Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Ejer OB intet eller hvad? Stadion er lejet, pånær VIP siden, træningsanlægget i Ådalet er også lejet?? Jeg ved godt det ikke er nemt, og pengene betyder dit og dat. Men come on, en klub af OBs størelse skal sku da eje stadion og moderne træningsanlæg...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
      Ejer OB intet eller hvad? Stadion er lejet, pånær VIP siden, træningsanlægget i Ådalet er også lejet?? Jeg ved godt det ikke er nemt, og pengene betyder dit og dat. Men come on, en klub af OBs størelse skal sku da eje stadion og moderne træningsanlæg...
      eje stadion?.....kan være jeg taler mod bedrevidende - men mener bestemt ikke det er normalen i danmark.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        eje stadion?.....kan være jeg taler mod bedrevidende - men mener bestemt ikke det er normalen i danmark.
        Er det ikke? Troede jeg ellers det var/er. Men det er jo det samme i Italien, der er det vel kun Juventus der har eget stadion, resten er kommunale...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
          Er det ikke? Troede jeg ellers det var/er. Men det er jo det samme i Italien, der er det vel kun Juventus der har eget stadion, resten er kommunale...
          som sagt ikke noget jeg ved sådan 100% sikkert - men det er da min fornemmelse. For nylig mener jeg også der var noget omkring AGF og deres stadion - som kommunen vist også ejer - og på trods af deres status som 1 divisions hold mener jeg nu også de er at betragte som en storklub....

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            eje stadion?.....kan være jeg taler mod bedrevidende - men mener bestemt ikke det er normalen i danmark.
            FCK og Brøndby ejer deres stadions. OB, EFB, FCN, SIF, SDJ, AAB, FCV og RFC har mere eller mindre kommuneejede stadions. FCMs stadion er ejet af MCH. Hobro ejer (vistnok) deres eget idrætsanlæg, så vidt jeg har kunnet finde ud af.

            Edit: Og i 1.division er ACHs, AGFs, Viborgs, Lyngbys, Roskildes, Brønshøjs, Skives, VFFs, ABs og HB Køges stadioner helt eller delvis kommuneejede. Jeg kan ikke helt finde ud af, om Vejle og Fredericia ejer deres, men det har så ikke gjort den store forskel for dem, kunne man sige...

            Edit 2: Stadions? Stadioner? Stadia?
            Last edited by Onkel Riffel; 18-03-2015, 03:22.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Både i Vejle og Fredericia ejes de af kommunen...

              Tænker det er den rene underskudsforretning at eje, men ved det ikke...

              ... Ved dog at OB betaler Ca. 2.1 million i leje for en sæsons hjemmekampe, og Ca. 100.000 for hver ekstra kamp der evt. måtte komme... så det er da heller ikke helt billig... det kan vel næppe betale sig at satse på Pokalturneringen Feks, med den udgift pr. ekstra kamp... ved mindre man selvfølgelig går hele vejen... :-) men så er vi tilbage ved debatten om strukturen i dansk fodbold, og det er jo en anden sag...
              Last edited by Kaspernon; 18-03-2015, 00:41.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Det er mig bekendt ikke blot nogle år siden, men rigtig mange år siden, så hvis man overvejer noget skal man helt genbesøge alle muligheder

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  FCK og Brøndby ejer deres stadions. OB, EFB, FCN, SIF, SDJ, AAB, FCV og RFC har mere eller mindre kommuneejede stadions. FCMs stadion er ejet af MCH. Hobro ejer (vistnok) deres eget idrætsanlæg, så vidt jeg har kunnet finde ud af.

                  Edit: Og i 1.division er ACHs, AGFs, Viborgs, Lyngbys, Roskildes, Brønshøjs, Skives, VFFs, ABs og HB Køges stadioner helt eller delvis kommuneejede. Jeg kan ikke helt finde ud af, om Vejle og Fredericia ejer deres, men det har så ikke gjort den store forskel for dem, kunne man sige...

                  Edit 2: Stadions? Stadioner? Stadia?
                  lidt den fornemmelse jeg sad med - dog havde jeg en ide om at fcn og allan K selv ejede farum park. - Og lidt det samme med fcm - men det er så heller ikke ejet af kommunen så helt skævt var det ikke.

                  Overvejende må vi dog sige det er mere reglen end undtagelsen at stadions (?tror jeg det hedder i flertal?) er kommune ejede

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                    Lige et dumt spørgsmål. Det er vel kommunen der ejer anlægget i ådalen eller????
                    Det må det være ja....og også kommunen der ejer dyreskuepladsen.

                    Comment


                      Ok tak. Det var så også min fornemmelse.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        lidt den fornemmelse jeg sad med - dog havde jeg en ide om at fcn og allan K selv ejede farum park. - Og lidt det samme med fcm - men det er så heller ikke ejet af kommunen så helt skævt var det ikke.

                        Overvejende må vi dog sige det er mere reglen end undtagelsen at stadions (?tror jeg det hedder i flertal?) er kommune ejede
                        Tænker at det er en selvfølgelighed, at FCNs stadion er kommuneejet. Host*Brixtofte*Host

                        Men enig. Der må næsten være tale om ren og skær erkendelse af, at fodbold i DK ikke på den måde en en stabil og rentabel forretning. Det er ikke ligesom i tyskland eller england, hvor folk gerne vil betale en god skilling for at se bold. Set sådan helt sort og hvidt selvfølgelig.

                        Støtte til den lokale fodboldklub bliver kommunalt støttet på linie med så mange andre kulturelle foretagender.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mathiashn Se indlæg
                          Tænker at det er en selvfølgelighed, at FCNs stadion er kommuneejet. Host*Brixtofte*Host

                          Men enig. Der må næsten være tale om ren og skær erkendelse af, at fodbold i DK ikke på den måde en en stabil og rentabel forretning. Det er ikke ligesom i tyskland eller england, hvor folk gerne vil betale en god skilling for at se bold. Set sådan helt sort og hvidt selvfølgelig.

                          Støtte til den lokale fodboldklub bliver kommunalt støttet på linie med så mange andre kulturelle foretagender.
                          troede netop brixtofte havde solgt alt arvesølvet fra ;)

                          Comment


                            http://mobil.bold.dk/nyt/minus-29-mi...se-sport-event

                            Comment


                              jeg fatter det bare ikke...vi er blevet tudet ørene fulde i de seneste år om at nu er vi snart i mål med vores turnaround, og alligevel fremlægges der grimme underskud år efter år.....29 mill er ufatteligt mange penge.
                              Kraftig forbedring af driftsregnskabet for 2014, siger Ole Bang Nielsen. Hvordan kan det lade sig gøre at have et så markant underskud og samtidig påstå at der er fremgang...jeg fatter det ikke.
                              Er der nogen der på en enkel og ligetil måde kan forklare en chokeret OB fan det
                              Last edited by manner; 27-03-2015, 16:46.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Ouchh.
                                Så kender vi niveauet på spillerne i sommerens transfervindue

                                Comment

                                Working...
                                X