Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Har man lige ti-femten minutter i overskud vil jeg anbefale at høre podcasten Super på Podimo med Gislason Thorsen og Sebastian Stambury der snakker fodbold udenfor banen med bl.a. fodboldøkonomi og senest gennemgang af spillerbudgetter hvor de laver en intro i starten af #2 og OB og AAB i slutningen af podcasten ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Så kom regnskabet.

      En lille million i overskud. 10 mill på selve driften

      stor tak til OC og Herta Berlin

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Så kom regnskabet.

        En lille million i overskud. 10 mill på selve driften

        stor tak til OC og Herta Berlin
        Forstår hvor du vil hen, men takker lige så meget de andre medarbejdere i de andre ben. Uden bl.a hotellerne tror jeg ikke resultatet var så godt.

        Kunne godt tænke mig at se regnskabet for selve fodbolddelen, men ved godt at det aldrig sker !

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

          Forstår hvor du vil hen, men takker lige så meget de andre medarbejdere i de andre ben. Uden bl.a hotellerne tror jeg ikke resultatet var så godt.

          Kunne godt tænke mig at se regnskabet for selve fodbolddelen, men ved godt at det aldrig sker !
          Hører også at S&S kunne tjene flere penge end de gør, men pga personalemangel må de sige nej til meget.

          Men hvis intet uforudset sker og vi bliver oppe kunne 2022 godt blive et meget bedre regnskab. Jeg vil ikke blive overrasket hvis vi sælger/generer transferindtægter for 20+ millioner denne sommer
          ,kun bruger ca 5 mill og derved bidrager positivt til næste regnskab.
          Hører stadig vi får 10-15% hvis Casper Nielsen sælges for 100 mill i Belgien. Og hvem ved om deres mesterskab/CL har udløst en bonus.
          Så med lidt held her og salg at Khemdee kan man tjene 20 mill uden det betyder noget for 1.holdet.

          Jeg krydser ihverfald fingre
          Last edited by fmprOB; 06-04-2022, 10:28.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Hører også at S&S kunne tjene flere penge end de gør, men pga personalemangel må de sige nej til meget.

            Men hvis intet uforudset sker og vi bliver oppe kunne 2022 godt blive et meget bedre regnskab. Jeg vil ikke blive overrasket hvis vi sælger/generer transferindtægter for 20+ millioner denne sommer
            ,kun bruger ca 5 mill og derved bidrager positivt til næste regnskab.
            Hører stadig vi får 10-15% hvis Casper Nielsen sælges for 100 mill i Belgien. Og hvem ved om deres mesterskab/CL har udløst en bonus.
            Så med lidt held her og salg at Khemdee kan man tjene 20 mill uden det betyder noget for 1.holdet.

            Jeg krydser ihverfald fingre

            Det lyder jo alt sammen meget godt, men hvis vi kun bruger 5 millioner på transfers, får vi jo ikke et top-6 hold.
            Magter ikke endnu en sæson hvor vi bare skal overleve

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg


              Det lyder jo alt sammen meget godt, men hvis vi kun bruger 5 millioner på transfers, får vi jo ikke et top-6 hold.
              Magter ikke endnu en sæson hvor vi bare skal overleve
              Nu kan man også hente gode spillere transferfrit mens man bruger 5-6 mill på 2 spillere der måske kan gøre en forskel. Det er fx ikke meget at FCN har fået ud af deres spendering på 25-30 mill her i sommer.
              Vi skal jo nok ikke ud at hente noget til offensiven mm der sker mere end 1 salg. Det er jo ofte de dyre spillere.De spillere vi kan miste er

              Tarik Ibrahimagic 30/6-2022
              Alexander J Andersen 30/6-2022(forlænget 6 måneder)
              Ryan Laursen 30/6-2022
              Mikkel Hyllegaard 30/6-2022
              Jens Jakob Thomasen 30/6-2022

              Jeg tvivler desværre på vi vil se det store handelsvindue mm vi sælger. Vi kigger stadig akademiets vej og har åbenbart ikke lysten til at bruge store penge på enkelt spillere.
              Det kunne godt bare ende med en højreback og en midtbanespiller

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Hører også at S&S kunne tjene flere penge end de gør, men pga personalemangel må de sige nej til meget.

                Men hvis intet uforudset sker og vi bliver oppe kunne 2022 godt blive et meget bedre regnskab. Jeg vil ikke blive overrasket hvis vi sælger/generer transferindtægter for 20+ millioner denne sommer
                ,kun bruger ca 5 mill og derved bidrager positivt til næste regnskab.
                Hører stadig vi får 10-15% hvis Casper Nielsen sælges for 100 mill i Belgien. Og hvem ved om deres mesterskab/CL har udløst en bonus.
                Så med lidt held her og salg at Khemdee kan man tjene 20 mill uden det betyder noget for 1.holdet.

