Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Måske du har ret fmprob, men tingene er vel forhåbentlig adskilt ift til økonomien?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af daniel1poulsen Se indlæg
      Måske du har ret fmprob, men tingene er vel forhåbentlig adskilt ift til økonomien?
      De har jo hver deres budgetter men i sidste ende hænger det måske også lidt sammen..

      Comment


        Jeg kan ikke se, at det her fragment fra nyligt interview med JH har været oppe at vende endnu i JH-tråden eller andre relevante steder, så poster dem lige:

        "I de tre år, du har været sportsdirektør i OB, er den bedste placering en syvendeplads. Du har det sportslige ansvar - har du fejlet?
        »Jeg medgiver, at hvis vi kun kigger på resultater, ser det skuffende ud. Men når man arver noget, hvor spillerlønningerne er stigende, mens man har til opgave at spare, vil det blive noget broget noget. Budgettet skulle barberes ned - samtidig med at der var spillere på lange, dyre aftaler, der bare steg i løn. Det har været svært og har gjort, at vi nogle gange har taget spillere ind, som ikke var vores ønskespillere. Men de var, hvad vi havde råd til. I år har vi endelig haft mulighed for at hente nogle spillere, som træneren har peget på, og derfor havde vi forventninger om at kunne spille med i top-6. Og det kan vi stadig godt nå. Og i forhold til ungdomsarbejdet, kulturen og hele det at skabe et godt fundament for klubben - der tager vi hele tiden skridt i den rigtige retning.«"


        http://www.bt.dk/superligaen/skuffen...lev-obturen-af

        Det er interessant, at JH så direkte indrømmer, at mange af de hentede spillere ikke var ønskespillere. En delvis forklaring på spillere som Kryger, TM, Kirke, osv., tænker jeg.

        Comment


          Det er der selvfølgelig en pointe i, omend jeg stadig ikke finder den kvalitet man hev ind acceptabel. Det kunne også være lidt en gratis tur ved håndvasken, for med det jeg har kendskab til, blev der også smidt pæne beløb efter nye spillere, omend det ikke var på samme niveau som i årene før. Spillere som Bredebro og Kirkeskov blev altså tilbudt henholdsvis 4- og 3-årige kontrakter, det ville i min verden være meget mærkelig ledelse at smide transferbeløb og stange så lange kontrakter ud til spillere, som man egentlig ikke rigtigt ønsker.

          Der har indiskutabelt været nogle indskrænkede muligheder, men der har altså stadigvæk været massere af kvalitet at hente i 1. division, som andre klubber formåede at finde til rimelige priser. Den opgave synes jeg ikke, at JH har formået at løse godt nok. Spillere som Kanstrup, Marc P, Fisker, Lerager, Berggreen, Eddi Gomes, Kløve og Bruninho kunne ligeså godt være endt i OB som i deres respektive klubber, og det tillader jeg mig fortsat at være lidt skuffet over, at de ikke gjorde, når man ser på, hvad JH fik støvet op.

          Comment


            Min holdning er også, at det kunne være gjort (markant?) bedre af en anden sportsdirektør, samt af Jesper Hansen gerne må være den første til at tage sit gode tøj og forlade OB.

            Dog kunne det også være gjort dårligere under omstændighederne. Det er noget tid siden, vi har været nedrykningstruede, hvilket jeg sagtens kan forestille mig har været et usagt succeskriterie i omstillingsperioden, om vi så kan lide det eller ej.

