Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
    Ej, vil I ikke godt oprette en tråd i off topics og spare os andre for den her samtale?
    Hellere end gerne.... men et af "oraklerne" på forum startede en "relevant" diskussion (om det nuværende økonomiske fundament for klubben), så troede det var okay

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
      Ej, vil I ikke godt oprette en tråd i off topics og spare os andre for den her samtale?
      Tråden hedder økonomi transfers penge penge penge ... Tror nærmere det er dig der er det forkerte sted.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        Jeg syntes der er noget rigtig i at grobunden for vores virksomheder i høj grad er skabt af vores fælles pengekasse, infrastruktur uddannelse af kvalifiseret arbedskraft osv. DK er godt og attraktivt for mange virksomheder. Takket være den måde vores samfund er indrettet på.

        Leasy lukrerer så på de værdier produktive virksomheder i samarbejde med dygtige veluddannede medarbejdere som skaber værdier og god købekraft. Leasy kan undværes i DK det kan dygtige virksomheder der skaber og dygtige medarbejdere ikke.
        Der er vi mere enige :).
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
          Beklager..... men ved ikke, hvordan jeg skal reagere, uden jeg lyder arrogant / bedrevidende / belærende (som specielt to medlemmer gør herinde) !

          Dette er dog en af de mest "fordummende" kommentarer, jeg længe har hørt ! ! !

          Kan du venligst definere / forklare følgende;

          • En virksomhed, der kan undværes ?
          • En "dygtig" virksomhed ?
          • Vores "fælles kasse" ?
          • Samt hvad er grundlaget for, at der er penge i den ?


          Man kan godt lyde som om man ved bedre, uden reelt at gøre det ... :D.
          Det private erhvervsliv ville have langt værre vilkår, i forhold til at drive en rentabel virksomhed, hvis velfærdssystemet ikke var etableret.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
            Beklager..... men ved ikke, hvordan jeg skal reagere, uden jeg lyder arrogant / bedrevidende / belærende (som specielt to medlemmer gør herinde) !

            Dette er dog en af de mest "fordummende" kommentarer, jeg længe har hørt ! ! !

            Kan du venligst definere / forklare følgende;

            • En virksomhed, der kan undværes ?
            • En "dygtig" virksomhed ?
            • Vores "fælles kasse" ?
            • Samt hvad er grundlaget for, at der er penge i den ?


            Beklager hvis jeg er lyder bedrevidene og arrogant, det er jeg bestemt ikke og har stor respekt for andre synspunkter. Ej heller er jeg kommunist,

            Leasy kan undværes - nok dårligt formuleret - har som sådan ikke noget imod at den er her, og andre af den type, mener blot ikke at det er den type der skaber specielle værdier for DK, du kan godt sælge tv, radio m.m på afbetaling uden at tage 30 % i rente.


            Dygtige virksomheder - Alle virksomheder der skaber værdier i DK private som offentlige.

            Vores fælles kasse - ja det er totalle beløb som det offentlige råder over.

            Grundlaget for det der er i den er skatter betalt af private og virksomheder. Grundlaget for at vi kan beskattes og har et stærkt velfærds samfund, og ikke har få muligheder som i en række andre lande. Er en stærk infrastruktur, gode uddannelser , dygtige iværksættere dygtige medarbejdere og dygtige virksomhed ejere, et fleksibelt arbejdsmarked har også en stor betydning hvor virksomheder har let ved at afskedige, og dem der så bliver afskediget har et sikkerhedsnet og gode uddannelses muligheder i et arbejdsløsheds forløb. Et godt samarbejde mellem det offentlige og virksomhederne er også et stort plus.

