Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til Thomas Mikkelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Ja de ca.9 mio ryger jo ikke med i OBs pengekasse. B93 skal have en sjat, kadrii fik også noget, så er der noget med afskrivninger og regnskabstekniske ting, lønudgiften skal også trækkes fra for at få den reelle nettogevinst. Kompliceret regnestykke, vil vurdere at OB stod med en gevinst på 4-5 mio. Hvis man så trækker Mikkelsen og Kryger fra, er vi nede på 3 måske, dertil kommer tabte placeringspenge, som rigtigt nok er fugle på taget men en faktor man må kalkulere med. Så er der ikke meget tilbage. Lønningen er selvfølgelig en ubekendt.
    Jeg er med på noget af de 9. mio. kr. går til B93 og Kadrii.

    Så kan der godt stilles noget op med købspris, afskrivninger og lønudgifter, men det er jo ikke noget der koster noget, i den forstand, at det forsvinder fra bankbogen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
      Jeg er med på noget af de 9. mio. kr. går til B93 og Kadrii.

      Så kan der godt stilles noget op med købspris, afskrivninger og lønudgifter, men det er jo ikke noget der koster noget, i den forstand, at det forsvinder fra bankbogen.
      Det er regnskabsmæssigt meget teknisk, jeg praler ikke af at have det fulde overblik, men kan se jeg glemte agent fees, en tung tung post!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Ja de ca.9 mio ryger jo ikke med i OBs pengekasse. B93 skal have en sjat, kadrii fik også noget, så er der noget med afskrivninger og regnskabstekniske ting, lønudgiften skal også trækkes fra for at få den reelle nettogevinst. Kompliceret regnestykke, vil vurdere at OB stod med en gevinst på 4-5 mio. Hvis man så trækker Mikkelsen og Kryger fra, er vi nede på 3 måske, dertil kommer tabte placeringspenge, som rigtigt nok er fugle på taget men en faktor man må kalkulere med. Så er der ikke meget tilbage. Lønningen er selvfølgelig en ubekendt.

        Årh ja, det er da rigtigt, nu du siger det. Jeg havde svedt ud at jeg hørte allerede for et godt stykke tid siden, at B93 havde sikret sig en videresalgsklausul. Jeg tror dog 4 mil til OB er for lavt sat. Og jeg har hørt fra flere sider, at der er bonusklausuler i kontrakten, så vi på sigt kan kravle op på de ti, brutto.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Hvis man så trækker Mikkelsen og Kryger fra.
          Men nu skal Kryger jo ikke trækkes fra fra det vi har fået fra Kadrii, da han var købt fri af kontrakt inden vi solgte Kadrii.
          Derfor må de penge være taget ud fra et budget der har været til køb af spillere op til sæsonen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
            Men nu skal Kryger jo ikke trækkes fra fra det vi har fået fra Kadrii, da han var købt fri af kontrakt inden vi solgte Kadrii.
            Derfor må de penge være taget ud fra et budget der har været til køb af spillere op til sæsonen.
            Jeg kigger på hele vinduet. Efter min vurdering, var vi rent sportsligt bedre stillet med Kadrii og uden de to tilgange.

            Edit: Der er jo ikke flere budgetter...Der er et samlet budget.
            Last edited by SU1978; 13-08-2014, 08:21.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Jeg kigger på hele vinduet. Efter min vurdering, var vi rent sportsligt bedre stillet med Kadrii og uden de to tilgange.

              Edit: Der er jo ikke flere budgetter...Der er et samlet budget.
              På den korte bane enig.

              Men på den lange bane har du fået 7-9 millioner i kassen som vi ikke ellers ville have fået.
              Og HB skulle jo besættes uanset hvad. Og skulle man ikke investere i en angriber nu skulle man bare næste sommer. Uden de millioner. Uanset om de ligger i et budget eller bare er smidt i et sort hul...
              i OB situation er det bedre med 1 fugl i hånden end 10 på taget og alle spillere der er godt med millioner værd skal sælges med 12 måneder tilbage hvis de ikke vil forlænge.

              om OB havde haft en bedre placering med eller uden Kadrii er jo bare "what if". Når vi er 2.sidst kunne det jo selvfølgelig ikke blive meget dårligere men tvivler bare på at det havde været meget bedre også. Lad os revudere om 7 kampe når der uddeles penge første gang om vi ikke ligger der på 6-8 pladsen som forventet.

              og mon ikke der menes at budgetter kan ændre sig ved salg???
              Last edited by fmprOB; 13-08-2014, 08:40.

