Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Thomas Mikkelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
    Jeg kan sagtens følge din tankegang, men man skal bare passe på, man ikke stirrer sig blind på statistik.

    Patrick Mortensen lavede 12 mål i sæsonen før han blev topscorer, og han har ikke bombet helt vildt før.

    Talentet skal jo også have lov til at modnes, inden det kan aflæses i scoringssnit eller landskampe. 10 mål i 20 kampe synes jeg er et fint snit. Det er muligt han på papiret havde set bedre ud, hvis han havde fået en sæson eller to mere i 1.division, men så ville han jo også være tilsvarende dyre.

    Jesper Hansens udmeldinger indikerer jo ikke, at han er købt til at gå direkte i startopstillingen, og ud fra den præmis synes jeg, han lyder spændende. Ikke så meget pga tal, men mere ud fra de beskrivelser, jeg har læst fra folk, der har set ham i aktion.

    TM har haft et lidt anderledes karriereforløb, end de fleste andre professionelle fodboldspillere, og derfor er det kun naturligt, at hans stats ikke ser så prangende ud.
    10 mål i 20 kampe er isoleret set ganske pænt - lad os da håbe han kan holde det snit i OB. Men det er måske ikke et videre stort grundlag at vurdere ham på - og så på en 4 årig kontrakt??
    - den forstår jeg til stadighed ikke.

    Og så tror jeg altså at meget af den "uro" der er opstået på baggrund af den signing lægger i det faktum at vi pt. ikke har et angreb! og derfor måske havde lidt mere brug for et klart første valg frem for et talent der kan udvikle sig gennem lidt spilletid.

    - Så havde JH landet en markant forstærkning til angrebet for kort derefter at præsentere TM som en backup så havde den tilgang næppe fået al den (negative) opmærksomhed.....men vi er bare rigtigt mange der sidder og er nervøse for hvad og om der sker mere på den position.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
      Jeg kan sagtens følge din tankegang, men man skal bare passe på, man ikke stirrer sig blind på statistik.

      Patrick Mortensen lavede 12 mål i sæsonen før han blev topscorer, og han har ikke bombet helt vildt før.

      Talentet skal jo også have lov til at modnes, inden det kan aflæses i scoringssnit eller landskampe. 10 mål i 20 kampe synes jeg er et fint snit. Det er muligt han på papiret havde set bedre ud, hvis han havde fået en sæson eller to mere i 1.division, men så ville han jo også være tilsvarende dyre.

      Jesper Hansens udmeldinger indikerer jo ikke, at han er købt til at gå direkte i startopstillingen, og ud fra den præmis synes jeg, han lyder spændende. Ikke så meget pga tal, men mere ud fra de beskrivelser, jeg har læst fra folk, der har set ham i aktion.

      TM har haft et lidt anderledes karriereforløb, end de fleste andre professionelle fodboldspillere, og derfor er det kun naturligt, at hans stats ikke ser så prangende ud.
      Jeg stirrer mig heller ikke "blind" i statistik, jeg forholder mig blot til det faktum, at det er ens CV som de fleste har at forholde sig til, når der hentes nye spillere. At der er andre faktorer + mulighed for udvikling inde over det, ændrer ikke på at i en situation som vores, så kan man altså ikke bebrejde folk for at ville lede på "større hylder".

      En 1. Divisionsspiller med "kun" 9 mål i sidste sæson + ingen ungdomslandskampe eller forhistorie for spirende talent vil automatisk og ganske naturligt blive udsat for mere skepsis end én, der har den slags på sit cv. Og det har Patrick Mortensen altså mere end Thomas Mikkelsen. Men selv Patrick Mortensen har "1. Divisionsspiller" på sit CV, hvorfor der sikkert også findes nogen, der mener Patrick Mortensen heller ikke er fra en høj nok hylde.

      Frustration, utålmodighed og for at sige det rent ud: Jalousi over at se andre klubber præstere bedre både på det holdmæssige, trupmæssige og resultatmæssige, skaber altså skepsis overfor 1. Divisionsspillere uden det mest spændende CV. Mere end hvad såkaldte "nøgterne" vurderinger andre folk kommer på det spillemæssige, de har set fra den pågældende spiller.

      At Jesper Hansen ser udviklingspotentiale er, desværre, ikke per nuværende et automatisk kvalitetsstempel, da vi ikke ligefrem har været heldige de sidste par år med vores sportslige ledelses evner til at spotte både færdige og ufærdige spillere. Der har i hvert fald været flere svipsere end succes'er.

