Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt O.B. - Randers FC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Optakt O.B. - Randers FC

    Jeg håber, at trænerteamet tænker over, om man kan ændre nogle ting på OB-holdet til næste kamp mpd Randers. Randers er fysisk stærke, og vil angribe med dybe afleveringer i ryggen på O.B's forsvar. Det SKAL de være klar til at stå imod. Jeg foreslår en 5-3-2 opstilling, og så må folk pive alt det de vil om defensiv tankegang o.s.v. Det er dog ikke værre end, at det vil åbne mere op for at vores backs kan komme mere i overlap, og vi kan være farlige dén vej:






    Festersen Zohore

    Emil L. Makrini Falk

    Kirkeskov -Kasper Larsen -Lasse Nielsen- Oliver Lund
    Jonasson

    Målmand?
    Last edited by Københavnstinker; 10-08-2015, 11:13.

    #2
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Jeg håber, at trænerteamet tænker over, om man kan ændre nogle ting på OB-holdet til næste kamp mpd Randers. Randers er fysisk stærke, og vil angribe med dybe afleveringer i ryggen på O.B's forsvar. Det SKAL de være klar til at stå imod. Jeg foreslår en 5-3-2 opstilling, og så må folk pive alt det de vil om defensiv tankegang o.s.v. Det er dog ikke værre end, at det vil åbne mere op for at vores backs kan komme mere i overlap, og vi kan være farlige dén vej:






    Festersen Zohore

    Emil L. Makrini Falk

    Kirkeskov -Kasper Larsen -Lasse Nielsen- Oliver Lund
    Jonasson

    Målmand?
    For mig ser det gogt ud, men ved ikke om Kent vil ændre systemet. Men håber i hvert fald at se Lasse Nielsen på banen.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      #3
      Det ville sgu være oldschool at spille med libero.

      Jeg er selv i tvivl om hvordan jeg ville sætte opstillingen.

      Så gerne Lasse Nielsen tilbage i start11, men hvis man ser bort fra de store fejl KL lavede i seneste kamp synes jeg klart HJ har været den svageste af de to i midterforsvaret.

      El Makrini kæmper godt for det og erobrer mange bolde, men smider godt nok også mange væk. Skulason spiller måske ikke suverænt, men indtil videre har han været klart bedre på bolden end Makrini.
      Last edited by Agbre; 10-08-2015, 11:30.

      Comment


        #4
        Tror ikke vi skal forvente systemændring, da Kent stort set altid holder sig til sin 4-4-2. Og jeg synes heller ikke det er det rigtige at gøre, da vi er inde i en "PROCESS", hvor vi skal sammenspille et nyt system, og det skal have mere en 4 kampe til at virke. Jeg er helt med på at defensiven godt kunne bruge ekstra gardering, men dette kan jo også gøres ved at vi er bedre til at holde på bolden, hvilket vi ikke har været særlig god til i de sidste par kampe.

        Måske vi kan få en 4-4-1-1 at se, som vi så i den sidste del af kampen mod AGF, hvor JJT kom ind på den offensive midt, for at vi kunne fastholde bolden noget bedre, hvilket også lykkedes, da vi havde bolden en stor del i de sidste 20 minutter.
        Derfor så jeg gerne:

        Målmand

        Lund - Jona - Larsen - Kirke

        Falk - Ari - El Makrini - Emil

        JJT

        Festersen

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
          Tror ikke vi skal forvente systemændring, da Kent stort set altid holder sig til sin 4-4-2. Og jeg synes heller ikke det er det rigtige at gøre, da vi er inde i en "PROCESS", hvor vi skal sammenspille et nyt system, og det skal have mere en 4 kampe til at virke. Jeg er helt med på at defensiven godt kunne bruge ekstra gardering, men dette kan jo også gøres ved at vi er bedre til at holde på bolden, hvilket vi ikke har været særlig god til i de sidste par kampe.

