Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

    Et straffespark til 800.000 kr... :-/
    Ja i første omgang. Kan blive millioner senere på sæsonen. Men det er dog 3 mill mere end sidste år ved samme tid
    Last edited by fmprOB; 22-10-2019, 14:29.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

      Et straffespark til 800.000 kr... :-/
      Eller Sanders brænder i kampen som blev så dyrt...
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        https://www.fodbold-transfers.dk/med...-blevet-enige/
        Ærgerligt for os hvis CE skifter først i næste sommer.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          https://www.fodbold-transfers.dk/med...-blevet-enige/
          Ærgerligt for os hvis CE skifter først i næste sommer.
          Tottenham er den store taber, ikke os. Det er kun peanuts OB går glip af.
          Og Eriksen er ikke fodbold træt når der skal spilles EM til sommer.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Tottenham er den store taber, ikke os. Det er kun peanuts OB går glip af.
            Og Eriksen er ikke fodbold træt når der skal spilles EM til sommer.
            Er ret ligegyldigt med Tottenham og EM. Sikker er Tottenham den store taber men vi taber nu også penge. Og det kan vel betegnes som "peanuts" i forhold til de handler i de store ligaer. Men for os er det penge som formindsker råderummet i hensigt af nødvendige transfers og det er ærgerligt.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

              Er ret ligegyldigt med Tottenham og EM. Sikker er Tottenham den store taber men vi taber nu også penge. Og det kan vel betegnes som "peanuts" i forhold til de handler i de store ligaer. Men for os er det penge som formindsker råderummet i hensigt af nødvendige transfers og det er ærgerligt.
              Enig. 2-4 mill er ikke peanuts for en klub som OB

              Comment


                https://nordjyske.dk/nyheder/sport/e...d-2b93f30982ea

                Gad vide, om vi også har tænkt os at skulle med på det tog, eller er middelmådighed godt nok?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  https://nordjyske.dk/nyheder/sport/e...d-2b93f30982ea

                  Gad vide, om vi også har tænkt os at skulle med på det tog, eller er middelmådighed godt nok?
                  Jeg tænker da vi slår til hvils de kasserer nogle spillere ;-)
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    https://nordjyske.dk/nyheder/sport/e...d-2b93f30982ea

                    Gad vide, om vi også har tænkt os at skulle med på det tog, eller er middelmådighed godt nok?
                    Mm de kommer til at sælge for store store penge kan sådan en ambition godt føre til årlige underskud på 20-40 mill. Tænker ikke det er holdbart i længden uanset hvad. Bare kig mod Vestegnen. Det er muligt de konstant laver store kapitaludvidelser, men det er jo Jan Bech om ham den anden der ligger hovedparten af pengene.. Den bliver ikke ved med at gå
                    Da vi ikke er et aktieselskab er en kapitaludvidelse = Flere penge fra Thorborg


                    Jeg føler nu stadig at 5-10 mill oven i nuværende lønbudget ville kunne gøre underværker. 10 mill kroner vil kunne give os minimum 3-4 ekstra spillere i Kadrii,Drachmann,Tverskov og Ryan klassen. Ud med 4 fyldspillere og ind med profiler der måske koster 100.000-150.000kr mere om måneden end de 75.000-100.000 de får nu. Det vil koste 4,8-7.2 mill ekstra årligt og løfte os betragteligt.
                    Med det udgangspunkt ville jeg gerne se Marco,Greve,Eskesen og AK udskiftet med spillere fra en noget højere hylde. Der kunne være andre eksempler men det er i det lag vi skal hen for at rykke os det næste skridt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Mm de kommer til at sælge for store store penge kan sådan en ambition godt føre til årlige underskud på 20-40 mill. Tænker ikke det er holdbart i længden uanset hvad. Bare kig mod Vestegnen. Det er muligt de konstant laver store kapitaludvidelser, men det er jo Jan Bech om ham den anden der ligger hovedparten af pengene.. Den bliver ikke ved med at gå
                      Da vi ikke er et aktieselskab er en kapitaludvidelse = Flere penge fra Thorborg