      It remains to be seen. Men indtil det er sket, så er det altså lige så lovligt for "os" at være skeptiske, som det er for dig at være mere optimistisk. Desuden så håber vi ALLE, og jeg mener hver og én, at alle spillere, som OB henter, at de bliver en succés. Det gælder også Thomas Mikkelsen. Men der er altså forskel på "håb" og "tro". Jeg har et håb, men tror ikke helt på det, før jeg har set det.

      At andre direkte siger, at det ikke er et superkøb, selv om de ikke har set ham spille, kan ikke få mit pis i kog, fordi i den sidste ende så er det præstationerne det vigtigste.

      Der skal tages godt imod ham, og det tror jeg også, der bliver, men forvent ikke at man tiljubler ham som en ny messias. Og btw så er det altså en "messias" folk gerne vil ha. Noget ekstraordinært, der går ind og løfter vores hold fra dag 1, så vi ikke skal stå som i Slagelse og stirre med åben mund og polypper over at se vores hold ligne nogen, der kunne tage til, med al ære og respekt, Døllefjelde Musse og få bank dér også.

      It's feelings man, and they're high-strung at the moment. Snart 3 års rodbehandling uden bedøvelse gør sådan noget til masserne og enkeltpersoner.

      Tålmodighed med de utålmodige er det bedste udtryk, jeg kan komme på.

      MvH ChrisOB
      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
        10 mål i 20 kampe er isoleret set ganske pænt - lad os da håbe han kan holde det snit i OB. Men det er måske ikke et videre stort grundlag at vurdere ham på - og så på en 4 årig kontrakt??
        - den forstår jeg til stadighed ikke.

        Og så tror jeg altså at meget af den "uro" der er opstået på baggrund af den signing lægger i det faktum at vi pt. ikke har et angreb! og derfor måske havde lidt mere brug for et klart første valg frem for et talent der kan udvikle sig gennem lidt spilletid.

        - Så havde JH landet en markant forstærkning til angrebet for kort derefter at præsentere TM som en backup så havde den tilgang næppe fået al den (negative) opmærksomhed.....men vi er bare rigtigt mange der sidder og er nervøse for hvad og om der sker mere på den position.
        Det tror jeg, du kan have ret i.

        Problemet er vel bare, at vi pga økonomien har svært ved at lande angriberen til startformationen. Jeg er da ret sikker på Jesper Hansen også helst havde sikret den bedste angriber først.

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
          Fordi han spillede serie 4 bold... De fleste professionelle roder ikke i serie bold i en så sen alder....
          TM må have et talent der åbenbart er sent om at blive set og brugt.
          Jeg synes sku det sejt...
          Blev han ikke professionel omkring 18-19 års alderen, I VB..?
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
            Det tror jeg, du kan have ret i.

            Problemet er vel bare, at vi pga økonomien har svært ved at lande angriberen til startformationen. Jeg er da ret sikker på Jesper Hansen også helst havde sikret den bedste angriber først.
            Jeg er helt med på at vores økonomi er skidt , men tror ikke den er så skidt som den af nogle gøres til .

            Vi byder 2 mill på TD , og selvom min tiltro til JH ikke er ret stor så kan jeg ikke forestille mig andet end at det bud ville kunne forhøjes hvis VFF havde sat en pris på f.eks 3,5 mill . Det er vel ikke logisk at man ved et bud smider alt på bordet uden at have lidt i baghånden at forhandle med .

            Efterfølgende er der kommet penge i kassen fra Kadrii som må have givet lidt mere ro på omkring økonomien , tror ikke det nødvendigvis rykker flere penge i kassen til angrebskøb , men tror lidt at de frigav midler til køb af MK , samt frikøb af gigant floppet JC .
            JC's afgang har ikke givet penge her og nu men må på den lange bane have sparet os for lidt penge ( håber jeg )
            Derudover har JH ophævet kontrakten med sit eget flopkøb som fothåbenligt ikke har kostet noget , men frigivet lønkroner .

            Alt i alt må det betyde at der er lidt penge at byde ind med ift at købe en angriber , jeg tror stadig på at vi vil være istand til at smide et sted mellem 2 og 4 mill hvis man finder en angriber man føler for . Jeg syntes det taler til JH's fordel at man ikke smider 3 mill efter PM , men det taler meget imod at man ikke har været mere forberedt på denne situation da den vel ikke på nogen måde er overraskende .
            Man har haft rigelig med tid til at finde en angriber i vores prisklasse .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af ScouserTommy Se indlæg
              Beskrivelsen lyder sådan lidt Jeppe Hansen-agtig, synes jeg. Jeg forventer mig ikke det store af Mikkelsen, men lader mig da gerne overraske.

