Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    XG bygger på et hav af antagelser. Som alle andre statistiske værktøjer og modeller.

    Det er dumt at ophøje det og dumt at ignorere det. Ser man over tid en tendens ved fx XG, så skal det analyseres. Håber, OB har kyndige folk til det, men jeg tvivler.

    Comment


      Jeg ser heller ikke xgoals som det værktøj der forklarer alt, hvad jeg også prøvede at sige. Dertil er fodbold alt for komplekst et spil.
      Men tendensen i to-en-halv sæson er, at vi har flere point end vi umiddelbart har spillet til. Og enig, vi har jo det antal point som vi nu engang har. Det kunne jo så, lidt teoretisk, udlægges således, at vi er kyniske foran mål (selv små chancer kan give mål).

      Comment


        Over tid får man - alt andet er vældigt usandsynligt - det antal point, man bør. 2,5 sæsoner er cirka 82 data-punkter - om det er nok tid tør jeg ikke sige. Med en skiftende trup er der også mange variable, og det er en ekstremt kompleks analyse.

        Hvis vi siger, at det ikke er nok tid, og man med rimelighed kan sige, at OB får flere point end OB bør, så er der mange teoretiske bud på hvorfor. Fx det du selv kommer med. Måske mange af vores mål også kommer fra enkeltmandspræstationer snarere end velspillede angreb?

        En spændende snak!
        Last edited by Jungledyret; 12-12-2023, 22:11.

        Comment


          Det er altid en lidt underlig størrelse det her.

          I de 17 kampe dette efterår, rækker en målscore på 21-25 til 17 point og en 9. plads.

          I de 17 kampe sidste efterår, var en næsten identisk score, 23-25, nok til 24 point og en 5. plads.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Det synes jeg er noget sludder .. hvem mener du så der har spillet til at have færre point end de rent faktisk har hvis OB har "for mange" i fht til spillet. Imø har OB nøjagtig de point de fortjent hverken mere eller mindre
            Det var alene ud fra en expected goals og points-vurdering, hvor OB hele sæsonen har overperformet ift. indsatsen.

            Det var som reaktion på ideen om, at hvis vi bare liiiige havde. For virkeligheden er, at vi sagtens kunne have færre point end vi har.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

              Det var alene ud fra en expected goals og points-vurdering, hvor OB hele sæsonen har overperformet ift. indsatsen.

              Det var som reaktion på ideen om, at hvis vi bare liiiige havde. For virkeligheden er, at vi sagtens kunne have færre point end vi har.
              Det er vel egentlig det jeg prøver at sige. Imø har ingen hold gjort sig mere eller mindre fortjent til de point de har (eller ikke har) Fodbold på alle niveauer handler også om kynisme og xg forekommer mig at være en meget hypotetisk størrelse .. der er ganske enkelt for mange hvisser til mig ..

              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Njooo. Kan jeg godt følge. Men den lyngby kamp hvor de får et offside mål fordi VAR ikke virker kan nu godt diskuteres om den ikke ændrer lidt ved dit statement.
                Der scorer vi selv et offside mål ;-)
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                  Der scorer vi selv et offside mål ;-)
                  Den situation har jeg genset en del gange og jeg KAN ikke se den. Jeg ved LBK fans påstår det, men det troe jeg mere er for at retfærdiggøre deres offside mål

                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Der scorer vi selv et offside mål ;-)
                    Jeg har ikke set et endegyldigt bevis for det… Deres der imod var klar og tydelig

                    Comment


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-har-i-maven

                      ”OB havde i sidste regnskab 89 millioner i nettoomsætning. Det er inklusive sponsorer, det er inklusive TV-penge, det er inklusive entréindtægter, men uden transferindtægter. AGF lå på 70 millioner hos sponsorerne alene. AGF har simpelthen formået at skifte gear og kunne køre hurtigere, men det er OB åbenbart ikke helt lykkedes med,” konstaterer Houman.

                      Kan OB lave samme gearskifte, og bliver de øvrige dele af koncernen en god forretning, begynder det at ligne noget for OB. Det er ikke sikkert, fansene har tålmodighed til det, men det har Niels Thorborg formentlig.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...er-har-i-maven

                        ”OB havde i sidste regnskab 89 millioner i nettoomsætning. Det er inklusive sponsorer, det er inklusive TV-penge, det er inklusive entréindtægter, men uden transferindtægter. AGF lå på 70 millioner hos sponsorerne alene. AGF har simpelthen formået at skifte gear og kunne køre hurtigere, men det er OB åbenbart ikke helt lykkedes med,” konstaterer Houman.

                        Kan OB lave samme gearskifte, og bliver de øvrige dele af koncernen en god forretning, begynder det at ligne noget for OB. Det er ikke sikkert, fansene har tålmodighed til det, men det har Niels Thorborg formentlig.
                        Omsætning på “Samarbejdspartnere” er kr. 39,8 mio. så de øvrige Fynske virksomheder bakker ikke op om OB i samme grad som de Århusianske virksomheder bakker AGF op. Groft oversat.
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Omsætning på “Samarbejdspartnere” er kr. 39,8 mio. så de øvrige Fynske virksomheder bakker ikke op om OB i samme grad som de Århusianske virksomheder bakker AGF op. Groft oversat.
                          Men hvis man tager Odense Kommune vs Aarhus i indbyggertal passer det meget godt. Men det siger selvfølgelig ikke noget om virksomheders villighed i kommunen generelt.

                          Men jeg forstår da udemærket hvorfor mange ikke vil støtte en VIRKSOMHED der er ejet af en milliardær og med de resultater vi har. Og hvorfor skulle konkurrerende virksomheder til Leasy, Smag & Smil, Eventyr Golf, Hotel Odense osv osv osv dog støtte det foretagende???. Det er jo helt anderledes sat op i Århus
                          Last edited by fmprOB; 27-12-2023, 23:32.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Men hvis man tager Odense Kommune vs Aarhus i indbyggertal passer det meget godt. Men det siger selvfølgelig ikke noget om virksomheders villighed i kommunen generelt.

                            Men jeg forstår da udemærket hvorfor mange ikke vil støtte en VIRKSOMHED der er ejet af en milliardær og med de resultater vi har. Og hvorfor skulle konkurrerende virksomheder til Leasy, Smag & Smil, Eventyr Golf, Hotel Odense osv osv osv dog støtte det foretagende???. Det er jo helt anderledes sat op i Århus
                            Men det er vel også derfor at man ikke bare kan sammenligne med AGF og lave det gearskifte ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Vi må ha novo til og smide nogle mønter i spilledåsen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
                                Vi må ha novo til og smide nogle mønter i spilledåsen.
                                Novo

                                https://novonordiskfonden.dk/hvordan...etter-vi-ikke/

                                "Drift og vedligehold af sportsklubber, ungdomsklubber og andre interesseorganisationer"
                                Last edited by Online; 28-12-2023, 13:14.

                                Comment

                                Working...
                                X