          Måske vi kan få en 4-4-1-1 at se, som vi så i den sidste del af kampen mod AGF, hvor JJT kom ind på den offensive midt, for at vi kunne fastholde bolden noget bedre, hvilket også lykkedes, da vi havde bolden en stor del i de sidste 20 minutter.
          Derfor så jeg gerne:

          Målmand

          Lund - Jona - Larsen - Kirke

          Falk - Ari - El Makrini - Emil

          JJT

          Festersen
          Ja, systemer er en sjov ting, og kan altid fortolkes forskelligt. Jeg synes f.eks. at den dér ser mere defensiv ud end 5-3-2 systemet. Jeg er stor tilhænger af 2 angribere, da det giver meget mere tryk, hvis bolden kommer op i angrebet. Og så kan jeg ikke se at Jonasson og Larsen lige pludselig udvikler sig og hiver en brandkamp op af hatten, hvor de 2 lukker alt ned med hjælp fra Skulason og Makrini - jeg kan ikke se det.

          Comment


            #6
            Jeg kan ikke helt beslutte mig for om det her er noget amerikaner-lal, eller om det kan give lidt gas på langsiderne.

            https://www.youtube.com/watch?v=OTqHGAJ3z1Y
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Ja, systemer er en sjov ting, og kan altid fortolkes forskelligt. Jeg synes f.eks. at den dér ser mere defensiv ud end 5-3-2 systemet. Jeg er stor tilhænger af 2 angribere, da det giver meget mere tryk, hvis bolden kommer op i angrebet. Og så kan jeg ikke se at Jonasson og Larsen lige pludselig udvikler sig og hiver en brandkamp op af hatten, hvor de 2 lukker alt ned med hjælp fra Skulason og Makrini - jeg kan ikke se det.
              Det var såmænd heller ikke for at være mere offensiv jeg valgte det system, det var mere for at få fat i midtbanen, men en central trekant, med Ari, Makrini og JJT. På den måde tror jeg vi bedre kan fastholde spillet, og dermed være mere kontrollerende end vi har været de sidste par kampe. Ari og Makrini alene centralt synes jeg har vidst, ikke er gode nok til at holde på bolden, og taber midtbaneduellen. Derfor tror jeg at vi med overtal på midten i form af en mere boldfast spiller som JJT, vil kunne hjælpe til med at give os overtaget i kampen.

              Edit: Og samtidig har vi en som kan sætte vores kanter i scene.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Jeg kan ikke helt beslutte mig for om det her er noget amerikaner-lal, eller om det kan give lidt gas på langsiderne.

                https://www.youtube.com/watch?v=OTqHGAJ3z1Y
                Det var lidt ala sådan noget jeg efterlyste herinde på et tidspunkt, dog var jeg den eneste der var interesseret i noget på den front.

                Men helt ærligt, det er sgu da fedt at der sker noget! Og jeg er helt sikker på at børnene vil elske det, jeg glæder mig til at svinge dem mod Randers

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                  Det var såmænd heller ikke for at være mere offensiv jeg valgte det system, det var mere for at få fat i midtbanen, men en central trekant, med Ari, Makrini og JJT. På den måde tror jeg vi bedre kan fastholde spillet, og dermed være mere kontrollerende end vi har været de sidste par kampe. Ari og Makrini alene centralt synes jeg har vidst, ikke er gode nok til at holde på bolden, og taber midtbaneduellen. Derfor tror jeg at vi med overtal på midten i form af en mere boldfast spiller som JJT, vil kunne hjælpe til med at give os overtaget i kampen.

                  Edit: Og samtidig har vi en som kan sætte vores kanter i scene.
                  Fodbold er en sjov sport, hvor man kan stille forskelligt op og spille mange forskellige systemer og konstellationer. Når jeg tænker over det, så tror jeg faktisk, at jeg sætter spørgsmålstegn ved den måde Kent Nielsen spiller fodbold på, og det vel ikke helt fair, da han har løftet holdet enormt. Jeg mener ikke, at man absolut skal have bolden mest i en kamp, men at man bruger den rigtig når man har den, og er farlige. Og så er min filosofi også, at hvis man ikke lukker mål ind, så skal man kun lave et for at vinde - at man så også kan lave 2-3-4 stykker ud fra dén filosofi er bare en bonus. Hårdt forsvar, hurtigt-direkte angebsspil = en masse sejre ( i min bog ).

