Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB ledelsen bør trække sig...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Jeg vil mene det er naivt at tro at det vil hjælpe at udskifte en hel ledelse og spillertrup igen. Gør vi det, så tror jeg vi ender med mere end et år i første division.
    Der er ingen spillere som ikke kan reddes fra deres spillemæssige nedtur, men der er behov for mere kvalitet f.eks. på 6'er positionen hvor vi aldrig har løst problemet siden DD forsvandt. JH har haft et par fejlskud, men har overall lavet nogle gode signings med de midler han har til rådighed. Jeg tror ikke vi kan finde nogen meget bedre mand på posten her og nu.

    Jeg tror den "nemme" løsning er at fyre Troels Bech og måske de folk omkring ham, som har ansvaret for at holdet er faldet fuldstændig sammen mentalt. Jeg tror vi alle er enige om at vi underpræsterer nu og her. Han er i allerhøjeste grad ansvarlig for at alt selvtillid, sammenhold og sammenspil, som holdet trods alt havde opbygget, er blevet revet fuldstændig fra hinanden. Det bliver ikke nemt at finde en der kan fikse dette, men hvis Troels ikke kan løse vores problemer, men kun gør det værre, så må nye kræfter til.

    Comment


      #47
      Jamen hvor handelshøjskoleskolede er bestyrelsen? De tre tungeste er alle blandt landets 100 rigeste mænd og kunne uden problemer redde klubben hvis de havde ofret lidt flere penge på rette tid til det rette formål. NU er det dyrere, men de har pengene, hvis de har viljen. Går en eller flere ud forsvinder der sikkert også penge, så ny bestyrelse er kun på tale hvis Thorborg erkender at selv om det sikkert er sjovt for ham at lege fodboldboss ved han for lidt om den branche og ser ikke ud til at være hurtig til at lære.

      Det var korrekt at fyre LO og Kim B. Men tåbeligt at være halvandet år om at finde varmluftsballonen Poul H. Men skal vi ikke huske på, at holdet har spillet dårligt i snart mange år, så det sidder dybt. Der SKAL en klassetræner til at redde os fra 1. division.


      Og mon ikke en CC og andre nu ser en fordel i ikke at hænge snævert sammen med OB i OSE.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        #48
        http://www.fyens.dk/sport/Bech-blev-...rtikel/2580916

        Pinlig ledelse. Tænk sig hvis OB havde vundet 4-0 med champagnebold. Så var man blevet "tvunget" til at beholde TB (lidt endnu), og holde Ove P. på sidelinjen.

        Thorborg og co. - kunne vi ikke endnu en gang lave efterårsrengøring?

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Coach Se indlæg
          http://www.fyens.dk/sport/Bech-blev-...rtikel/2580916

          Pinlig ledelse. Tænk sig hvis OB havde vundet 4-0 med champagnebold. Så var man blevet "tvunget" til at beholde TB (lidt endnu), og holde Ove P. på sidelinjen.

          Thorborg og co. - kunne vi ikke endnu en gang lave efterårsrengøring?
          Pinligt..? Man beslutter at fyre ham, og 5 dage efter har man en ny mand i sadlen... Det er da tværtimod godt arbejde... og som han siger, en sejr over FcN havde IKKE ændret det, så vi var næppe blevet "tvunget" til noget...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Pinligt..? Man beslutter at fyre ham, og 5 dage efter har man en ny mand i sadlen... Det er da tværtimod godt arbejde... og som han siger, en sejr over FcN havde IKKE ændret det, så vi var næppe blevet "tvunget" til noget...
            Men ville (ledelsen) ikke have set lidt tåbelige ud, hvis vi havde udraderet FCN og derefter givet Bech sparket. Når man tænker på den sympati, Bech har lige nu, så skal den da tidoblet, hvis førnævnte havde været scenariet.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Pinligt..? Man beslutter at fyre ham, og 5 dage efter har man en ny mand i sadlen... Det er da tværtimod godt arbejde... og som han siger, en sejr over FcN havde IKKE ændret det, så vi var næppe blevet "tvunget" til noget...
              Ja, PINLIGT! Hvis man træffer en beslutning, hvorfor så udsætte Bech og truppen for alt det pres og lortespørgsmål fra onsdag til mandag... De kunne have fyret ham, og ladet Mattson være caretaker på FCN-kampen...

