Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Amen to that!

Der er jo ytringsfrihed - gudskelov - men det er sateme sjældent, at dem der er allermest vrede og harme, overhovedet har magtet at sætte sig bare marginalt ind i tingene. Det er mavefornemmelsesvælde og pøbelmentalitet, hvor ens sårede følelser retfærdiggør enhver rabiat holdning og fraskrivning af nuancer og forklaringer.

Gud forbyde, at man lige beder om en nuance eller to - for så skal vi alle sammen have smækket de 15 års historik i ansigtet, som om at det er helt okay, at være et bralderhovede, fordi Kent Nielsen engang spillede kedelig fodbold og Jesper Hansen tog spillernes kakao fra dem.

Jeg elsker at debattere OB, jeg kunne gøre det fra morgen til aften - men den der overvældende negativitet er super drænende, og det sker bare hvert eneste forbandede transfervindue. Folk sidder som narkomaner midt i en kold tyrker og skriger på spillere - bare en lille transfer - hvad som helst - bare en centerback - måske en venstreback - bare noget. Og når der så kommer spillere ind, så får de med grovfilen fra minut ét. "Det er undervældende" "gammel nordmand" "fejlslagen tidligere ach-spiller" jadi-jadi-jadi.

Så går det egentlig okay, spillerne klarer sig godt - er nogle makkere - og alle sidder og er egentlig grundlæggende positive over transfervinduet som nok blev klaret ok under de givne omstændigheder - indtil næste vindue, hvor vi fuldstændig har glemt alting og starter forfra. "Bech Raus" "Typisk NT" "Klubben bliver kvalt i manglende investeringer".

Man kan godt være en kæmpe OB-fan uden at køre klub, ejerskab, sportslig ledelse og spillere på grovfilen ved hver eneste minimale sportslige nederlag.

For fanden da også. Den sad lige og klemte mellem sidebenene, men jeg kan jo stadig vældig godt lide at diskutere OB.
    Det er sku friskt at argumentere for at man gerne vil have nuancer, når hver gang jeg argumenterer for lidt mere risikovillighed fra OBs side af, så hopper du direkte til Hyballa & BW. :-)

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Det er sku friskt at argumentere for at man gerne vil have nuancer, når hver gang jeg argumenterer for lidt mere risikovillighed fra OBs side af, så hopper du direkte til Hyballa & BW. :-)

Comment

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
        Dejligt at få noget modstand, og I må hjertens gerne se nuanceret på tingene

Jeg kan dog forstå, at jeg ikke er den eneste der er lidt træt af hvor langsomt udviklingen går. I seneste udgave af Brix og Davidsen i SFÅ bliver nuancerne i den grad sparket til hjørne.
        Jeg tænker at 95% af alle OB fans synes udviklingen går for langsomt

Ift. Brix og Davidsen så synes jeg godt nok også, at de pynter en lort med sukker og kalder det slik når de snakker om FCM.
        De var millimeter fra at gå konkurs, inden at de fik en eller anden random inder ind, og så har de rigtigt nok haft gode ejerskaber i Benham og nu Holch Povlsen, men de lever så også på deres gunst.

OB er en kultur institution fra 1887, det er en helt anden størrelse end FCM fra 1999.
        Et ejerskab af OB forpligter så meget mere end et ejerskab over en fusionsklub, kærligheden til OB er arvet ned igennem generationer.
        Der render børn rundt i Odense hvis oldefædre har spillet kampe for Odenses førstehold.
        Det er ikke bare en fodboldklub, det er en del af vores alles bevisthed, som ingen af os har oplevet ikke var der.

