Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygtetråd sommer 14. Vol 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
    Det har vel altid været OBs problem - selv i den tid hvor De havde de store stjerner på holdet? I de rigtige vigtige 6 pts.kampe er De faldet igennem. Og hver gang at De gør det godt over en periode, og folk på fyn begynder at få tiltro til holdet - og endelig møder talstærkt op på Stadion - så falder De igennem igen... Det har næsten altid været lige så sikkert som Amen i kirken. Lad os håbe, at det vender med denne nye strategi.
    Og nej. Jeg tror heller ikke på en 4. plads - men i sidste sæson var det vitterlig så tæt, at 3-6 pts. i forskel havde gjort forskel på en topplacering eller bundplacering. Jeg håber, at det bliver lige så åbent igen i år. Det er alt andet lige mere spændende at følge med í - så længe OB holder sig over stregen! ;o)
    På trods af afgange (mange) så er min ambition på OB's vegne en 7-5 plads.
    Men det kræver en angriber mere.
    Everything will be okay in the end. If it's not okay it's not the end.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af MESSI_FAN Se indlæg
      Altså - med den indstilling der, er det sgu da en smule ironisk, at du kalder dig selv for "obforever"...? ;o)
      Så burde vel nærmere være: "det_mest_vindende_hold_forever"...?
      Hvorfor må man ikke forholde sig kritisk til det der foregår, uden man skal høre på, at man ikke er rigtig fan! ligesom OB Forever, er jeg OB'er gennem mere end 30 år. Jeg håber på OB hver eneste week-end, men derfor må man vel godt forholde sig til det som foregår i klubben i disse år. At pengene er små, er gået op for os alle, så den behøver du ikke smide hver gang. Men alle klubber ( undtaget Brøndby ) arbejder på at skabe balance i økonomien, så at vores udgangspunkt skulle være så meget ringere forstår jeg ikke!

      OB er et professionelt foretagende som har en mission, vision og sågar en strategi. Set i det lys er det vel fair at måle op imod det som sker. Man kan være enig eller uenig i strategien, men det er vel den de skal måles op imod. Her hedder det, at man vil satse på egne fynske talenter tilsat profiler udefra. Set i det lys, synes jeg ikke JH's aktiviteter hænger sammen. LK, MK, LN går vel ikke ind under de kategorier, hermed ikke sagt, at det kan være gode indkøb.

      Jeg har ingen problemer med Thomas Mikkelsen, han er sikkert en flink fyr, jeg kan bare ikke se hvordan han passer med strategien!
      JH har jeg fulgt gennem en del år, da jeg bor på Horsens egnen, og har set en del til både Horsens og Vejle. Jeg er bare ikke imponeret over hans "trackrecord" i de mange år han var i Horsens. Han hentede mange spillere i de lavere rækker, og jeg kan ikke komme i tanke om andre end Gilberto Macena som han solgte med fortjeneste. Horsens havde deres "gyldne" sæson, og det skyldtes netop, at man fandt de "profiler" som kunne bære holdet, og så en dygtig træner.

      TM har jeg set for Vejle, og han skal godt nok have udviklet sig en del, hvis det skal blive en succes. Han minder lidt om Thomas Dalgaard, så jeg kan godt se hvad OB håber på, men det er vist mest et håb

      Comment


        Rystende, ganske enkelt rystende...
        Tomme ord og varm luft, der får TC til at ligne en lille uskyldig pigespejder...

        Jeg kan kun håbe på min tro bliver gjort til skamme, men hvordan skulle det kunne ske... vi bruger måneder på at få reserven af reserverne på ønskelisten, vi er derude hvor der ikke engang er en kæft der aner hvem han er, og han skal redde kastanjerne ud af ilden, og det skal han i en atmosfærre/mentalitet omkring klubben som går på at, "det kan jo være det går godt"

        Fedt show de kører, og pædagogerne herinde kan rigtig fortælle alle os dumme individer, at man altså ikke kan få slikkepinden til en 10'er, når kun man har 2 kr... og ud fra det skal vi så lægge is flat ned, synge med på "vi har det godt" og ellers bare smile... det kan jo være det går godt, og tænk hvis vi vinder...

        Et cirkus, hvor direktøren pt. optræder som klovn...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Rystende, ganske enkelt rystende...
          Tomme ord og varm luft, der får TC til at ligne en lille uskyldig pigespejder...

