Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB ledelsen bør trække sig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Hvor gemmer Niels Thorborg sig henne - han har da snart bevist, at han skal nøjes med at hælde penge i OB og droppe at være involveret på anden vis. Han ville været røget ud på røv og albuer, hvis ikke det var fordi det er hans penge der leges med. Men penge kan jo også være ødelæggende, hvis de påtvinger klubben en inkompetent bestyrelsesformand. (er sikker på at han iøvrigt er en dygtig forretningsmand - men fodbold skal han nok holde fra. Bortset fra at han være men i en passiv rolle som mæcen)

    Comment


      #77
      Her er ganske lidt fra Thorborg til ekstrabladet http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle5087919.ece

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
        .
        Det er meget uhæderligt, at ændre præmissen for diskussionen, bare fordi, du ikke har ret.

        Vi diskuterer ikke, hvorvidt ledelsen har begået fejl, for det ved jeg da om nogen, og om nogen har jeg i årevis kritiseret ledelsen og retningen for klubben. Faktisk kritiserede jeg også klubben, dengang vi vandt sølv og pengene fossede ud til spillerlønninger, jeg var ikke begejstret.

        Det vi diskuterer er, hvorvidt NT skulle bruge flere penge, hvorvidt han overhovedet har været gavnlig for OB. Hvorvidt andre bare kunne have kommet til at smidt flere penge.

        Ked af at breake det for dig. Men faktum er og bliver fuldstændigt stensikkert, at NT har kastet mange millioner i OB, og havde det ikke været for de millioner, var klubben idag røget konkurs. Andet er spekulation og fri fantasi. Det er de benhårde fakta der er, og på den baggrund burde vi faktisk hylde manden for, at holde gang i professionel fodbold på Fyn. Så kan du fable og fantasere frit om oliemilliardærer, der lige pludseligt ville komme flyvende og kaste mia. i foretagendet, fordi OB jo er så en fantastisk attraktiv klub at investerer i eller noget....... Det har ingen gang på jorden.

        Vores mand med en papkasse fuld af penge hedder NT.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
          Her er ganske lidt fra Thorborg til ekstrabladet http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle5087919.ece
          RF siger vil også lidt mellem linjerne, at ledelsen ikke har været dygtige nok:
          http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle5091797.ece

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Det er meget uhæderligt, at ændre præmissen for diskussionen, bare fordi, du ikke har ret.

            Vi diskuterer ikke, hvorvidt ledelsen har begået fejl, for det ved jeg da om nogen, og om nogen har jeg i årevis kritiseret ledelsen og retningen for klubben. Faktisk kritiserede jeg også klubben, dengang vi vandt sølv og pengene fossede ud til spillerlønninger, jeg var ikke begejstret.

            Det vi diskuterer er, hvorvidt NT skulle bruge flere penge, hvorvidt han overhovedet har været gavnlig for OB. Hvorvidt andre bare kunne have kommet til at smidt flere penge.

            Ked af at breake det for dig. Men faktum er og bliver fuldstændigt stensikkert, at NT har kastet mange millioner i OB, og havde det ikke været for de millioner, var klubben idag røget konkurs. Andet er spekulation og fri fantasi. Det er de benhårde fakta der er, og på den baggrund burde vi faktisk hylde manden for, at holde gang i professionel fodbold på Fyn. Så kan du fable og fantasere frit om oliemilliardærer, der lige pludseligt ville komme flyvende og kaste mia. i foretagendet, fordi OB jo er så en fantastisk attraktiv klub at investerer i eller noget....... Det har ingen gang på jorden.

            Vores mand med en papkasse fuld af penge hedder NT.
            Hvad hvad hjælper det - nu hvor en nedrykning hænger faretruende over klubben - når han åbenlyst har sat papkassen på loftet..!?

            Og skal han have lov til at sidde på tronen BARE FORDI han har penge? (Når han nu alligevel ikke vil bruge dem på OB...) Så pyt med om han kan finde ud af at drive en moderne fodbold-klub...