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                    Fodbold er en sjov sport, hvor man kan stille forskelligt op og spille mange forskellige systemer og konstellationer. Når jeg tænker over det, så tror jeg faktisk, at jeg sætter spørgsmålstegn ved den måde Kent Nielsen spiller fodbold på, og det vel ikke helt fair, da han har løftet holdet enormt. Jeg mener ikke, at man absolut skal have bolden mest i en kamp, men at man bruger den rigtig når man har den, og er farlige. Og så er min filosofi også, at hvis man ikke lukker mål ind, så skal man kun lave et for at vinde - at man så også kan lave 2-3-4 stykker ud fra dén filosofi er bare en bonus. Hårdt forsvar, hurtigt-direkte angebsspil = en masse sejre ( i min bog ).
                    Kent vil jo også gerne spille direkte fodbold, så helt forskelligt tror jeg ikke i ser på det :P. Men ja, man kan se meget forskelligt på hvilken form for fodbold man skal spille. Jeg siger ikke vi skal spille yderst offensivt, men synes bare at de sidste par kampe har vidst vi slet ikke er gode nok til at holde i bolden, og derfor kommer der pres på vores defensiv hele tiden fordi vi smider bolden væk.

                    Min filosofi: Så længe vi har bolden score de andre ikke, og vi har selv bedre chance for at score når vi har bolden. :)

                    Dog kan jeg også godt lide det direkte spil, vi har vidst i nogle af de første kampe. Synes bare at når vores defensiv, er så forholdsvis usikker, vil det være dejligt med noget mere boldbesiddelse, der kan tage presset fra defensiven. Og det tror jeg en tremands central midt med JJT forrest, kan hjælpe med.

                    Comment


                      #11
                      Det var interessant at se Randers mod BIF. Alle hader åbenbart Elmander these days; men det var først da han blev langt op som targetman, at BIF blev farlige - samme som de sidste 10-15 min mod os. Randers har Fenger, som er god, men ellers virker deres defensiv altså ikke ufatteligt meget bedre end vores. De har så også lige lukket 6 basser ind de seneste 2 kampe - man tør jo slet ikke tænke på, hvor elendig Kasper Larsen var, hvis OBs forsvar lige havde gjort det

                      Randers' mål i de seneste kampe har været ret flotte mål, ofte godt sparket ind fra halvdistance/kant af felt. De har trykket på fysisk i perioder og i Nikolai Brock-Madsen har de en angriber, der kan holde et tryk - men de slår mig ikke som et mandskab, der moser deres modstandere på ren fysik - mere bevægelighed:løb, løb, løb. Når de går ned imod slutningen af kampene kunne det måske sige noget om, hvor krævende deres stil er, og hvor meget det koster(?)

                      Det er fristende at skifte taktik for at modstå deres energizer bunny fodbold; men håber Kent holder fast i konceptet og lader det brage frontalt ind i Randers. Så må vi se, hvem der holder:-)

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Det var interessant at se Randers mod BIF. Alle hader åbenbart Elmander these days; men det var først da han blev langt op som targetman, at BIF blev farlige - samme som de sidste 10-15 min mod os. Randers har Fenger, som er god, men ellers virker deres defensiv altså ikke ufatteligt meget bedre end vores. De har så også lige lukket 6 basser ind de seneste 2 kampe - man tør jo slet ikke tænke på, hvor elendig Kasper Larsen var, hvis OBs forsvar lige havde gjort det

                        Randers' mål i de seneste kampe har været ret flotte mål, ofte godt sparket ind fra halvdistance/kant af felt. De har trykket på fysisk i perioder og i Nikolai Brock-Madsen har de en angriber, der kan holde et tryk - men de slår mig ikke som et mandskab, der moser deres modstandere på ren fysik - mere bevægelighed:løb, løb, løb. Når de går ned imod slutningen af kampene kunne det måske sige noget om, hvor krævende deres stil er, og hvor meget det koster(?)

