Jamen det har du helt ret i - han er loaded, men skulle vi nu ikke lige...
Hvor mange penge bruger han pt.? Og hvad forventer du helt ærligt at han skal gøre, med egne rede penge?
Ved du, hvor mange penge han har sat af til transfers, eller forudsætter du bare at der ikke er sat nok af?
Jeg gætter på at du ikke har været jublende glad for tilgangen af hverken Therkildsen eller Yttergård?
Det må være den hylde der er til rådighed nu. Hvis jeg har ret i min antagelse, skal man fortsætte der eller vente på den/de rette?
Ja, det er vel en no-brainer at de fleste "gode" spillere, venter til sidst i vinduet, for at holde deres muligheder om det bedst betalte job åbne?
Ja det er skønt - Jeg går i hvert fald ikke sur i seng ved at have den tilgang.
Jeg er helt enig med dig. Generelt. Men…
OB/OSE vælger at ville køre med sorte tal. Og det forstår man sådan set godt. Men sidste år kom man ud med 30-40 mill i driftsoverskud og jeg hører at man siger efter et endnu højere i 2026… Og 2027 kan blive endnu vildere med 800 hotelværelser..
Man kunne jo vælge at gøre det anderledes. Hvis man virkelig ville. Uden at skulle have penge op af lommen på kære Niels.. Det er jo et valg man tager
Og her vælger man mere at være en virksomhed end en fodbold klub hvor man kører til grænsen nogle gange i jagten på succes.
Kunne man ikke nøjes med 20 mill i håb om at de bliver godt investeret i sportslig succes og noget der generer flere penge? Hvad hvis nu OSE laver 40-50 mill i overskud næste år(som er realistisk)? Skal vi så bare være glade selvom vi bliver kørt agter bagud?
Men man siger at OB fans er brændte børn. Det tror jeg efterhånden også at Thorborg er. Det er bare på andre parametre end os alm fans
Hvor mange penge bruger han pt.? Og hvad forventer du helt ærligt at han skal gøre, med egne rede penge?
Ved du, hvor mange penge han har sat af til transfers, eller forudsætter du bare at der ikke er sat nok af?
Jeg gætter på at du ikke har været jublende glad for tilgangen af hverken Therkildsen eller Yttergård?
Det må være den hylde der er til rådighed nu. Hvis jeg har ret i min antagelse, skal man fortsætte der eller vente på den/de rette?
Ja, det er vel en no-brainer at de fleste "gode" spillere, venter til sidst i vinduet, for at holde deres muligheder om det bedst betalte job åbne?
OB/OS&E har fået tilført kr. 280 mio. siden 2006 hvor man må gå ud fra at NT har tilført hovedparten og dertil skal tillægges et ansvarligt lån fra hans selskaber på kr. 35 mio.
Det er mindre end kr. 16,0 mio. om året og ikke kun til fodbold da der også er opkøbt og udvidet på andre forretningsben i OS&E.
Det er ikke NT der sætter penge af til transfers men alt efter hvor man vil være i hierakiet (top6), så er det ikke nok. NT har dog mulighed for at tilføre f.eks. kr. 50 mio. om året og kanonere OB op i toppen af klubberne økonomisk.
Han har også mulighed for at tilføre klubben kr. 150 mio. til at lave ordentlige faciliteter, hybridbaner og nyt klubhus der sparker røv.
Det er doping men han har mulighederne for det hvis han vitterlig vil.
Vi må bare konstatere at SønderjyskE, Randers og Viborg kan hente spillere og så sexede er de vel trods alt heller ikke.
Så vi må konstatere at TB må hive nogle virkelig gode spillere frem her i slutningen af vinduet eller ikke har kompetencerne ..
Det er ikke bashing, det er utilfredshed, utålmodighed og frustrationer der kommer til udtryk.
Et eller andet sted må NT også vise hvad han vil med klubben eller lade andre komme til. Det er jo ikke fedt at han blærer sig med at han afviser tilbud men heller ikke selv vil udvikle klubben.
Det er fint og ærværdig at klubben skal være bæredygtig og kunne stå på egne ben når han ikke er her mere men det kan ikke være på bekostning af den nødvendige udvikling der skal og må være i klubben for ikke at sakke bagud for så bliver det i en anden liga.