            Jeg laver skam ikke præmissen om. Det gjorde du selv med dit forargede indlæg, over at jeg formastede mig til at spørge til hvorfor lidt flere af NT's mange mio. (eller skal vi sige mia.) ikke kunne bruges på OB, istedet for at barbere økonomien ned på et niveau, så vi ikke har tilstrækkelig kvalitet i truppen til andet end bundstrid, sæson efter sæson. Min hensigt med tråden var (jvf. overskriften) netop at diskuttere om ikke de sidste 4 års utal af brølere, burde få NT m.fl til at se sig selv i spejlet og spørge, om de har kompetence til overhovedet at drive en fodboldklub, af OB's kaliber.

            Du ophøjer NT som OB-helt pga. de penge han har tilført klubben - fred være med det, men jeg er uenig. Klubbens seneste mesterskab ligger længe før der var noget der hed Leasy og Thorborg satte sig i formandsstolen, og lige pt. peger intet i retning af at der ikke ligeså vel kan gå 10-20 år endnu, førend vi kan spille med i toppen igen...

            Hvis Thorborg aldrig var kommet til, er det ikke sikkert det var blevet til sølv-medaljer og Djemba-Djemba'er - men ingen siger at klubben var gået konkurs af den grund, eller ikke kunne have vundet et par pokaltitler... Og der havde måske nok været en anden (måske knap så stærk) pengemand der synes det kunne være sjovt at drive fodboldforretning med OB - tror du ikke? Det ses jo faktuelt rundt omkring i (drømme)landet i de førnævnte klubber at der dukker folk op som gerne vil investere når det går klubberne dårligt. Men ellers har du har helt ret... både uden, men også pga. Thorborg's millioner - var klubben idag gået konkurs - for sådan som Thorborg selv har været med til at skampumpe de økonomiske rammer i OB sådan har han også været med til at lave de rødglødende minusser. Der er ikke langt fra helt til skurk i moderne fodbold - heller ikke udenfor grønsværen.

            Comment


              #81
              Nu er NT jo ikke en der BARE SIDDER PÅ TRONEN, han er bestyrelsesformand, fordi han har købt en del af OB's aktier, da den tidligere formand ikke ville sidde med så mange og på bestyrelsesformands posten.

              Så at han har mange penge har intet at gøre med at han skal give milliarder af dem til OB, han er bestyrelsesformand og ikke en sugar daddy.

              Han er på ingen måde forpligtet til noget som helst, andet end at være den øverste bemyndigelse. At han flere gange har været med til at smide penge i klubben er ikke noget han er forpligtet til, men noget han gør af forskellige grunde f.eks. kærligheden til klubben.

              Comment


                #82
                Tak fordi du i så fald har besvaret mit spm. om hvor stor kærlighed til klubben NT har...

                Skal man gå med på din præmis, så er det på tide at han træder af og overlader tøjlerne til én/flere, der ved hvad der kræves for at en traditionsklub som OB, kan begå sig i Superligaen.

                Jo, Thorborg SIDDER BARE PÅ TRONEN pga. pengene (som vi da godt kan veksle til aktier, så du også kan være med...) Rent sportsligt er han jo ikke noget aktiv, hvis han fortsat kun tænker økonomiske stramninger - fremfor investeringer - når lokummet for alvor brænder i Ådalen...

                Det er da logik.

                Og selvfølgelig har man en "forpligtelse" når man vælger at sætte sig i formandsstolen, i en moderne fodboldklub! Selvlvfølgelig er det pga. PENGENE at han overhovedet fik sædet i første omgang, eller tror du helt alvorligt at det var fordi han var en flink fyr med stor fodbold-indsigt..!?