              Comment


                @SU1978

                Ja, men der må alt andet lige med salget af Kadrii være kommet flere penge til det oprindelige budget.

                Men vil godt give ret I at vi med Kadrii, nok havde fået flere point i de første 4 kampe end vi har nu.

                Men sådan kan man jo altid se på det efter kampene er spillet.

                Han kunne så også være blevet skadet 6-9 måneder for os som det er sket med 2 spillere i Aab, og så havde han nok smuttet gratis om et år, og ikke givet flere point.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  @SU1978

                  Ja, men der må alt andet lige med salget af Kadrii være kommet flere penge til det oprindelige budget.

                  Men vil godt give ret I at vi med Kadrii, nok havde fået flere point i de første 4 kampe end vi har nu.

                  Men sådan kan man jo altid se på det efter kampene er spillet.

                  Han kunne så også være blevet skadet 6-9 måneder for os som det er sket med 2 spillere i Aab, og så havde han nok smuttet gratis om et år, og ikke givet flere point.
                  Enig.

                  noget med fugle i hånden eller nowet

                  Comment


                    Vi kunne jo også sælge alle vores spillere, rykke U 19 holdet op, for man kan jo aldrig vide, om vores nuværende profiler bliver skadet eller spiller dårligt. Guess what, fodbold er high risk business, så de der fugle på taget er der flere end 10 af, men det er også der muligheder ligger, for fuglen i hånden er ofte bare en klam måge.

                    Vi har stadig ikke fået 7-9 mio. i kassen, det vil jeg godt lægge hovedet på blokken for, med B93, Kadrii og agent-fee ryger vi noget ned, og så kan det godt være, der er nye fugle på taget i form af klausuler osv. men Kadrii kan blive skadet, og så kører møllen en gang til. Ja han ville være smuttet gratis om et år, men med de alternativer vi indtil videre har trukket til (nu er vinduet jo ikke lukket), er det et tab, som jeg tror ville blive minimalt ift. sportslig betydning og gevinster af den vej.

                    Men ja, der er mange hvis'er, men det er der uanset hvad.

                    Comment


                      OB har købt en angriber, og dermed har Jesper Hansen levet op til det, som han lovede: nemlig en angriber.

                      Men det er forfærdeligt at se, at OB nu er i en tilstand, hvor det eneste man kan tiltrække er en angriber fra første division, som ingen andre tilsyneladende har været interesseret i. Det var så DET, som Jesper Hansen kunne skaffe.

                      Sikke en sæson, OB går i møde. I det mindste er truppen da fuld af spillere, som ikke skal vænne sig til at spille i første division. Superligaen var blot en engangsoplevelse for dem.

                      Thomas Mikkelsen - Du må for min skyld gerne forlade klubben igen. Og tag gerne Lasse Kryger med i hånden.
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det ændrer ikke på at Thelander har spillet ungdomslandskampe; det indikerer at nogen har set noget, der er bedre end hos hans jævnaldrende og en ung spiller, der spiller fast som teenager i landets næstbedste række er altså, på papiret, et mere spændende navn end en 24-årig angriber med ingen ungdomslandskampe eller tidligere ry for at være et talent ud over det sædvanlige. Det samme gælder Anders K (upåagtet at de har haft samme målgennemsnit i samme række) og for Nicolai Larsen. Sådan er det nok også for agenter, sportsdirektører og trænere, men åbentbart knap så meget for dig.

                        Azer har så et mere udvidet CV i og med han rent faktisk har spillet mange kampe i landets næstbedste række; og derfor tror jeg også Azer bliver en profil for os. Kryger og Thomas Mikkelsen tvivler jeg stadig ret kraftigt på. Specielt fordi Kryger jo ikke er ung længere og derfor næppe kan udvikle sig yderligere. Det ændrer dog ikke på at AaB's 3 "divisionsspillere" altså har et bedre CV end vores 3. Og indtil man rent faktisk har set noget mere fra dem, så er det fuldstændigt legitimt at stille spørgsmålstegn ved de signinger.

