Oprindeligt indsendt af WhyNot?
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Godt spørgsmål. Nok ikke. Jeg gætter på at de 2 af dem var Roslyng og Erik SOprindeligt indsendt af laffe Se indlæg
Mon de var færdigforhandlet og klar på OB da de blev skadet, eller er det nogen af dem, vi var interesseret i, men som stadig håbede på større klubber end OB?
Hvis det er det første er det et helt utroligt sammenfald og uheldigt.
Hvis de er det sidste er det noget underligt noget at fremhæve.
- Likes 1
Comment
-
Nå ja - undskyld.Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
Vejret var i øvrigt dårligt. Månen stod lavt, og det var lige ved og næsten.
Handling, ikke undskyldninger. Tak fordi i kom til min Ted Talk.
Her er en talentfuld offensivspiller fra 1. division, en 25-årig norsk centerback med skadeshistorik fra en midterklub i 2. bundesliga og en fri transfer 34-årig Sviatchenko.
Tadaaaaa handling.
- Likes 1
Comment
-
Jeg synes det er en underlig argumentation.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Nå ja - undskyld.
Her er en talentfuld offensivspiller fra 1. division, en 25-årig norsk centerback med skadeshistorik fra en midterklub i 2. bundesliga og en fri transfer 34-årig Sviatchenko.
Tadaaaaa handling.
Den var ikke gået på mit arbejde. Så sidder jeg der og gør intet af det jeg er ansat til at kunne. Når kritikken rammer, kan jeg så blot sige, men jeg kunne gøre det super dårligt, er det det du vil have?
At den sportslige ledelse skal være hævet over kritik,når de så åbenlyst fejler er endnu mere uforståeligt for mig. Men jeg tænker det må have en årsag.Fas est et ab hoste doceri.
- Likes 4
Comment
-
Du skal ikke bekymre dig om hvad jeg laver på dette forum. Er det et krav at stole på ledelsen, så er jeg nødt til straks at logge af.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Okay - men så er jeg lidt usikker på, hvad du laver på et debatforum, for så er det jo hamrende ligegyldigt at debattere de her ting, hvis din grundindstilling er, at alt er galt, ledelsen lyver (eller tilbageholder relevant viden fra os i bedste fald) og er desuden snothamrende inkompetente.
Den må vi så begrave der jo - god dag i så fald.
Hvad jeg kan være træt af er de debattører som dig der forsvarer ledelsens dispositioner uanset hvad der sker.
Kommer til at tænke på Oscar som huserede på BIFs forum i sin tid .....
- Likes 5
Comment
-
Den var ikke gået på mit arbejde, at lederen kom 2/3 inde i et projekt havde deadline og sagde: "Sorry - du har åbenlyst fejlet".Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg
Jeg synes det er en underlig argumentation.
Den var ikke gået på mit arbejde. Så sidder jeg der og gør intet af det jeg er ansat til at kunne. Når kritikken rammer, kan jeg så blot sige, men jeg kunne gøre det super dårligt, er det det du vil have?
At den sportslige ledelse skal være hævet over kritik,når de så åbenlyst fejler er endnu mere uforståeligt for mig. Men jeg tænker det må have en årsag.
Hvis han gjorde det, så ville jeg så fortælle ham, hvad der var klar nu, hvad mine planer var og hvad jeg realistisk set kunne have haft afleveret til hans imaginære deadline - som desuden ikke stemmer overens med den deadline alle vores samarbejdspartnere og konkurrenter arbejder efter.
Så havde en sådan type chef sikkert sagt: "Jamen Daniel i Haderslev har afleveret noget, og det har Jonna i Lyngby også - så hvorfor mangler du?"
Og så kunne jeg jo bare sige - at det jeg arbejder på forhåbentligt får både Jonna og Daniel til at hive sig i elastikkerne af misundelse - ish..... Og hvis han gerne vil have det Daniel har afleveret, så kan han jo bare sige til, så sænker vi bare ambitionsniveauet - så kan jeg også gå tidligere hjem.
