Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Ove P.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hold da kæft, hvor er jeg allerede vild med Ove Pedersen. Jeg kunne også godt lide Troels Bech, men når jeg ser Ove Pedersen udtale sig, føler jeg mig simpelthen mange gange mere sikker på, at der er vægt bag ordene. Jeg får på fornemmelsen, at Ove Pedersen næsten allerede har mere indsigt i truppen, end Troels Bech nåede at få på godt to år. Måske er det forkert, men jeg er unægteligt glad for den store rutine, som nu endelig er tilbage på trænerbænken (det har OB ikke haft siden Viggo som assistent, men reelt set Bruce Rioch i 2007). Jeg er sikker på, at Ove Pedersen vil få meget mere ud af truppen end Troels (som igen også er en god træner, men IKKE i OB).

    Jeg kunne i øjeblikket ikke pege på en eneste dansk træner, som jeg ville foretrække i OB over Ove Pedersen. Men lad os nu se, om der bare er tale om dum jubeloptimisme. Jeg tror dog ikke, at vi bliver skuffede.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg
      1 kamp - 3 point.

      Og Ove P. skal allerede skiftes ud. Jeg håber I selv kan se det vanvittige i det :-)

      HVIS Ove P. har held og dygtighed til at vende OB til overlever og fortsat ser muligheder i klubben, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at han fortsætter i OB længere end det ene år han pt. er ansat.

      Dernæst - med tanke på de klubber Hans Backe har været i, og OBs skrantende økonomi. Tror I så - med hånden på hjertet - at han overhovedet kommer i nærheden af OB?
      bevares, jeg synes ikke der er nogen der har sagt at OP skal stoppe, men blot forholdt sig til at hans kontrakt udløber til sommer og at alle muligheder herefter står åbne. Backe har bevist i flere tempi at han kan skabe mere end blot "overlevelseshold" og som der er snakket om tidligere i andre emner tiltrækkes profiler kun ved at rette henvendelser til dem. OB kunne være heldige og dygtige nok til at tiltrække en sådan kapacitet 😊
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg
        1 kamp - 3 point.

        Og Ove P. skal allerede skiftes ud. Jeg håber I selv kan se det vanvittige i det :-)

        HVIS Ove P. har held og dygtighed til at vende OB til overlever og fortsat ser muligheder i klubben, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at han fortsætter i OB længere end det ene år han pt. er ansat.

        Dernæst - med tanke på de klubber Hans Backe har været i, og OBs skrantende økonomi. Tror I så - med hånden på hjertet - at han overhovedet kommer i nærheden af OB?
        Jeg har lige tænkt, men kan ikke se hvad der skulle ændre min mening/tro, så sexet er cv´et nu heller ikke... Assistent et par flotte steder i meget korte perioder, og under en håndfuld kampe i spidsen for Panathinaikos... det er vist det der på papiret står klarest, men i virkeligheden var det jo ikke rigtig noget, altså han nåede ikke engang at få en månedsløn i det græske... Hans sidste ophold, i staterne, må være det eneste succesfulde der er sket siden han var i DK...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Jeg har lige tænkt, men kan ikke se hvad der skulle ændre min mening/tro, så sexet er cv´et nu heller ikke... Assistent et par flotte steder i meget korte perioder, og under en håndfuld kampe i spidsen for Panathinaikos... det er vist det der på papiret står klarest, men i virkeligheden var det jo ikke rigtig noget, altså han nåede ikke engang at få en månedsløn i det græske... Hans sidste ophold, i staterne, må være det eneste succesfulde der er sket siden han var i DK...
          Handler ikke om hvor sexet CV'et er. Handler om de gryn Backe høster på sine kontrakter. Meget vand er løbet i åen siden Panathinaikos siden 2006 og til nu hvor den græske økonomi er ret kedelig, men tvivler på at han lod sig hyre gratis i det græske galehus. Assistent for Sven Göran i City og for Mexico, og dernæst manager i rigmandsprojektet - der så døde meget hurtigt - Notts County, og sidenhen prestigeprojektet Red Bulls franchise i New York.

