Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg synes at JH svarer rigtig godt for sig, hvis han siger sandheden - og det vil jeg gå ud fra at han gør, indtil nogen omkring forløbet sætter spørgsmåltegn ved det. Han kan ikke blive mere konkret uden at hænge Falk mere ud (han er trods alt stadig medarbejder i virksomheden) og samtidig skal han heller ikke afsløre hans forhandlingsstrategi over for hele fodbolddanmark. Det vil sætte ham i en rigtig svag situation ved næste forhandling med spiller X.

    En fodboldløn er naturligvis ekstremt afhængig af de andre kontraktvilkår. Hvis man ikke har kunnet få Falk og agenten til at være mere konkrete om hvad de ville på de forskellige parametre (frikøb og længde), bliver man nødt til at spille lavt ud. Det viser jo bare at JH er en forhandler, der ikke går i modstanderens fælde. Så at alle er forargede over det lave udspil synes jeg ikke rigtig kan bruges til noget. Beløbe skal jo som sagt ses i forhold til resten af pakken - hvis en spiller indikerer at han ønsker en kort kontrakt, bliver lønnen lavere, da chancen for at sælge højt er lav, da kontrakten jo snart er ved at løbe ud. Samtidig betyder en skade, at man slet ikke kan nå at komme frem til et salgsforløb. Altså er risikoen bare større. Det samme hvis man indikerer en relativt lav frikøbklausul. Så må man bare ikke kaste for mange penge efter en spiller i løn. Hvis Falk og agenten ikke har været villige til at tage disse snakke, kan JH ikke gøre andet i min optik, end at tilbyde en løv løn og så komme i gang med at snakke på den baggrund.

    At Falk og agenten har trukket det hele så længe viser i min optik bare at chancen for at Falk havde forlænget var noget nær lige nul. Han har trukket tiden med OB for at have dem i baghånden, hvis intet andet rigtig interesssant skulle dukke op.


    Absolut ikke enig som jeg høre det starter man hele forhandlingen med et lavere tilbud det har jeg satme svært ved at se logikken i
    Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

    Comment


      Har svært ved at se at det er den rigtige forhandlings teknik at give sin bedste medarbejder et tilbud at gå ned i løn, også forhøje med en lille lønstigning som man var parat til at give fra start.

      Finder det mere rigtigt i et sådan tilfælde at melde ud at man er utroligt glad for medarbejderen, men grundet de økonomiske forhold i virksomhed er der kun mulighed for en beskeden lønstigning. Her kunne man så kombinerer med en rigtig god frikøbsaftale.

      Syntes ikke godt jydsk købmandsskab med at forsøge at krejle i en sådan situation virker rigtig.

      Det har sikkert ikke ændret noget, andet end at undgå endnu en sag der fremstiller beslutningstagerne i OB som tumper,

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
        Er på sin vis enig på den anden side kandidere han voldsomt til det.....
        But still, kan vi ikke nedgradere det til et los i røven - og så ud ad døren? ;-) Uanset hvad der er op og ned i denne sag, så er PR nederlaget så sviende stort, at man kan frygte det kommer til at forfølge JH og OB i alle fremtidige kontraktforhandlinger.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Og lige en anden ting - hvornår har man sidst hørt en sportdirektør forklare sig længe og meget omkring en kontraktforlængelse i medierne - det er uheldigt at Falk og agenten bringer sin arbejdsgiver i denne situation. Det har været et meget mystisk kontraktforhandlingforløb, hvilket også understreges af at JH på et tidspunkt føler sig nødsaget til at kommunikere med agenten og Falk gennem hjemmesiden/pressen - de har ikke villet indgå i et normalt forløb - de har holdt klubben for nar!

          Falk og agenten har i min optik udnyttet klubbens tro på at Falk er OB-dreng og ladet ham gå over alle grænser for, hvad der er god forhandlingsskik. Måske kan man klandre JH for at det ikke har haft konsekvenser - men hvad skulle han gøre - tvinge Falk på tribunen?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
            Absolut ikke enig som jeg høre det starter man hele forhandlingen med et lavere tilbud det har jeg satme svært ved at se logikken i
            Starter det hele ikke med at der ikke er nogen dialog og forventningsaftemning?

            Comment


              Jeg synes, at klubben såvel som team Falk ser forfærdelige ud i den her sag. Ingen tvivl om at Falk + agent manipulerer groft. Al min sympati for knægten er væk. Jeg forstår skiftet - men ikke måden. Ser frem til at han er fortid. I øvrigt tror jeg ikke, han slår til i FCK. Så god er han heller ikke.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Og lige en anden ting - hvornår har man sidst hørt en sportdirektør forklare sig længe og meget omkring en kontraktforlængelse i medierne - det er uheldigt at Falk og agenten bringer sin arbejdsgiver i denne situation. Det har været et meget mystisk kontraktforhandlingforløb, hvilket også understreges af at JH på et tidspunkt føler sig nødsaget til at kommunikere med agenten og Falk gennem hjemmesiden/pressen - de har ikke villet indgå i et normalt forløb - de har holdt klubben for nar!

                Falk og agenten har i min optik udnyttet klubbens tro på at Falk er OB-dreng og ladet ham gå over alle grænser for, hvad der er god forhandlingsskik. Måske kan man klandre JH for at det ikke har haft konsekvenser - men hvad skulle han gøre - tvinge Falk på tribunen?
                Hvis han har holdt klubben for nar, så skal han da afgjort tvinges på tribunen. Men jeg tror det her et spørgsmål om en sportsdirektør, der til dels ikke har formået at gøre klubben mere attraktiv igennem sine tidligere indkøb - og dels afleverer et respektløst første udkast til en kontrakt, i en situation, hvor de fleste, inklusiv Falk selv, tror jeg, anså det for urealistisk at Falk forlængede sin kontrakt.