Det gavner ikke kun at tage to skridt frem hvis klubberne omkring os tager tre.
jeg syntes ikke jeg skriver at han skal bruge flere. Men han har nu en gang valgt at bruge - hvad han nu end bruger. Derfor kunne han, hvis han virkelig ville, bruge mere - tage det berømte gearskifte. Acceptere at man brugte mere end man bringer ind over en periode, med en forventning om at man ved at kvalle til top 6 over tid vil gøre egne talenter mere attraktive. Gøre klubben mere attraktiv. Og begynder man at komme ud i europa igen, vil der også være flere penge at bringe ind. Og det er bestemt et sats - men skal man tage det hop er det nok det der skal til.
Det ønsker han ikke - fair nok.
Men den tilgang man har nu - skulle det lykkedes OB at klemme sig i top 6 i denne sæson, så ændre det jo ikke det store, for et år i mesterskabsspillet gør jo ikke at pengene vælter ind. Man distancerer ikke Viborg, Randers, Silkeborg eller Sønderjyske ved at lege med i toppen en enkelt sæson. Og så står man i samme situation næste sommer.
Therkildsen virker som en fin backup - men er jo ikke en der flytter os. Yttergård ligner lidt en handel lavet i panik, men tror da han er fin at få ind. Problemet med transfervinduet strækker sig jo flere vinduer tilbage hvor man ikke har handlet nok, så man konstant er på bagkant. Igen i dette vindue. Mener Troels har sagt noget med de var godt forberedte til denne sommer...det syntes jeg så ikke det ligner. Og måske skulle man hente lidt flere spillere på Yttergårds niveau, spillere man kan få tidligt - og så se om man kan finde den ekstra kvalitet til sidst.
Altså frustrationerne skal da lige luftes...men jeg sover skam også fint
OB/OS&E har fået tilført kr. 280 mio. siden 2006 hvor man må gå ud fra at NT har tilført hovedparten og dertil skal tillægges et ansvarligt lån fra hans selskaber på kr. 35 mio.
Det er mindre end kr. 16,0 mio. om året og ikke kun til fodbold da der også er opkøbt og udvidet på andre forretningsben i OS&E.
Det er ikke NT der sætter penge af til transfers men alt efter hvor man vil være i hierakiet (top6), så er det ikke nok. NT har dog mulighed for at tilføre f.eks. kr. 50 mio. om året og kanonere OB op i toppen af klubberne økonomisk.
Han har også mulighed for at tilføre klubben kr. 150 mio. til at lave ordentlige faciliteter, hybridbaner og nyt klubhus der sparker røv.
Det er doping men han har mulighederne for det hvis han vitterlig vil.
Vi må bare konstatere at SønderjyskE, Randers og Viborg kan hente spillere og så sexede er de vel trods alt heller ikke. Så vi må konstatere at TB må hive nogle virkelig gode spillere frem her i slutningen af vinduet eller ikke har kompetencerne ..
Det er ikke bashing, det er utilfredshed, utålmodighed og frustrationer der kommer til udtryk.
Et eller andet sted må NT også vise hvad han vil med klubben eller lade andre komme til. Det er jo ikke fedt at han blærer sig med at han afviser tilbud men heller ikke selv vil udvikle klubben.
Det er fint og ærværdig at klubben skal være bæredygtig og kunne stå på egne ben når han ikke er her mere men det kan ikke være på bekostning af den nødvendige udvikling der skal og må være i klubben for ikke at sakke bagud for så bliver det i en anden liga.
Det gavner ikke kun at tage to skridt frem hvis klubberne omkring os tager tre.
det bliver ihvertfald spændende. Jeg tror ikke på den længere selv, men vi må jo se om man vitterligt kan hive noget ekstra ind.
Man har bare sat sig i en virkelig svær situation - for næsten uanset hvad vil det skuffe, den lange ventetid taget i betragtning.
jeg syntes ikke jeg skriver at han skal bruge flere. Men han har nu en gang valgt at bruge - hvad han nu end bruger. Derfor kunne han, hvis han virkelig ville, bruge mere - tage det berømte gearskifte. Acceptere at man brugte mere end man bringer ind over en periode, med en forventning om at man ved at kvalle til top 6 over tid vil gøre egne talenter mere attraktive. Gøre klubben mere attraktiv. Og begynder man at komme ud i europa igen, vil der også være flere penge at bringe ind. Og det er bestemt et sats - men skal man tage det hop er det nok det der skal til.
Det ønsker han ikke - fair nok.
