Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Hvad er din definition på veldrevet? At man sjældent har underskud? At alle er glade? At truppen er harmonisk? At man er i top 6 hver 8. år?
    Når man driver en eliteklub vil jeg umiddelbart mene at målestokken for om om klubben er veldrevet at der er en form for sportslig succes inden for den økonomiske ramme o at man en gang imellem overpræsterer.
    Vi kunne kigge på Aab og Esbjerg fx. Hvor galt det kan gå. Hvor galt det var ved at gå i Vejle og Sønderjyske fx for ikke ret lang tid siden..
    Alene det bare at reservere en billet til næste års superliga koster 50-70 mill for at være nogenlunde sikker..

Veldrevet er vel alle de parametre du nævner kogt sammen. Og et fantastisk akademi der overpræsterer år efter år. Det var bestemt ikke veldrevet under BW. Men jeg syntes vi har været det de sidste par år under TB & Co og stadig betaler for fortidens synder.

Og ja som jeg skriver så er rigtig mange danske klubber mere veldrevet end vores pt fordi de også har succes på det sportslige parametre.
    Som selvfølgelig er det vigtigste i sidste ende.

Men at sige at OB ikke er en veldrevet klub passer simpelthen ikke. Men der er 110% plads til store forbedringer

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Vi kunne kigge på Aab og Esbjerg fx. Hvor galt det kan gå. Hvor galt det var ved at gå i Vejle og Sønderjyske fx for ikke ret lang tid siden..
      Alene det bare at reservere en billet til næste års superliga koster 50-70 mill for at være nogenlunde sikker..

Veldrevet er vel alle de parametre du nævner kogt sammen. Og et fantastisk akademi der overpræsterer år efter år. Det var bestemt ikke veldrevet under BW. Men jeg syntes vi har været det de sidste par år under TB & Co og stadig betaler for fortidens synder.

Og ja som jeg skriver så er rigtig mange danske klubber mere veldrevet end vores pt fordi de også har succes på det sportslige parametre.

Men at sige at OB ikke er en veldrevet klub passer simpelthen ikke. Men der er 110% plads til store forbedringer
      Én af grundene til at vores akademi overpræsterer er fordi vi spiller med ældre spillere, hvor eksempelvis FCN, FCK og FCM rykker dem op meget tidligere. Deres spillere får derfor flere kampe på seniorniveau i en ung alder og sælges derfor ofte meget dyrere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Den var ikke gået på mit arbejde, at lederen kom 2/3 inde i et projekt havde deadline og sagde: "Sorry - du har åbenlyst fejlet".

Hvis han gjorde det, så ville jeg så fortælle ham, hvad der var klar nu, hvad mine planer var og hvad jeg realistisk set kunne have haft afleveret til hans imaginære deadline - som desuden ikke stemmer overens med den deadline alle vores samarbejdspartnere og konkurrenter arbejder efter.

Så havde en sådan type chef sikkert sagt: "Jamen Daniel i Haderslev har afleveret noget, og det har Jonna i Lyngby også - så hvorfor mangler du?"

Og så kunne jeg jo bare sige - at det jeg arbejder på forhåbentligt får både Jonna og Daniel til at hive sig i elastikkerne af misundelse - ish..... Og hvis han gerne vil have det Daniel har afleveret, så kan han jo bare sige til, så sænker vi bare ambitionsniveauet - så kan jeg også gå tidligere hjem.

Sådan er vores jobs åbenbart bare grundlæggende forskellige - eller handler det her overhovedet om vores arbejde mere?
        I det her tilfælde er deadline overskrevet med 15 år!

Deraf vores reaktion.

Comment

Den var ikke gået på mit arbejde, at lederen kom 2/3 inde i et projekt havde deadline og sagde: "Sorry - du har åbenlyst fejlet".

Hvis han gjorde det, så ville jeg så fortælle ham, hvad der var klar nu, hvad mine planer var og hvad jeg realistisk set kunne have haft afleveret til hans imaginære deadline - som desuden ikke stemmer overens med den deadline alle vores samarbejdspartnere og konkurrenter arbejder efter.

Så havde en sådan type chef sikkert sagt: "Jamen Daniel i Haderslev har afleveret noget, og det har Jonna i Lyngby også - så hvorfor mangler du?"

Og så kunne jeg jo bare sige - at det jeg arbejder på forhåbentligt får både Jonna og Daniel til at hive sig i elastikkerne af misundelse - ish..... Og hvis han gerne vil have det Daniel har afleveret, så kan han jo bare sige til, så sænker vi bare ambitionsniveauet - så kan jeg også gå tidligere hjem.

Sådan er vores jobs åbenbart bare grundlæggende forskellige - eller handler det her overhovedet om vores arbejde mere?
          Problemet er bare, at i TBs projekt er deadline ikke nødvendigvis 2. september. Hvis man taber alle kampe indtil alle projektets deadlines er nået, er slut deadline faktisk ligegyldig. Der er nogle mellemliggende deadlines, der gør, at man faktisk skal levere løbende og ikke kun på sidste dag. Er du tilfreds, hvis vi står med 3 point den dag vinduet lukker og top 6 reelt er væk efter 6 kampe - jeg tænker ikke, at du mener i ramme alvor, at OB kan snitte 1,8 de sidste 16 kampe?