            Comment


              Jeg er enig. Men du kan ikke omvende frelste liberalister i et forum for OB. Og desværre måske slet ikke. Kollapset i 2008 burde jo have givet plads til at revidere synspunkter og lægge tankegangen bag sig. Men nej.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Jeg er enig. Men du kan ikke omvende frelste liberalister i et forum for OB. Og desværre måske slet ikke. Kollapset i 2008 burde jo have givet plads til at revidere synspunkter og lægge tankegangen bag sig. Men nej.
                Kolapset i 2008 er drevet af en ganske lille gruppe (målt på verdensplan) og ikke udtryk for kapitalisme generelt. Ønsker vi at hæve verdensbefolkningens levevilkår sker det ved forbrug - udfordringen er at det ikke er et bæredygtigt forbrug men vi bevæger os i den rigtige retning om end at det går alt for langsomt.
                skal f.eks. den fattige del af Afrika have bedre vilkår skal de uddanne sig, skabe arbejdspladser og have højnet deres infrastruktur ... der er et udtryk hos Udenrigsministeriet der går “Fra bistand til business” .. altså duer det ikke at hælde flere mia. i kontinentet uden “at få noget for pengene” ... giv en mand en fisk og ham er mæt en dag, giv ham en fiskestang og han er altid mæt”. Og de springer nogle steder flere generationer over og direkte til bæredygtig produktion ....
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  Kolapset i 2008 er drevet af en ganske lille gruppe (målt på verdensplan) og ikke udtryk for kapitalisme generelt. Ønsker vi at hæve verdensbefolkningens levevilkår sker det ved forbrug - udfordringen er at det ikke er et bæredygtigt forbrug men vi bevæger os i den rigtige retning om end at det går alt for langsomt.
                  skal f.eks. den fattige del af Afrika have bedre vilkår skal de uddanne sig, skabe arbejdspladser og have højnet deres infrastruktur ... der er et udtryk hos Udenrigsministeriet der går “Fra bistand til business” .. altså duer det ikke at hælde flere mia. i kontinentet uden “at få noget for pengene” ... giv en mand en fisk og ham er mæt en dag, giv ham en fiskestang og han er altid mæt”. Og de springer nogle steder flere generationer over og direkte til bæredygtig produktion ....
                  I forhold til Afrika ville det måske være smart ikke at stjæle ressourcer og smide penge i skattely, samtidig med at der skal betales så store summer tilbage i renter på lån at hjælpen slet ikke står mål med det.
                  Desværre er det nok planen at holde Afrika i gæld, så de ikke truer andre dele af verden økonomisk.

                  Jeg er helt enig i at mennesker burde have en fiskestang og ikke mad ... men sig det til dem der stjæler fra kontinentet og holder det hen i bundløs gæld.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Man kan godt lyde som om man ved bedre, uden reelt at gøre det ... :D.
                    Det private erhvervsliv ville have langt værre vilkår, i forhold til at drive en rentabel virksomhed, hvis velfærdssystemet ikke var etableret.
                    Et velfærdssystem som primært er opbygget af industrien.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      I forhold til Afrika ville det måske være smart ikke at stjæle ressourcer og smide penge i skattely, samtidig med at der skal betales så store summer tilbage i renter på lån at hjælpen slet ikke står mål med det.
                      Desværre er det nok planen at holde Afrika i gæld, så de ikke truer andre dele af verden økonomisk.

                      Jeg er helt enig i at mennesker burde have en fiskestang og ikke mad ... men sig det til dem der stjæler fra kontinentet og holder det hen i bundløs gæld.
                      Det er der heller ingen der gør .... det var noget man gjorde og f.eks. Pariserklubben forhandler om gældsafgivelse, rentenulstilling m.v. ligesom der oftest sættes CSR- og korruptionskrav til såvel virksomheder og lande når der sker samhandel med specielt europæiske lande.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Det er der heller ingen der gør .... det var noget man gjorde og f.eks. Pariserklubben forhandler om gældsafgivelse, rentenulstilling m.v. ligesom der oftest sættes CSR- og korruptionskrav til såvel virksomheder og lande når der sker samhandel med specielt europæiske lande.
                        Og alt det er NT og Leasy skyld i ??
                        Vi er da vist kommet lidt langt væk fra det oprindelige emne - hygger I jer ??

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                          Og alt det er NT og Leasy skyld i ??
                          Vi er da vist kommet lidt langt væk fra det oprindelige emne - hygger I jer ??
                          makroøkonomi er altid hyggeligt��
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Stor omsætning i koncernen, men elendig resultat.
                            https://jyllands-posten.dk/sport/fod...-superligaklub

                            Comment


                              PSG har smidt et bud på næsten 850 millioner for Eriksen. Lidt af en slat. Går det igennem, så venter der OB ca. 11 millioner.

                              En anden ting er så, jeg ved ikke helt om jeg synes PSG er det rigtige for ham... men OBs ve og vel kommer først :-)
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                PSG har smidt et bud på næsten 850 millioner for Eriksen. Lidt af en slat. Går det igennem, så venter der OB ca. 11 millioner.

                                En anden ting er så, jeg ved ikke helt om jeg synes PSG er det rigtige for ham... men OBs ve og vel kommer først :-)
                                Spændende rygte, men mon nogle af de skejsere lander i kassen under spillerindkøb, eller skal der bare købes eksklusive koikarper til bassinet på Langelinie ;)

                                Comment

                                Working...
                                X