                        Det er fristende at skifte taktik for at modstå deres energizer bunny fodbold; men håber Kent holder fast i konceptet og lader det brage frontalt ind i Randers. Så må vi se, hvem der holder:-)
                        Hvis nu OB havde et overgodt fodboldhold med 2 betonklodser i forsvaret og ditto på midt/midt, så ville jeg også bare klø på med 4-4-2. Nu er vi bare i en situation hvor alle omkring de vigtige defensive positioner har et yderst tvivlsomt niveau p.t. Så jeg er sgu bange for, at OB bliver kørt over, hvis "bare" spiller som hidtil. Vi har ikke holdet til at vi ikke skal indordne os efter modstandderen.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Det var interessant at se Randers mod BIF. Alle hader åbenbart Elmander these days; men det var først da han blev langt op som targetman, at BIF blev farlige - samme som de sidste 10-15 min mod os. Randers har Fenger, som er god, men ellers virker deres defensiv altså ikke ufatteligt meget bedre end vores. De har så også lige lukket 6 basser ind de seneste 2 kampe - man tør jo slet ikke tænke på, hvor elendig Kasper Larsen var, hvis OBs forsvar lige havde gjort det

                          Randers' mål i de seneste kampe har været ret flotte mål, ofte godt sparket ind fra halvdistance/kant af felt. De har trykket på fysisk i perioder og i Nikolai Brock-Madsen har de en angriber, der kan holde et tryk - men de slår mig ikke som et mandskab, der moser deres modstandere på ren fysik - mere bevægelighed:løb, løb, løb. Når de går ned imod slutningen af kampene kunne det måske sige noget om, hvor krævende deres stil er, og hvor meget det koster(?)

                          Det er fristende at skifte taktik for at modstå deres energizer bunny fodbold; men håber Kent holder fast i konceptet og lader det brage frontalt ind i Randers. Så må vi se, hvem der holder:-)
                          Du kan alligevel ikke lade være, men det ville jo i alt sin enkelthed komme an på om KL havde fejlet omkring et eller flere af de mål også... Jeg ser ikke en Randers mand falde helt igennem som KL gør det, selvom der er en lignende fejl... Havde vi fået straffe imod os i begge kampe, og 2 røde i det ene, havde de 3 mål nok ikke taget så hårdt som de andre mål han allerede har kikset gør det...

                          Hvad mon det var nået op på hvis KL ikke havde fejlet, Pique..? Varene..? vi havde løbende rundt dernede så...

                          Vi skal passe på Lundberg, 5 kasser i 3 kampe, det står næsten skrevet han garner igen, som det gør det at KL kikser igen... Mit håb er Festersen og co. i offensiven, der er intet andet at hænge det i...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Det var interessant at se Randers mod BIF. Alle hader åbenbart Elmander these days; men det var først da han blev langt op som targetman, at BIF blev farlige - samme som de sidste 10-15 min mod os. Randers har Fenger, som er god, men ellers virker deres defensiv altså ikke ufatteligt meget bedre end vores. De har så også lige lukket 6 basser ind de seneste 2 kampe - man tør jo slet ikke tænke på, hvor elendig Kasper Larsen var, hvis OBs forsvar lige havde gjort det

                            Randers' mål i de seneste kampe har været ret flotte mål, ofte godt sparket ind fra halvdistance/kant af felt. De har trykket på fysisk i perioder og i Nikolai Brock-Madsen har de en angriber, der kan holde et tryk - men de slår mig ikke som et mandskab, der moser deres modstandere på ren fysik - mere bevægelighed:løb, løb, løb. Når de går ned imod slutningen af kampene kunne det måske sige noget om, hvor krævende deres stil er, og hvor meget det koster(?)

                            Det er fristende at skifte taktik for at modstå deres energizer bunny fodbold; men håber Kent holder fast i konceptet og lader det brage frontalt ind i Randers. Så må vi se, hvem der holder:-)
                            Hvor er det ærgerligt, at du trækker et ellers velskrevet indlæg med gode pointer ned med sådan en kommentar.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                              Hvor er det ærgerligt, at du trækker et ellers velskrevet indlæg med gode pointer ned med sådan en kommentar.
                              Nåh ja: undskyld. Jeg skulle hellere have skrevet:

                              "Randers har indkasseret 6 mål i de seneste to kampe, men har stadigvæk et bedre forsvar end OBs. Randers har vel nok været uheldige og vi har været heldige; det håber vi fortsætter."

                              Comment

                              Working...
                              X