Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Uden at dømme lød det på JH, som om han havde efterlyst lidt feedback fra Rasmus og agenten på, hvad der var vigtigt for dem.

    Kort eller lang kontrakt, frikøbsklausul eller høj løn, men det lød ikke til, at de havde sagt noget som helst. Det frikender ikke nødvendigvis JH, men det har naturligvis gjort hans arbejde ret meget vanskeligt. Han kan næppe få lov til at tilbyde en stor lønforhøjelse, hvis det skal kombineres med frikøb eller kort kontraktlængde. Det ville bestyrelsen helt sikkert underkende.

    I øvrigt tror jeg, at der er fastsat et lønloft i OB, som ligger noget lavere end, hvad spillere som Bashkim eller Rasmus tidligere har fået tilbudt.

    JH har formentlig slet ikke haft lov til at tilbyde Falk 250k eller 300k, om han så ville...
    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
      Uden at dømme lød det på JH, som om han havde efterlyst lidt feedback fra Rasmus og agenten på, hvad der var vigtigt for dem.

      Kort eller lang kontrakt, frikøbsklausul eller høj løn, men det lød ikke til, at de havde sagt noget som helst. Det frikender ikke nødvendigvis JH, men det har naturligvis gjort hans arbejde ret meget vanskeligt. Han kan næppe få lov til at tilbyde en stor lønforhøjelse, hvis det skal kombineres med frikøb eller kort kontraktlængde. Det ville bestyrelsen helt sikkert underkende.

      I øvrigt tror jeg, at der er fastsat et lønloft i OB, som ligger noget lavere end, hvad spillere som Bashkim eller Rasmus tidligere har fået tilbudt.

      JH har formentlig slet ikke haft lov til at tilbyde Falk 250k eller 300k, om han så ville...
      Det var lige præcis også den fornemmelse jeg sad med efter optaktsinterviewet i går. Og man kunne se at JH trods sit sindige jydegemyt var vred.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

      Comment


        Altså det er lidt sort/hvidt skåret op af Viasat. Der er jo så mange aspekter i et kontrakttilbud, at grundlønnen ikke nødvendigvis er det vigtigste. Hvad hvis sign on - og off bonusserne var høje. Lav frikøbsklausul. Kort kontrakt. Høje kamp - og målbonusser. Det er jo ikke bare som en almindelig lønmodtager, der stort set kun har løn og pension at forhandle med.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
          Altså det er lidt sort/hvidt skåret op af Viasat. Der er jo så mange aspekter i et kontrakttilbud, at grundlønnen ikke nødvendigvis er det vigtigste. Hvad hvis sign on - og off bonusserne var høje. Lav frikøbsklausul. Kort kontrakt. Høje kamp - og målbonusser. Det er jo ikke bare som en almindelig lønmodtager, der stort set kun har løn og pension at forhandle med.
          ...men det er en god historie, at kunne fortælle, at OB har "underbudt" - især hvis man ikke går i detaljer med tilbudet til Falk :-)
          Mvh Kent

          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

          Comment


            Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
            Uden at dømme lød det på JH, som om han havde efterlyst lidt feedback fra Rasmus og agenten på, hvad der var vigtigt for dem.

            Kort eller lang kontrakt, frikøbsklausul eller høj løn, men det lød ikke til, at de havde sagt noget som helst. Det frikender ikke nødvendigvis JH, men det har naturligvis gjort hans arbejde ret meget vanskeligt. Han kan næppe få lov til at tilbyde en stor lønforhøjelse, hvis det skal kombineres med frikøb eller kort kontraktlængde. Det ville bestyrelsen helt sikkert underkende.

            I øvrigt tror jeg, at der er fastsat et lønloft i OB, som ligger noget lavere end, hvad spillere som Bashkim eller Rasmus tidligere har fået tilbudt.

            JH har formentlig slet ikke haft lov til at tilbyde Falk 250k eller 300k, om han så ville...
            Spot on.

            Nogle her på forum, prøver helt åbenlyst at gøre JH dummere, end han er. Det er latterligt. Mit gæt er, at JH længe havde indset at vores FCK'er, var tabt for OB.

            Jeg kan så godt bebrejde øverste ledelse for ikke, at ville strække sig ekstra og give ekstra midler, for at holde på klubbens største talent og profil, et par år endnu - og få noget for ham ved et senere salg til udlandet. Det regnestykke kunne sikkert godt have været gået i 0, hvis han kontinuerligt over de næste 12 mnd. kunne have holdt det høje niveau, han viste i efteråret. Det er jeg overbevist om, havde tiltrukket interesse fra en topklub i Schweiz, Belgien eller sågar Holland eller lign. så muligheden for at vinde mesterskaber, var blevet opfyldt.