Comment

Øøøhhh.... selvfølgelig har et projekt en deadline (aner ikke hvad konkurrenter har at gøre med dette), men normalt er der en masse delmål (milestones), så diverse beslutninger løbende tages på baggrund af dit arbejde/dokumentation m.m. Hvis du ikke gentagende gange rettigt leverer på dem ville jeg også smide dig ud !

Du bør fokusere på dig selv og ikke Daniel/Jonna... lyder til at du overgører/-vurderer din egen rolle i "projektet", når du smider "misundelseskortet" og kører "egne" planer !
            Last edited by Online; i dag, 20:00.

Comment

Det er jo et relativt begreb. Jeg synes bare ikke at en eliteklub er veldrevet, hvis man aldrig leverer til par og en gang imellem derover. Er den mere veldrevet end end for 10 år siden, hvis vi fortsætter med at blive nummer 8, med et budget til 6/7? Jeg synes det ikke. Man kan jo altid fremhæve klubber som er decideret forfærdeligt drevet.
              Google AIs definition:
              • God økonomi: Budgetterne overholdes, og der er styr på indtægter og udgifter. TJEK
              • Tydelig ledelse: Organisationen har klare mål, struktur og ansvarsfordeling. TJEK​
              • Effektiv drift: Ressourcerne udnyttes optimalt uden unødvendigt spild. HMMMM
              • Trivsel og kvalitet: Der er fokus på medarbejdere, arbejdsmiljø og høj kvalitet i opgaveløsningen. ARHHHHH

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Øøøhhh.... selvfølgelig har et projekt en deadline (aner ikke hvad konkurrenter har at gøre med dette), men normalt er der en masse delmål (milestones), så diverse beslutninger løbende tages på baggrund af dit arbejde/dokumentation m.m. Hvis du ikke gentagende gange leverer på dem ville jeg også smide dig ud !

Du bør fokusere på dig selv og ikke Daniel/Jonna... lyder til at du overgører/-vurderer din egen rolle i "projektet", når du smider "misundelseskortet" og kører "egne" planer !

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Det er jo et relativt begreb. Jeg synes bare ikke at en eliteklub er veldrevet, hvis man aldrig leverer til par og en gang imellem derover. Er den mere veldrevet end end for 10 år siden, hvis vi fortsætter med at blive nummer 8, med et budget til 6/7? Jeg synes det ikke. Man kan jo altid fremhæve klubber som er decideret forfærdeligt drevet.
                  Google AIs definition:
                  • God økonomi: Budgetterne overholdes, og der er styr på indtægter og udgifter. TJEK
                  • Tydelig ledelse: Organisationen har klare mål, struktur og ansvarsfordeling. TJEK​
                  • Effektiv drift: Ressourcerne udnyttes optimalt uden unødvendigt spild. HMMMM
                  • Trivsel og kvalitet: Der er fokus på medarbejdere, arbejdsmiljø og høj kvalitet i opgaveløsningen. ARHHHHH
                  Vi ser forskelligt på det så. Fair nok. Men dette ^ får mig ikke til at ændre mening. Syntes vi rammer de fleste spot on og arbejder hårdt på den sidste

Comment

Én af grundene til at vores akademi overpræsterer er fordi vi spiller med ældre spillere, hvor eksempelvis FCN, FCK og FCM rykker dem op meget tidligere. Deres spillere får derfor flere kampe på seniorniveau i en ung alder og sælges derfor ofte meget dyrere.
                    OB har 4 på 18 år og 4 på 19 som de ældste.
                    FcN har 9 på 18 år, 2 på 19 og en på 20 år.
                    FcM har 12 på 18 år, 4 på 19 og en på 20.
                    FcK har 11 på 18 år og 2 på 19.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

OB har 4 på 18 år og 4 på 19 som de ældste.
                      FcN har 9 på 18 år, 2 på 19 og en på 20 år.
                      FcM har 12 på 18 år, 4 på 19 og en på 20.
                      FcK har 11 på 18 år og 2 på 19.
                      Beklager, men er usikker på, hvad du mener med de tal?

Comment

Beklager, men er usikker på, hvad du mener med de tal?
                        Understrege at OB netop ikke spiller med for gamle spillere, sammenlignet med de andre topklubber

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

Understrege at OB netop ikke spiller med for gamle spillere, sammenlignet med de andre topklubber
                          Gjorde vi ikke det da vi sidste gang vandt U19 ?

Hvor mange af vores akademispillere er gået direkte ind i SL-truppen som U19-spillere og spillet til "den store gevinst" ?

Hjalte stråler for FCN og ikke os i dag

Comment

Gjorde vi ikke det da vi sidste gang vandt U19 ?

Hvor mange af vores akademispillere er gået direkte ind i SL-truppen som U19-spillere og spillet til "den store gevinst" ?

Hjalte stråler for FCN og ikke os i dag
                            Så lad dem sælge ham for 100 mill om et par år og send de 20 mill videre til os

Comment

Så lad dem sælge ham for 100 mill om et par år og send de 20 mill videre til os
                              Jamen, skal vi så ikke bare skrotte SL-holdet og satse 100% på akademiet ? !

Nej, jeg ved det er meget groft sagt, men føler vi er ved at blive en billig rugekasse for mange andre klubber...

Comment

Working...
                              X