Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2026/2027

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

Og med Benfica som modstander i EL Playoff(medmindre Hearts vender 1-6), så tænker jeg heller ikke de skal spille EL
    Det reddede sgu hele min dag

Comment

Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg

Jamen det har du helt ret i - han er loaded, men skulle vi nu ikke lige...
      Hvor mange penge bruger han pt.? Og hvad forventer du helt ærligt at han skal gøre, med egne rede penge?
      Ved du, hvor mange penge han har sat af til transfers, eller forudsætter du bare at der ikke er sat nok af?

Jeg gætter på at du ikke har været jublende glad for tilgangen af hverken Therkildsen eller Yttergård?
      Det må være den hylde der er til rådighed nu. Hvis jeg har ret i min antagelse, skal man fortsætte der eller vente på den/de rette?
      Ja, det er vel en no-brainer at de fleste "gode" spillere, venter til sidst i vinduet, for at holde deres muligheder om det bedst betalte job åbne?

Ja det er skønt - Jeg går i hvert fald ikke sur i seng ved at have den tilgang.
      Jeg er helt enig med dig. Generelt. Men…

OB/OSE vælger at ville køre med sorte tal. Og det forstår man sådan set godt. Men sidste år kom man ud med 30-40 mill i driftsoverskud og jeg hører at man siger efter et endnu højere i 2026… Og 2027 kan blive endnu vildere med 800 hotelværelser..
      Man kunne jo vælge at gøre det anderledes. Hvis man virkelig ville. Uden at skulle have penge op af lommen på kære Niels.. Det er jo et valg man tager
      Og her vælger man mere at være en virksomhed end en fodbold klub hvor man kører til grænsen nogle gange i jagten på succes.

Kunne man ikke nøjes med 20 mill i håb om at de bliver godt investeret i sportslig succes og noget der generer flere penge? Hvad hvis nu OSE laver 40-50 mill i overskud næste år(som er realistisk)? Skal vi så bare være glade selvom vi bliver kørt agter bagud?

Men man siger at OB fans er brændte børn. Det tror jeg efterhånden også at Thorborg er. Det er bare på andre parametre end os alm fans

Comment

Hvor mange penge bruger han pt.? Og hvad forventer du helt ærligt at han skal gøre, med egne rede penge?
        Ved du, hvor mange penge han har sat af til transfers, eller forudsætter du bare at der ikke er sat nok af?

Jeg gætter på at du ikke har været jublende glad for tilgangen af hverken Therkildsen eller Yttergård?
        Det må være den hylde der er til rådighed nu. Hvis jeg har ret i min antagelse, skal man fortsætte der eller vente på den/de rette?
        Ja, det er vel en no-brainer at de fleste "gode" spillere, venter til sidst i vinduet, for at holde deres muligheder om det bedst betalte job åbne?

OB/OS&E har fået tilført kr. 280 mio. siden 2006 hvor man må gå ud fra at NT har tilført hovedparten og dertil skal tillægges et ansvarligt lån fra hans selskaber på kr. 35 mio.
        Det er mindre end kr. 16,0 mio. om året og ikke kun til fodbold da der også er opkøbt og udvidet på andre forretningsben i OS&E.
        Det er ikke NT der sætter penge af til transfers men alt efter hvor man vil være i hierakiet (top6), så er det ikke nok. NT har dog mulighed for at tilføre f.eks. kr. 50 mio. om året og kanonere OB op i toppen af klubberne økonomisk.
        Han har også mulighed for at tilføre klubben kr. 150 mio. til at lave ordentlige faciliteter, hybridbaner og nyt klubhus der sparker røv.
        Det er doping men han har mulighederne for det hvis han vitterlig vil.
        Vi må bare konstatere at SønderjyskE, Randers og Viborg kan hente spillere og så sexede er de vel trods alt heller ikke.
        Så vi må konstatere at TB må hive nogle virkelig gode spillere frem her i slutningen af vinduet eller ikke har kompetencerne ..

Det er ikke bashing, det er utilfredshed, utålmodighed og frustrationer der kommer til udtryk.