Sådan er vores jobs åbenbart bare grundlæggende forskellige - eller handler det her overhovedet om vores arbejde mere?
- Likes 1
Comment
-
Du fik mig - jeg er Troels Bech - og det har jeg været siden jeg lavede denne profil i 20..... 10? tror jeg.. ish.Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
Du skal ikke bekymre dig om hvad jeg laver på dette forum. Er det et krav at stole på ledelsen, så er jeg nødt til straks at logge af.
Hvad jeg kan være træt af er de debattører som dig der forsvarer ledelsens dispositioner uanset hvad der sker.
Kommer til at tænke på Oscar som huserede på BIFs forum i sin tid .....
Jeg bekymrer mig ikke - jeg undrer mig - der bliver ikke spildt meget bekymring over mine meddebattører herinde, I klarer jer vist helt fint uden bekymring.
Det er ikke et krav at stole på ledelsen for at være her - det styrer du selv - men det er ikke ret fordrende for en debat, hvis hver eneste debat ender i din forudindtagede grundindstilling "jeg stoler ikke på ledelsen - ergo er det, du siger forkert". Så er det jo ligegyldigt at debattere, for man bliver aldrig klogere - man bliver bare mere overbevist om, at jeg er dum, træls og har langt hjem, for jeg er ikke enig i, dit i forvejen hjemmestrikkede verdenssyn, hvor ledelser lyver og driller for at få dit narrativ til at gå op.
Jeg mener, hvis du allerede har svaret "ledelsen lyver og snyder - og jeg stoler på intet af hvad den foretager sig" - hvad er så pointen i debat, for så er dét du foretager dig i højere grad forkyndelse.
Det var såmænd bare dét, jeg undrede mig over.
Held og lykke med det livssyn i øvrigt.
- Likes 2
Comment
-
Lol.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Nå ja - undskyld.
Tadaaaaa handling.
Den grundlæggende frustration bunder jo i, at OB har lukket hermetisk i og ladet nada sive ud. I en underholdnings- og konkurrenceindustri fungerer den slags larmende tavshed simpelthen som en gigantisk trykkoger.
Når man konsekvent nægter at fodre pressen og fans (eller lege med i det eksterne mediespil) med så meget som et lillebitte rygte, bygger man utilsigtet en enorm spænding op. Fantasien får frit løb, og man håber ubevidst på, at stilheden dækker over et vildt mesterstykke. Men når resultaterne svigter, og virkeligheden rammer, brister boblen – og så skriger hele baglandet simpelthen bare på handling. Hvad som helst.
Ord skaber virkeligheden.
Et fint eksempel på at styre virkeligheden gennem narrativer er TT's udtalelse om, at han har vundet den første kamp i alle sine klubber. Fakta er, at han tabte den første kamp i Randers FC mod Brøndby med 2-0. Ingen journalister har efterfølgende stillet spørgsmålstegn ved hans udtalelse.
OB kunne have gjort det samme - ladet ord skabe en virkelighed: Lade et par velplacerede rygter sive og dermed skabe en illusion om handlekraft i de lange, tørre perioder, hvor man ikke får lukket sine transfers.
Det har man ikke gjort - og når man samtidig melder en ambition ud om top 6 - så står man i et kæmpe narrativs-underskud.
OB står med et massivt, negativt efterslæb, og for di man har valgt at være lukket som en østers – og så bliver kravene bare tilsvarende tårnhøje. At man så går ud og forsvarer sig med, at man har "været tæt på 3 gange", betyder ikke en fis. Man skal som minimum sætte navne på for at det har en effekt, og det kommer TB aldrig nogensinde til at gøre i et medie.
OB har skabt deres egen situation. Nu tæller kun handling.
Bevis: https://www.transfermarkt.com/spielb...ericht/3063562
- Likes 6
Comment
-
Men det er jo slet ikke det Bech siger. Han kommer med undskyldninger om hvor tæt man var på.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Den var ikke gået på mit arbejde, at lederen kom 2/3 inde i et projekt havde deadline og sagde: "Sorry - du har åbenlyst fejlet".
Hvis han gjorde det, så ville jeg så fortælle ham, hvad der var klar nu, hvad mine planer var og hvad jeg realistisk set kunne have haft afleveret til hans imaginære deadline - som desuden ikke stemmer overens med den deadline alle vores samarbejdspartnere og konkurrenter arbejder efter.
Så havde en sådan type chef sikkert sagt: "Jamen Daniel i Haderslev har afleveret noget, og det har Jonna i Lyngby også - så hvorfor mangler du?"
Og så kunne jeg jo bare sige - at det jeg arbejder på forhåbentligt får både Jonna og Daniel til at hive sig i elastikkerne af misundelse - ish..... Og hvis han gerne vil have det Daniel har afleveret, så kan han jo bare sige til, så sænker vi bare ambitionsniveauet - så kan jeg også gå tidligere hjem.
Sådan er vores jobs åbenbart bare grundlæggende forskellige - eller handler det her overhovedet om vores arbejde mere?

Det forekommer mig ikke som en, der pludselig leverer. Men vi kan jo se, hvem der får ret i sin formodning.Fas est et ab hoste doceri.
- Likes 3
Comment
-
Tjaa...Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Men sidder Holch Povlsen og vender tommelfingeren op eller ned i FCM?
Gør Erik eller Lars og gør det i FCK?
Gør Blitzer i BIF.
Mansour i FCN?
AGF har ingen majoritetsejere men er fordelt på flere lokale rigmænd for ca. 50% og mange små aktionærer (fans) for ca. 50%.
De har ansat folk til at tage beslutningerne ..
https://bold.dk/fodbold/nyheder/stor...ar-sidste-kald
https://bold.dk/fodbold/nyheder/erik...ramy-og-stale/Last edited by Kaspernon; i dag, 17:57.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
men er man ikke godt forberedt? Har man ikke alternativer linet op? Eller har man scoutet på én spiller, der så går i stykker og så kan man ikke mere?Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægTB nævner i interview med Davidsen at skader har forhindret 3 handler denne sommer
Og så må Troels godt snart stoppe med sine "sprogblomster"...før var det en ost, i dag nemlig.com...bliver sgu træt af at høre på dem
- Likes 1
Comment
-
Hvis det er "sprogblomster" virker de godt nok visne...Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
men er man ikke godt forberedt? Har man ikke alternativer linet op? Eller har man scoutet på én spiller, der så går i stykker og så kan man ikke mere?
Og så må Troels godt snart stoppe med sine "sprogblomster"...før var det en ost, i dag nemlig.com...bliver sgu træt af at høre på dem
- Likes 2
Comment
-
Den her har også en lidt nedladende tone.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
men er man ikke godt forberedt? Har man ikke alternativer linet op? Eller har man scoutet på én spiller, der så går i stykker og så kan man ikke mere?
Vi må se om hvem der ender med det bedste vindue: Sønderjyske der køber spillere der gerne vil til klubben asap eller OB der køber spillere der kun vil til klubben som sidste udvej
- Likes 4
Comment
-
Hvad er din definition på veldrevet? At man sjældent har underskud? At alle er glade? At truppen er harmonisk? At man er i top 6 hver 8. år?Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Det er jeg meget uenig i. OB er en meget seriøs og veldrevet klub. Jeg tror ikke at du vil finde mange fagfolk der vil sige anderledes
Men der er helt sikkert rigtig mange klubber i Danmark der er drevet klogere,bedre og mere ambitiøst. Det ene udelukker bare ikke det andet
Når man driver en eliteklub vil jeg umiddelbart mene at målestokken for om om klubben er veldrevet at der er en form for sportslig succes inden for den økonomiske ramme o at man en gang imellem overpræsterer.
- Likes 3
Comment
Comment