          Jeg kan kun håbe på min tro bliver gjort til skamme, men hvordan skulle det kunne ske... vi bruger måneder på at få reserven af reserverne på ønskelisten, vi er derude hvor der ikke engang er en kæft der aner hvem han er, og han skal redde kastanjerne ud af ilden, og det skal han i en atmosfærre/mentalitet omkring klubben som går på at, "det kan jo være det går godt"

          Fedt show de kører, og pædagogerne herinde kan rigtig fortælle alle os dumme individer, at man altså ikke kan få slikkepinden til en 10'er, når kun man har 2 kr... og ud fra det skal vi så lægge is flat ned, synge med på "vi har det godt" og ellers bare smile... det kan jo være det går godt, og tænk hvis vi vinder...

          Et cirkus, hvor direktøren pt. optræder som klovn...
          Hvilke tomme ord er det du mener JH er kommet med? Jeg husker ikke at han har lovet nogle kæmpe transfers, faktisk tværtimod.

          P.S. Kendte du noget til Utaka inden han kom til klubben? Kendte du noget til Henrik Dalgaard inden han kom til AaB? Hvis AKJ ikke tilfældigvis havde haft en fortid i OB, ville du så have kendt noget til ham inden AaB hentede ham?

          Comment


            Næppe det der var forventet og umiddelbart et hårdt slag for dem der havde PM og JK som minimum.
            Jeg er tvivlende men det er vel bedre end det vi har... Er det så godt nok?
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Næppe det der var forventet og umiddelbart et hårdt slag for dem der havde PM og JK som minimum.
              Jeg er tvivlende men det er vel bedre end det vi har... Er det så godt nok?
              Sæsonen handler måske mest om overlevelse og så må vi krydse fingre for det går....
              Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af CCR;24666[U
                ]Hvorfor må man ikke forholde sig kritisk til det der foregår, uden man skal høre på, at man ikke er rigtig fan! ligesom OB Forever, er jeg OB'er gennem mere end 30 år. Jeg håber på OB hver eneste week-end, men derfor må man vel godt forholde sig til det som foregår i klubben i disse år.[/U] At pengene er små, er gået op for os alle, så den behøver du ikke smide hver gang. Men alle klubber ( undtaget Brøndby ) arbejder på at skabe balance i økonomien, så at vores udgangspunkt skulle være så meget ringere forstår jeg ikke!

                OB er et professionelt foretagende som har en mission, vision og sågar en strategi. Set i det lys er det vel fair at måle op imod det som sker. Man kan være enig eller uenig i strategien, men det er vel den de skal måles op imod. Her hedder det, at man vil satse på egne fynske talenter tilsat profiler udefra. Set i det lys, synes jeg ikke JH's aktiviteter hænger sammen. LK, MK, LN går vel ikke ind under de kategorier, hermed ikke sagt, at det kan være gode indkøb.

                Jeg har ingen problemer med Thomas Mikkelsen, han er sikkert en flink fyr, jeg kan bare ikke se hvordan han passer med strategien!
                JH har jeg fulgt gennem en del år, da jeg bor på Horsens egnen, og har set en del til både Horsens og Vejle. Jeg er bare ikke imponeret over hans "trackrecord" i de mange år han var i Horsens. Han hentede mange spillere i de lavere rækker, og jeg kan ikke komme i tanke om andre end Gilberto Macena som han solgte med fortjeneste. Horsens havde deres "gyldne" sæson, og det skyldtes netop, at man fandt de "profiler" som kunne bære holdet, og så en dygtig træner.

                TM har jeg set for Vejle, og han skal godt nok have udviklet sig en del, hvis det skal blive en succes. Han minder lidt om Thomas Dalgaard, så jeg kan godt se hvad OB håber på, men det er vist mest et håb
                Som jeg lige har skrevet i et tidligere indlæg - så var det ikke min hensigt at dømme ham eller ej.
                Jeg synes bare, at med den retorik han brugte, at det var noget videre ironisk, at han hedder "obforever" og så skriver dét han skriver. Det var som nævnt tidligere, skrevet med et glimt i øjet - derfor havde jeg brugt smileys, for på den måde, at prøve at understrege, at det ikke skulle virke fingerpegende eller "nedsættende"... Det er det farlige ved skriftlig kommunikation.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                  Sæsonen handler måske mest om overlevelse og så må vi krydse fingre for det går....
                  Præcis. Alle ved at fra 2015, og om 3 transfervinduer, og når helvede fryser til, så skal det nok gå godt igen...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Hvilke tomme ord er det du mener JH er kommet med? Jeg husker ikke at han har lovet nogle kæmpe transfers, faktisk tværtimod.