                        Jeg ville da i hvert fald hellere have en spiller, der er som 19-årig spillede en hel sæson i 1. Division, en målmand med 37 Ungdomslandskampe og en prøvetræning i Everton og en stadig ung angriber, der måske endelig er ved at realisere noget af det talent, der i hans unge dage gjorde ham aktuel i Arsenal og Celtic, end jeg ville have de 3 spillere, vi har fået. Sat på spidsen, tænkt eksempel, hvis jeg skulle vælge ud fra CV alene.

                        AKJ var jo et kendt navn i forvejen - også hos AaB, og så så man først at han smækkede 28 mål i kassen i 2. Division og siden fortsatte med at score mål i 1. Division og desuden kørte rundt med FC Midtjylland i en træningskamp, hvor FCM også var klar med en kontrakt, fordi de kunne se noget mere spetakulært, end jeg tror Thomas Mikkelsen nogensinde vil komme i nærheden af.

                        Man kan altid drømme om en ny Søren Berg (som i øvrigt er min all time yndlings-OB'er), og ungdomslandskampe er LANGT fra en garanti for at en spiller rent faktisk bliver til noget, men sandsynligheden for at Thomas Mikkelsen er dét, tror jeg er meget lille. Derfor forstår jeg godt bombastiske udtryk, som det du opponerede imod. Det er nemlig rent naturligt at stille spørgsmålstegn ved om 1. Divisionsspillere har det fornødne niveau til at løfte et Superligahold. Med mindre disse 1. Divsionsspillere har lidt mere spændende ting på deres CV. Hvis Thomas Mikkelsen var kommet til os med 23 mål i sidste sæson, så havde hans CV da været langt mere spændende, end det er nu; men han ville stadig være 1. Divisionsspiller. Uden U-landskampe. Eller fortid som emne i Arsenal og Celtic. Eller Everton. Det er liiidt større klubber end Svendborg, Vejle og Fredericia, ikke sandt?

                        Så selv om du har fuldt ud ret i det sidste, du skriver, så kan du altså ikke fortænke folk i at være skeptiske overfor de spillere, vi har hentet. Ja i min verden skulle man da være godt naiv eller direkte søgende i "polish that turd"-afdelingen, altså altid konstant søgende efter the silver ligning i en hver handel, fordi man ikke kan li' at være negativt anlagt.

                        I øvrigt håber man altid, at der sker et mirakel, og OB henter en spiller, som vi måske har fået af omveje, men hvis CV og potentiale overstråler det, som vores "divisionsspillere" kommer med.

                        Der er, ret basalt, intet galt med udtrykket "Hvis man henter 1. Divisionsspillere, så får man 1. Divisionsspillere". Man kan altså ikke forvente at alle 1. Divisionsspillere kan gå ind og løfte et Superligahold. Man kan håbe de kan udvikle sig til at gøre det. Og det er dér, hvor vi er nu. Jeg håber, ligesom dig selv at de 3 løfter vores hold. Men der er forskel på TRO og HÅB. Og troen bliver bygget op ud fra CV'et. Azer er ved at bygge sit op ved præstationer, og det er vist ved at være tydeligt, at han sagtens kan være med på Superliga-niveau. Lasse Kryger kan nok også, men indtil videre har skader og en total fejlplacering på banen sat en stopper for modbeviset. Thomas Mikkelsen har spillet 45 minutter Superliga-bold. Så indtil videre er alles skepsis fuldt ud lovlig OG på et fodboldmæssigt sagligt grundlag. CV'et er ikke prangende. "Samme målgennemsnit i 1. Division som AKJ" er altså IKKE nok til at overtrumfe "ungdomslandskampe", "Arsenal og Celtic" samt en generel forhistorie som et stort talent, der p.g.a psykiske blokeringer ikke fik forløst sit åbenlyse talent som ungdomsspiller, men måske er ved at gøre det nu, fordi han har fundet SIN niche.

                        MvH ChrisOB
                        Nu er det jo heller ikke, fordi vi til denne sæson ikke har fået spillere ind, der har cv'er i den klasse, du efterlyser.

                        JBL har i modsætning til Nicolai Larsen og AKJ ikke bare været på blokken hos en udenlandsk storklub. Han har faktisk været på kontrakt hos en af de allerstørste. Under sit ophold har han trænet med førsteholdstruppen i Juventus flere gange og spillet 12 kampe for klubbens reservehold. Derudover har han spillet flere u-landskampe end AKJ og Thelander.

                        Lucas Jensen har i en alder af 19 år allerede spillet næsten 30 superligakampe og mere end 30 1.divisionskampe for Viborg. Han har også spillet flere landskampe end AKJ og Thelander.

