Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB ledelsen bør trække sig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB ledelsen bør trække sig...

    Der er vel ikke så meget andet at sige efterhånden? Det kan jo ikke kun være træneren, sportschefen eller konstelationen af sportslig ledelse der er problemet? Jo, det er det jo - men det er jo øverste ledelse der har udpeget folkene i den sportslige sektor så ansvaret falder tilbage på dem selv. Det er dem der kører klubben i sænk og står bag den grinagtige tilstand OB befinder sig i. De mange lappeløsninger, TÅBELIGE beslutninger - og farceagtige ansættelser vi har set igennem de sidste 3-4 sæsoner er ENE OG ALENE øvrste ledelses ansvar!

    Har OB ingen penge til andet end 1. div. affald ? Hvad så med at lette røven og skaffe nogle investorer/sponsorer som alle andre klubber gør? Nedrykning er OVERHOVEDET ikke acceptabelt for en klub af OB's kaliber! Det var det måske for snart 20 år siden - men ikke idag!

    Det er på direktionsgangene OB-virussen sidder - og den vedbliver at sprede sig til resten af klubben indtil den bliver bekæmpet.

    #2
    Ja, vi kan også fyre alle i OB, inkl. fans og sponsorer. Ingen gør det godt nok pt. Det virker bare ikke super konstruktivt, vel?

    Jeg aner ikke, om der er virus i Ådalen; det er da muligt. Men jeg forstår, at man går på en meget tynd line, når der skal skæres så meget ned over så relativt kort tid, som vi har set i de seneste 4-5 år. Det koster på alle parametre, og det tror jeg ikke, at man kan fyre/hyre sig ud af. Vi betaler for alvor prisen for de sjove år med overforbrug nu. Jeg håber, at man kan finde roen til at lægge en plan, der også inkluderer evt. nedrykning og så starte fra bunden.

    Comment


      #3
      Nok det dummeste jeg længe har hørt. Uden den nuværende ledelse er der langt langt mindre penge.

      Har efterhånden sagt det nogle gange før, det er først den dag de er væk at folk indser hvor lille et budget og ringe spillere en klub af OB størrelse/fanbase/opland burde have. Ja korrekt ejerne pisser ikke 10-20 millioner om året i lokummet længere, nok nærmere de 5 er mit gæt. Men overvej lige alle de penge Thorborg og co skaffter til klubben igennem fx deres virksomheders sponsorater eller pga et stort netværk fordi de simpelthen kender de rigtige. Vi har de 3 største og vigtigste på plads Carlsberg, TREFOR, Puma.. kæmpe aftaler som mange store klubber i Danmark ikke har haft. Se fx Bif hvor mange år de har været om det.

      Comment


        #4
        "Ja, vi kan også fyre alle i OB, inkl. fans og sponsorer."

        Det må stå for din regning.

        Jeg husker Don Ø engang sagde, i et af de mange portrætter af ham, at det var hans ansvar, hvis det gik FCK dårligt - ikke Ståle, CV eller nogen andre.

        Hvor mener du ansvaret skal placeres for den nuværende sportslige (såvel som økonomiske) deroute? TB? Nej, vel... Massiv spiller til/afgang gør ikke just betingelserne nemme for ham. JH? Ikke rigtig - han har jo ikke midlerne at gøre med og henter jo spillere efter bedste evne ifh. hertil. Sportschefer har der været rigeligt af og han gør det vel ok indtil videre jvf. vilkårene?

        Hvad er der så tilbage at pege fingre af? Den øverste ledelse... De har IGEN IGEN fejlet og det er dem der reelt er årsagen til den synkende OB skude, ligesom de har ansvaret for "overforbruget". Det er hverken Kim Brink's eller Poul Hansen's... Vil den nuværende ledelse ikke redde klubben fra (kunnet det ligne, uundgåelig nedrykning) ved at finde de midler der skal til (læs = penge) er det vel ligegodt at træde tilbage, og lade folk og visioner komme til, der i det mindste har viljen til at forsøge istedet for bare at svinge spare-kniven... Der må være en gylden middelvej..!

        Der er intet som helst, af det de foretager sig, der peger i retning af at vi kan undgå bundstrid på bundstrid. Det ligner blot mere og mere nedryknong - og det vil koste mere på den lange bane end at finde investeringen der kan redde klubben. Vi kan i stærkeste opstilling ikke engang slå et 1.div. hold der har fået en VÆRRE sæsonstart en vi selv...

        "Jeg håber, at man kan finde roen til at lægge en plan, der også inkluderer evt. nedrykning og så starte fra bunden."

