Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet vinteren 2015 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
    Hvis og hvis min røv er spids. Så skulle vi jo sige sådan hele tiden og det vil i den grad gør os til det nye cirkus Brøndy eller GF og det ønsker jeg ikke. Men hver fan sine holdninger og dem skal man have lov at have.
    Bestemt. Dette er jo også bare et forum hvor vi debatterer vores holdninger.
    Men FCV har jo udtalt at de går efter minimum 3 stk til at forstærke start 11 så syntes ikke det er forkert at tænke "hvis og hvis".

    men vi stopper den bare her

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
      Jeg synes du går lidt i panik i en situation hvor der ikke er grund til det. Jeg skrev til dig fordi at du meldte ud i et indlæg at vi skulle handle fordi Vestsjælland har planer om at handle. Det vil i mine øjne være at handle i panik og så kan man bruge falliterklæringer og andre gloser hvis man har lyst, som jeg ser det.

      Nu piller du så et tænkt eksempel frem som understreger dit behov for at klubben skal handle. Jeg mener ikke at det er sandsynligt at Vestsjælland lige pludselig begynder at hente flere FCK og BIF spillere i et vindue og det skal vi så reagere på. Nej OB skal reagere på vores egen situation og uafhængigt af andre klubbers eller dine panikløsninger. Når du siger at OB ikke gør noget så er det jo ikke rigtigt. Vi har handlet i sommer vinduet og selvom at du ikke er enig i de indkøb så er det altså fordi klubben prøver at gøre noget godt for dem selv. Vi får Hallgrimmur ind i det kommende vindue. En mand der skal styrke defensiven endnu mere og forhåbentlig kan det bringe endnu flere point på kontoen gennemsnitligt set.

      Jeg synes ikke at OB, OP eller JH er en falliterklæring. OB og JH handlede jo i dette efterår ved at fyre TB og ansætte Ove. En ansættelse som til en start har fået vendt en synkende skude til en af de hold med den største point høst i de sidste 5 kampe af efteråret - Inden en af de sidste kampe var det vidst kun FCM der var bedre. Vi overlever ikke kun ved at handle. Det har de sidste mange vinduer også vist. Vi overlever ved at få sammenspillet holdet og ved at alle mand kæmper for hinanden og holdet. Det er noget af det Ove med succes er ved at få dem til at forstå og udføre. Det kan man ikke handle sig ud af. Se nu på BIF. De handler og handler og handler og alligevel sejler de derover. Er det det du vil med OB? Vil du at vi skal forsætte en uansvarlig økonomisk situation fordi Vestsjælland handler?
      Enig, meget enig.! Der går football manager i det andet, og sådan er virkeligheden vidst ikke skruet sammen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        nu er der vel ikke tale om kun at handle fordi fcv vil være aktive på markedet. Truppen er tynd i forvejen og forstærkninger er i forvejen nødvendige.
        - Hvis så vores lige pt største konkurrent til overlevelse forstærker sig markant - så aktualiseres det behov der i forvejen findes.
        Selvfølgelig skal man ikke hente, bare fordi de andre gør det - men omvendt er det jo naivt ikke at have et blik på hvad de andre gør. Og vi snakker altså overlevelse - det er ikke en situation hvor en konkurrent til 4. pladsen opruster.

        Og mht den uansvarlige økonomiske politik så kan den jo let vendes på hovedet, for hvor ansvarligt er det lige ikke at handle hvis det medfører en nedrykning? Det bliver en dyr spareøvelse.
        Men synes du at vi ligner en nedrykker siden OP er kommet til? Jeg mener at vi pt ser bedre ud end FCV og Hobro i nedrykningspillet og trods SønderjyskE roses så har de jo ikke rykket i løbet af efteråret. Jeg anerkender selvfølgelig at vi ikke havde verdens hårdeste slut program her i efteråret og at starten på foråret bliver vildt hård (som udgangspunkt) men der er andre som mere ligner nedrykkere end vi gør pt. i mine øjne.
        Selvfølgelig skal vi være opmærksomme på andres gøren og laden, men vi skal da ikke rette os efter den. Jeg vil også gerne tilføje at jeg ikke tror at vi er ude af krisen endnu. Der skal kæmpes benhårdt for at holde os oppe. Jeg mener bare ikke at vi skal handle for at handle, men det er ikke det samme som at jeg vil sige nej tak til at få en bomber i truppen hvis han kan findes og vi har råd. Men det skal ikke være for at undgå nedrykning fordi det tror jeg at vi kan klare med dem vi har. Det skal være for at forstærke os væsenligt ellers skal vi ikke købe, hvis man spørger mig.
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          Jeg er ikke helt enig i, at vi kan klare os mod nedrykning med de spillere vi har. Jo, måske hvis vi undgår skader.