Et eller andet sted må NT også vise hvad han vil med klubben eller lade andre komme til. Det er jo ikke fedt at han blærer sig med at han afviser tilbud men heller ikke selv vil udvikle klubben.
        Det er fint og ærværdig at klubben skal være bæredygtig og kunne stå på egne ben når han ikke er her mere men det kan ikke være på bekostning af den nødvendige udvikling der skal og må være i klubben for ikke at sakke bagud for så bliver det i en anden liga.
        Det gavner ikke kun at tage to skridt frem hvis klubberne omkring os tager tre.
        Last edited by Plum; i dag, 22:14.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

jeg syntes ikke jeg skriver at han skal bruge flere. Men han har nu en gang valgt at bruge - hvad han nu end bruger. Derfor kunne han, hvis han virkelig ville, bruge mere - tage det berømte gearskifte. Acceptere at man brugte mere end man bringer ind over en periode, med en forventning om at man ved at kvalle til top 6 over tid vil gøre egne talenter mere attraktive. Gøre klubben mere attraktiv. Og begynder man at komme ud i europa igen, vil der også være flere penge at bringe ind. Og det er bestemt et sats - men skal man tage det hop er det nok det der skal til.
          Det ønsker han ikke - fair nok.
          Men den tilgang man har nu - skulle det lykkedes OB at klemme sig i top 6 i denne sæson, så ændre det jo ikke det store, for et år i mesterskabsspillet gør jo ikke at pengene vælter ind. Man distancerer ikke Viborg, Randers, Silkeborg eller Sønderjyske ved at lege med i toppen en enkelt sæson. Og så står man i samme situation næste sommer.

Therkildsen virker som en fin backup - men er jo ikke en der flytter os. Yttergård ligner lidt en handel lavet i panik, men tror da han er fin at få ind. Problemet med transfervinduet strækker sig jo flere vinduer tilbage hvor man ikke har handlet nok, så man konstant er på bagkant. Igen i dette vindue. Mener Troels har sagt noget med de var godt forberedte til denne sommer...det syntes jeg så ikke det ligner. Og måske skulle man hente lidt flere spillere på Yttergårds niveau, spillere man kan få tidligt - og så se om man kan finde den ekstra kvalitet til sidst.

Altså frustrationerne skal da lige luftes...men jeg sover skam også fint

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

OB/OS&E har fået tilført kr. 280 mio. siden 2006 hvor man må gå ud fra at NT har tilført hovedparten og dertil skal tillægges et ansvarligt lån fra hans selskaber på kr. 35 mio.
            Det er mindre end kr. 16,0 mio. om året og ikke kun til fodbold da der også er opkøbt og udvidet på andre forretningsben i OS&E.
            Det er ikke NT der sætter penge af til transfers men alt efter hvor man vil være i hierakiet (top6), så er det ikke nok. NT har dog mulighed for at tilføre f.eks. kr. 50 mio. om året og kanonere OB op i toppen af klubberne økonomisk.
            Han har også mulighed for at tilføre klubben kr. 150 mio. til at lave ordentlige faciliteter, hybridbaner og nyt klubhus der sparker røv.
            Det er doping men han har mulighederne for det hvis han vitterlig vil.
            Vi må bare konstatere at SønderjyskE, Randers og Viborg kan hente spillere og så sexede er de vel trods alt heller ikke.
            Så vi må konstatere at TB må hive nogle virkelig gode spillere frem her i slutningen af vinduet eller ikke har kompetencerne ..

Det er ikke bashing, det er utilfredshed, utålmodighed og frustrationer der kommer til udtryk.

Et eller andet sted må NT også vise hvad han vil med klubben eller lade andre komme til. Det er jo ikke fedt at han blærer sig med at han afviser tilbud men heller ikke selv vil udvikle klubben.
            Det er fint og ærværdig at klubben skal være bæredygtig og kunne stå på egne ben når han ikke er her mere men det kan ikke være på bekostning af den nødvendige udvikling der skal og må være i klubben for ikke at sakke bagud for så bliver det i en anden liga.
            Det gavner ikke kun at tage to skridt frem hvis klubberne omkring os tager tre.
            det bliver ihvertfald spændende. Jeg tror ikke på den længere selv, men vi må jo se om man vitterligt kan hive noget ekstra ind.

Man har bare sat sig i en virkelig svær situation - for næsten uanset hvad vil det skuffe, den lange ventetid taget i betragtning.

Comment

Working...
            X