                      Jeg føler nu stadig at 5-10 mill oven i nuværende lønbudget ville kunne gøre underværker. 10 mill kroner vil kunne give os minimum 3-4 ekstra spillere i Kadrii,Drachmann,Tverskov og Ryan klassen. Ud med 4 fyldspillere og ind med profiler der måske koster 100.000-150.000kr mere om måneden end de 75.000-100.000 de får nu. Det vil koste 4,8-7.2 mill ekstra årligt og løfte os betragteligt.
                      Med det udgangspunkt ville jeg gerne se Marco,Greve,Eskesen og AK udskiftet med spillere fra en noget højere hylde. Der kunne være andre eksempler men det er i det lag vi skal hen for at rykke os det næste skridt
                      Det kommer jo helt an på, om man også formår at løfte indtægtsniveauet. Hvis AaB formår at opnå den målsætning oftere end at de ikke gør, kommer de også til at kvalificere sig til Europa ofte, og et europæisk gruppespil kan jo gøre underværker økonomisk. Samtidig bliver deres spillere så mere værd, og så begynder vi at ramme noget der også er økonomisk bæredygtigt. Involverer det risici økonomisk? Ja, det gør det helt afgjort, men hvis man har råd til at tage den risiko, er den også værd at tage, hvis man vitterligt har ambitioner om at være mere end et midterhold.

                      Jeg kan ikke se, at den strategi er langt mere risikabel end den OB tilsyneladende kører med lige nu. Jeg har stadig ikke set tydelige tegn på, at OB kan balancere tingene sportsligt og økonomisk over tid, og forskellen på indtægterne, hvis man stabilt kan bliver nr. 5-6 fremfor en stabil plads som 7-9, er ikke noget der gør nogen kæmpe forskel med de budgetter OB opererer med, så reelt er det AaB gør det eneste rigtige, hvis de vil opnå et indtægtsniveau som gør, at de kan flytte sig sportsligt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Mm de kommer til at sælge for store store penge kan sådan en ambition godt føre til årlige underskud på 20-40 mill. Tænker ikke det er holdbart i længden uanset hvad. Bare kig mod Vestegnen. Det er muligt de konstant laver store kapitaludvidelser, men det er jo Jan Bech om ham den anden der ligger hovedparten af pengene.. Den bliver ikke ved med at gå
                        Da vi ikke er et aktieselskab er en kapitaludvidelse = Flere penge fra Thorborg


                        Jeg føler nu stadig at 5-10 mill oven i nuværende lønbudget ville kunne gøre underværker. 10 mill kroner vil kunne give os minimum 3-4 ekstra spillere i Kadrii,Drachmann,Tverskov og Ryan klassen. Ud med 4 fyldspillere og ind med profiler der måske koster 100.000-150.000kr mere om måneden end de 75.000-100.000 de får nu. Det vil koste 4,8-7.2 mill ekstra årligt og løfte os betragteligt.
                        Med det udgangspunkt ville jeg gerne se Marco,Greve,Eskesen og AK udskiftet med spillere fra en noget højere hylde. Der kunne være andre eksempler men det er i det lag vi skal hen for at rykke os det næste skridt
                        OSE er et A/S ... det er bare ikke noteret på Børsen og/eller i fri handel.

                        I 2006 var der vel mange der forventede at fusionen skulle ende med en børsnotering og det samme i sølvsæsonerne ...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                          Det kommer jo helt an på, om man også formår at løfte indtægtsniveauet. Hvis AaB formår at opnå den målsætning oftere end at de ikke gør, kommer de også til at kvalificere sig til Europa ofte, og et europæisk gruppespil kan jo gøre underværker økonomisk. Samtidig bliver deres spillere så mere værd, og så begynder vi at ramme noget der også er økonomisk bæredygtigt. Involverer det risici økonomisk? Ja, det gør det helt afgjort, men hvis man har råd til at tage den risiko, er den også værd at tage, hvis man vitterligt har ambitioner om at være mere end et midterhold.

