Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Ove P.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oves manglende mod er i mine øjne den væsentligste årsag til, vi tabte til FCV.

    Efter kampen siger han, at det så ud som om spillerne manglede modet til at ville vinde.

    Det synes jeg ikke er en fair udmelding, når han vælger at stille med en Daniel Høegh på backen til trods for, han ikke besidder de offensive kvaliteter til at spille den plads samt en Skogseid på venstre back, der ikke har formodet at byde ind med ret meget offensivt, når han har spillet på favoritpladsen i højre side.

    Med de dispositioner fik vi i de første 70 minutter aldrig lagt pres på et ellers rystende usikkert FCV-hold.

    Senere i interviewet glæder Ove sig over, spillerne smider hæmningerne og kommer frem og skaber chancer, da vi kommer bagud. Set fra min plads havde det ikke meget med spillernes hæmninger at gøre. Det bedre offensive spil var et resultat af, at vi gik over til at spille med to backs der havde mere at byde på i det offensive samt en Lado der kan flytte noget mere rundt med modstanderne end Falk.

    I en kamp på hjemmebane mod rækkens vel ringeste hold, forstår jeg simpelthen ikke, man ikke fra start tør spille med to deciderede angribere fra start og backs der har en idé om, hvad man bruger bolden til på modstandernes banehalvdel. Og nu vi snakker om at have modet, så kunne der jo rimelig let gøres plads til en ekstra angriber, hvis Ove turde sætte Emil på bænken og flytte Falk ned på midtbanen, så han får lidt mere rum at arbejde i.

    Jeg er bekymret over at se Daniel Høeghs gode momentum fuse ud ved at placere ham på backen isf at lade ham fortsætte det gode arbejde med Lasse Nielsen han havde i efteråret. Jeg er også bekymret for, om Falk får suget spilleglæden ud, fordi Ove vælger safety first frem for lidt mere Ricardo-agtige dyder om, at det bedste forsvar er et angreb. Og så bekymrer det mig at høre spillere snakke om, at de synes der mangler vilje. Det var præcis den oplevelse jeg havde, da jeg var nede og se en træning op til Brøndbykampen. Man havde på ingen måde fornemmelsen af et hold der udstrålende, at de lige havde vundet to kampe.

    Jeg er alvorligt bange for at lidt for meget safety first kan give bagslag i de resterende kampe. Jeg håber i hvert fald, der bliver vist mere mod fra trænerbænken, når vi står overfor en modstander, der kan presses.

    Comment


      Giv de unge spillere chancen! De griber den og kæmper 110%

      Comment


        Høegh spillede stopper, ikke højre back. Desler var højre wingback.

        Comment


          3 backkæden har fungeret forfærdelig ringe i samtlige forsøg , Skogskied har spillet sine 2 klart dårligste kampe i venstre side ( og det siger ikke så lidt )

          Jeg så en udtalelse et sted hvor Ove fortalte at vi træner 4-4-2 , hvorfor i himlens navn spiller man så med en taktik og opstilling som har fejlet 100% ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            "Midtbaneslideren Martin Spelmann ærgrer sig over den usikkerhed, der bredte sig i OB-lejren i løbet i kampen.

            - Vi blev usikre, fordi vi lavede fejl. Vi var ikke skarpe i duellerne. Der manglede vi simpelthen vilje.

            - Vi skal ind og slå os, ligesom Thomas Dalgaard viste på sin scoring. Det må gerne gøre ondt, og det skal vi være bedre til at vise."

            Jeg må efterhånden erkende, at Spellmann sammenfatter OBs problem gennem 3-4 år i en udtalelse:

            1) "Vi lavede fejl" - når man ser spillere som Lasse Nielsen, Hallgrimur, Skågseid, Azer og Toppel er de middelmådige spillere, som ikke hører til på et "storhold" i superligaen. Deres grundlæggende fodboldfærdigheder er under niveau og bare for at nævne et par eksempler: Lasse Nielsen kan ikke engang slå en hård indersideaflevering og den ligger samtidig sjældent optimalt for modtageren, Skogseid er langsom og uden evner i udfordringer mod ligaens nok dårligste hold, Azer har ikke teknisk hurtighed og spillemæssigt overblik til at skabe åbninger i spillet, Toppel har den mest elendige sparketeknik i ligaen på målmandsposten. Derfor laver holdet mange fejl - alt for mange spillere er ikke gode nok i boldomgang og fodboldintelligens, når modstanderen lægger et mildt pres på boldholderen.

            Hvorfor ser OBs hold så sådan ud? a) JH har haft relativt små midler til at købe ind for b) JH har forvaltet de relativt små midler relativt dårligt.

