Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Ikke noget specielt nyt, men bare googletranslate fra den oprindelige polske kilde:
"Thomas Thomasberg, den tidligere træner for Pogoń Szczecin, fortsætter karrieren i Odense Boldklub. Ifølge Daniel Trzepacz er klubben interesseret i at leje Mads Agger hos "Portowcy".
Mads Agger skiftede fra Sønderjyske til Pogoń Szczecin i slutningen af februar – et skifte, der kostede "Portowcy" en halv million euro. På papiret lignede det en spændende signing, eftersom den 26-årige kantspiller havde leveret 21 mål og 14 assists i 81 kampe for sin tidligere klub, men indtil videre har han ikke formået at gentage den præstation i Szczecin.
Han har spillet 13 kampe for Pogoń – i alt 845 minutter på banen – og har scoret ét mål. I den netop påbegyndte sæson blev han skiftet ind mod Legia Warszawa, men var slet ikke med i kamptruppen til opgøret mod Cracovia.
Det tyder på, at "Portowcy"-træneren Oscar Garcia ikke er overbevist om kantspillerens kvaliteter; derfor kan en genforening mellem Agger og Garcias forgænger, Thomas Thomasberg, ikke udelukkes."
link: https://transfery.info/aktualnosci/t...zczecin/278993
Comment
-
så du syntes han er den næstbedste angriber siden Utaka? Ok fair nok, jeg kan nok godt finde et par stykker jeg hellere vil have på mit hold end ham.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Okay…
Det går jeg ud fra du pænt meget bygger på en mavefornemmelse og ikke på rå data?
Altså, i de seneste 15 år, er Ganaus den angriber, der har 2. flest målinvolveringer for OB målt pr. Kamp i superligaen.
Han har 0,47 målinvolveringer pr. Kamp i sidste sæson, det er i øvrigt siden 2010 kun overgået af Peter Utaka, der havde 0,6 målinvolveringer pr. kamp.
Han slår spillere som: Issam Jebali 0,44 (flere assist end mål, men det hele tæller), Rasmus Festersen 0,43, Bashkim Kadrii 0,38, Anders K. Jakobsen 0,32, Rasmus Falk 0,3, Kenneth Zohore 0,29, Joan Edmundsson 0,26, Sander Svendsen 0,27
Hvis du straight up, blot kigger på Noah Ganaus’ første 34 kampe som OB-spiller, så er han den næstbedste angriber siden Peter Utaka. For det er vel alt andet lige angriberes job, at sørge for mål.
8 mål i 18 kampe i efteråret ( kun superliga ) rigtigt fint.
4 mål i 16 kampe siden, det endda med et nedrykningsslutspil.
Den positive vinkling er at han er nede i et formdyk - det kan ske for enhver, og at han kan finde tilbage til det vi så sidste efterår.
Den negative er at sidste efterår var han ny i en ny liga og forsvarene havde ikke helt luret ham...det har de nu.
Jeg tror så ret meget på det er det sidste der er tilfældet. Men lad os se, vil da være skønt om han finder målformen igen.
Og som sagt - brug ham på kanten så han kommer ud at løbe med forsvaret, fint - men som angriber på toppen, jeg tror Sønderjyske var fint tilfredse med han lå der i går, de havde fint styr på ham og han tilbød intet på den position.
- Likes 1
Comment
-
Gud fader. Ser du af og til fodbold? Kan du gense de mål Ganaus har været involveret i og stadig påstå at han ikke kan afslutte, har målnæse eller blik for spillet?? Som minimum på højt superliga niveau ?Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
og der syntes jeg jo så man kan sætte en del spørgsmålstegn om han rent faktisk besidder de kvaliteter du lister op.
Nej, Ganaus tilbød da intet mod SønderjyskE, udover selvfølgelig MATCHVINDERMÅLET
Last edited by anglicantian; i dag, 00:29.
- Likes 5
Comment
-
Altså de rå data om Ganaus’ præstationer lyver bare ikke.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
så du syntes han er den næstbedste angriber siden Utaka? Ok fair nok, jeg kan nok godt finde et par stykker jeg hellere vil have på mit hold end ham.