          Det er dyre(re) steder (end OB kan betale). Vil blive overordentligt overrasket hvis han nogensinde overhovedet kigger på et tilbud fra Ådalen. Tror han trykker mailen ind under spam

          Comment


            Jeg husker Hans Backe som en gammeldags træner, der ofte blev udskældt for at være for defensiv i sin tilgang til opstillinger, udskiftninger osv. Han ville utvivlsomt være dyr, men om han ville være pengene værd er et meget åbent spørgsmål. Der er ikke mange af de FC-fans jeg kender, der har drømt om at få ham tilbage efter han smuttede.

            Han havde sin største succes i AAB, som han gjorde til mestre. I FCK var han han også ret succesfuld, men som tilfældet altid er, så havde han så også et hold og et budget som andre suppe'klubber kun kan drømme om. Og han var, trofæer til trods, relativt udskældt blandt FCK-fansene for sin spillestil.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Jeg husker Hans Backe som en gammeldags træner, der ofte blev udskældt for at være for defensiv i sin tilgang til opstillinger, udskiftninger osv. Han ville utvivlsomt være dyr, men om han ville være pengene værd er et meget åbent spørgsmål. Der er ikke mange af de FC-fans jeg kender, der har drømt om at få ham tilbage efter han smuttede.

              Han havde sin største succes i AAB, som han gjorde til mestre. I FCK var han han også ret succesfuld, men som tilfældet altid er, så havde han så også et hold og et budget som andre suppe'klubber kun kan drømme om. Og han var, trofæer til trods, relativt udskældt blandt FCK-fansene for sin spillestil.
              godt indlæg med lidt insider viden. Når du siger "gammeldags træner" er det så gammeldags, som i "Felix-Magath-gammeldags" eller er det bare med udgangspunkt i et system med et udgangspunkt i en solid defensiv, som OP øjensynligt er ved at få til at fungere i OB, og relativt udskældt blandt FCK fans, er det udskældt som "TB-udsældt-i-OB" eller er det værre end det
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg
                Handler ikke om hvor sexet CV'et er. Handler om de gryn Backe høster på sine kontrakter. Meget vand er løbet i åen siden Panathinaikos siden 2006 og til nu hvor den græske økonomi er ret kedelig, men tvivler på at han lod sig hyre gratis i det græske galehus. Assistent for Sven Göran i City og for Mexico, og dernæst manager i rigmandsprojektet - der så døde meget hurtigt - Notts County, og sidenhen prestigeprojektet Red Bulls franchise i New York.

                Det er dyre(re) steder (end OB kan betale). Vil blive overordentligt overrasket hvis han nogensinde overhovedet kigger på et tilbud fra Ådalen. Tror han trykker mailen ind under spam
                Ja det er også en af de sexede ting... men som sagt har det været ultra korte perioder, ud over de 3 kampe i det græske, var han kun i Notts i halvanden måned... Assistent jobbet i City varede kun en måned, så kom han dog tilbage i en kort periode igen, og Mexico døde hurtigt ud også... det var allerede de første 4 hold, på hvad, 12 måneders løn...

                Han har ca. 3 sæsoner som 1. holds træner, siden FcK i 04/05, plus det løse der som assistent, og selvom du selvfølgelig har ret i din "skarpe" observation, at han ikke arbejdede gratis, er det nu stadig begrænset hvor meget vand der trods alt er løbet gennem åen...