                Hvis ikke man har forpligtelser overfor en hel landsdels største fodboldklub, traditionsklubben OB's navn, ry og rygte - så overtager undertegnede FANDME GERNE Thorborg's sæde IMORGEN PÅ MIT GLATTE ANSIGT!!!!! Jeg køber gerne alle NT's aktier for en krone, for skal man tro økonomi-tosserne herinde er klubben jo på randen af konkurs, og derfor er THorborgs aktier ikke en skid mere værd... og bedømt på de seneste 4 års cirkus så vil jeg ANYDAY påberåbe mig at have mere forstand på fodbold end ham!
                Last edited by Z.A.E; 02-10-2014, 00:11.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                  Tak fordi du i så fald har besvaret mit spm. om hvor stor kærlighed til klubben NT har...

                  Skal man gå med på din præmis, så er det på tide at han træder af og overlader tøjlerne til én/flere, der ved hvad der kræves for at en traditionsklub som OB, kan begå sig i Superligaen.

                  Jo, Thorborg SIDDER BARE PÅ TRONEN pga. pengene (som vi da godt kan veksle til aktier, så du også kan være med...) Rent sportsligt er han jo ikke noget aktiv, hvis han fortsat kun tænker økonomiske stramninger - fremfor investeringer - når lokummet for alvor brænder i Ådalen...

                  Det er da logik.

                  Og selvfølgelig har man en "forpligtelse" når man vælger at sætte sig i formandsstolen, i en moderne fodboldklub! Selvlvfølgelig er det pga. PENGENE at han overhovedet fik sædet i første omgang, eller tror du helt alvorligt at det var fordi han var en flink fyr med stor fodbold-indsigt..!?

                  Hvis ikke man har forpligtelser overfor en hel landsdels største fodboldklub, traditionsklubben OB's navn, ry og rygte - så overtager undertegnede FANDME GERNE Thorborg's sæde IMORGEN PÅ MIT GLATTE ANSIGT!!!!! Jeg køber gerne alle NT's aktier for en krone, for skal man tro økonomi-tosserne herinde er klubben jo på randen af konkurs, og derfor er THorborgs aktier ikke en skid mere værd... og bedømt på de seneste 4 års cirkus så vil jeg ANYDAY påberåbe mig at have mere forstand på fodbold end ham!
                  Jeg er ganske enkelt målløs....
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    Tak fordi du i så fald har besvaret mit spm. om hvor stor kærlighed til klubben NT har...

                    Skal man gå med på din præmis, så er det på tide at han træder af og overlader tøjlerne til én/flere, der ved hvad der kræves for at en traditionsklub som OB, kan begå sig i Superligaen.

                    Jo, Thorborg SIDDER BARE PÅ TRONEN pga. pengene (som vi da godt kan veksle til aktier, så du også kan være med...) Rent sportsligt er han jo ikke noget aktiv, hvis han fortsat kun tænker økonomiske stramninger - fremfor investeringer - når lokummet for alvor brænder i Ådalen...

                    Det er da logik.

                    Og selvfølgelig har man en "forpligtelse" når man vælger at sætte sig i formandsstolen, i en moderne fodboldklub! Selvlvfølgelig er det pga. PENGENE at han overhovedet fik sædet i første omgang, eller tror du helt alvorligt at det var fordi han var en flink fyr med stor fodbold-indsigt..!?

                    Hvis ikke man har forpligtelser overfor en hel landsdels største fodboldklub, traditionsklubben OB's navn, ry og rygte - så overtager undertegnede FANDME GERNE Thorborg's sæde IMORGEN PÅ MIT GLATTE ANSIGT!!!!! Jeg køber gerne alle NT's aktier for en krone, for skal man tro økonomi-tosserne herinde er klubben jo på randen af konkurs, og derfor er THorborgs aktier ikke en skid mere værd... og bedømt på de seneste 4 års cirkus så vil jeg ANYDAY påberåbe mig at have mere forstand på fodbold end ham!
                    Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

                    Comment


                      #85
                      Mage til idioti skal man lede længe efter

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                        Tak fordi du i så fald har besvaret mit spm. om hvor stor kærlighed til klubben NT har...

                        Skal man gå med på din præmis, så er det på tide at han træder af og overlader tøjlerne til én/flere, der ved hvad der kræves for at en traditionsklub som OB, kan begå sig i Superligaen.