          Men vi mangler i dén grad stadig en angriber, gerne to. Og en højrekant som backup til Falk. Og en målmand (men det sker nok tidligst til sommer).
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
            Men synes du at vi ligner en nedrykker siden OP er kommet til? Jeg mener at vi pt ser bedre ud end FCV og Hobro i nedrykningspillet og trods SønderjyskE roses så har de jo ikke rykket i løbet af efteråret. Jeg anerkender selvfølgelig at vi ikke havde verdens hårdeste slut program her i efteråret og at starten på foråret bliver vildt hård (som udgangspunkt) men der er andre som mere ligner nedrykkere end vi gør pt. i mine øjne.
            Selvfølgelig skal vi være opmærksomme på andres gøren og laden, men vi skal da ikke rette os efter den. Jeg vil også gerne tilføje at jeg ikke tror at vi er ude af krisen endnu. Der skal kæmpes benhårdt for at holde os oppe. Jeg mener bare ikke at vi skal handle for at handle, men det er ikke det samme som at jeg vil sige nej tak til at få en bomber i truppen hvis han kan findes og vi har råd. Men det skal ikke være for at undgå nedrykning fordi det tror jeg at vi kan klare med dem vi har. Det skal være for at forstærke os væsenligt ellers skal vi ikke købe, hvis man spørger mig.
            nej jeg syntes ikke vi ligner en nedrykker pt - det går klart den rigtige vej. Og jeg er ved at være så positiv stemt at jeg faktisk begynder at tro på overlevelse, selv uden de klart tiltrængte forstærkninger (har jeg vidst også skrevet i et tidligere indlæg i denne tråd)

            Men - for der er et men, truppen har klare mangler - selv uden hensyntagen til eventuelle forstærkninger til FCV. Og gør de så alvor af deres udmeldinger (ingen ved jo endnu om det lykkedes dem) om at hente 3 forstærkninger til start 11, så er min pointe bare den at det da er noget man bør tage seriøst - især når nu vi ligger hvor vi gør.
            Ruud er væk og han var altså en markant forstærkning da han kom tilbage - så der er vi umiddelbart sat tilbage. Angrebet er også et klart problem - vi har jo faktisk produceret en del chancer i de sidste par kampe - vi mangler bare nogen der kan putte den ind. Lado kan man jo stadig håbe på finder formen, men selv hvis det sker er det sgu lidt tyndt at se på.

            Det smarteste er vel også at være opmærksom på det allerede nu - så JH ikke skal ud og panik handle de sidste par dage når det går op for ham at FCV henter stort ind ;)
            - Og selv om min tro på ham er blevet rystet en del af de handler han har fortaget sig - så tror jeg trods alt ikke han er dum, så kan ikke forestille mig andet end han er opmærksom på situationen. Både vores og de nærmest konkurrenter

            edit:
            - hov og så glemte jeg programmet - vores ser umiddelbart ikke videre let ud. Og fcv og sif har som jeg husker det en del kampe mod andre nedrykningskandidater.....hvilket jo kan være både en fordel eller ulempe.
            Men vi skal nok ud og hente nogle point mod "tophold" for at vide os sikre
            Last edited by mhbp; 12-12-2014, 15:15.

            Comment


              @mhbp

              Vi er generelt enig kan jeg læse selvom der er også er et men eller to fra mig. Tabet af Ruud bliver mærkbart offensivt set, men Halgrimmur kan jo dække pladsen og han er stærkere defensivt, men mangler meget offensivt som jeg ser det. Men defensivt ser vi jo bedre og bedre ud, men det er målene der mangler. Jeg tror på Dvalishvilli og han virker som en der gerne vil holdet det godt. Ove har vist nok fjernet vægttræning fra ham og jeg tror på projektet. Men det er klart at hvis der kommer en hurtig væver angriber inden for vores rækkevide så skal der siges haps og ja tak, men vores handler skal nærmest være med succes-garanti før jeg siger ja tak. Men jeg tror også på at duoen Kryger/Dvalishvilli. Dvalishvilli har målnæse og Kryger er jo en kriger i luften og jeg synes han arbejder også stenhårdt for holdet og har noget at bidrage med. Hvis der et sted hvor jeg synes JH skal have et ekstra skarpt øje på så er det målmandsposten da både Toppel og Ousager har kontrakt udløb til sommer. Jeg er helt enig med dig i at vi skal være på forkant med situationen og ikke stå med hænderne i hårrødderne i vinduets sidste dage, men sådan tror jeg heller ikke at det er.