Men den tilgang man har nu - skulle det lykkedes OB at klemme sig i top 6 i denne sæson, så ændre det jo ikke det store, for et år i mesterskabsspillet gør jo ikke at pengene vælter ind. Man distancerer ikke Viborg, Randers, Silkeborg eller Sønderjyske ved at lege med i toppen en enkelt sæson. Og så står man i samme situation næste sommer.
Therkildsen virker som en fin backup - men er jo ikke en der flytter os. Yttergård ligner lidt en handel lavet i panik, men tror da han er fin at få ind. Problemet med transfervinduet strækker sig jo flere vinduer tilbage hvor man ikke har handlet nok, så man konstant er på bagkant. Igen i dette vindue. Mener Troels har sagt noget med de var godt forberedte til denne sommer...det syntes jeg så ikke det ligner. Og måske skulle man hente lidt flere spillere på Yttergårds niveau, spillere man kan få tidligt - og så se om man kan finde den ekstra kvalitet til sidst.
Altså frustrationerne skal da lige luftes...men jeg sover skam også fint
Du får det til at lyde så nemt at drive fodboldklub. Hvor ved du fra at han ikke vil investere mere i OB? Hvad bygger du det på?
Jeg tror at sidste sommer var temmelig dyr.
Tilbage til FM - På trods af at du står og vifter med ekempelvus 20 millioner til en spiller eller 2, er det ikke ensbetydende med at det kan lykkedes. Vi snakker mennesker med ambitioner og drømme.. og ikke mindst rotterne (agenterne).
Jeg tror at OB kan hente til en vis hylde - derover er det uinteressant for spillere og OB i form af at hente én som vil føle sig over holdet.
Men det er den store kabale der skal op - jeg tror bare at man satser på kvalitet frem for kvantitet. Lad os se... jeg har tiltro til, at de har mere forstand på det her, end jeg har.
Jeg skal også nok melde mig på banen, hvis det viser sig at jeg har været for blåøjet. Jeg er sikker på at der tilføjes min. 2 på papiret klassespillere
Du får det til at lyde så nemt at drive fodboldklub. Hvor ved du fra at han ikke vil investere mere i OB? Hvad bygger du det på?
Jeg tror at sidste sommer var temmelig dyr.
Tilbage til FM - På trods af at du står og vifter med ekempelvus 20 millioner til en spiller eller 2, er det ikke ensbetydende med at det kan lykkedes. Vi snakker mennesker med ambitioner og drømme.. og ikke mindst rotterne (agenterne).
Jeg tror at OB kan hente til en vis hylde - derover er det uinteressant for spillere og OB i form af at hente én som vil føle sig over holdet.
Men det er den store kabale der skal op - jeg tror bare at man satser på kvalitet frem for kvantitet. Lad os se... jeg har tiltro til, at de har mere forstand på det her, end jeg har.
Jeg skal også nok melde mig på banen, hvis det viser sig at jeg har været for blåøjet. Jeg er sikker på at der tilføjes min. 2 på papiret klassespillere
Jeg er glad for at høre at søvnen er intakt
Sidste sommer var dyr.
Men de havde også 55+ mill i transferindtægter som jo gjorde at OB kom ud med sorte tal. Og OSE mange millioner i overskud.
Var det ikke noget med at OSE var bygget op omkring at gøre OB stærkere? At kanalisere penge i fodbold klubben?. De har de helt sikkert gjort nogle gange. Men det standpunkt virker til at have shiftet lidt på det sidste
Sidste sommer var dyr.
Men de havde også 55+ mill i transferindtægter som jo gjorde at OB kom ud med sorte tal. Og OSE mange millioner i overskud.
Var det ikke noget med at OSE var bygget op omkring at gøre OB stærkere? At kanalisere penge i fodbold klubben?. De har de helt sikkert gjort nogle gange. Men det standpunkt virker til at have shiftet lidt på det sidste
Det er korrekt - men vi står også i en stadionombygning som er temmelig dyr.
Jeg synes det er fedt at man som fodboldklub og selskab er begyndt at køre med sorte tal - det er altså ikke normen og det skal vi værne om.
Jeg synes ikke at det er shiftet - vi har lige kastet 10 millioner efter keskinen og hvem ved, hvad der ellers kommer ind.
Det har ikke været hverdagskost de sidste 15 år, så det synes jeg da, er enormt positivt.
Forstår udmærket frustationerne, men vi er altså en klub i fremgang på mange punkter. Det går ikke stærkt, men der er fremgang.
Jeg synes det er fedt at man som fodboldklub og selskab er begyndt at køre med sorte tal - det er altså ikke normen og det skal vi værne om.
Jeg synes ikke at det er shiftet - vi har lige kastet 10 millioner efter keskinen og hvem ved, hvad der ellers kommer ind.
Det har ikke været hverdagskost de sidste 15 år, så det synes jeg da, er enormt positivt.
Forstår udmærket frustationerne, men vi er altså en klub i fremgang på mange punkter. Det går ikke stærkt, men der er fremgang.
At vi køber fra bænken i en Skotsk midterklub er jo ikke et nyt niveau. Det nye er at en sådan spiller koster 10 mio.
Prisen på at være en top 6 klub stiger og stiger og størrelsen på en mulig gevinst lige så.
Selvom vores budgetter måske også er de største nogensinde tror jeg ikke det er fulgt med prisudviklingen.
Min frygt er at vi relativt bevæger os baglæns ifht de øvrige hold der ser sig selv i top 6.
Jeg er bange for at et hold som Viborg snart lukker døren bag sig på den sidste top 6 plads og jeg ser også Sønderjyske bevæge sig hurtigere fremad end os med hurtige erstatninger på et fornuftigt niveau.
Viborg virker som om de er villige til at investere alt tilbage i fodboldklubben fordi det er hele deres forretning. Ikke som os et enkelt ben i en større koncern.
Sønderjyske virker som om de har et ægte skyggehold hvor plan A, B , C bare er klar til eksekvering alt efter hvem de sælger.
Der var også daglig fremgang, da de store europæiske katedraler rundt omkring blev bygget. Nogle tog 200-300 år at bygge, andre 600+ år.
Jeg er bange for du er ramt af stockholmsyndrom. Thorborg kvæler klubben langsomt ved at undlade at investere og nægte at lade andre komme til.
At skulle høre om hvor stor fan han er og hvor taknemmelige vi skal være over lokalt ejerskab skurrer mere og mere i ørerne, når realiteten er at vi ryger længere og længere ud i glemslen.
Der var også daglig fremgang, da de store europæiske katedraler rundt omkring blev bygget. Nogle tog 200-300 år at bygge, andre 600+ år.
Jeg er bange for du er ramt af stockholmsyndrom. Thorborg kvæler klubben langsomt ved at undlade at investere og nægte at lade andre komme til.
At skulle høre om hvor stor fan han er og hvor taknemmelige vi skal være over lokalt ejerskab skurrer mere og mere i ørerne, når realiteten er at vi ryger længere og længere ud i glemslen.
Det er fuldstændig legitimt at mene, at OSE ikke investere nok midler, eller ikke gør det hurtigt nok.
Men at sige Thorborg kvæler klubben langsomt ved ikke at investere, og at OB skulle ryge ud i glemslen er jo simpelthen ikke rigtigt.
Der bliver investeret mange penge i akademiet.
Der er anlagt hybridbane på stadion.
OSE bidrager med mange millioner til stadion byggeriet.
Spillerbudgettet er løbende blevet hævet.
Og ja så kan det godt være at andre investere mere.
Men vi har stadig et top 6-7 budget i Superligaen.
Jeg vil hellere end gerne gå med på den præmis, at OB med det ejerskab vi har nu, ikke er på vej mod den egen forståelse som mange af os fans har. Nemlig at OB skal være en top hvad 4 klub i Danmark.
Men der er jo sat mange til i søen for at vi kommer derhen, men det skal ske gennem organisk vækst.
Og ja det er til at få lange løg af, at mange andre ligegyldige klubber (FCN, FCM) og trælse klubber (FCK, BIF, AGF) er foran os, og nok er det i mange år endnu.
Men den der konstante malen fanden på væggen er simpelthen også trættende.
Så taver vi snævert til SIF, som var millimeter fra at slå FCK. Så har vi lige pludselig det dårligste hold i ligaen og rykker ud med et brag.
Så bliver Zorninger fyret, så har hele fyn fået nok og der vil maks komme 5.000 på stadion, der kom så over 10.000
Så er truppen ikke på plads 1/8, så er TB en dårlig sportsdirektør, der bare sidder på hænderne inde på hans kontor.
Igen vil jeg bare sige, at jeg har fuld forståelse for, at manges tålmodighed er ved at være tyndslidt.
