Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Eller hvad?
    Eller de fortsætter blamagen....
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      af hvad jeg tælle så hentede man 11 spillere sidste sommer;

      Owusu
      Helander
      Köhler
      Trybull
      Don D
      Rami

      de 6 vil jeg mene har været gode signings. Eneste lille "men" er for mig at man først hentede helander og trybull sent

      Selvén
      Mouritsen

      de 2 er i min bog hverken eller. Selvén en ung spiller med noget potentiale (der blev brugt for meget i efteråret) og Mouritsen, selv om jeg ikke er helt enig i det - så blev han jo hentet som backup, for at han ikke skulle "stå i vejen" for Aske. Og det lever han vel for så vidt op til.

      Saulï
      Tyler
      Buya

      de 3 var klare fejlcast...

      6/11 = over 50% hitrate - jo den måtte gerne være lidt højere men tror bare ikke du kommer ret meget højere op.
      Og det kan nemt blive 8/13 inden længe. Det er sgu godkendt i min bog på 2 vinduer

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

        Og det kan nemt blive 8/13 inden længe. Det er sgu godkendt i min bog på 2 vinduer
        ja - grunden til det ser så voldsomt ud er at der er skiftet så meget...forhåbenligt kommer der en mere "naturlig" og løbende udskiftning fremadrettet

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          ja - grunden til det ser så voldsomt ud er at der er skiftet så meget...forhåbenligt kommer der en mere "naturlig" og løbende udskiftning fremadrettet
          Praecis, og den udskiftning var jo noedvendig da mange havde udloeb, oenskede at komme videre eller var simpelthen for dyre at have I truppen ifh til hvad de leverede.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

            ja - grunden til det ser så voldsomt ud er at der er skiftet så meget...forhåbenligt kommer der en mere "naturlig" og løbende udskiftning fremadrettet
            Ja det kan man da håbe. Få men større profil indkøb/transferie.
            3-4 af vores bedste pt er jo kommet transferfrit(Rami,Trybull,Helander og DD)

            Mon dog ikke at vi stadig ser en sommer med 4-6 ud og 4-6 ind

            Comment


              Oprindeligt indsendt af MiXiM Se indlæg

              Praecis, og den udskiftning var jo noedvendig da mange havde udloeb, oenskede at komme videre eller var simpelthen for dyre at have I truppen ifh til hvad de leverede.
              Og det vil vi jo også se til sommer igen. Nok bare i lidt mindre stil

              2-3 udløb
              1-2 salg
              2-3 udlejninger

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Og det vil vi jo også se til sommer igen. Nok bare i lidt mindre stil

                2-3 udløb
                1-2 salg
                2-3 udlejninger
                Ja selvfoelgelig, men der er jo den process vi er I, og modsat mange syntes jeg vi goer det rigtige her, og vi har trods alt flere spillere med en fremtid nu, end vi havde foer. Det tager tid foer vi er tilbage til et punkt hvor vi kan forvente faa handler pr vindue, hvis det nogensinde sker, da vi Jo ogsaa skal tjene penge, hvilket vi endelig er begyndt paa.

                Jeg havde virkelig hadet det hvis vi gik ud og brugte +100 millioner og forventede top3 hold fremover. Tror presset havde vaeret lang stoerre paa truppen og klubben hvis det var sket.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Ja det kan man da håbe. Få men større profil indkøb/transferie.
                  3-4 af vores bedste pt er jo kommet transferfrit(Rami,Trybull,Helander og DD)

                  Mon dog ikke at vi stadig ser en sommer med 4-6 ud og 4-6 ind
                  jo det tænker jeg; helander er nok væk - det samme med slots. Der har angiveligt været bud efter Köhler og Don D. Fortsætter Rami stilen kan han også tiltrække sig opmærksomhed.

                  Så et par er væk og resten kommer an på hvordan de gør det i foråret. HC ser også ud til at være ude af døren - men hvis MH bliver klar så har vi ihvertfald keepere nok.

                  Kadrii håber jeg man kan forlænge med - men ellers er det endnu en.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    af hvad jeg tælle så hentede man 11 spillere sidste sommer;

                    Owusu
                    Helander
                    Köhler
                    Trybull
                    Don D
                    Rami

                    de 6 vil jeg mene har været gode signings. Eneste lille "men" er for mig at man først hentede helander og trybull sent

                    Selvén
                    Mouritsen

                    de 2 er i min bog hverken eller. Selvén en ung spiller med noget potentiale (der blev brugt for meget i efteråret) og Mouritsen, selv om jeg ikke er helt enig i det - så blev han jo hentet som backup, for at han ikke skulle "stå i vejen" for Aske. Og det lever han vel for så vidt op til.

                    Saulï
                    Tyler
                    Buya

                    de 3 var klare fejlcast...

                    6/11 = over 50% hitrate - jo den måtte gerne være lidt højere men tror bare ikke du kommer ret meget højere op.
                    Udfordringen er bare, at den hitrate ikke er høj nok, hvis man fortsat vil sælge så mange af de gode hver sommer. Så får OB aldrig et hold der er godt nok hele vejen rundt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                      Udfordringen er bare, at den hitrate ikke er høj nok, hvis man fortsat vil sælge så mange af de gode hver sommer. Så får OB aldrig et hold der er godt nok hele vejen rundt.
                      jeg tror ikke planen er at man VIL sælge så mange. Slots hvis ikke der bliver forlænget skal jo så skydes afsted.