Ja det er flot at hr.modebrille har fået FCM frem til hvor de er idag, men den lille hvide bold kunne ligeså godt være landet på sort istedet for rød.
        Og så kunne de havde givet hinanden hånden og sagt ''Vi gav det et skud, og vi fik Østjylland på landskortet af nogle år''
        Landet ligger sådan, at Niels ikke vil investere ekstraordinært, men lad os antage han tage ''Nu ligger jeg 100 millioner de næste fire år, så kan vi kvalle til Europa og så kan jeg få mine penge igen. hvis vi ikke kvaller, så sælger jeg klubben til højstbydende'' er vi interesseret i det? Jeg er ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Jeg tænker at 95% af alle OB fans synes udviklingen går for langsomt

Ift. Brix og Davidsen så synes jeg godt nok også, at de pynter en lort med sukker og kalder det slik når de snakker om FCM.
          De var millimeter fra at gå konkurs, inden at de fik en eller anden random inder ind, og så har de rigtigt nok haft gode ejerskaber i Benham og nu Holch Povlsen, men de lever så også på deres gunst.

OB er en kultur institution fra 1887, det er en helt anden størrelse end FCM fra 1999.
          Et ejerskab af OB forpligter så meget mere end et ejerskab over en fusionsklub, kærligheden til OB er arvet ned igennem generationer.
          Der render børn rundt i Odense hvis oldefædre har spillet kampe for Odenses førstehold.
          Det er ikke bare en fodboldklub, det er en del af vores alles bevisthed, som ingen af os har oplevet ikke var der.

Ja det er flot at hr.modebrille har fået FCM frem til hvor de er idag, men den lille hvide bold kunne ligeså godt være landet på sort istedet for rød.
          Og så kunne de havde givet hinanden hånden og sagt ''Vi gav det et skud, og vi fik Østjylland på landskortet af nogle år''
          Landet ligger sådan, at Niels ikke vil investere ekstraordinært, men lad os antage han tage ''Nu ligger jeg 100 millioner de næste fire år, så kan vi kvalle til Europa og så kan jeg få mine penge igen. hvis vi ikke kvaller, så sælger jeg klubben til højstbydende'' er vi interesseret i det? Jeg er ikke.
          Hvad om OB kunne investere de 30 mio de lavede i overskud selv sidste år i fodbolden istedet for at polstre koncernen?
          Ville det virkelig være så økonomisk uansvarligt?

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Hvad om OB kunne investere de 30 mio de lavede i overskud selv sidste år i fodbolden istedet for at polstre koncernen?
            Ville det virkelig være så økonomisk uansvarligt?
            Uden at vide det, men mon ikke nogle af de penge går til stadionet? Som vel også er en investering i fodbolden.
            Men nej som udgangspunkt ikke, jeg er ikke imod at Thorborg åbner checkhæftet noget mere, og at vi investere mere.
            Jeg kan bare konstatere, at det virker han ikke villig til.

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Du argumenterede ikke for risikovillighed.

Dine eksakte ord var "Jeg er træt af hånd på rattet, jeg vil have vildskab".

Uden at hive en større ordbog frem, så er risikovillighed og vildskab to semantisk helt forskellige ting. Den ene indikerer, at man kigger på nogle tal, procenter og sandsynligheder og grundlæggende overvejer, om det er en risiko man tør tage - så indikerer man, at det gør man - for man er villig til at tage risiko. Deraf risikovillighed.

Vildskab er at kaste alt over bord og så bare sige - "nu gør vi sådan her! Nå det virker ikke - så gør vi sådan her! Nå det virker heller ikke, så gør vi sådan her!" Hvilket vel meget smukt indikerer at vi jo har prøvet vildskab. Vi har prøvet at rive rattet frem og tilbage i vildskab i nye positioner for at prøve at ramme noget der virker. Deraf vildskab.

Hvis det du mente var risikovillighed, så er debatten - og underforstået også sammenligningerne - anderledes. Jeg står ved at både Wesström og Hyballa symboliserer en eller anden form for vildskab og overkorrektion i fodbold - og det ønsker jeg ikke.

Comment

Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                Dejligt at få noget modstand, og I må hjertens gerne se nuanceret på tingene

Jeg kan dog forstå, at jeg ikke er den eneste der er lidt træt af hvor langsomt udviklingen går. I seneste udgave af Brix og Davidsen i SFÅ bliver nuancerne i den grad sparket til hjørne.
                Brix og Davidsen taler om sult - og den forstår jeg og føler jeg også.