            Comment


              Hvilken sportsdirektør forestiller folk sig ville kunne barbere 30-50% på budgettet og se lækker ud? Samtidigt med at der er konflikt i organisationen mellem traditionel amatør-professionalisme og 'moderne' koncept-professionalisme (rød tråd osv.), og bestyrelsen i et eller andet mål AGF-style forventer resultater baseret på byens størrelse, i stedet for klubbens reelle sportslige og organisatoriske styrke?
              Nej, jeg er ikke Jesper Hansen, men det er bare lidt djævlens advokat spørgsmål.
              Uanset sportschefens styrker og mangler, så skal man ikke være Einstein for at regne ud, at OBs udfordringer går langt ud over en enkelt sportsdirektør eller en træner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Hvilken sportsdirektør forestiller folk sig ville kunne barbere 30-50% på budgettet og se lækker ud? Samtidigt med at der er konflikt i organisationen mellem traditionel amatør-professionalisme og 'moderne' koncept-professionalisme (rød tråd osv.), og bestyrelsen i et eller andet mål AGF-style forventer resultater baseret på byens størrelse, i stedet for klubbens reelle sportslige og organisatoriske styrke?
                Nej, jeg er ikke Jesper Hansen, men det er bare lidt djævlens advokat spørgsmål.
                Uanset sportschefens styrker og mangler, så skal man ikke være Einstein for at regne ud, at OBs udfordringer går langt ud over en enkelt sportsdirektør eller en træner.
                Men som Sheed gør opmærksom på, så har klubber med samme eller dårligere økonomiske forudsætninger end os, hentet spillere ind, der i langt højere grad har slået til/vist sig som salgsobjekter. JH har ikke ret mange hits, hvis man sammenligner med AAB, SDJ, RFC og til dels LBK og AGF i samme periode.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Hvilken sportsdirektør forestiller folk sig ville kunne barbere 30-50% på budgettet og se lækker ud? Samtidigt med at der er konflikt i organisationen mellem traditionel amatør-professionalisme og 'moderne' koncept-professionalisme (rød tråd osv.), og bestyrelsen i et eller andet mål AGF-style forventer resultater baseret på byens størrelse, i stedet for klubbens reelle sportslige og organisatoriske styrke?
                  Nej, jeg er ikke Jesper Hansen, men det er bare lidt djævlens advokat spørgsmål.
                  Uanset sportschefens styrker og mangler, så skal man ikke være Einstein for at regne ud, at OBs udfordringer går langt ud over en enkelt sportsdirektør eller en træner.
                  OBs problemer er voldsomme, korrekt. Men klubben har valgt en ret ensidig strategi, der beror sig på, at Jesper Hansen skal lykkedes. Andet kan jeg simpelthen ikke tolke, ud fra klubbens ageren de seneste år.

                  Jeg kan forstå, at Jesper Hansen skulle have det første ud til at rense ud i. Allerede fra 2.år, er langt de fleste løntunge spillere faktisk luget ud, med undtagelse af Emil Larsen, Falk, Diarra og måske også Bodul. Der henter han jo selv et hav af erstatninger ind, som med undtagelse af Zohore og Spelmann, var fiaskoer hele bundtet, og Ruud bliver samtidigt hentet ind på en 4 måneders kontrakt i ren desperation.

                  Det er her manden jo for alvor viser, at han ikke har det netværk og den viden der gør, at han kan finde gemt guld rundt omkring. Der bliver ikke lagt en plan, men derimod lidt tilfældigt hentet folk med suppeerfaring ind på må og få, og et par lottekuponer. Dermed har JH medvirket til, at vi står med de samme udfordringer 3 år senere.

                  Jesper Hansen kan ikke det, OBs ledelse tror han kan: bygge et tophold op fra bunden.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Men som Sheed gør opmærksom på, så har klubber med samme eller dårligere økonomiske forudsætninger end os, hentet spillere ind, der i langt højere grad har slået til/vist sig som salgsobjekter. JH har ikke ret mange hits, hvis man sammenligner med AAB, SDJ, RFC og til dels LBK og AGF i samme periode.
                    Men hvis man tager JH ord for gode vare, så har de klubber du nævner der måske (med undtagelse af SDJ??) også haft bedre forudsætninger. Det kan godt være, at vores budget er større, men hvis en stor del budgettet allerede har været låst i (for) store kontrakter, så står man med et mindre rådighedsbeløb. Budgettet har været brugt på en stor, faldefærdig villa købt i 2008, som man så kun har haft råd til at klatrenovere på. De andre klubber har muligvis haft mindre prangende villaer at arbejde ud fra, men mere solide og gedigne og nemmere at holde ved lige :)

                    Men ja, noget af den klatrenovering vi så har foretaget os har ikke været ret gavnlig.

                    Comment


                      Ledelsen går måske også fejl af den tålmodighed som OB grundpiller består af nemlig deres fans. Efter mange år skuffende spil og resultater dur en 2025 plan bare ikke. Det er fint at luge ud og være eftertænksom i køb af spillere, men at begrænse det økonomiske råderum så meget giver bagslag.

                      Mange tiltag har jo egentlig været fine, satser meget på talentudvikling en træner hentet med gode resultater osv.

                      Her og nu tror jeg mere på at der skal lidt flere penge til rådighed, af være 7 bedst her, med som JH beskriver mange lig i lasten er ikke nok til at løfte os op til at være et kontiunierligt top 6 hold.

                      Ved ikke hvor meget cost benefit det er muligt at lave i fodbold, men tilskuer tallet afslører jo også hvordan det går i OB, men miste 300.000 400.000 kr, i hver hjemmekamp i pga. af færre tilskuer, samt mindre del i Tv- penge har jo også en betydning for det samlede råderum.