              Vildt at tænke på at vi for få år siden hentede folk som DD, Utaka, Traore, Roy C osv osv. Så få år, og alligevel føles det som om det er evigheder siden.
              Jeg undrer mig over at folk siger "folk som Utaka"... Blev han ikke hentet i den belgiske 2. div? Kendte du Traore da han blev hentet? DD er vel noget nær det eneste navn af dem du skriver der er stort. Måske også Roy C, men så er det navn vist heller ikke større.
              Jesus loves you!

              Comment


                #97
                Det faktum at JH roser og takker Fredericia for et professionelt forløb ved forhandlingerne synes jeg godt kan antyde at der er andre klubber der har prøvet at få en fordel af at vide at OB var/er presset på angriber positionen ved at skrue prisen op i håb om at JH ville bide på p.gr.a. behovet for en angriber. Hvis det er sådan fortjener JH stor ros for at forblive tro mod OB's økonomi ved at lade 1. prioriterne og deres klubber sejle deres egen sø
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Det faktum at JH roser og takker Fredericia for et professionelt forløb ved forhandlingerne synes jeg godt kan antyde at der er andre klubber der har prøvet at få en fordel af at vide at OB var/er presset på angriber positionen ved at skrue prisen op i håb om at JH ville bide på p.gr.a. behovet for en angriber. Hvis det er sådan fortjener JH stor ros for at forblive tro mod OB's økonomi ved at lade 1. prioriterne og deres klubber sejle deres egen sø
                  Ja det kan være det er en direkte sviner til Lyngby, da vi jo var ude efter Patrick Mortensen.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                    Ja det kan være det er en direkte sviner til Lyngby, da vi jo var ude efter Patrick Mortensen.
                    præcis sådan jeg læser det også 👌
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Et par fede kommenterer fra Wael angående TM

                      http://www.bold.dk/nyt/wael-spaar-uo...lsen-ob-succes

                      - Han er meget ydmyg, og han er lidt klodset og kluntet til tiderne, men han er også hamrende effektiv.

                      - Thomas er lidt af en desværre efterhånden uddød race. Han er uortodoks og spekulerer ikke så meget over, om han sætter bolden ind med panden, hovedet eller foden. Han kan vel knap lave en husmandsfinte, men han løber i stedet bare i gennem de andre.

                      - Thomas er en rigtig boksangriber, der slås for tingene, og når man kigger på, hvilke spillere han får omkring sig i OB, er det helt sikkert et godt match.

                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                        Et par fede kommenterer fra Wael angående TM

                        http://www.bold.dk/nyt/wael-spaar-uo...lsen-ob-succes

                        - Han er meget ydmyg, og han er lidt klodset og kluntet til tiderne, men han er også hamrende effektiv.

                        - Thomas er lidt af en desværre efterhånden uddød race. Han er uortodoks og spekulerer ikke så meget over, om han sætter bolden ind med panden, hovedet eller foden. Han kan vel knap lave en husmandsfinte, men han løber i stedet bare i gennem de andre.

                        - Thomas er en rigtig boksangriber, der slås for tingene, og når man kigger på, hvilke spillere han får omkring sig i OB, er det helt sikkert et godt match.

                        Dejligt at se en angriber, der jagter når modstanderen har bolden. Det gør det jo 100 gange nemmere at forsvare.

                        Tankevækkende at OB har flere chancer end Brøndby i anden halvleg og holder Brøndby nede på få chancer efter TM kommer ind i stedet for Bodul.

                        Comment


                          Synes enlig han spiller en ok halvleg, når man tænker på hvor lidt der er og arbejde med..

                          Comment


                            Det var okey.
                            Og hellere ham end Bodul

                            Comment


                              Især defensivt viste han styrke - så vi mangler altså stadig en angriber ;-)

                              Comment


                                Hvor god TM er med bold, fik vi jo ikke rigtig mulighed for at se, men kæft det er fedt med ham som forreste forsvarsspiller. Det er ærlig fight og ikke nogen trælse attituder. Det hjælper hele holdet.

                                Når vi nærmede os feltet var han også derinde hvor han skulle være. bolden kom så aldrig.

                                Milevidt foran Bodul.

                                Comment

                                Working...
                                X