                        Jo, Thorborg SIDDER BARE PÅ TRONEN pga. pengene (som vi da godt kan veksle til aktier, så du også kan være med...) Rent sportsligt er han jo ikke noget aktiv, hvis han fortsat kun tænker økonomiske stramninger - fremfor investeringer - når lokummet for alvor brænder i Ådalen...

                        Det er da logik.

                        Og selvfølgelig har man en "forpligtelse" når man vælger at sætte sig i formandsstolen, i en moderne fodboldklub! Selvlvfølgelig er det pga. PENGENE at han overhovedet fik sædet i første omgang, eller tror du helt alvorligt at det var fordi han var en flink fyr med stor fodbold-indsigt..!?

                        Hvis ikke man har forpligtelser overfor en hel landsdels største fodboldklub, traditionsklubben OB's navn, ry og rygte - så overtager undertegnede FANDME GERNE Thorborg's sæde IMORGEN PÅ MIT GLATTE ANSIGT!!!!! Jeg køber gerne alle NT's aktier for en krone, for skal man tro økonomi-tosserne herinde er klubben jo på randen af konkurs, og derfor er THorborgs aktier ikke en skid mere værd... og bedømt på de seneste 4 års cirkus så vil jeg ANYDAY påberåbe mig at have mere forstand på fodbold end ham!
                        Hvad skulle nogen mennesker få ud af at du overtog sædet..?

                        Har du forbindelse til de gode sponsorater..? Betaler du gildet hvis vi rykker ned, eller spæder du millioner i kassen inden da, osv..?

                        ... men hvem skal så ellers overtage, hvem har så både økonomi og ekspertise til at sidde i sædet..?(hvor der jo følger en masse andet med også) nogen navne på folk vi kan forvente smider mere i kassen..?

                        Hvis det kun handlede om penge, så sad Thorborg vel næppe og brændte inde med så elendige aktier...

                        Jeg tror sgu helt ærligt heller ikke Thorborg er ekspert i hvordan alle hårdehvidevarer fungerer, eller nogen af alle de andre ting, men han kom til tops alligevel, ligesom at OB har haft en af sine bedste perioder mens Thorborg har været chefen for det hele...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #87
                          Ingenting - men hvis det alligevel ikke forpligter at sidde i stolen, så er der kun det rent fodbold-faglige tilbage, og så kan alle mulige andre mandagstrænere som du og jeg, være fuldt ud lige så gode som mandagstræneren Niels Thorborg...

                          Der er ingen der siger at det kun "handler om penge" - det ville du vide hvis du rent faktisk læste hvad jeg skriver. Det sagt, så er der alt-overskyggende årsag til at han blev formand i OB i 2002: PENGE!

                          Igen, den mængde penge der skal til for at redde OB fra nedrykning er peanuts for en mand der er god for 3,5 mia. Det og så nogle folk der kan omsætte værdien af dem til sportslige resultater - og her er det jo igen NT, m.fl. der udvælger disse, og så er vi igen tilbage ved det fodbold-faglige i Odense Boldklub som har lignet Cirkus Arena de sidste 4 år. Ringen er sluttet.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                            Ingenting - men hvis det alligevel ikke forpligter at sidde i stolen, så er der kun det rent fodbold-faglige tilbage, og så kan alle mulige andre mandagstrænere som du og jeg, være fuldt ud lige så gode som mandagstræneren Niels Thorborg...

                            Der er ingen der siger at det kun "handler om penge" - det ville du vide hvis du rent faktisk læste hvad jeg skriver. Det sagt, så er der alt-overskyggende årsag til at han blev formand i OB i 2002: PENGE!