              Angående forårs programmet så bliver det hårdt ja, men vi har virkelig muligheden for at klare det selv. Vi har Vestsjælland (U/H), SønderjyskE (H), Silkeborg (H) og Hobro (U) og der kan vi afgøre det. Alt efter hvem der kommer godt og skidt fra start har vi også 2 kampe mod Esbjerg hvor vi hjemme har muligheden og det har vi måske også hjemme mod Randers i sidste runde, eller i en af udekampene mod AAB og Nordsjælland. Men vi kommer også til at tabe en del, men det gør de fleste og specielt dem vi skal slås med. De to sværeste kampe bliver de 2 første. Den er hård og jeg forventer intet i de kampe, så 1 point vil skabe en lille fest her ;)
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                Vi kan sikker bruge forstærkning i angrebet, men det skal være en spiller, der arbejder direkte og ikke seks måneder har brug for at komme i form, der kender ligaen. Dalggard ville være et godt navn. Det lyder måske vanvittigt, men som en målmand Timo Hildebrand løbende har vanskeligheder i Tyskland at finde en klub. I øjeblikket er han back-up på Eintracht Frankfurt men taenker han har kun kontrakt for denne år . Hvis vi kunne få ham for en eller to år, måske han kan lige så Stefan Wessels: Profeten, der ikke har nogen værd i sit eget land ... men i Danmark.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  @mhbp

                  Vi er generelt enig kan jeg læse selvom der er også er et men eller to fra mig. Tabet af Ruud bliver mærkbart offensivt set, men Halgrimmur kan jo dække pladsen og han er stærkere defensivt, men mangler meget offensivt som jeg ser det. Men defensivt ser vi jo bedre og bedre ud, men det er målene der mangler. Jeg tror på Dvalishvilli og han virker som en der gerne vil holdet det godt. Ove har vist nok fjernet vægttræning fra ham og jeg tror på projektet. Men det er klart at hvis der kommer en hurtig væver angriber inden for vores rækkevide så skal der siges haps og ja tak, men vores handler skal nærmest være med succes-garanti før jeg siger ja tak. Men jeg tror også på at duoen Kryger/Dvalishvilli. Dvalishvilli har målnæse og Kryger er jo en kriger i luften og jeg synes han arbejder også stenhårdt for holdet og har noget at bidrage med. Hvis der et sted hvor jeg synes JH skal have et ekstra skarpt øje på så er det målmandsposten da både Toppel og Ousager har kontrakt udløb til sommer. Jeg er helt enig med dig i at vi skal være på forkant med situationen og ikke stå med hænderne i hårrødderne i vinduets sidste dage, men sådan tror jeg heller ikke at det er.

                  Angående forårs programmet så bliver det hårdt ja, men vi har virkelig muligheden for at klare det selv. Vi har Vestsjælland (U/H), SønderjyskE (H), Silkeborg (H) og Hobro (U) og der kan vi afgøre det. Alt efter hvem der kommer godt og skidt fra start har vi også 2 kampe mod Esbjerg hvor vi hjemme har muligheden og det har vi måske også hjemme mod Randers i sidste runde, eller i en af udekampene mod AAB og Nordsjælland. Men vi kommer også til at tabe en del, men det gør de fleste og specielt dem vi skal slås med. De to sværeste kampe bliver de 2 første. Den er hård og jeg forventer intet i de kampe, så 1 point vil skabe en lille fest her ;)

                  nu er der jo aldrig nogen garantier - men jeg snakker heller ikke om "forstærkninger" ala Thomas Mikkelsen ;)

                  Vores nye islandske ven må jeg erkende jeg ikke kender meget til - så bliver spændende at se hvad planen er med ham.
                  Målmandsposten skal der naturligvis findes en afklaring på - ousager håber og tror jeg ikke der bliver forlænget med, mens toppel gerne må tage en tørn mere - dog helst som 2. valg. Men hvis ellers han holder sig skadesfri så tror jeg såmænd nok vi klare os foråret igennem med ham - bag et forsvar der alt andet lige ser ud til at hænge en del bedre sammen.

