Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Lidt mere her

    http://www.fyens.dk/erhverv/OB-selsk...rtikel/2685287

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Ouchh.
      Så kender vi niveauet på spillerne i sommerens transfervindue
      Så kender vi en sportslig ledelse, der skal på scouting-kursus. Og mon ikke samme sportslige ledelse bliver fulgt meget tæt af bestyrelsen? Vi har fortsat et højt spillerbudget, og det kan ikke være tilfredsstillende, når det ikke hænger sammen med kvaliteten af spillerne.
      Nogen der forstår denne kommentar: " regnskabet for 2014 er belastet af éngangsomkostninger i størrelsesordenen 15 mio. kr. "? Hvad er det for penge? Er der feriepengeudgifter, sign-on fees, bonusser...?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
        Så kender vi en sportslig ledelse, der skal på scouting-kursus. Og mon ikke samme sportslige ledelse bliver fulgt meget tæt af bestyrelsen? Vi har fortsat et højt spillerbudget, og det kan ikke være tilfredsstillende, når det ikke hænger sammen med kvaliteten af spillerne.
        Nogen der forstår denne kommentar: " regnskabet for 2014 er belastet af éngangsomkostninger i størrelsesordenen 15 mio. kr. "? Hvad er det for penge? Er der feriepengeudgifter, sign-on fees, bonusser...?
        Ville jeg også gerne vide. Kunne være beløb når folk får deres kontrakt opløst osv. Feriepenge kan det ikke være.. bonus? Øhh for hvad

        Men da "positivt" at driftunderskudet er faldet fra 30 mill til 10

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Ville jeg også gerne vide. Kunne være beløb når folk får deres kontrakt opløst osv. Feriepenge kan det ikke være.. bonus? Øhh for hvad

          Men da "positivt" at driftunderskudet er faldet fra 30 mill til 10
          Engangomkostninger er med garanti nedskrivninger. Hvad de så har nedskrevet har jeg ikke sat mig ind i

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
            Engangomkostninger er med garanti nedskrivninger. Hvad de så har nedskrevet har jeg ikke sat mig ind i
            Værdi af kontrakter med spillere der har fået opløst kontrakter/ikke har været det forventede værd...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Tror ikke vi skal være så nervøse, Thorborg virker som om han igen åbner kassen for OB, 29 mill. er ikke meget ud af en formue på 4,6 milliarder og en årlig omsætning fra alle hans virksomheder på 2 milliarder.

              Der er sikkert et akademisk teoritisk overskud i sigte engang i fremtiden, men tror ikke det er det vigtige. Det vigtige er at det er en rimelig sund forretning, der drives optimalt.

              Tror Event delen vil klarer sig rigtigt godt de kommende år, med et økonomisk opsvimg kraftigt på vej

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                Tror ikke vi skal være så nervøse, Thorborg virker som om han igen åbner kassen for OB, 29 mill. er ikke meget ud af en formue på 4,6 milliarder og en årlig omsætning fra alle hans virksomheder på 2 milliarder.

                Der er sikkert et akademisk teoritisk overskud i sigte engang i fremtiden, men tror ikke det er det vigtige. Det vigtige er at det er en rimelig sund forretning, der drives optimalt.

                Tror Event delen vil klarer sig rigtigt godt de kommende år, med et økonomisk opsvimg kraftigt på vej
                jeg forstår mig som sagt ikke meget på økonomien og driften i sådanne koncerner. 29 mill i underskud er i min husholningsøkonomiske sans utroligt mange penge, og næsten ligeså meget som året før, og året før igen. Hvordan kan der blive ved at være penge i selskabet med alle de penge "der bare forsvinder" i overforbrug og dårlige placeringer for OBs vedkommende. Det er for mit vedkommende svært at se lyset for OB og os andre.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Der kan analyseres den ene vej og den anden vej.........

                  Vi skal bare være glade for Niels.

                  Når det er sagt, så tror jeg dog på, at der er blevet trimmet både det ene og det andet sted, det bliver der typisk i nedgangstider. Derfor kan resultaterne både økonomisk og sportsligt om ikke gå mod plus, så imod mindre minus.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Ville jeg også gerne vide. Kunne være beløb når folk får deres kontrakt opløst osv. Feriepenge kan det ikke være.. bonus? Øhh for hvad

                    Men da "positivt" at driftunderskudet er faldet fra 30 mill til 10
                    Kontraktophævelser må trække en tung post ja, en række spillere og en træner... og så tænker jeg der er en sign-on til Kent som også er ret tung... Ove har måske fået lidt da han skrev under...

                    ... var lige ved at sige, det sædvanlige...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Tror ikke vi skal være så nervøse, Thorborg virker som om han igen åbner kassen for OB, 29 mill. er ikke meget ud af en formue på 4,6 milliarder og en årlig omsætning fra alle hans virksomheder på 2 milliarder.

                      Der er sikkert et akademisk teoritisk overskud i sigte engang i fremtiden, men tror ikke det er det vigtige. Det vigtige er at det er en rimelig sund forretning, der drives optimalt.

                      Tror Event delen vil klarer sig rigtigt godt de kommende år, med et økonomisk opsvimg kraftigt på vej
                      du kan have nok så meget omsætning. Hvis ikke du har færre omkostninger så får du stadig et tab .... 29 mio er måske en mindre del af et større underskud i NTs koncern eller peanuts i et større overskud ... Det siger driften i OS&E intet om...
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        du kan have nok så meget omsætning. Hvis ikke du har færre omkostninger så får du stadig et tab .... 29 mio er måske en mindre del af et større underskud i NTs koncern eller peanuts i et større overskud ... Det siger driften i OS&E intet om...
                        Det er vist ikke så sort og hvidt. Jo større omsætning du har, jo forholdsvis mindre justeringer skal der til for at vende et mindre underskud til det modsatte. Men igen i år siger underskuddet intet om OB isoleret. Der kan jo sagtens være underskud i OSE, uagtet om OB har fået styr på deres drift.
                        Jesper Hansen barometer: 1-2-3-4-5...

                        Comment


                          Dagensavis melder om -36 mill. igår var det "kun" 29 mill., er det bare noget skatte teknik jeg heller ikke forstår mig på her?....hvordan kan kan 36 (29) mill. forsøges forklaret skal reddes med bedre sportslige resultater og dermed flere penge i kassen, så stor er forskellen næppe på en 10. og en 6. plads i superligaen
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Er der nogen der har en liste over underskud siden ose startede? Så vidt jeg husker har det givet underskud hvert år. Må vel samlet være på omkring 200 mill kr.

                            Comment


                              Er fodbold ikke bare en dårlig forretning? findes der overhovedet en klub i DK der har genereret en bundlinje på 10m korrigeret for CL-provenuer og andre transitoriske poster - hvis fokus kun er på ren kernedrift.

                              Lad os nu bare få oleg til Odense, så vi kan få en endnu mere uansvarlig økonomi <3
                              Last edited by Tjemf; 28-03-2015, 10:09.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                                Er der nogen der har en liste over underskud siden ose startede? Så vidt jeg husker har det givet underskud hvert år. Må vel samlet være på omkring 200 mill kr.
                                det er sikkert ikke helt skævt. Det er under alle omstændigheder 6. år i træk der er underskud. I år 29(36) 2012: -40 mill og 2013 -37 mill. Så vist jeg erindre.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X