8 mål i 18 kampe i efteråret ( kun superliga ) rigtigt fint.
4 mål i 16 kampe siden, det endda med et nedrykningsslutspil.
Den positive vinkling er at han er nede i et formdyk - det kan ske for enhver, og at han kan finde tilbage til det vi så sidste efterår.
Den negative er at sidste efterår var han ny i en ny liga og forsvarene havde ikke helt luret ham...det har de nu.
Jeg tror så ret meget på det er det sidste der er tilfældet. Men lad os se, vil da være skønt om han finder målformen igen.
Og som sagt - brug ham på kanten så han kommer ud at løbe med forsvaret, fint - men som angriber på toppen, jeg tror Sønderjyske var fint tilfredse med han lå der i går, de havde fint styr på ham og han tilbød intet på den position.
Jeg kan da så udmærket se, at manden har nogle begrænsninger, men han scorer mål og leverer assist i et tempo, der set over hele hans tid i klubben, er på et noget højere niveau end de fleste andre angribere de seneste mange år.
Alle kan se, han har været i et formdyk, og ja han kan blive “dækket ud” af en kamp. Hvilket også var tilfældet med Kjerrumgaard og Utaka - men så dukkede de pludselig op og scorede alligevel.
Falder hans målinvolveringer yderligere (under 3,5/3,0) henover denne sæson, så er debatten naturligvis en anden, og så skal han vurderes anderledes.
Jeg finder bare dit argument for at kalde ham overvurderet helt usandsynligt mavefornemmelses/dagsform-baseret. For det er vitterligt 15 år siden, vi sidst har haft så målfarlig en angriber.
- Likes 8
Comment
-
Læser det mest som journalisten, der bare gætter lidt.Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægIkke noget specielt nyt, men bare googletranslate fra den oprindelige polske kilde:
"Thomas Thomasberg, den tidligere træner for Pogoń Szczecin, fortsætter karrieren i Odense Boldklub. Ifølge Daniel Trzepacz er klubben interesseret i at leje Mads Agger hos "Portowcy".
Mads Agger skiftede fra Sønderjyske til Pogoń Szczecin i slutningen af februar – et skifte, der kostede "Portowcy" en halv million euro. På papiret lignede det en spændende signing, eftersom den 26-årige kantspiller havde leveret 21 mål og 14 assists i 81 kampe for sin tidligere klub, men indtil videre har han ikke formået at gentage den præstation i Szczecin.
Han har spillet 13 kampe for Pogoń – i alt 845 minutter på banen – og har scoret ét mål. I den netop påbegyndte sæson blev han skiftet ind mod Legia Warszawa, men var slet ikke med i kamptruppen til opgøret mod Cracovia.
Det tyder på, at "Portowcy"-træneren Oscar Garcia ikke er overbevist om kantspillerens kvaliteter; derfor kan en genforening mellem Agger og Garcias forgænger, Thomas Thomasberg, ikke udelukkes."
link: https://transfery.info/aktualnosci/t...zczecin/278993
- Likes 3
Comment
-
Ser det som realistisk vi er interreseret i et leje mål, men kun hvis Grot er på vej væk.Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Comment
-
Det ville virke som en mærkelig erstatning, især når TT typisk har spillet med en fysisk stærk frontløber. Det er oplagt at vi kunne være interesseret fordi vi tilsyneladende har været det før, men synes godt nok Uhre minder meget om Ganaus og Niemic og at en anden type ville give mere mening.Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Ser det som realistisk vi er interreseret i et leje mål, men kun hvis Grot er på vej væk.
- Likes 1
Comment
-
Det er rigtig - men hvis han skal hente 3 deciderede forstærkninger og ikke bare Therkildsen-typer, skal han efterhånden hente én om ugen. Jeg tænker ikke, at udvalget af den første type er så stort, når man tager OBs åbenbart ekstremt lille økonomiske muskel i betragtning. