Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Hvad er din definition på veldrevet? At man sjældent har underskud? At alle er glade? At truppen er harmonisk? At man er i top 6 hver 8. år?
    Når man driver en eliteklub vil jeg umiddelbart mene at målestokken for om om klubben er veldrevet at der er en form for sportslig succes inden for den økonomiske ramme o at man en gang imellem overpræsterer.
    Vi kunne kigge på Aab og Esbjerg fx. Hvor galt det kan gå. Hvor galt det var ved at gå i Vejle og Sønderjyske fx for ikke ret lang tid siden..
    Alene det bare at reservere en billet til næste års superliga koster 50-70 mill for at være nogenlunde sikker..

Veldrevet er vel alle de parametre du nævner kogt sammen. Og et fantastisk akademi der overpræsterer år efter år. Det var bestemt ikke veldrevet under BW. Men jeg syntes vi har været det de sidste par år under TB & Co og stadig betaler for fortidens synder.

Og ja som jeg skriver så er rigtig mange danske klubber mere veldrevet end vores pt fordi de også har succes på det sportslige parametre.
    Som selvfølgelig er det vigtigste i sidste ende.

Men at sige at OB ikke er en veldrevet klub passer simpelthen ikke. Men der er 110% plads til store forbedringer

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Vi kunne kigge på Aab og Esbjerg fx. Hvor galt det kan gå. Hvor galt det var ved at gå i Vejle og Sønderjyske fx for ikke ret lang tid siden..
      Alene det bare at reservere en billet til næste års superliga koster 50-70 mill for at være nogenlunde sikker..

Veldrevet er vel alle de parametre du nævner kogt sammen. Og et fantastisk akademi der overpræsterer år efter år. Det var bestemt ikke veldrevet under BW. Men jeg syntes vi har været det de sidste par år under TB & Co og stadig betaler for fortidens synder.

Og ja som jeg skriver så er rigtig mange danske klubber mere veldrevet end vores pt fordi de også har succes på det sportslige parametre.
      Som selvfølgelig er det vigtigste i sidste ende.

Men at sige at OB ikke er en veldrevet klub passer simpelthen ikke. Men der er 110% plads til store forbedringer
      Én af grundene til at vores akademi overpræsterer er fordi vi spiller med ældre spillere, hvor eksempelvis FCN, FCK og FCM rykker dem op meget tidligere. Deres spillere får derfor flere kampe på seniorniveau i en ung alder og sælges derfor ofte meget dyrere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Den var ikke gået på mit arbejde, at lederen kom 2/3 inde i et projekt havde deadline og sagde: "Sorry - du har åbenlyst fejlet".

Hvis han gjorde det, så ville jeg så fortælle ham, hvad der var klar nu, hvad mine planer var og hvad jeg realistisk set kunne have haft afleveret til hans imaginære deadline - som desuden ikke stemmer overens med den deadline alle vores samarbejdspartnere og konkurrenter arbejder efter.

Så havde en sådan type chef sikkert sagt: "Jamen Daniel i Haderslev har afleveret noget, og det har Jonna i Lyngby også - så hvorfor mangler du?"

Og så kunne jeg jo bare sige - at det jeg arbejder på forhåbentligt får både Jonna og Daniel til at hive sig i elastikkerne af misundelse - ish..... Og hvis han gerne vil have det Daniel har afleveret, så kan han jo bare sige til, så sænker vi bare ambitionsniveauet - så kan jeg også gå tidligere hjem.

Sådan er vores jobs åbenbart bare grundlæggende forskellige - eller handler det her overhovedet om vores arbejde mere?
        I det her tilfælde er deadline overskrevet med 15 år!

Deraf vores reaktion.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Den var ikke gået på mit arbejde, at lederen kom 2/3 inde i et projekt havde deadline og sagde: "Sorry - du har åbenlyst fejlet".

Hvis han gjorde det, så ville jeg så fortælle ham, hvad der var klar nu, hvad mine planer var og hvad jeg realistisk set kunne have haft afleveret til hans imaginære deadline - som desuden ikke stemmer overens med den deadline alle vores samarbejdspartnere og konkurrenter arbejder efter.

Så havde en sådan type chef sikkert sagt: "Jamen Daniel i Haderslev har afleveret noget, og det har Jonna i Lyngby også - så hvorfor mangler du?"

Og så kunne jeg jo bare sige - at det jeg arbejder på forhåbentligt får både Jonna og Daniel til at hive sig i elastikkerne af misundelse - ish..... Og hvis han gerne vil have det Daniel har afleveret, så kan han jo bare sige til, så sænker vi bare ambitionsniveauet - så kan jeg også gå tidligere hjem.

Sådan er vores jobs åbenbart bare grundlæggende forskellige - eller handler det her overhovedet om vores arbejde mere?
          Problemet er bare, at i TBs projekt er deadline ikke nødvendigvis 2. september. Hvis man taber alle kampe indtil alle projektets deadlines er nået, er slut deadline faktisk ligegyldig. Der er nogle mellemliggende deadlines, der gør, at man faktisk skal levere løbende og ikke kun på sidste dag. Er du tilfreds, hvis vi står med 3 point den dag vinduet lukker og top 6 reelt er væk efter 6 kampe - jeg tænker ikke, at du mener i ramme alvor, at OB kan snitte 1,8 de sidste 16 kampe?

Comment

Working...
          X