        Den floskel troede jeg også på i år 1 efter fyringen af KB/LO/VJ - og ledelsen har haft RIGELIG tid til at lægge en succesfuld strategi, men det har de ingenlunde formået. Hvis ikke de har haft "ro" så er det udelukkende deres egen skyld.
        Last edited by Z.A.E; 24-09-2014, 20:48.

        Comment


          #5
          Bettet:

          Hvor mener du ansvaret skal placeres for den nuværende sportslige (såvel som økonomiske) deroute? For overforbruget?

          Og hvor vil du placere ansvaret for de mange fejlagtige ansættelser/lappeløsninger/sammensætninger af sportslige ledelse fra sportschef til (chef)trænere?

          Hvis ikke det er dem på direktionsgangen - hvem er det så? Det her handler om MEGET andet end penge alene.
          Last edited by Z.A.E; 24-09-2014, 20:54.

          Comment


            #6
            Er meget enig i at OB's deroute er bestyrelsens skyld men det som mange åbenbart ikke ved eller ikke forstår/vil forholde sig til er at bestyrelsen=ejerne.
            At ønske eller kræve dem væk er det samme som at sige stop for prof fodbold med mindre de skulle sælge til anden side..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #7
              Ok så når ejerne er døde og begravet består OB ikke mere?

              Comment


                #8
                Det man kan være meget bekymret for er at vi sparer os ihjel.

                1. division vil være tab af yderligere indtægter, tvpenge færre tilskuere m,m tab af spillere som Falk, og andre. Vejen tilbage med endnu mindre økonomi kan varer mere end 1 år, i dag fik vi vil et indtryk af flere af vores spilleres styrke i forhold til et bundhold i 1. division.

                OB er vel i bund og grund afhængig af Thorborgs lyst til at fylde penge i klubben, interessen er ikke så stor mere og OB som et stærkt Brand der er meget værdi for sponsorer, denne værdi svinder også.

                Comment


                  #9
                  Ricardo: Du er spot on.

                  Ledelsen må ses efter i sømmene inden der går "Cirkus Bjerregaard" i Ådalen...

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    Ok så når ejerne er døde og begravet består OB ikke mere?
                    Nu er det jo sådan at et ejerskab kan sælges videre eller overgår i arv...
                    Mig bekendt har Thorborg allerede nu indsat hans døtre i topposter rundt om i koncernen(?) så det bliver vel dem der skal overtage på et tidspunkt hvis ikke "vi" er solgt fra eller konket inden... Og det kan ske..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      [QUOTE=Z.A.E;29884]"Ja, vi kan også fyre alle i OB, inkl. fans og sponsorer."

                      Det må stå for din regning. naturligvis

                      Jeg husker Don Ø engang sagde, i et af de mange portrætter af ham, at det var hans ansvar, hvis det gik FCK dårligt - ikke Ståle, CV eller nogen andre.

                      Hvor mener du ansvaret skal placeres for den nuværende sportslige (såvel som økonomiske) deroute? TB? Nej, vel... Massiv spiller til/afgang gør ikke just betingelserne nemme for ham. JH? Ikke rigtig - han har jo ikke midlerne at gøre med og henter jo spillere efter bedste evne ifh. hertil. Sportschefer har der været rigeligt af og han gør det vel ok indtil videre jvf. vilkårene Den økonomiske deroute, som også har ramt Thorborg hårdt, er vel finanskrisen. Det fører nok lidt for vidt, hvis vi skal placere ansvaret for den også. Men at manden smækker kassen i på et tidspunkt, hvor han har blødt stort millionbeløb i finanskrisen; det er næppe tilfældigt. Den sportslige deroute hænger til dels sammen med den økonomiske.

                      Hvad er der så tilbage at pege fingre af? Den øverste ledelse... De har IGEN IGEN fejlet og det er dem der reelt er årsagen til den synkende OB skude, ligesom de har ansvaret for "overforbruget". Det er hverken Kim Brink's eller Poul Hansen's... Vil den nuværende ledelse ikke redde klubben fra (kunnet det ligne, uundgåelig nedrykning) ved at finde de midler der skal til (læs = penge) er det vel ligegodt at træde tilbage, og lade folk og visioner komme til, der i det mindste har viljen til at forsøge istedet for bare at svinge spare-kniven... Der må være en gylden middelvej.
                      Ja, bestyrelsen har ansvaret for overforbruget, mangel på bæredygtig plan og udsultning af talentarbejdet. Men som Plum er inde på, så kan de jo ikke fyres; hvis investorerne skrider, må der andre til eller OB prof er til lukning.