                      Men tror ikke det har været planen at Sven var en spiller der skulle sælges videre, nærmere at der skulle bygges om om ham. Men når der allerede har været bud fra BL så kunne det sagten tænkes at han skydes afsted.
                      Samme med Don D - skrev man ikke en 4 årig? tænker ikke det er/har været planen at sælge ham allerede nu - men fortsætter han den gode stime kan det jo sagtens ende der.

                      Vi er bare langt nede i fødekæden. Vi kan jo så håbe at man kan investere lidt flere af de tjente penge i truppen fremadrettet.

                      (og gerne fortsætte med at hente så godt fra den "gratis" hylde)

                      Comment


                        Og forhåbentlig sætter Jimmi Nagel Jakobsen et positivt aftryk på det

                        Comment


                          Er super tilfreds med de handler vi har lavet de sidste to vinduer.
                          så længe vi rammer på mere end 50%
                          er det super godt.
                          tænker vi allerede har 2 spillere til salg for over 20 mill stykket
                          og en over 55 mil.
                          det har vi altså aldrig haft før.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
                            Er super tilfreds med de handler vi har lavet de sidste to vinduer.
                            så længe vi rammer på mere end 50%
                            er det super godt.
                            tænker vi allerede har 2 spillere til salg for over 20 mill stykket
                            og en over 55 mil.
                            det har vi altså aldrig haft før.
                            DD koster vel 22,5-30 mill her til sommer. 12-15 mål vil gøre ham meget attraktiv i store ligaer
                            Rami kunne godt ryge op i 30-37,5 mill hvis han fortsætter. Minimum. Vi snakker Bundesliga,Belgien og noget i den stil.
                            Slotsager snakker vi nok 50-60 mill. Sky is the limit

                            Håber de nøjes med at sælge Slotsager. Det er ham vi “nemmest” kan undvære af de 3 og hvis man alligevel vil tilbage til en 4 back kæde så burde Gomez være klar som erstatning. Det vil kunne skabe den økonomi der skal til for at styrke truppen ydeligere og stille med det stærkeste OB hold længe. Dette forudsætter selvfølgelig at der forlænges med Trybull og Kadrii og kun sælger Slotsager af de bærende kræfter
                            Last edited by fmprOB; 17-02-2024, 21:58.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                              DD koster vel 22,5-30 mill her til sommer. 12-15 mål vil gøre ham meget attraktiv i store ligaer
                              Rami kunne godt ryge op i 30-37,5 mill hvis han fortsætter. Minimum. Vi snakker Bundesliga,Belgien og noget i den stil.
                              Slotsager snakker vi nok 50-60 mill. Sky is the limit

                              Håber de nøjes med at sælge Slotsager. Det er ham vi “nemmest” kan undvære af de 3 og hvis man alligevel vil tilbage til en 4 back kæde så burde Gomez være klar som erstatning. Det vil kunne skabe den økonomi der skal til for at styrke truppen ydeligere og stille med det stærkeste OB hold længe. Dette forudsætter selvfølgelig at der forlænges med Trybull og Kadrii og kun sælger Slotsager af de bærende kræfter
                              jeg håber man er mere afklaret med hvad der skal ske - så vi ikke ender i endnu en gang sabbi historie. Hvis Don D meget gerne vil videre, og OB får det de mener de skal have for ham - så hellere sælge, og have en afløser klar.

                              Men ja - håber også vi kan beholde don d og rami en sæson mere.

                              Hvad med Sven K. ? Lød til der havde været bud fra bundesliga - og at han gerne ville videre.

                              Mener Weststrøm selv tidligere har sagt at hvis en spiller ikke vil være i OB så skal han videre ( eller noget i den stil ) Vi har nogle profiler jeg tror vi kunne bygge noget op om - vi snakker næppe medalje kandidater men der bør være top 6 potentiale - hvis vi kan holde på de fleste profiler.

                              Håber ikke på et stort antal spillere bliver solgt, men vi befinder os bare hvor vi nu engang gør i fødekæden...så gør de det for godt kan det blive svært (især hvis de selv vil videre)

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                jeg håber man er mere afklaret med hvad der skal ske - så vi ikke ender i endnu en gang sabbi historie. Hvis Don D meget gerne vil videre, og OB får det de mener de skal have for ham - så hellere sælge, og have en afløser klar.

                                Men ja - håber også vi kan beholde don d og rami en sæson mere.

                                Hvad med Sven K. ? Lød til der havde været bud fra bundesliga - og at han gerne ville videre.

                                Mener Weststrøm selv tidligere har sagt at hvis en spiller ikke vil være i OB så skal han videre ( eller noget i den stil ) Vi har nogle profiler jeg tror vi kunne bygge noget op om - vi snakker næppe medalje kandidater men der bør være top 6 potentiale - hvis vi kan holde på de fleste profiler.

                                Håber ikke på et stort antal spillere bliver solgt, men vi befinder os bare hvor vi nu engang gør i fødekæden...så gør de det for godt kan det blive svært (især hvis de selv vil videre)
                                Måske er det på tide at skabe en klub der er værd at blive i. Spille med om medaljer og Europa. Så har spillerne ikke så travlt med at komme videre.

                                Comment

                                Working...
                                X