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
                Ja, PINLIGT! Hvis man træffer en beslutning, hvorfor så udsætte Bech og truppen for alt det pres og lortespørgsmål fra onsdag til mandag... De kunne have fyret ham, og ladet Mattson være caretaker på FCN-kampen...

                OB ledelsen giver mig en voldsom kvalme. Største parten af vores suppedas skyldes deres amatør måde at lede klubben på.

                Comment


                  #53
                  OB's ledelse er sgu til grin, dårlig til at sætte en ordentlig spilletrup sammen, har ikke et ordentlig hold klar til sæsonstart osv. ledelsen fejler sgu meget desværre

                  Comment


                    #54
                    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle5083604.ece

                    Kloge ord

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Rene_Razz Se indlæg
                      Ja, PINLIGT! Hvis man træffer en beslutning, hvorfor så udsætte Bech og truppen for alt det pres og lortespørgsmål fra onsdag til mandag... De kunne have fyret ham, og ladet Mattson være caretaker på FCN-kampen...
                      NEJ nu må det stoppe. Vi har spillet skidt i lang tid uden entusiasme og motivation. Træneren er blevet forlangt ofret i lang tid af mange. Beslutning tages og ny mand i sædet på 5 dage er godt ledelsesarbejde. Det er ikke en fornuftig, men tabt kamp, der skal redde hans røv, men derimod summen af mistede point og sejre i flere sæsoner der gør at den beslutning blev taget i onsdags. Det er ikke pinligt, det er "name of the game" og det ved TB godt med alle de års erfaring han besidder.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        NEJ nu må det stoppe. Vi har spillet skidt i lang tid uden entusiasme og motivation. Træneren er blevet forlangt ofret i lang tid af mange. Beslutning tages og ny mand i sædet på 5 dage er godt ledelsesarbejde. Det er ikke en fornuftig, men tabt kamp, der skal redde hans røv, men derimod summen af mistede point og sejre i flere sæsoner der gør at den beslutning blev taget i onsdags. Det er ikke pinligt, det er "name of the game" og det ved TB godt med alle de års erfaring han besidder.
                        Hvis vi undlader at diskutere beslutningen i sig selv, mener du så at Jesper Hansens udmelding er klog?

                        Comment


                          #57
                          Det er uværdigt, uklogt og kortsigtet febervildelse, at man fyrer TB nu. Jeg vil ikke være ham den mavesure, for jeg har til dels også mistet troen på Troels. Men jeg har endnu mere mistet troen på OB som helhed. Der er ikke nogen geleder, hvor tingene bare fungerer. Spillemæssigt, økonomisk, strategisk, ledelsesmæssigt, strukturelt og kommunikationsmmæssigt er klubben total fortabt. Det her er endnu et skridt i den retning, hvor man må undre sig dybt over hvad der mon foregår i kulissen i OB. Er Thorborg egentlig interesseret i at skabe et tophold, er han interesseret i at lade folk med sportslig kompetence og erfaring tage beslutningerne, eller står han som overdommer over alle beslutninger der skal tages? Hvis det sidste er tilfældet, så peger alle pile på ham som skurken.

                          Jeg skammer mig virkelig over den behandling Troels har fået i sin afskedigelse og håber han får et job et sted, hvor de vilkår man bliver ansat på ikke ændrer sig efter bestyrelsesformandens humør. Nu får han ihvertfald aldrig chancen for at bevise hans evner i OB, det er sikkert.