                      Klart at mange mister tålmodigheden med det såkaldte Nye OB, hvis det sæson efter sæson betyder middelmådige resultater og spil.

                      JH har jo plusser og minuser, men hvis han ryger, er spørgsmålet om OB finder noget bedre eller værre, efter KB har de jo bestemt ikke været dygtige med deres valg.

                      Urealistisk - men det kunne være bedre med en passioneret rig fodbold elsker, som hovedejer af OB, som ville investerer penge og engagement i at gøre OB til et tophold, i stedet for en godt nok meget dygtig forretningsmand, som holder igen, hvor der i virkeligheden er brug for et boost.
                      Last edited by Ricardo; 15-09-2016, 09:35.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                        Men hvis man tager JH ord for gode vare, så har de klubber du nævner der måske (med undtagelse af SDJ??) også haft bedre forudsætninger. Det kan godt være, at vores budget er større, men hvis en stor del budgettet allerede har været låst i (for) store kontrakter, så står man med et mindre rådighedsbeløb. Budgettet har været brugt på en stor, faldefærdig villa købt i 2008, som man så kun har haft råd til at klatrenovere på. De andre klubber har muligvis haft mindre prangende villaer at arbejde ud fra, men mere solide og gedigne og nemmere at holde ved lige :)

                        Men ja, noget af den klatrenovering vi så har foretaget os har ikke været ret gavnlig.
                        Men det er alligevel vildt, at der så ikke er kommet bedre ind, nu da der er blevet et større rådighedsbeløb.

                        Jeg mener JH har skuffet i dette vindue, og han derfor hvis målet ikke nås, må tage sit gode tøj og gå.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Ledelsen går måske også fejl af den tålmodighed som OB grundpiller består af nemlig deres fans. Efter mange år skuffende spil og resultater dur en 2025 plan bare ikke. Det er fint at luge ud og være eftertænksom i køb af spillere, men at begrænse det økonomiske råderum så meget giver bagslag.

                          Mange tiltag har jo egentlig været fine, satser meget på talentudvikling en træner hentet med gode resultater osv.

                          Her og nu tror jeg mere på at der skal lidt flere penge til rådighed, af være 7 bedst her, med som JH beskriver mange lig i lasten er ikke nok til at løfte os op til at være et kontiunierligt top 6 hold.

                          Ved ikke hvor meget cost benefit det er muligt at lave i fodbold, men tilskuer tallet afslører jo også hvordan det går i OB, men miste 300.000 400.000 kr, i hver hjemmekamp i pga. af færre tilskuer, samt mindre del i Tv- penge har jo også en betydning for det samlede råderum.

                          Klart at mange mister tålmodigheden med det såkaldte Nye OB, hvis det sæson efter sæson betyder middelmådige resultater og spil.

                          JH har jo plusser og minuser, men hvis han ryger, er spørgsmålet om OB finder noget bedre eller værre, efter KB har de jo bestemt ikke været dygtige med deres valg.

                          Urealistisk - men det kunne være bedre med en passioneret rig fodbold elsker, som hovedejer af OB, som ville investerer penge og engagement i at gøre OB til et tophold, i stedet for en godt nok meget dygtig forretningsmand, som holder igen, hvor der i virkeligheden er brug for et boost.
                          Havde KB været dygtig, så var JH ikke blevet ansat...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                            Havde KB været dygtig, så var JH ikke blevet ansat...
                            KB skaffede resultaterne og nogle meget gode og spændende år for OB, det sidste step manglede mesterskabet.

                            Hans udgangspunkt var naturligvis bedre da han havde et større økonomisk råderum.

                            Han satsede så ikke så meget på brug af talenter fra talentafdelingen, og mange fandt spillestillen under LO, kedelig og for resultatorienteret.

                            JH(hvis han fortjener dette selvskab) er bare en af perlerækken af kiksede trænere og ansættelsen af TV Poul.

                            Det stiller så spørgsmålet om ledelsen i OB er kompetente til at drive en fodboldklub, og vi måske var bedre tjent med noget andet.

                            Comment


                              OSE indblandet i sag om økonomisk svindel

                              http://www.fyens.dk/indland/Paa-kant...rtikel/3094390

                              Comment


                                Spændende og trist. Kommunen sejler og OSE sejler og nu producerer de italienske tilstande sammen. Og ingen vil stå på mål. Kun Gryte vil kunne redde den. Der skal falde grove hug og brændende brænde. Syge mennesker.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X