                  De 5 kampe du nævner er også nogle jeg har kig på som vores nøglekampe - vinder vi dem ser det lige pludseligt meget bedre ud, men det er stadig få kampe ud af forårsprogrammet hvor der er en god mulighed for fuldt udbytte. EFB og RFC kampene tvivler jeg meget på giver det store - randers leger med i toppen og esbjerg er væsenligt bedre end deres placering antyder. FCN stiller næppe heller med et hold med 6 stamspillere fraværende igen.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Vi kan sikker bruge forstærkning i angrebet, men det skal være en spiller, der arbejder direkte og ikke seks måneder har brug for at komme i form, der kender ligaen. Dalggard ville være et godt navn. Det lyder måske vanvittigt, men som en målmand Timo Hildebrand løbende har vanskeligheder i Tyskland at finde en klub. I øjeblikket er han back-up på Eintracht Frankfurt men taenker han har kun kontrakt for denne år . Hvis vi kunne få ham for en eller to år, måske han kan lige så Stefan Wessels: Profeten, der ikke har nogen værd i sit eget land ... men i Danmark.
                    Stefan Wessels var en meget sympatisk fyr, men han havde sandelig også sine black-outs og han var næppe bedre end det Toppel præsterer
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Der er jo også det som vi skal huske, at Ove nok kun er tiltænkt som brandslukker nu og for resten af sæsonen. Så er det rimeligt at en ny træner er med til at vælge de nye spillere som skal ind fra starten af næste sæson. En anden ting er at jeg tror vi får en helt ny angriber til foråret, her tænker jeg på Lado, som kommer i en meget bedre form, og som nok skal vise sit værd i kampene. En angriber som næsten scorede i hver anden kamp i Polen og Israel vil også banke kasser ind i Superligaen, når de andre spillere lærer at spille ham rigtigt, og han er i rigtig kampform.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Stefan Wessels var en meget sympatisk fyr, men han havde sandelig også sine black-outs og han var næppe bedre end det Toppel præsterer
                        Men jeg synes, det er ganske fornuftig at se på det tyske marked for en målmand, fordi vi har mange for år i Tyskland en god uddannelse og en stærk konkurrence i denne position, så den også spille i 2. Liga gode målmænd med erfaring fra 1. Bundesliga og Europa Cup.
                        Derudover ville det være også fint for mig at juble igen for en landsmand som en ny mur af Odense.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Kunne jeg virkelig godt tænke mig. En spændende spiller. Stor, stærk og ung. Han har før gjort ondt på os, og higer efter spilletid. Desværre kontrakt til sommeren 2016, så nok ikke billig.

                          http://www.bold.dk/nyt/brock-madsen-...aere-taalmodig

                          Comment


                            FCV kunne da godt lige springe banken og investere i Kirkeskov, JS og TM
                            1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 JH - Barometer

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              Men jeg synes, det er ganske fornuftig at se på det tyske marked for en målmand, fordi vi har mange for år i Tyskland en god uddannelse og en stærk konkurrence i denne position, så den også spille i 2. Liga gode målmænd med erfaring fra 1. Bundesliga og Europa Cup.
                              Derudover ville det være også fint for mig at juble igen for en landsmand som en ny mur af Odense.
                              det kan sagtens være du har ret i at Timo H. kan bruges i OB, og jeg er også sikker på at OB orienterer sig rundt omkring. Jeg faldt mere over formuleringen med at "han har ingen fremtid i hans eget land, men han kan sagtens bruges i Danmark" det forekommer mig at være en nedvurdering af danske målmænd generelt, og så tror jeg der er en grund til at han fungerer som reservekeeper i klubber han befinder sig, hvis du forstår hvad jeg mener.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                det kan sagtens være du har ret i at Timo H. kan bruges i OB, og jeg er også sikker på at OB orienterer sig rundt omkring. Jeg faldt mere over formuleringen med at "han har ingen fremtid i hans eget land, men han kan sagtens bruges i Danmark" det forekommer mig at være en nedvurdering af danske målmænd generelt, og så tror jeg der er en grund til at han fungerer som reservekeeper i klubber han befindJeg beklager, hvis mit indlæg skulle forstås som en nedbrydningen af den danske målmand. Det var ikke min hensigt (kun tænker Høgh, så mange overstråler hans evner og hans mentalitet). Misforståelsen skyldes sandsynligvis min ikke-så-god dansk. Jeg ville bare sige, at jeg mener, at Tyskland er et godt marked for målmænd. Vi har længe haft den luksus problem at have flere gode målmænd som gode hold, så måske er der muligheder, hvis vi finder nogen i Danmark, der passer ind i vores team.er sig, hvis du forstår hvad jeg mener.
                                Jeg beklager, hvis mit indlæg skulle forstås som en nedvurdering af den danske målmaender. Det var ikke min hensigt (kun tænker til Høghen dem overstråler så mange med hans dygtighed og hans mentalitet). Misforståelsen skyldes sandsynligvis min ikke-så-god dansk. Jeg ville bare sige, at jeg mener, at Tyskland er et godt marked for målmænd. Vi har længe haft den luksus problem at have flere gode målmænd som gode hold, så måske er der muligheder, hvis vi finder nogen i Danmark, der passer ind i vores hold. Og en som Timo H. kunne med sin erfaring og rutine hjælp en ung talentfuld målmand som Caspar Radza at komme til toppen. Men det afhænger naturligvis derefter, om CR ses som det perspektiv for OB, og vi har brug for lidt tid til opbygge ham.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X