                          Jeg tror at uanset hvad der sker, så ryger vi ned denne sæson. Det kan ejerskifte, trænerskifte, spillerkøb, strategier eller selv held ikke ændre på. Faktisk ser jeg det som mere sandsynligt efter trænerskiftet, at OB ryger ned. Nu har man frataget spillerne en leder de stolede på, havde respekt for og var villige til at give sig for og skiftet ham ud med en dinosaur. Spillerne må være fortabte nu og undre sig meget over hvad ben de skal stå på i det her. Som OB spiller kan man kun have ét reelt fokus nu og det er at finde sig en ny klub hurtigst muligt. Forlade den synkende skude imens der stadig er klubber der vil have en. Jeg vil ikke fortænke en eneste af vores spillere i at søge bort, det er kun rimeligt.

                          OB er på vej ned, man kan kun frygte hvad det næste idiotiske tiltag bliver.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg
                            Det er uværdigt, uklogt og kortsigtet febervildelse, at man fyrer TB nu. Jeg vil ikke være ham den mavesure, for jeg har til dels også mistet troen på Troels. Men jeg har endnu mere mistet troen på OB som helhed. Der er ikke nogen geleder, hvor tingene bare fungerer. Spillemæssigt, økonomisk, strategisk, ledelsesmæssigt, strukturelt og kommunikationsmmæssigt er klubben total fortabt. Det her er endnu et skridt i den retning, hvor man må undre sig dybt over hvad der mon foregår i kulissen i OB. Er Thorborg egentlig interesseret i at skabe et tophold, er han interesseret i at lade folk med sportslig kompetence og erfaring tage beslutningerne, eller står han som overdommer over alle beslutninger der skal tages? Hvis det sidste er tilfældet, så peger alle pile på ham som skurken.

                            Jeg skammer mig virkelig over den behandling Troels har fået i sin afskedigelse og håber han får et job et sted, hvor de vilkår man bliver ansat på ikke ændrer sig efter bestyrelsesformandens humør. Nu får han ihvertfald aldrig chancen for at bevise hans evner i OB, det er sikkert.

                            Jeg tror at uanset hvad der sker, så ryger vi ned denne sæson. Det kan ejerskifte, trænerskifte, spillerkøb, strategier eller selv held ikke ændre på. Faktisk ser jeg det som mere sandsynligt efter trænerskiftet, at OB ryger ned. Nu har man frataget spillerne en leder de stolede på, havde respekt for og var villige til at give sig for og skiftet ham ud med en dinosaur. Spillerne må være fortabte nu og undre sig meget over hvad ben de skal stå på i det her. Som OB spiller kan man kun have ét reelt fokus nu og det er at finde sig en ny klub hurtigst muligt. Forlade den synkende skude imens der stadig er klubber der vil have en. Jeg vil ikke fortænke en eneste af vores spillere i at søge bort, det er kun rimeligt.

                            OB er på vej ned, man kan kun frygte hvad det næste idiotiske tiltag bliver.
                            Jeg kan sagtens følge din forvirring og undren over hvad der foregår. Der er ingen tvivl om, at OB på ledelsesplanet, har haft meget svært ved at finde sine ben siden 2010. Jeg vil alle dage forsvare fyringen i sin tid, det var det rigtige, Brink var ikke manden for fremtiden. Problemet var bare, at man ikke havde en plan, udførelsen var elendig.

                            Når det er sagt, er Ove P. ikke det dummeste valg, han kan altså noget, når det kommer til organisation og stabilitet, det har han vist gang på gang, så den beslutning er sådan set klog, også i lyset af, at kontrakten ikke er længere. Forhåbentligt giver det ro til, at ledelsen endelig kan tage en rigtig fremafrettet beslutning til foråret.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              til Gregor: Ja, jeg mener naturligvis Niels Thorborg og ikke Knud

                              til Thorborgs mange penge: der ligger vel også et spørgsmål om, hvor han bør lægge? I det mindste kan vi vel diskutere, om der ikke skal være en sammenhæng mellem indtægter og udgifter, og så er det jo principielt ligegyldigt, hvor mange penge Thorborg og andre OB-investorer har. Jeg er i hvert fald ikke tilhænger af, at vi bare banker budgettet gennem loftet igen - tømmermændene er onde, og man kunne også se med KASI-pengene i BIF, at der ikke er ganarantier for succes.
                              Men Kasi-pengene var dog nok til at afværge en nedrykning, og lige pt. vil det være en succes for OB at undgå dette.