                      Der er intet som helst, af det de foretager sig, der peger i retning af at vi kan undgå bundstrid på bundstrid. Det ligner blot mere og mere nedryknong - og det vil koste mere på den lange bane end at finde investeringen der kan redde klubben. Vi kan i stærkeste opstilling ikke engang slå et 1.div. hold der har fået en VÆRRE sæsonstart en vi selv...

                      "Jeg håber, at man kan finde roen til at lægge en plan, der også inkluderer evt. nedrykning og så starte fra bunden."

                      Den floskel troede jeg også på i år 1 efter fyringen af KB/LO/VJ - og ledelsen har haft RIGELIG tid til at lægge en succesfuld strategi, men det har de ingenlunde formået. Hvis ikke de har haft "ro" så er det udelukkende deres egen skyld.[/QUO]
                      Jeg håber virkelig ikke, vi rykker ned; jeg siger ikke, at det er nogen fed plan med nedrykning. Den er faktisk ret dårlig; men det ser bare rigtigt skidt ud lige nu.

                      Comment


                        #12
                        Jamen det er godt vi er enige Plum, så meget desto mere grund at holde fast i at den nuværende øverste ledelse er OB's største problem. Ikke TB, eller JH.

                        Comment


                          #13
                          @ nixcha

                          "Den økonomiske deroute, som også har ramt Thorborg hårdt, er vel finanskrisen."

                          Jeg noterer mig dit "er vel." Ergo er du ikke helt sikker på din præmis, oder? Men jeg tillader mig at argumentere videre baseret på denne...

                          Det er fair nok at Thorborg indser at OB og finanskrisen har kostet flere penge end han var villig til at "bløde" - det er en forklaring - men ikke en undskyldning, når det pt. mest af alt ligner 1. div.

                          Derfor min anke... Hvorfor så ikke se sig selv i spejlet (for OB's skyld) og lade andre komme til (uagtet hvad det indebærer) Penge er jo ikke alt i proff. fodbold - har vi mange gange set - så hvorfor ikke overlade initiativet, beslutninger etc. til nogle som VED hvad fodbold i en klub af OB's størrelse, handler om?

                          Jeg mener, hvis Thorborg (ikke at det nødvendigvis er ham alene, der er problemet) ikke synes det er sjovt længere at spytte penge i en fodboldklub, hvorfor så ikke kigge på alternativer? Det kunne være et partnership med et konsortium der VED hvad der kræves i dansk fodbold - eller at han overlader initiativ/beslutninger til andre der ved mere om dansk proff. fodbold, end ham selv. Ejerskabet/posten som best.formand kan han jo i al ydmyghed godt fortsætte med at bestride, hvis han elsker OB så højt som man må formode..?

                          Det her handler vel - trods alt - om klubbens bedste?

                          Det er jo på mange måder efterhånden BIF/Per Bjerregaard historien om igen... Hvor længe skal der gå inden "ejeren" indser at det er tid til nye kræfter/visioner/input/investeringer osv. osv. Jeg kan kun ihvertfald kun komme i tanke om i AGF og BIF i lign. cirkus-tilstande i Superligaen de sidste "mange" år... Det er en trist position at indtage, synes jeg.

                          Jeg skal ikke gøre mig til ekspert på den enkelte årsag lige nu til de manglende resultater - MEN når jeg evaluerer på OB de (blot) sidste 10 år, så ser jeg en klub der har haft KÆMPE potentiale, (og til tider) MASSER af penge, samt et utal af KVALITETSSPILLERE og øvrige ressourcer til MINDST at have vundet - bare lidt mere - end en enkelt pokaltitel...

                          Min overall pointe er, at det kan ikke bare blive ved med at være trænere og sportschefer, der skal peges fingre ad... Troels Bech anno 2012 kan sagtens være et fejlcast på niveau med Lars Olsen - men hvem har ansvaret for disse fejlcast's? Det kan da ikke være andre end øverste ledelse!

                          Comment


                            #14
                            Jeg skal lige se, om jeg forstår dit indlæg rigtigt: du ønsker helt alvorligt, at den samlede bestyrelse i OS&E med Knud Thorborg i spidsen skal "trække sig" for at gøre plads til nye investorer og en ny ledelse?

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Jeg skal lige se, om jeg forstår dit indlæg rigtigt: du ønsker helt alvorligt, at den samlede bestyrelse i OS&E med Knud Thorborg i spidsen skal "trække sig" for at gøre plads til nye investorer og en ny ledelse?
                              Det tror jeg han mener. De har jo sådan set heller ikke den store værdi, når de ikke ønsker at poste penge i projektet. Der skal mange penge til at opveje deres dårlige beslutninger.
                              Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                              Comment

                              Working...
                              X