                        Mikkel Kirkeskov har som 22-årig spillet 81 superligakampe - 74 af dem fra start. Også han har flere u-landskampe end AKJ og Thelander.

                        Min pointe er, at hvis vi - med vores elendige økonomi - skal have spillere med flotte cv'er, så er vi nødt til at købe dem unge. Ligesom AaB har gjort.

                        Men her og nu kan vi ikke hive en hel masse af dem ind og forvente, at de kan løse den opgave, vi står over for i denne sæson.

                        Vi har brug for nogle med lidt mere hår på brystet. Og folk med hård på brystet og et flot cv koster oftest mere end vi kan overkomme rent økonomisk. Det er det, der er min anke mod de, efter min mening, for store forventninger folk har til, hvad der kan købes af spillere, der kan gøre en forskel i denne sæson.

                        Når de tre ovennævnte når Lasse Krygers alder, er de formentlig væsentligt bedre end ham.

                        Men lige her og nu er det bare mere sandsynligt, at en Lasse Kryger med næsten 200 superligakampe eller en Thomas Mikkelsen med næsten 100 1. divisionskampe kan gå ind og gøre en større forskel, end en 19-årig med et flot cv.

                        Og selvfølgelig kan alle 1 divisionsspillere ikke gå ind og gøre en forskel. Men vi taler trods alt om en mand, der blev valgt som sit holds bedste for en af de klare oprykningskandidater, og en mand, der scorede i snit i hver anden kamp for et hold, der hørte til i den tunge ende af 1. division.

                        Vi kunne sandsynligvis hive nogle folk ind med flottere cv'er ved at vente til senere i transfervinduet, hvor transferfrie spillere som vores georgiske connection og nogle sælgende klubber bliver mere møre. Men det vil være for satset at skulle have for mange ind på den måde. Både fordi vi ikke ville få spillet holdet sammen, og fordi det også har betydning, at man kan prioritere fx at hente danske spillere, som hurtigere kan integreres i truppen.

                        Jeg kan kun ærgrer mig over, at Jesper Hansen ikke kom ind et par år tidligere. Så kunne han stille og roligt have fundet nogle unge folk, der kunne integreres i truppen og have trådt naturligt ind på holdet, når de var klar til det. I så fald havde vi næppe set en midlertidig løsning som Kryger.

                        Men jeg tror såmænd nok Kryger skal bidrage positivt til OB med sit gode hovedspil, skudstyrke, fightervilje og angrebslyst.
                        Last edited by OB er Gud; 13-08-2014, 09:05.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Vi kunne jo også sælge alle vores spillere, rykke U 19 holdet op, for man kan jo aldrig vide, om vores nuværende profiler bliver skadet eller spiller dårligt. Guess what, fodbold er high risk business, så de der fugle på taget er der flere end 10 af, men det er også der muligheder ligger, for fuglen i hånden er ofte bare en klam måge.

                          Vi har stadig ikke fået 7-9 mio. i kassen, det vil jeg godt lægge hovedet på blokken for, med B93, Kadrii og agent-fee ryger vi noget ned, og så kan det godt være, der er nye fugle på taget i form af klausuler osv. men Kadrii kan blive skadet, og så kører møllen en gang til. Ja han ville være smuttet gratis om et år, men med de alternativer vi indtil videre har trukket til (nu er vinduet jo ikke lukket), er det et tab, som jeg tror ville blive minimalt ift. sportslig betydning og gevinster af den vej.

                          Men ja, der er mange hvis'er, men det er der uanset hvad.
                          Det er ren ønsketænkning, at OB skulle have fået 9 millioner kroner for Kadrii. FCK var på ingen måde presset hverken sportsligt eller på tiden. Det skulle man heller ikke mene, at OB var, men meget tyder på, at kontraktudløbet om et år har gjort Jesper Hansen enormt bange for, at han gik gratis om 12 måneder.

                          Det er meget muligt, at prisen er over fem millioner kroner (hvilket stadig er meget for en spiller med et år tilbage), men så skal B93 selvfølgelig også have en del af kagen. Alt i alt tror jeg ikke, at der er kommet mere end max 3-4 millioner i kassen for Kadrii, og de er så næsten ædt op nu af indkøbene af Thomas Mikkelsen og Lasse Kryger. Der er måske 1-1½ million tilbage, som så kan blive ædt af endnu et halvskidt divisionskøb eller en lønstigning i de kommende kontraktforhandlinger.