                              Nogle gange hjælper det også lidt på tømmermændene med en rep-bajer - hvilket bringer mig tilbage til et af mine indledende spm. som du ikke fandt nødvendigt at forholde dig til: Kan man ikke finde en gylden middelvej istedetfor at smække kassen i, og skære helt ind til benet?

                              For hvis Thorborg gik og troede at OB (eller proff. fodbold) ikke bare var et dybt hul han løbende skulle hælde lidt penge i fra hans overskuds-firmaer så er han godt nok naiv... Tror du ManEtihad City ikke bare er et kæmpe hul der pøles olie-milliarder i? Og Abramovich kan næppe se andet end røde tal på bundlinien når han isoleret set analyserer hans lille fodbold-hobby fra Broen, og sammenholder den med sine olie-butikker. Hvorfor skulle det være anderledes for Thorborg?

                              Man påtager sig et ansvar når man tiltræder - man kan ikke bare trække stikket fordi finanskrisen har drillet lidt en årrække. Da finanskrisen var på sit højeste brugte de iøvrigt rigeligt med penge i OB, så det kan det ikke just komme som en overraskelse for dem at den var der og måske også kom til at påvirke OSE en smule på et tidspunkt...

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                                Men Kasi-pengene var dog nok til at afværge en nedrykning, og lige pt. vil det være en succes for OB at undgå dette.

                                Nogle gange hjælper det også lidt på tømmermændene med en rep-bajer - hvilket bringer mig tilbage til et af mine indledende spm. som du ikke fandt nødvendigt at forholde dig til: Kan man ikke finde en gylden middelvej istedetfor at smække kassen i, og skære helt ind til benet?

                                For hvis Thorborg gik og troede at OB (eller proff. fodbold) ikke bare var et dybt hul han løbende skulle hælde lidt penge i fra hans overskuds-firmaer så er han godt nok naiv... Tror du ManEtihad City ikke bare er et kæmpe hul der pøles olie-milliarder i? Og Abramovich kan næppe se andet end røde tal på bundlinien når han isoleret set analyserer hans lille fodbold-hobby fra Broen, og sammenholder den med sine olie-butikker. Hvorfor skulle det være anderledes for Thorborg?

                                Man påtager sig et ansvar når man tiltræder - man kan ikke bare trække stikket fordi finanskrisen har drillet lidt en årrække. Da finanskrisen var på sit højeste brugte de iøvrigt rigeligt med penge i OB, så det kan det ikke just komme som en overraskelse for dem at den var der og måske også kom til at påvirke OSE en smule på et tidspunkt...
                                Synes sgu det er lidt flot, at snakke om andre folks penge, som om det nærmest er en fornærmelse, at de ikke bruger flere af dem på dit hold. Så må du jo kalde mig, hvad du vil, men det er da forkælet. Havde det ikke været for Thorborg og før det C.C, så var der ikke noget OB idag på superliganiveau. De var da gået konkurs adskillige gange.

                                Så kan det godt være, at du kan opstille drømmescenarier for, at der alligevel var kommet en eller anden glad mand ind af døren, med en ordentlig stak millioner, hvis NT ikke var der, men det er vist i drømmeland det foregår.

                                Tror bare, vi skal være taknemmelige for, at NT har kastet så utroligt mange penge i OB, og så pege pilen på de mennesker, der rent faktisk tager de daglige afgørende beslutninger i den sportslige afdeling. Eller man kunne kritisere den struktur OSE har, og være uenig i måden at drive klub på. Men ligefrem anklage NT for ikke at bruge nok af gaverne, det er lidt ligesom dem der i baren kræver, at Kim Larsen giver en øl, og bliver fornærmede når han ikke gør.

                                Comment

                                Working...
                                X