            Jeg mener, at det burde have været muligt for JH at købe mere kvalitet for pengene, end det er lykkedes ham. Han er nok desværre en middelmådig sportsdirektør og det kan blive rigtig dyrt for OB i længden, at han ikke er i stand til at hente spillere, som er dygtige nok (her er Kirkeskov det mest groteske køb!) Det er ikke lykkedes at hente én eneste spiller, hvor man kunne sige: "OK, det er godt set, Jesper!" alt for lidt "vallue for money". I sidste ende falder det hele jo tilbage på en øverste ledelse, som efterhånden har bevist, at den ikke har evnerne til at ansætte dygtige nok folk på de vigtigste poster i alt for lang tid. Nu får vi en succestræner - fint nok - men hvis han er kombineret med JH bliver han ikke en succes i OB!

            2) "Der manglede vi simpelthen vilje." "Det må gerne gøre ondt". Her ligger kimen til mest frustration hos os fans, vil jeg vove at påstå. Man sidder i alt for mange kampe med en flad fornemmelse over indsatsen hos alt for mange spillere (naturligvis ekstremt eksemplificeret hos Emil "jeg kan ikke lide jer, fordi I ikke accepterer, at jeg ikke gider at kæmpe for holdet men kun for mig selv" Larsen).

            Når man ikke er overlegen på fodboldevnerne, må man levere 100% alle mand i 90+ minutter. Det så vi mod FCK og mod FCV tidligere på foråret og det gav point og lidt tro på tingene hos mig. Men de sidste 3 kampe har været tåkrummende pinlige på indstilling. Det er TOTALT uacceptabelt på højeste hylde i dansk fodbold. Det gør mig pinligt berørt over mit hold, som jeg har fulgt i 35 år, at de grundlæggende dyder i topsport ikke er på plads i en klub som OB. Det falder tilbage på træneren (undskyld Ove!) - "straf" nu de spillere som ikke leverer. Det er én af grundene til, at man har 20 spillere i en trup. Sæt dem af og forlang mere af dem - de tjener vel mellem 1 og 2 millioner om året - det er jo direktørløn i en mindre virksomhed!

            Spillerne må samtidig snart indse, at de er langt fra top 7 i ligaen i teknisk/taktisk niveau spiller for spiller. Hvis den selverkendelse ikke snart indfinder sig betyder det nedrykning og flere sæsoner i 1. div. Spillerne skal tackle sig gennem kampene, så man kan opnå nogle omstillinger højere oppe på banen, som kan udløse nogle chancer. I flere situationer i går ser man en spiller lægge et pres på en boldholder ved sidelinjen. FCV-spilleren har én spillemulighed, men INGEN OB-spiller fatter eller gider at dække af for den spilmulighed, men kommer for sent i det pres. Det er ynkeligt at se på. Det er så let at læse, at selv jeg, som ikke har spillet højere end serie 3, kan se den og får lyst til at løbe hen foretage markeringen. Men det gør OB-spillerne ikke. Der mangler energi:

            "
            - Der var ingen bevægelse og ingen løb uden bold. Folk virkede energiløse, og tribunen virkede energiløs. Det er forståeligt, men jeg ved ikke om det smittede holdet. Vi blev mere og mere fortabte." Falk på bold.dk

            Det kan ikke passe at det skal være tribunen, der får spillerene til at levere, det må være spillerne i manegen , som må levere varen, så får man også støtten - selv i Odense - hver gang der blev tacklet at Spellmann blev der jublet - det er det vi vil se, for vi fans har forlængst indset, at holdet er middelmådigt - kun fight kan bringe en smule succes til Odense.

            Og ikke ét gult kort til en OB-spiller i en kamp, hvor der skal fightes om hver centimeter af banen: OB-spillerne lå simpelthen for langt fra sin direkte modspiller til at lave et frispark. Konklusionen er nem: TAG JER SAMMEN og levér, hvad der kan forventes af en professionel sportsmand på dette niveau - så skal vi nok klappe jer af banen både ved sejre og nederlag!

            Jeg er uhyre tæt på at klippe mit sæsonkort over - jeg magter snart ikke mere ynkelighed fra den klub, som jeg har set fighte sig gennem samtlige 90+ minutter de første 31 år af mit OB-engagement - de sidste 4 år har været en stor deroute for de grundlæggende dyder, som OB ALTID har stået for.
            100% enig
            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Høegh spillede stopper, ikke højre back. Desler var højre wingback.
              Beklager. Set fra min plads stod Skogseid på højde med Høegh meget af tiden, så det er først nu det går op for mig, vi ikke spillede med en 4 backkæde. Det siger måske noget om venstresidens offensive kvaliteter i går:)

              Stadig synes jeg dog det er at turde for lidt, at man spiller med 3 midterforsvarer, der ikke kan byde ind med noget fremad samt en højre back i venstreside, som heller ikke byder ind med noget offensivt, i stedet for at presse et meget usikkert FCV-hold.

              Det blev ris til egen røv, at træneren ikke turde noget mere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                Beklager. Set fra min plads stod Skogseid på højde med Høegh meget af tiden, så det er først nu det går op for mig, vi ikke spillede med en 4 backkæde. Det siger måske noget om venstresidens offensive kvaliteter i går:)

                Stadig synes jeg dog det er at turde for lidt, at man spiller med 3 midterforsvarer, der ikke kan byde ind med noget fremad samt en højre back i venstreside, som heller ikke byder ind med noget offensivt, i stedet for at presse et meget usikkert FCV-hold.