                Han er åben for Suppen, så kommer der en henvendelse, så læser han den nok skal du se...
                Last edited by Kaspernon; 17-10-2014, 09:54.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  godt indlæg med lidt insider viden. Når du siger "gammeldags træner" er det så gammeldags, som i "Felix-Magath-gammeldags" eller er det bare med udgangspunkt i et system med et udgangspunkt i en solid defensiv, som OP øjensynligt er ved at få til at fungere i OB, og relativt udskældt blandt FCK fans, er det udskældt som "TB-udsældt-i-OB" eller er det værre end det
                  Han var en noget mere lun og humoristisk fætter end Magath, og spillerne kunne vist godt li' ham. Jeg mener gammeldags som i en stram 4-4-2 med knapt så offensive backs, og masser af 1-0 sejre, der kom på at køre modstanderne trætte i den sidste halve time.Derudover var han ikke meget for unge talenter. Lyder det som nogen vi kender?
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Han var en noget mere lun og humoristisk fætter end Magath, og spillerne kunne vist godt li' ham. Jeg mener gammeldags som i en stram 4-4-2 med knapt så offensive backs, og masser af 1-0 sejre, der kom på at køre modstanderne trætte i den sidste halve time.Derudover var han ikke meget for unge talenter. Lyder det som nogen vi kender?
                    ja det må vi sige 😳 så må må jeg tilføje et "I stand cortected" hvis det er korrekt og så passer han slet ikke ind her, så jeg må nok ændre min holdning til ham.
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Han var en noget mere lun og humoristisk fætter end Magath, og spillerne kunne vist godt li' ham. Jeg mener gammeldags som i en stram 4-4-2 med knapt så offensive backs, og masser af 1-0 sejre, der kom på at køre modstanderne trætte i den sidste halve time.Derudover var han ikke meget for unge talenter. Lyder det som nogen vi kender?
                      Jeg husker nu hverken Lars Olsen eller Viggo Jensen som mere lune end Magath....

                      Comment


                        "Faldt" lige over artikel fra fyens, der har spændende indhold:


                        Nyt evalueringsmøde i OB varede en time længere end beregnet efter Esbjerg-kampen, hvor der havde været frustrationer

                        Fodbold: OB's nye træner, Ove Pedersen, bruger andendagen efter en kamp til evalueringsmøde med spillerne, og onsdag varede det en time længere end først annonceret.

                        Spillerne skulle i første omgang have været klar til onsdagstræningen kl. 10.45, men først ved 12-tiden ankom trænerne og spillerne til Dyrskuepladsen, hvor OB nu begynder at træne, fordi bane 1 i Ådalen er hårdt belastet.



                        - Møderne tager alt for lang tid lige nu. Der er så mange budskaber, der skal ud, så vi snakker længe. Men jeg synes, det er nødvendigt lige nu, og jeg har også forklaret spillerne hvorfor.

                        - Det har intet med nederlaget at gøre, for det tog lige så lang tid efter Silkeborg-kampen. Det er for ikke at have så mange spilstop under selve træningen, forklarer Ove Pedersen.


                        Det kan dog godt tænkes, at der er brugt et minuts penge på de frustrationer, der opstod efter kampen i Esbjerg, hvor de gamle Horsens-drenge, Martin Spelmann og Lasse Kryger, havde en heftig udveksling af synspunkter i omklædningsrummet.

                        - Vores status er, at vi faktisk ikke var så langt fra, selv om jeg er enig i, at det kommer til at se ud som om, at vi ikke virkede motiverede i Esbjerg. Det ser kun sådan ud, fordi vi har svært ved at spille os ud af Esbjergs første pres og derfor hele tiden mister bolden, mener Ove Pedersen.

                        - Vi giver selv Esbjerg de tre chancer, som de scorer to mål på. Ellers kan de ikke skabe chancer, selv om de er bedst på alle andre parametre. Både Kryger og Kirkeskov skal i første halvleg udfordre området i stedet for at drible omkring fødderne på lynhurtige Ryan Laursen. Ham skal man rykke væk fra og udfordre med vinkel på. I stedet for at få afsluttet to gode angreb får vi to omstillinger imod os, siger Ove Pedersen.


                        Han er til gengæld klar til at sætte Rasmus Falk på banen fra start på søndag formentlig i en rolle på venstre-siden, så Lasse Kryger kan komme tilbage i højre side, og det vil koste Lucas Jensen startpladsen.