                Jeg ved godt, du er stor fan af "nuancer" og fiks-fakserier, der skal undskylde dit og undskylde dat, men nogle gange opstår denne slags PR-mareridts altså fordi, at der er en part, der ikke er særlig ferm til denne afdeling - og som anlægger sig en arbejdsgang, der kan virke en anelse uambitiøst for en klub, der gerne vil tilbage til toppen af ligaen.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Har svært ved at se at det er den rigtige forhandlings teknik at give sin bedste medarbejder et tilbud at gå ned i løn, også forhøje med en lille lønstigning som man var parat til at give fra start.

                  Finder det mere rigtigt i et sådan tilfælde at melde ud at man er utroligt glad for medarbejderen, men grundet de økonomiske forhold i virksomhed er der kun mulighed for en beskeden lønstigning. Her kunne man så kombinerer med en rigtig god frikøbsaftale.

                  Syntes ikke godt jydsk købmandsskab med at forsøge at krejle i en sådan situation virker rigtig.

                  Det har sikkert ikke ændret noget, andet end at undgå endnu en sag der fremstiller beslutningstagerne i OB som tumper,
                  100 % enig derudover synes jeg vores såkaldte sportsdirektør har mere end almindeligt svært ved at forklare hvorfor han starter med den taktik
                  Jesper Hansen RAUS....om det så er med eller uden los i gonaderne/røven er mindre vigtigt i den sammenhæng
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                    100 % enig derudover synes jeg vores såkaldte sportsdirektør har mere end almindeligt svært ved at forklare hvorfor han starter med den taktik
                    Jesper Hansen RAUS....om det så er med eller uden los i gonaderne/røven er mindre vigtigt i den sammenhæng
                    Enig. Ud med sportsamatøren

                    Comment


                      Jeg har tidligere fra pålidelig kilde (med relation til RF's familie) hørt, at udover at få 'tilbudt' lønnedgang, var der også andre ting i udspillet, der var en forringelse; f.ex. ville han miste sin fri bil.
                      Hvis dette var politik (tænk bare på 'gylle-gate), ville 'oppositionen' stille mistillidsvotum til JH, og det ville/burde medføre hans afgang fra OB.
                      Uanset RF's og hans agent 007's ageren i denne sag, bør der granskes til bunds i Falk-gate om JH's rolle og ageren, og afhængig af resultatet, bør hans fremtid i klubben seriøst overvejes!
                      Øv, øv og 1.000.000 gange øv!!!!! (Men det skal nok gå alt sammen!)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                        Jeg tror umiddelbart, at Falks agent - den rædderlige Mads Bach Lund - sidder og gnider sig i hænderne over, at det er lykkedes ham - i samspil med medierne - at få Falk til at virke mere som et offer end han er.

                        Det virker til at være rutine, at en fodboldklub starter kontraktforhandlinger med en spiller ved at tilbyde en mindre løn, end man forestiller sig spilleren vil stille sig tilfreds med. Man starter i hvert fald næppe med ens maksimalt mulige løn.

                        Og pludselig er det Jesper Hansen, der er en inkompetent skurk, fordi han angiveligt har indledt forhandlingerne med et tilbud på 175.000/md.

                        Det virker, som om enkelte helt glemmer, at Falk skifter til en forhadt liga-konkurrent på en fri transfer. Sig da ikke, at Bach Lunds spin-move har været så effektivt?
                        Selvfølgelig skal agenten pleje sin spillers omdømme .

                        Vil være forståeligt at tilbyde en spiller mindre end nuværende løn hvis der er tale om en over the Hill spiller .

                        Klubbens klart største stjerne tilbyder man ikke lønnedgang , men selvfølgelig heller ik Maxbud fra start .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Hør nu her. Man ER skudt i låget, hvis man kan finde på at sende et tilbud med lønnedgang til en spiller man gerne vil beholde og begrundelsen er for at se hvad Falk (og agenten) vil. Mon ikke de så mister lysten lidt til OB. Kommer til at tænke på Eva Kjer Hansen, når jeg hører JH.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            Har du aldrig været i Jylland? ,o)

                            Mvh

                            MaxHH
                            Jeg bor i Jylland og har arbejdet her i mange år , men er aldrig blevet tilbudt en lønnedgang .
                            Har kun oplevet mage på kræmmermarked
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Jeg bor i Jylland og har arbejdet her i mange år , men er aldrig blevet tilbudt en lønnedgang .
                              Har kun oplevet mage på kræmmermarked

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Hør nu her. Man ER skudt i låget, hvis man kan finde på at sende et tilbud med lønnedgang til en spiller man gerne vil beholde og begrundelsen er for at se hvad Falk (og agenten) vil. Mon ikke de så mister lysten lidt til OB. Kommer til at tænke på Eva Kjer Hansen, når jeg hører JH.
                                Jep, det er ren 'Gylle-Gate'!!
                                Last edited by OB4fan; 27-02-2016, 09:33. Årsag: stavefejl
                                Øv, øv og 1.000.000 gange øv!!!!! (Men det skal nok gå alt sammen!)

                                Comment

                                Working...
                                X