                Det blev ris til egen røv, at træneren ikke turde noget mere.
                Taktik og opstillingen i går bar en kæmpe brøler .. Især venstre siden var lige så skrækkelig ringe som forudset da man så opstillingen ..
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                  (...)

                  Jeg er uhyre tæt på at klippe mit sæsonkort over - jeg magter snart ikke mere ynkelighed fra den klub, som jeg har set fighte sig gennem samtlige 90+ minutter de første 31 år af mit OB-engagement - de sidste 4 år har været en stor deroute for de grundlæggende dyder, som OB ALTID har stået for.
                  Jeg har det på præcis samme måde. Jeg kan ikke kende OB længere. At følge OB de sidste fire år har bevæget sig fra lidt knurren i maven til full-on eksplosiv og blodig diarré.
                  Hvert eneste fucking år har jeg tænkt "for satan et lorte år, i det mindste kan det ikke blive værre næste år", men gang på gang leverer de fandme!
                  Jeg ville ønske, man selv kunne vælge, om man ville være fan af et hold, men det kan man bare ikke. Det er jo virkelig en uhelbredelig sygdom, med streg under sygdom.

                  Comment


                    Ove P er gået fra Gud til ordinær her på det sidste.

                    Skogseid på venstre WB var en kæmpe fejl. Jeg kan forstå, at han gerne vil have en venstre back, der er stærkere defensivt (hverken Arí, Kirke eller JBL kan jo dække op), men det handicapper jo bare holdet alvorligt at have en højrebenet på venstre back - ISÆR, når man spiller med 3 stoppere inde - det giver i den grad undertal på midtbanen og spillemæssig underlegenhed.

                    Håber på at Kirke eller Arí får VB i næste kamp. Ja, bagklogskab....

                    De sidste 3 kampe har nøjagtigt lignet de dårligste kampe vi havde under Troels. Jeg begynder at tænke, at Troels var en bedre træner end sit rygte.

                    Holdet har bare rygrad, gejst og vilje som en vandmand efter en tur i blenderen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                      Beklager. Set fra min plads stod Skogseid på højde med Høegh meget af tiden, så det er først nu det går op for mig, vi ikke spillede med en 4 backkæde. Det siger måske noget om venstresidens offensive kvaliteter i går:)

                      Stadig synes jeg dog det er at turde for lidt, at man spiller med 3 midterforsvarer, der ikke kan byde ind med noget fremad samt en højre back i venstreside, som heller ikke byder ind med noget offensivt, i stedet for at presse et meget usikkert FCV-hold.

                      Det blev ris til egen røv, at træneren ikke turde noget mere.
                      Jeg er helt enig. Som Troels sagde, så kommer man jo i spillemæssigt undertal hver gang man har 3 stoppere inde mod et hold, der spiller 4-4-2, og især mod hold med kun 1 angriber. Og eftersom der er færre spillere på midtbanen med en 3-bag kæde, får modstanderen endnu mere tid til at slå gode dybe bolde. Det er sværere at trække offside med 3 mand end med 2, og vores stoppere er så utroligt tunge i optrækket.

                      Jeg synes da også, det var marginalt bedre mod Esbjerg, da vi spillede 4-4-2. Esbjerg er altså et stærkt hold, der lige matchede FCM helt.

                      Ser hellere en 4-4-2 fremefter..

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Nå, Ove P? "The honeymoon's over", som man siger.

                        Det var et taktisk fejlgreb af dimensioner at sætte Skogseid og Emil sammen i venstresiden. De kunne lige så godt have lagt en motorvej med gratis taxaer, så åbne var vi. I de ti-tolv minutter fra det 49. til det 51. hvor Slagelse scorede deres to mål, så jeg ikke én OBer lave en satset eller aggresiv tackling. Vi spillede mod en direkte nedrykningskonkurrent i dag, og trækker ikke ét gult kort i en nærkamp?

                        Hvor er viljen? Jeg så den til dels fra Spelmann, Desler og Falk. Alle andre bakkede og bakkede og bakkede, Chris S.-style.


                        Lasse Nielsen kæmpede og fightede som altid, bestemt ikke et stort spil fra ham, men ingen bebrejdelse til hans indsats. Hvis alle i holdet spillede med hans vilje så ville vi have de point.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...n-er-vanvittig
                          1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 JH - Barometer

                          Comment


                            Sådan Ove!

                            Comment


                              Ove før FCN

                              http://www.ob.dk/artikel/ob-tv-ove-p...hjere%20niveau

                              Zohore klar ?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Det kræver så en anden venstre side end den vi så i tirsdags , samt forhåbenligt 4-4-2 , eller ihvertfald ikke 3 backkæden som har sejlet fælt i samtlige forsøg .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X