                            Igen, den mængde penge der skal til for at redde OB fra nedrykning er peanuts for en mand der er god for 3,5 mia. Det og så nogle folk der kan omsætte værdien af dem til sportslige resultater - og her er det jo igen NT, m.fl. der udvælger disse, og så er vi igen tilbage ved det fodbold-faglige i Odense Boldklub som har lignet Cirkus Arena de sidste 4 år. Ringen er sluttet.
                            Har du nogen som helst indsigt i hvad det koster at få vendt skuden i OB? Har du nogen som helst indsigt i NT formuesammensætning eller nogen indsigt i hvorfor NT i sin tid købte en majoritetspost i OB og hvorfor sælgeren valgte at sælge til ham?

                            Hvis det bare var penge der var problemet kunne det løses på flere måder. Du og andre kunne f.eks. sælge jeres ejendele og donerer pengene til OS&E eller man kunne gå på Børsen eller NT kunne spytte i eller sælge til en anden hovedejer der måske ville smide flere penge i men det er jo ikke der udfordringen er .. Udfordringen ligger i kulturen.. En syg kultur hvor man har jagtet hæder ved overforbrug og hurtige løsninger. En kultur der udfordres og søges forandret og en af de bærende elementer i den kultur man søger er hårdt arbejde og en anden ydmyghed .. Det lyder som om du er bange for det hårde arbejde og det at stå og kræve penge fra andre vidner ikke om den store ydmyghed ...

                            Nej det er ikke en fed situation vi er i men når vi kommer ud på den anden side med balance i regnskabet, unge fynske talenter på holdet og med mulighederne foran os vil jeg tro de fleste er mere stolt af deres klub end en klub der alene overlever på andres nåde... Også selvom det hurtige fix ved sejrens sødme så må vente lidt ...

                            De rigtige beslutninger i livet er sjældent de nemme ...
                            Last edited by Plum; 02-10-2014, 11:02.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #89
                              Hvad nu hvis det er Thorborgs "peanuts" som har reddet os de foregående sæsoner..?

                              Hvorfor bliver han ved OB, hvor han ikke tjener en krone..?

                              Manden kan jo ikke vente på at alle trænere og sportsdirektører i landet skal prøves af, for hans penge...

                              Hvor er det sportslige i at pumpe penge i klubben egentlig..?
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #90
                                "Har du nogen som helst indsigt i hvad det koster at få vendt skuden i OB?"

                                - Altså med den ledelse der sidder pt. så bliver det givetvis en bekostelig affære. Tættere vil jeg afholde mig fra at komme det. Jeg kan dog konkludere at ligaens 4. største transferbudget ikke slår til under dem.

                                "Har du nogen som helst indsigt i NT formuesammensætning"

                                Nej, jeg har alene tallene fra offentlige kilder. Men det forlyder at NT er milliardær og en af landets rigeste personer, så mon ikke der kan blive til en vitaminindsprøjtning, trods alt? Jeg tror det.


                                "Udfordringen ligger i kulturen.. En syg kultur hvor man har jagtet hæder ved overforbrug og hurtige løsninger."

                                Hvis ikke det er Thorborg & Co der har skabt denne "syge kultur" de sidste 10 år, og har ansvaret herfor - hvem er det så? Det synes jeg det kunne være rigtig interessant at du bød ind med. Det kan altså ikke bare tørres af på Kim Brink, Poul Hansen, Troels Bech og Jesper Hansen... Det er Thorborg & Co der selv har udpeget, og rekrutteret disse - og én af disse, ikke bare 1... men hele 3 gange!

                                "Det lyder som om du er bange for det hårde arbejde og det at stå og kræve penge fra andre vidner ikke om den store ydmyghed ... "

                                Nej da! Jeg er bange for at min klub rykker ned! Mest pga. elendig ledelse fra øverste hold.

                                Jeg kommer på stadion så ofte det er mig muligt - og jeg er blevet RIGELIGT ydmyget i ret så mange herrens år. Men derfor stopper Thorborg & Co da ikke med at "kræve" mine/vores penge ved at jeg/vi ubetinget støtter dem og deres projekt. Det går så at sige begge veje - dog er det klart det dyreste at være ham der bestemmer...

                                Comment

                                Working...
                                X