                          Alt i alt har vi altså fået to middelmådige divisionsspillere for holdets bedste, som kunne have sikret klubben endnu et år i Superligaen. Er det godt købmandskab? Ikke i mine øjne.
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                            Det er ren ønsketænkning, at OB skulle have fået 9 millioner kroner for Kadrii. FCK var på ingen måde presset hverken sportsligt eller på tiden. Det skulle man heller ikke mene, at OB var, men meget tyder på, at kontraktudløbet om et år har gjort Jesper Hansen enormt bange for, at han gik gratis om 12 måneder.

                            Det er meget muligt, at prisen er over fem millioner kroner (hvilket stadig er meget for en spiller med et år tilbage), men så skal B93 selvfølgelig også have en del af kagen. Alt i alt tror jeg ikke, at der er kommet mere end max 3-4 millioner i kassen for Kadrii, og de er så næsten ædt op nu af indkøbene af Thomas Mikkelsen og Lasse Kryger. Der er måske 1-1½ million tilbage, som så kan blive ædt af endnu et halvskidt divisionskøb eller en lønstigning i de kommende kontraktforhandlinger.

                            Alt i alt har vi altså fået to middelmådige divisionsspillere for holdets bedste, som kunne have sikret klubben endnu et år i Superligaen. Er det godt købmandskab? Ikke i mine øjne.
                            Er du realist? Ikke i mine øjne.

                            Du aner da intet om vores i forvejen halvskadet spiller vil kunne have gjort noget som helst?
                            Selvfølgelig skulle han sælges! Han VILLE væk! VILLE ikke forlænge og var i mine øjne desværre ofte aldrig helt 100% fit.
                            Vi har ikke fået 2 "halvskidte" divisionskøb.
                            Vi har fået 2 divisionskøb bestående af en Angriber med potentiale og målnæse, samt en fysisk betonet Kryger, som er gode til at sparke indlæg, frispark og løbeihærdig!

                            Kadrii SKULLE sælges nu, hvis vi skulle få noget ud af ham.
                            Budgettet er stramt og pengene mangler - de skal hentes ved salg.

                            IMO rigtig godt købmandsskab som JH har gang i.
                            Og når ja... Fakta må jo være at ingen af os ved hvad vi har solgt ham for og hvad de penge er brugt på..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                              Det er ren ønsketænkning, at OB skulle have fået 9 millioner kroner for Kadrii. FCK var på ingen måde presset hverken sportsligt eller på tiden. Det skulle man heller ikke mene, at OB var, men meget tyder på, at kontraktudløbet om et år har gjort Jesper Hansen enormt bange for, at han gik gratis om 12 måneder.

                              Det er meget muligt, at prisen er over fem millioner kroner (hvilket stadig er meget for en spiller med et år tilbage), men så skal B93 selvfølgelig også have en del af kagen. Alt i alt tror jeg ikke, at der er kommet mere end max 3-4 millioner i kassen for Kadrii, og de er så næsten ædt op nu af indkøbene af Thomas Mikkelsen og Lasse Kryger. Der er måske 1-1½ million tilbage, som så kan blive ædt af endnu et halvskidt divisionskøb eller en lønstigning i de kommende kontraktforhandlinger.

                              Alt i alt har vi altså fået to middelmådige divisionsspillere for holdets bedste, som kunne have sikret klubben endnu et år i Superligaen. Er det godt købmandskab? Ikke i mine øjne.
                              Kadrii ville gå gratis næste år, det var en klar udmelding fra hans side af.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                                OB har købt en angriber, og dermed har Jesper Hansen levet op til det, som han lovede: nemlig en angriber.

                                Men det er forfærdeligt at se, at OB nu er i en tilstand, hvor det eneste man kan tiltrække er en angriber fra første division, som ingen andre tilsyneladende har været interesseret i. Det var så DET, som Jesper Hansen kunne skaffe.

                                Sikke en sæson, OB går i møde. I det mindste er truppen da fuld af spillere, som ikke skal vænne sig til at spille i første division. Superligaen var blot en engangsoplevelse for dem.

                                Thomas Mikkelsen - Du må for min skyld gerne forlade klubben igen. Og tag gerne Lasse Kryger med i hånden.
                                Hold nu kæft en gang lort at lukke ud en onsdag morgen

                                Comment

                                Working...
                                X