            Det sagt, så har dem omkring konferencebordet, nok også siddet med en klar erkendelse og fornemmelse af at Fal$k følte sig så flyvefærdig, hans ønsker omkring muligheden for trofæer, som OB ikke har kunnet opfylde, og han derfor meget gerne ville videre nu. Bare ikke til en dansk konkurrent til OB... Det er amatør agtigt at lade ske, fordi man har ladet stå til for længe - og utilgiveligt at Fal$k vælger dette, og jeg ønsker aldrig at se FCK'eren i Striwet igen.
            Last edited by Z.A.E; 27-02-2016, 12:47.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              ...men det er en god historie, at kunne fortælle, at OB har "underbudt" - især hvis man ikke går i detaljer med tilbudet til Falk :-)
              Ja, ihvertfald god nok til at mange her på forum har slugt den råt *suk*

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Jeg tror at begge parter har spillet højt spil. Og jeg har en snigende fornemmelse af, at det næsten er lige meget hvilket tilbud JH var kommet med, så havde Falk ikke forlænget.

                Og hvad sker der i øvrigt for, at Poul Hansen i sin rolle som ekspert er kilde på interne kontraktforhold i OB? Hvis jeg var OB ville jeg alvorligt overveje et søgsmål. Der må være en eller anden form for tavshedsklausul, når man bliver ansat i så følsom en stilling.
                ganske enig

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Præcis. Jeg tror alle dem der er efter JH med fakler og høtyve, mangler lidt indsigt i hvordan sagen hænger sammen. Ligesom os andre, i øvrigt.
                  vi mangler da i den grad indsigt - eneste vi har at forholde os til er at han blev tilbudt en lønnedgang - isoleret set er det i mine øjne uacceptabelt at lægge ud med et sådant bud til så stor en profil og fast starter.

                  MEN omvendt forventer jeg heller ikke at JH bare har sendt et papir over hvor der 150.000 på og så udeladt alle de andre detaljer - kontraktlængde, frikøbsklausul, bonus for dit og dat osv osv.

                  Og så er vi så tilbage til hvem der har lægget denne historie - eller dele af den, for vi må jo åbenbart kun høre at falk var blevet tilbudt en lønnedgang mens de andre og nok ret relevante detaljer ser ud til at være udeladt. Hmmmmmm hvem kunne mon have brug for at fjerne den negative fokus fra sig selv....tænke tænke tænke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    Ja, ihvertfald god nok til at mange her på forum har slugt den råt *suk*
                    Desværre har mange set sig så sur på et billede af Falk, at de sluger alle OBs bortforklaringer råt...suk Måske der er flere nuancer end som så.

                    Ingen kender de nøjagtige detaljer i hele forløbet, men læg mærke til, at ingen benægter to ting: 1. at OB var meget defensive i sine udmeldinger til Falk. 2. der blev givet et kontrakttilbud med lønnedgang.

                    Disse to ting alene er utilgiveligt, og udtryk for amatørarbejde af den jydske krejler. Ikke så mærkeligt, manden er stiktosset, det ville de fleste jo være, når ens fejl udstilles på direkte tv. Nu troede krejleren jo lige, at alting ville blive holdt internt, og Falk kunne stå som eneskurk, sådan foretrækker man det i OB, alt kritik er bandlyst.

                    Klart, at Falk gerne ville have nye udfordringer, og allerhelst udlandet. Derfor ville en kontrakt med gode muligheder for netop et udlandseventyr være at foretrække. Falk ville således både have en rimelig kort kontrakt, lav klausul og en lønforhøjelse. Er det rimeligt? Ja det synes jeg, men det mente JH ikke. JH må derfor mene, at Falk ikke er vigtig nok, Falk lejren kan vel dårligt føle andet.

                    Synes, det mere og mere lugter af en ny Laursen sag, som jeg allerede havde på fornemmelsen i Januar. OB havde også sin store del af ansvaret for Laursens skifte i sin tid, men også dengang kunne rasende OB fans kun se Laursen som ene skurk.

                    Det fulde nøjagtige billede får vi nok aldrig af denne sag, så medgiver da, at det også handler om tillid. Jeg har minus tillid til Jesper Hansen, hvis liste af fejldispositioner er alenlang efterhånden, mens andre ser ham som en sej jydekrejler, personligt hader jeg den slags. Men sådan er vi så forskellige.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Og hvad sker der i øvrigt for, at Poul Hansen i sin rolle som ekspert er kilde på interne kontraktforhold i OB? Hvis jeg var OB ville jeg alvorligt overveje et søgsmål. Der må være en eller anden form for tavshedsklausul, når man bliver ansat i så følsom en stilling.
                      BT skriver:

                      "Rasmus Falk tjener ifølge OBs tidligere sportschef Poul Hansen 175.000 kr om måneden."

                      Hvis han har fortalt det er det jo noget svineri.

                      Til Onside siger Poul Hansen:

                      "Det er normal fodboldledelse at påskønne nøglespilleres indsats med lønforhøjelse ved kontraktforlængelse."

                      Så er det sgu lidt ærgerligt at:

                      A) Den forrige sportschef lagde et "sindssygt" højt niveau for lønninger.

