Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB stadig på en 6/7 plads rent budget

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...illerbudgetter

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      OB stadig på en 6/7 plads rent budget

      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...illerbudgetter
      Jfr Dan Hammer (SFÅ podcast) retfærdiggør det så en 6/7 plads. Kan blive lidt bedre/dårligere af held og dygtighed.

      Hemme mener at man kan træne og arbejde hård for at få marginalerne (heldet) på sin side og så er der de sidste 20% hvor det er dygtighed der tæller.

      Er OB så dygtigere end markedet? Har OB en bedre sportschef, træner, assistenttræner, diætist, massører, fysiske trænere, dataanalyse, træne- og spillefaciliteter og alt det andet der gør at OB kan slå markedet?

      Ikke i min optik ... så 7/8/9 pladsen er vel ikke helt forkert ...
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Jfr Dan Hammer (SFÅ podcast) retfærdiggør det så en 6/7 plads. Kan blive lidt bedre/dårligere af held og dygtighed.

        Hemme mener at man kan træne og arbejde hård for at få marginalerne (heldet) på sin side og så er der de sidste 20% hvor det er dygtighed der tæller.

        Er OB så dygtigere end markedet? Har OB en bedre sportschef, træner, assistenttræner, diætist, massører, fysiske trænere, dataanalyse, træne- og spillefaciliteter og alt det andet der gør at OB kan slå markedet?

        Ikke i min optik ... så 7/8/9 pladsen er vel ikke helt forkert ...
        Nej det passer vel meget godt. Vi får +/- 5% ud af det der bliver postet i budgettet. Oftest -5% dog

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

          Nej det passer vel meget godt. Vi får +/- 5% ud af det der bliver postet i budgettet. Oftest -5% dog
          Husker ikke vi har fået plus 5

          Comment


            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

            Husker ikke vi har fået plus 5
            Fik dog en 5. plads forrige sæson ...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Endelig

              Helt ny græsbane på Nature Energy Park til sommer (ob.dk)

              Comment


                Uden at være ekspert.... Men er det den rigtige løsning bare at lave en ny græsbane?
                Ville det ikke være bedre med en hybridbane hvor OSE betaler differencen?

                Comment


                  Ja okay.... Sådan noget koster mellem 8,5 og 17 mill

                  https://helsingordagblad.dk/artikel/...yråd-siger-nej

                  https://www.tvmidtvest.dk/herning/fo...bane-i-herning

                  Bob bob....

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Uden at være ekspert.... Men er det den rigtige løsning bare at lave en ny græsbane?
                    Ville det ikke være bedre med en hybridbane hvor OSE betaler differencen?
                    Hmm.. den er svær. Hvis de virkelig mener at de kan få den til at blive bedre bare med græs igen - så cadeau til dem, håber også på at det lykkedes i så fald. Men jeg ville godt nok gerne have haft en hybridbane Kan det ikke næsten svare sig i længden eller hvad? ved ikke om der er mindre vedligeholdelse på sådan én?
                    Desuden kunne man jo argumentere for at en hybridbane kunne få os til at ligge bedre i tabllen og derved tjene sig selv ind.. vi havde f.eks. ikke fået sådan en tilfældig kamp som mod Lyngby sidst..

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                      Hmm.. den er svær. Hvis de virkelig mener at de kan få den til at blive bedre bare med græs igen - så cadeau til dem, håber også på at det lykkedes i så fald. Men jeg ville godt nok gerne have haft en hybridbane Kan det ikke næsten svare sig i længden eller hvad? ved ikke om der er mindre vedligeholdelse på sådan én?
                      Desuden kunne man jo argumentere for at en hybridbane kunne få os til at ligge bedre i tabllen og derved tjene sig selv ind.. vi havde f.eks. ikke fået sådan en tilfældig kamp som mod Lyngby sidst..
                      Aab og Brøndby har hydrid. Og deres bane står altså bare snorlige ved denne her tid

                      Aalborg kommune brugte 5 mill sidste år på det
                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bane-millioner

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Aab og Brøndby har hydrid. Og deres bane står altså bare snorlige ved denne her tid

                        Aalborg kommune brugte 5 mill sidste år på det
                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...bane-millioner
                        Og det er også lige præcis en klub som AaB vi skal sammenligne os med - og også gerne gøre det bedre end.
                        Beslutningen om at beholde græs giver også bare én lidt følelsen af, at man ikke helt mener det seriøst omkring en etablering i toppen af dansk fodbold. Håber det kan have med coronaen eller andre økonomiske faktorer der gør det, og man har i sinde at etablere hybrid i fremtiden.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                          Og det er også lige præcis en klub som AaB vi skal sammenligne os med - og også gerne gøre det bedre end.
                          Beslutningen om at beholde græs giver også bare én lidt følelsen af, at man ikke helt mener det seriøst omkring en etablering i toppen af dansk fodbold. Håber det kan have med coronaen eller andre økonomiske faktorer der gør det, og man har i sinde at etablere hybrid i fremtiden.
                          Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre OBs argumenter for “kun” at etablere en alm græsbane

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre OBs argumenter for “kun” at etablere en alm græsbane
                            Er det ikke kommunen der bestemmer hvad der skal ligges på?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ilder69 Se indlæg

                              Er det ikke kommunen der bestemmer hvad der skal ligges på?
                              Jo, det vil jeg mene.

                              Kan ikke forestille mig, at en hybridbane er nævnt i lejekontrakten,

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ilder69 Se indlæg

                                Er det ikke kommunen der bestemmer hvad der skal ligges på?
                                Måske. Men nu har jeg siddet over for Rune Bille et par gange i forhandlinger og må bare sige at han er en yderst intelligent og fornuftig mand der er til at snakke med. Han arbejder selvfølgelig inden for nogle rammer men jeg kan ikke forestille mig at man ikke kunne lave en aftale hvor man dækker resten af omkostningerne.

                                Specielt når alle eksperter siger det er nemmere at holde en Hybrid= lavere omkostninger for kommunen

                                OB har lavet et bevist valg om ikke at anlægge sådan en bane. Det er også ok. Kunne bare godt tænke mig at høre en begrundelse

                                Comment

                                Working...
                                X