                    P.S. Kendte du noget til Utaka inden han kom til klubben? Kendte du noget til Henrik Dalgaard inden han kom til AaB? Hvis AKJ ikke tilfældigvis havde haft en fortid i OB, ville du så have kendt noget til ham inden AaB hentede ham?
                    Det mener jeg heller ikke jeg har sagt at han har gjort... For mig giver tingene ikke mening længere, alt det snak om den rigtige, alt den ventetid, og så ender vi i noget hvor det er et sats på noget "ukendt" fremfort at satse på det vi vil have...

                    Nej det gjorde jeg ikke, men hvad har det også med det her at gøre..?
                    Utaka blev en succes handel, men det var Utaka... Jeg kendte heller ikke Jeppe inden vi hentede ham, skal jeg bruge ham som skrækeksempel hver gang..?
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Jeg syntes det er for tidligt at konkludere noget ud fra den transfer, da vi ikke aner om der hentes en endnu en angriber inden vinduet lukker.
                      Måske Mikkelsen er tiltænkt en rolle som breddespiller, og det har vi jo også brug for når man ser på antallet af angribere i truppen.

                      Og når det så er sagt, så syntes jeg at vi i Azer Busuladzic har fået bevist at der findes spillere i 1. div der sagtens kan klare sig i SL.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        ...og så ender vi i noget hvor det er et sats på noget "ukendt" fremfort at satse på det vi vil have...
                        Vinduet er endnu ikke lukket.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                          Jeg syntes det er for tidligt at konkludere noget ud fra den transfer, da vi ikke aner om der hentes en endnu en angriber inden vinduet lukker.
                          Måske Mikkelsen er tiltænkt en rolle som breddespiller, og det har vi jo også brug for når man ser på antallet af angribere i truppen.

                          Og når det så er sagt, så syntes jeg at vi i Azer Busuladzic har fået bevist at der findes spillere i 1. div der sagtens kan klare sig i SL.
                          Det håber vi vel alle, men med Azer var der tid til, at han kunne udvikle sig. At han har gjort det meget hurtigt, er bare fedt! Mht. TM så har bare ikke tiden! Vi har nul angribere, og skal bruge 2!!! Og der er kamp på søndag

                          Comment


                            Driflin og andre: Dalgaard, Utaka og AKJ blev jo hentet til de respektive klubber som 'prospects', som måske/måske ikke blev til noget. Fælles for dem var, at de blev hentet uden pres, og ikke som den her og nu-løsning, vi skal bruge, og som TM, medmindre vi henter en angriber fra en højere hylde, lige nu ligner. Problemet er jo ikke, at manden kommer fra 1. division. Problemet er, at han ikke har vist sig på det niveau, vi lige nu mangler en angriber fra. Han er en lottokupon.

                            Desuden synes jeg, det er horribelt, at vi skal være tre runder inde i sæsonen, før JH henter en spiller, der med al sandsynlighed også kunne være hentet til samme pris for +en måned siden, så han kunne have været med i opstarten.

                            Det ligner endnu en sæsonstart, hvor den bl.a. takket være sene handler skal suttes op fra slap allerede tidligt i sæsonen

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Rystende, ganske enkelt rystende...
                              Tomme ord og varm luft, der får TC til at ligne en lille uskyldig pigespejder...

                              Jeg kan kun håbe på min tro bliver gjort til skamme, men hvordan skulle det kunne ske... vi bruger måneder på at få reserven af reserverne på ønskelisten, vi er derude hvor der ikke engang er en kæft der aner hvem han er, og han skal redde kastanjerne ud af ilden, og det skal han i en atmosfærre/mentalitet omkring klubben som går på at, "det kan jo være det går godt"

                              Fedt show de kører, og pædagogerne herinde kan rigtig fortælle alle os dumme individer, at man altså ikke kan få slikkepinden til en 10'er, når kun man har 2 kr... og ud fra det skal vi så lægge is flat ned, synge med på "vi har det godt" og ellers bare smile... det kan jo være det går godt, og tænk hvis vi vinder...

                              Et cirkus, hvor direktøren pt. optræder som klovn...
                              Når man så nærlæser denne artikel - så kan man godt begynde at følge dig!
                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-samme-traener
                              Specielt passagen omkring kontinuitet og langsigtede planer, hvor Jesper Hansen svarer: At De ikke kigger så langt frem (2015!!?!?!?!) hverken ang. træner (måske forståeligt nok) men så bomben: Eller på spillere....? Hhhmmm... Hvordan har man en langsigtet strategi - uden at kigge fremad på evt. fremtidige spillere...?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                                Vinduet er endnu ikke lukket.
                                Nej, men med de talenter der er til at tage sig af det, kunne man næsten fristes til at håbe det lukkede nu...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X