                          Jeg kan ikke se, at den strategi er langt mere risikabel end den OB tilsyneladende kører med lige nu. Jeg har stadig ikke set tydelige tegn på, at OB kan balancere tingene sportsligt og økonomisk over tid, og forskellen på indtægterne, hvis man stabilt kan bliver nr. 5-6 fremfor en stabil plads som 7-9, er ikke noget der gør nogen kæmpe forskel med de budgetter OB opererer med, så reelt er det AaB gør det eneste rigtige, hvis de vil opnå et indtægtsniveau som gør, at de kan flytte sig sportsligt.
                          Kan sagtens følge dig. Men bare fordi man bliver nr 3 en sæson er jo ingen garanti for et europæisk gruppespil hvor pengene ligger. De kval kampe giver ikke det store. Så skal man sælge for 30-40 mill for at det løber rundt det ene år.
                          Jeg kan godt se at det lykkedes pt for FCM og FCK(FCN er ude af den ligning). Men det er lidt utopi at tro på at 6+ hold kan køre rundt på den måde i lille Danmark. Det er jo tydeligt at BIF,AGF og AaB forsøger det samme. Og vi kommer til at se evige kapitaludvidelser så længe man kan blive ved med, at narre folk til at tro på at denne gang er lykkens gang.

                          Det er ikke noget jeg hellere vil end at Thorborg fik Jan Bech ambitioner med tilhørende åben pengepung. Jeg ser bare ikke det er realistisk. Been there and done that. Chancen var der omkring 2011 og skulle have været fulgt op istedet for at lave den store downsizeing.

                          Vi skal finde vores egen vej med et stærkt akademi som laver store salg. Jeg syntes vi er på vej. Selvom vi ikke producerer de store stjerner til 1. Holdet tegner der sig et billede af at der er interesse for vores unge spillere i det store udland og vi burde kunne lave nogle pæne salg der kan være med til at financiere noget af gildet. Resten skal komme fra et stærkt OSE og jeg håber sgu snart at det lykkedes for dem at finde noget der tjener stabilt med penge.

                          Jeg er sgu også pissetræt af middelmådighed og trænger noget succes at sole mig i. Jeg tror som dig heller ikke på at vi kommer fremad ved at købe ind i Vendsyssel, Efb og SønderJyske. Var det bare deres profiler gik det nok. Det håber jeg også at en ny sportsdirektør får lavet om på.
                          Men jeg tror desværre ikke det kommer til at ske i det tempo vi andre ønsker

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            OSE er et A/S ... det er bare ikke noteret på Børsen og/eller i fri handel.

                            I 2006 var der vel mange der forventede at fusionen skulle ende med en børsnotering og det samme i sølvsæsonerne ...
                            Det var også det jeg mente. Vi kan ikke bare lave en kapitaludvidelse som andre kan. Pengene kan stort set kun komme fra Thorborg i nuværende form

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              Det var også det jeg mente. Vi kan ikke bare lave en kapitaludvidelse som andre kan. Pengene kan stort set kun komme fra Thorborg i nuværende form
                              Hvilket er fordi han løbende har købt andres andele efterhånden som de ikke har villet smide flere penge i OB og han fortsat har ...

                              Jeg har skældt ham meget ud for mange af de strategiske beslutninger der er taget og de ansættelser der er sket hvilet måske i højere grad også er sket mere med hjertet end hjernen da OS&E vist ikke bliver styret som 3CRetail eller hvad det nu hedder..
                              Men jeg syntes at mange er utaknemmelige overfor hvor mange penge han har smidt efter OB og OS&E igennem tiderne .. formentligt flest af alle i Danmark over tid ... men outputtet har ikke været derefter .. helt enig ...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                                Hvilket er fordi han løbende har købt andres andele efterhånden som de ikke har villet smide flere penge i OB og han fortsat har ...

                                Jeg har skældt ham meget ud for mange af de strategiske beslutninger der er taget og de ansættelser der er sket hvilet måske i højere grad også er sket mere med hjertet end hjernen da OS&E vist ikke bliver styret som 3CRetail eller hvad det nu hedder..
                                Men jeg syntes at mange er utaknemmelige overfor hvor mange penge han har smidt efter OB og OS&E igennem tiderne .. formentligt flest af alle i Danmark over tid ... men outputtet har ikke været derefter .. helt enig ...
                                Det var også hans ansvar, at han ikke havde en plan da KB mm blev gået. Det tog lang tid,og så landede han en katastrofe efter det dårllige valg af tv Poul.

                                Comment

                                Working...
                                X