende negativ omkring ham dengang (ca. som den er med Radza nu) og der var klart større forhåbninger til den yngre 3.målmand (Ousager).
                        Jeg kan supplere med at jeg har set ham droppe fælt i sidste sæson både mod Silkeborg, FCV og får et par år siden til et indendørsstævne, måske har jeg ramt nogle uheldige kampe, jeg kan bare konstatere, at hans bundniveau vil kunne ende i ren ydmygelse.

                        Comment


                          #57
                          Det kunne nemlig ende i ren ydmygelse!
                          Radza skal udlejes til en 1. Div klub og få en masse spilletid før vi bruger ham.

                          Comment


                            #58
                            Tipsbladet mener at vi tager den 2-1.

                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...b-randers-fc-3

                            Comment


                              #59
                              http://www.bold.dk/nyt/keller-skal-s...ep-i-ob-hjulet
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                                Tipsbladet mener at vi tager den 2-1.

                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...b-randers-fc-3
                                men så kan Randers jo ikke smide en 2måls føring ...

                                Comment

                                Working...
                                X