                        - Jeg går ud fra, at vi starter inde med Rasmus på søndag. Jeg var klar til at spille med ham fra start allerede mod Esbjerg, men nogle gange skal man også lytte til spillerne. Rasmus var lidt betænkelig med den forhistorie, han har med sit knæ, forklarer Ove Pedersen.

                        Kasper Larsen og Darko Bodul trænede ikke torsdag.

                        - Kasper har lidt med akillessenen, men havde jeg banket i bordet, kunne han nok have trænet. For Darko Bodul er det heller ikke noget særligt, men han har fået et slag på knoglen, forklarer Ove Pedersen, der har Daniel Høegh tilbage i omdrejninger.

                        - Kunne du finde på igen at spille med tre stoppere?

                        - Ja, men ikke på søndag. I forvejen har vi både mod Silkeborg og Esbjerg dobbeltmarkeret modstanderen, og så ser vi dumme ud allesammen, fordi der så ikke er støtte, når vi spiller bolden fremad, sagde Ove Pedersen, da træningen var slut ved 14-tiden.
                        Last edited by anglicantian; 25-10-2014, 08:37.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                          "Faldt" lige over artikel fra fyens, der har spændende indhold:


                          Nyt evalueringsmøde i OB varede en time længere end beregnet efter Esbjerg-kampen, hvor der havde været frustrationer

                          Fodbold: OB's nye træner, Ove Pedersen, bruger andendagen efter en kamp til evalueringsmøde med spillerne, og onsdag varede det en time længere end først annonceret.

                          Spillerne skulle i første omgang have været klar til onsdagstræningen kl. 10.45, men først ved 12-tiden ankom trænerne og spillerne til Dyrskuepladsen, hvor OB nu begynder at træne, fordi bane 1 i Ådalen er hårdt belastet.



                          - Møderne tager alt for lang tid lige nu. Der er så mange budskaber, der skal ud, så vi snakker længe. Men jeg synes, det er nødvendigt lige nu, og jeg har også forklaret spillerne hvorfor.

                          - Det har intet med nederlaget at gøre, for det tog lige så lang tid efter Silkeborg-kampen. Det er for ikke at have så mange spilstop under selve træningen, forklarer Ove Pedersen.


                          Det kan dog godt tænkes, at der er brugt et minuts penge på de frustrationer, der opstod efter kampen i Esbjerg, hvor de gamle Horsens-drenge, Martin Spelmann og Lasse Kryger, havde en heftig udveksling af synspunkter i omklædningsrummet.

                          - Vores status er, at vi faktisk ikke var så langt fra, selv om jeg er enig i, at det kommer til at se ud som om, at vi ikke virkede motiverede i Esbjerg. Det ser kun sådan ud, fordi vi har svært ved at spille os ud af Esbjergs første pres og derfor hele tiden mister bolden, mener Ove Pedersen.

                          - Vi giver selv Esbjerg de tre chancer, som de scorer to mål på. Ellers kan de ikke skabe chancer, selv om de er bedst på alle andre parametre. Både Kryger og Kirkeskov skal i første halvleg udfordre området i stedet for at drible omkring fødderne på lynhurtige Ryan Laursen. Ham skal man rykke væk fra og udfordre med vinkel på. I stedet for at få afsluttet to gode angreb får vi to omstillinger imod os, siger Ove Pedersen.


                          Han er til gengæld klar til at sætte Rasmus Falk på banen fra start på søndag formentlig i en rolle på venstre-siden, så Lasse Kryger kan komme tilbage i højre side, og det vil koste Lucas Jensen startpladsen.

                          - Jeg går ud fra, at vi starter inde med Rasmus på søndag. Jeg var klar til at spille med ham fra start allerede mod Esbjerg, men nogle gange skal man også lytte til spillerne. Rasmus var lidt betænkelig med den forhistorie, han har med sit knæ, forklarer Ove Pedersen.

                          Kasper Larsen og Darko Bodul trænede ikke torsdag.