Men det er helt utrolig nemt at sidde udenfor OB og tale om, hvorfor der ikke bare bliver kastet penge efter alle mulige projekter. Fans og eksperter har det privilegie, at vi kan sidde og sige "hvorfor bruger Niels ikke 175 millioner på et state of the art træningsanlæg til den professionelle afdeling og sælger Ådalen". Mens at virkeligheden kræver 1. kapital 2. egnede områder 3. gunstige lokalplaner 4. tid til at processen prøves politisk i form af lokalplaner etc.

Strengt taget ANER vi jo ikke, om Niels og Troels har et træningsanlæg i støbeskeen til 150 mill, men at det ligger på tegnebrættet indtil stadionarbejdet er overstået.

Vi kan tillade os at være utålmodige og frustrerede, for vi kan ikke handle på tingene - og det ser jeg Brix og Davidsens frustrations-afsnit som.

Comment

Brix og Davidsen taler om sult - og den forstår jeg og føler jeg også.

Men det er helt utrolig nemt at sidde udenfor OB og tale om, hvorfor der ikke bare bliver kastet penge efter alle mulige projekter. Fans og eksperter har det privilegie, at vi kan sidde og sige "hvorfor bruger Niels ikke 175 millioner på et state of the art træningsanlæg til den professionelle afdeling og sælger Ådalen". Mens at virkeligheden kræver 1. kapital 2. egnede områder 3. gunstige lokalplaner 4. tid til at processen prøves politisk i form af lokalplaner etc.

Strengt taget ANER vi jo ikke, om Niels og Troels har et træningsanlæg i støbeskeen til 150 mill, men at det ligger på tegnebrættet indtil stadionarbejdet er overstået.

Vi kan tillade os at være utålmodige og frustrerede, for vi kan ikke handle på tingene - og det ser jeg Brix og Davidsens frustrations-afsnit som.
                  Som jeg ser det bremsede vi op da FCM tog fart. Det er derfor de tog den plads i dansk fodbold, som vi skulle have haft.

Dels er det ejerskabets skyld, dels er det omgivelserne, som er uendeligt træge i forhold til hvad man formår i Herning.

Jeg er selvfølgelig skadet af af have holdt med OB siden​ 93/94 og kan ikke forlige mig med at top seks åbenbart er en god placering.
                  OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Du argumenterede ikke for risikovillighed.

Dine eksakte ord var "Jeg er træt af hånd på rattet, jeg vil have vildskab".

Uden at hive en større ordbog frem, så er risikovillighed og vildskab to semantisk helt forskellige ting. Den ene indikerer, at man kigger på nogle tal, procenter og sandsynligheder og grundlæggende overvejer, om det er en risiko man tør tage - så indikerer man, at det gør man - for man er villig til at tage risiko. Deraf risikovillighed.

Vildskab er at kaste alt over bord og så bare sige - "nu gør vi sådan her! Nå det virker ikke - så gør vi sådan her! Nå det virker heller ikke, så gør vi sådan her!" Hvilket vel meget smukt indikerer at vi jo har prøvet vildskab. Vi har prøvet at rive rattet frem og tilbage i vildskab i nye positioner for at prøve at ramme noget der virker. Deraf vildskab.

Hvis det du mente var risikovillighed, så er debatten - og underforstået også sammenligningerne - anderledes. Jeg står ved at både Wesström og Hyballa symboliserer en eller anden form for vildskab og overkorrektion i fodbold - og det ønsker jeg ikke.
                    Fair - Du tog udgangspunkt i et indlæg, jeg indrømmede var skrevet i affekt - Men jeg har intet på tidspunkt, argumenteret for at BW/Hyballe tendenser - blot mere risikovillighed.

Det er bare ikke første gang at jeg påpeger det overfor dig, at OBs manglende risikovillighed/tendens til at overanalysere kan koste point - og at du selv går i fælden med manglende nuancer.:

https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...145#post383751

Comment

Working...
                    X