                      B) Selvsamme tidligere sportschef smed om sig med pengene som en hyperaktiv kvinde i en tøjbutik og skred fra regningen med et par bemærkninger om, at han ikke var skide glad for Excel.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                        BT skriver:

                        "Rasmus Falk tjener ifølge OBs tidligere sportschef Poul Hansen 175.000 kr om måneden."

                        Hvis han har fortalt det er det jo noget svineri.

                        Til Onside siger Poul Hansen:

                        "Det er normal fodboldledelse at påskønne nøglespilleres indsats med lønforhøjelse ved kontraktforlængelse."

                        Så er det sgu lidt ærgerligt at:

                        A) Den forrige sportschef lagde et "sindssygt" høj niveau for lønninger.

                        B) Selvsamme tidligere sportschef smed om sig med pengene som en hyperaktiv kvinde i en tøjbutik og skred fra regningen med et par bemærkninger om, at han ikke var skide glad for Excel.
                        Er det et sindssygt højt niveau for lønninger? Det er jo til grin, at sige sådan noget, vi taler jo ikke om rengøringsassistenter. Det er endnu mere til grin, hvis JH tilbød mindre end 175.000 om måneden.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Jeg tror at begge parter har spillet højt spil. Og jeg har en snigende fornemmelse af, at det næsten er lige meget hvilket tilbud JH var kommet med, så havde Falk ikke forlænget.

                          Og hvad sker der i øvrigt for, at Poul Hansen i sin rolle som ekspert er kilde på interne kontraktforhold i OB? Hvis jeg var OB ville jeg alvorligt overveje et søgsmål. Der må være en eller anden form for tavshedsklausul, når man bliver ansat i så følsom en stilling.
                          Hvilket udelukkende bygger på gætværk og mavefornemmelse, du har intet belæg for denne påstand. Men det er en bekvemt mavefornemmelse, hvis man gerne vil placere skylden et sted.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Er det et sindssygt højt niveau for lønninger? Det er jo til grin, at sige sådan noget, vi taler jo ikke om rengøringsassistenter. Det er endnu mere til grin, hvis JH tilbød mindre end 175.000 om måneden.
                            Jeg aner ikke hvor Falk bør ligge lønmæssigt. Formentlig væsentligt højere end vi kan komme i nærheden af at kunne betale, og derfor har det formentlig overhovedet aldrig været realistisk at vi kunne forlænge med ham

                            Min pointe var, at denne påståede dårligere lønpakke også skal ses i lyset af, at den forrige aftale med Falk blev lavet på et tidspunkt, hvor lønniveauet var væsentligt højere, end hvad der var holdbart i OBs tilfælde.

                            Det glæder mig, at man ikke bare fortsætter ud af sporet med høje lønninger - også selvom det koster Falk. For jeg tror, at vi skulle have været voldsomt højere oppe end 175.000 kr for at forlænge med ham.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                              Jeg aner ikke hvor Falk bør ligge lønmæssigt. Formentlig væsentligt højere end vi kan komme i nærheden af at kunne betale, og derfor har det formentlig overhovedet aldrig været realistisk at vi kunne forlænge med ham

                              Min pointe var, at denne påståede dårligere lønpakke også skal ses i lyset af, at den forrige aftale med Falk blev lavet på et tidspunkt, hvor lønniveauet var væsentligt højere, end hvad der var holdbart i OBs tilfælde.

                              Det glæder mig, at man ikke bare fortsætter ud af sporet med høje lønninger - også selvom det koster Falk. For jeg tror, at vi skulle have været voldsomt højere oppe end 175.000 kr for at forlænge med ham.
                              Hvad syntes du så om ca 170.000 til Festersen og de 200.000 til Koval ?
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Var jeg den eneste der hørte mellem linjerne, at det kontraktilbud med lønnedgang var det "lille" af to kontrakttilbud?

                                Og at Falk, hvis han skulle forblive på samme lønniveau/stige, skulle binde sig til en længere kontrakt end han var villig til?
                                Fuldstændig enig - og alt for mange herinde hænger sig i løn-rammen alene. Det er jo meget mere kompliceret end som så. Men man skal helst ikke være nuanceret - man skal helst pille den ene forargende ting ud og se bort fra resten der gør sagen mindre forargende.... Det er rent ekstrabladet det her!

                                Og het ærligt - Falk vil spille med i toppen af ligaen og han vil forbedre sin chance for landsholdet. Det er der bare for lange udsigter til vil ske i OB - det er delvist JHs ansvar - men det er ligeså meget forgængerens.

                                Måske ville det være muligt for sportsdirektør X at vende skuden hurtigere end JH har gjort det - det skal jeg ikke kunne sige - men faktum er vel, - lige hvor meget man hader JH, at der var en del at rydde op i efter PH-klovnen kombineret med en skandaletræner uden virkelighedsfornemmelse, man også lige skulle have råd til at fyre.

                                Comment

                                Working...
                                X