Men vi bliver simpelthen også nødt til at få nuancerne med herinde, ellers kan vi ligeså godt hoppe over på Facebook og diskutere, med resten af hr og fru galde.
Det er fuldstændig legitimt at mene, at OSE ikke investere nok midler, eller ikke gør det hurtigt nok.
Men at sige Thorborg kvæler klubben langsomt ved ikke at investere, og at OB skulle ryge ud i glemslen er jo simpelthen ikke rigtigt.
Der bliver investeret mange penge i akademiet.
Der er anlagt hybridbane på stadion.
OSE bidrager med mange millioner til stadion byggeriet.
Spillerbudgettet er løbende blevet hævet.
Og ja så kan det godt være at andre investere mere.
Men vi har stadig et top 6-7 budget i Superligaen.
Jeg vil hellere end gerne gå med på den præmis, at OB med det ejerskab vi har nu, ikke er på vej mod den egen forståelse som mange af os fans har. Nemlig at OB skal være en top hvad 4 klub i Danmark.
Men der er jo sat mange til i søen for at vi kommer derhen, men det skal ske gennem organisk vækst.
Og ja det er til at få lange løg af, at mange andre ligegyldige klubber (FCN, FCM) og trælse klubber (FCK, BIF, AGF) er foran os, og nok er det i mange år endnu.
Men den der konstante malen fanden på væggen er simpelthen også trættende.
Så taver vi snævert til SIF, som var millimeter fra at slå FCK. Så har vi lige pludselig det dårligste hold i ligaen og rykker ud med et brag.
Så bliver Zorninger fyret, så har hele fyn fået nok og der vil maks komme 5.000 på stadion, der kom så over 10.000
Så er truppen ikke på plads 1/8, så er TB en dårlig sportsdirektør, der bare sidder på hænderne inde på hans kontor.
Igen vil jeg bare sige, at jeg har fuld forståelse for, at manges tålmodighed er ved at være tyndslidt. Men vi bliver simpelthen også nødt til at få nuancerne med herinde, ellers kan vi ligeså godt hoppe over på Facebook og diskutere, med resten af hr og fru galde.
Amen to that!
Der er jo ytringsfrihed - gudskelov - men det er sateme sjældent, at dem der er allermest vrede og harme, overhovedet har magtet at sætte sig bare marginalt ind i tingene. Det er mavefornemmelsesvælde og pøbelmentalitet, hvor ens sårede følelser retfærdiggør enhver rabiat holdning og fraskrivning af nuancer og forklaringer.
Gud forbyde, at man lige beder om en nuance eller to - for så skal vi alle sammen have smækket de 15 års historik i ansigtet, som om at det er helt okay, at være et bralderhovede, fordi Kent Nielsen engang spillede kedelig fodbold og Jesper Hansen tog spillernes kakao fra dem.
Jeg elsker at debattere OB, jeg kunne gøre det fra morgen til aften - men den der overvældende negativitet er super drænende, og det sker bare hvert eneste forbandede transfervindue. Folk sidder som narkomaner midt i en kold tyrker og skriger på spillere - bare en lille transfer - hvad som helst - bare en centerback - måske en venstreback - bare noget. Og når der så kommer spillere ind, så får de med grovfilen fra minut ét. "Det er undervældende" "gammel nordmand" "fejlslagen tidligere ach-spiller" jadi-jadi-jadi.
Så går det egentlig okay, spillerne klarer sig godt - er nogle makkere - og alle sidder og er egentlig grundlæggende positive over transfervinduet som nok blev klaret ok under de givne omstændigheder - indtil næste vindue, hvor vi fuldstændig har glemt alting og starter forfra. "Bech Raus" "Typisk NT" "Klubben bliver kvalt i manglende investeringer".
Man kan godt være en kæmpe OB-fan uden at køre klub, ejerskab, sportslig ledelse og spillere på grovfilen ved hver eneste minimale sportslige nederlag.
For fanden da også. Den sad lige og klemte mellem sidebenene, men jeg kan jo stadig vældig godt lide at diskutere OB.
Dejligt at få noget modstand, og I må hjertens gerne se nuanceret på tingene
Jeg kan dog forstå, at jeg ikke er den eneste der er lidt træt af hvor langsomt udviklingen går. I seneste udgave af Brix og Davidsen i SFÅ bliver nuancerne i den grad sparket til hjørne.
Comment