                          - Kasper har lidt med akillessenen, men havde jeg banket i bordet, kunne han nok have trænet. For Darko Bodul er det heller ikke noget særligt, men han har fået et slag på knoglen, forklarer Ove Pedersen, der har Daniel Høegh tilbage i omdrejninger.

                          - Kunne du finde på igen at spille med tre stoppere?

                          - Ja, men ikke på søndag. I forvejen har vi både mod Silkeborg og Esbjerg dobbeltmarkeret modstanderen, og så ser vi dumme ud allesammen, fordi der så ikke er støtte, når vi spiller bolden fremad, sagde Ove Pedersen, da træningen var slut ved 14-tiden.
                          Jeg kan virkelig godt lide Ove og hans direkte facon.
                          Meget muligt at vi ender med at rykke ned alligevel men det er bare rart med en træner som kalder en spade for en spade og som ikke er bange for at sige helt ærligt hvad der i hans øjne gik galt. Om vi rykker ned eller ej, så vil jeg være helt tryg ved at have ham som træner/manager længerevarende til at genopbygge vores hold. Hans analyse af vores holds svagheder osv. er jo til at føle på og derfor noget man kan arbejde konstruktivt på at forbedre.
                          Første prioritet er uden tvivl at få hele vores defensive organisation ordentligt på plads og på trods af nederlaget imod Esbjerg så synes jeg faktisk jeg kunne skimte fremskridt på den front. Vi skal igen være et hold som er svære at score imod og som man slår sig på. Så skal vi nok få scoret nogle mål på omstillinger og dødbolde, men jeg er helt med på at det vigtigste lige nu er at vi kan få opbygget noget tryghed og selvtillid ved at få lukket bedre af defensivt.

                          Denne her kommentar fra Ove synes jeg er et rigtig godt eksempel på, hvor Ove helt konkret beskriver situationer i kampen, hvor vi helt åbenlyst taktisk dummede os i kampafgørende situationer:

                          "Både Kryger og Kirkeskov skal i første halvleg udfordre området i stedet for at drible omkring fødderne på lynhurtige Ryan Laursen. Ham skal man rykke væk fra og udfordre med vinkel på. I stedet for at få afsluttet to gode angreb får vi to omstillinger imod os", siger Ove Pedersen.


                          ......det er sgu da til at tage at føle på og jeg er overbevist om at både Kryger og Kirkeskov efterfølgende har lært en del om hvad der fremadrettet vil være meget bedre løsninger i sådanne situationer ;-). Jeg kan som sagt rigtig godt lide den her direkte stil som Ove praktiserer.

                          Comment


                            Tankevækkende at TB kun tabte en af ni kampe med mere end 1 mål, det har OP endnu til gode at præstere.
                            SIF var gratis, og vi var reelt heldige med at vinde den, og TB havde også formået at hive 3 point hjem...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Bux Se indlæg
                              Tankevækkende at TB kun tabte en af ni kampe med mere end 1 mål, det har OP endnu til gode at præstere.
                              SIF var gratis, og vi var reelt heldige med at vinde den, og TB havde også formået at hive 3 point hjem...
                              TB har været med til at købe dette landets 14 bedste hold. Man kan ikke forvente, at OP kan rette på på TB og Jesper Hansens fejl. I øvrigt fejl som peget helt tilbage på den gang hvor man fyrede KB uden at fjerne TC, som er den virkelige skurk.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bux Se indlæg
                                Tankevækkende at TB kun tabte en af ni kampe med mere end 1 mål, det har OP endnu til gode at præstere.
                                SIF var gratis, og vi var reelt heldige med at vinde den, og TB havde også formået at hive 3 point hjem...
                                Savner du 1 måls nederlag som i de fleste tilfælde alligevel kunne tilskrives uskarphed hos modstanderne?. Ove og OB har ekstremt meget arbejde foran sig og vi ligner pt en helt klar nedrykker, men jeg har stadig væsentlig mere tiltro til Ove end jeg havde til TB.

                                Comment

                                Working...
                                X