                Jeg krydser ihverfald fingre
                Hvordan med strategien;

                Skulle vi have et transferoverskud på 1 million EUR (hvert år) eller "omsætte" transfermæssigt for 1 million EUR ?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                  Nu kan man også hente gode spillere transferfrit mens man bruger 5-6 mill på 2 spillere der måske kan gøre en forskel. Det er fx ikke meget at FCN har fået ud af deres spendering på 25-30 mill her i sommer.
                  Vi skal jo nok ikke ud at hente noget til offensiven mm der sker mere end 1 salg. Det er jo ofte de dyre spillere.De spillere vi kan miste er

                  Tarik Ibrahimagic 30/6-2022
                  Alexander J Andersen 30/6-2022(forlænget 6 måneder)
                  Ryan Laursen 30/6-2022
                  Mikkel Hyllegaard 30/6-2022
                  Jens Jakob Thomasen 30/6-2022

                  Jeg tvivler desværre på vi vil se det store handelsvindue mm vi sælger. Vi kigger stadig akademiets vej og har åbenbart ikke lysten til at bruge store penge på enkelt spillere.
                  Det kunne godt bare ende med en højreback og en midtbanespiller
                  Det er selvfølgelig rigtig nok det med transferfrie spillere. AGF har jo heller ikke fået meget for de mange millioner. Offensivt er vi ok med, har scoret nok mål til top-6, kan vi så lære at lukke af i forsvaret. In BW I trust, endnu

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Så kom regnskabet.

                    En lille million i overskud. 10 mill på selve driften

                    stor tak til OC og Herta Berlin
                    Ved du hvordan er tallene for fodbolddelen af OSE?
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                      Hvordan med strategien;

                      Skulle vi have et transferoverskud på 1 million EUR (hvert år) eller "omsætte" transfermæssigt for 1 million EUR ?
                      Den fangede jeg aldrig i præsentationen… Aner det ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                        Ved du hvordan er tallene for fodbolddelen af OSE?
                        Nej desværre. Men det kræver jo ikke en videregående uddannelse at hvis OC ikke var blevet solgt ville vi være kommet ud med et stort underskud hvor OB ville have være den største synder. Måske minus 10 mill

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Nej desværre. Men det kræver jo ikke en videregående uddannelse at hvis OC ikke var blevet solgt ville vi være kommet ud med et stort underskud hvor OB ville have være den største synder. Måske minus 10 mill
                          Jo eller hvis man købte spillere som kan opfylde målsætningen. Det vil skabe indtægter.
                          De har handlet med hovedet under armen når man giver Kløve 4 år, signer Lieder osv osv.
                          Der er ikke skyggen af perspektiv i det.

                          Må håbe de 2 unge backs og Ivan efter nogle år kan skydes af med fortjenste. JEG ved der vil være fejlskud, det har alle klubber, men samlet skal pletskud så rigeligt kunne opveje fuserne.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Nej desværre. Men det kræver jo ikke en videregående uddannelse at hvis OC ikke var blevet solgt ville vi være kommet ud med et stort underskud hvor OB ville have være den største synder. Måske minus 10 mill
                            Tja, det er ja også muligt at salget af OC hjælper at lukke også huller i OSE andre afdelinger. Ved ikke hvor meget de er ramt af covidsitystiinen. Ville være meget interessant at vide hvordan fodboldforretningen alene ville stå der.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                              Tja, det er ja også muligt at salget af OC hjælper at lukke også huller i OSE andre afdelinger. Ved ikke hvor meget de er ramt af covidsitystiinen. Ville være meget interessant at vide hvordan fodboldforretningen alene ville stå der.
                              Mit gæt er at der budgetteres med Top 6 og 7,5 mill i transferindtægter. Så går det i nul.
                              Så en sæson som denne igen og man ikke sælger nogen spillere vil det give et underskud på 10-15 mill
                              Men det er et gæt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Mit gæt er at der budgetteres med Top 6 og 7,5 mill i transferindtægter. Så går det i nul.
                                Så en sæson som denne igen og man ikke sælger nogen spillere vil det give et underskud på 10-15 mill
                                Men det er et gæt
                                Er vel næsten ligemeget hvis overskud ikke geninvesteres i klubben

                                Comment

                                Working...
                                X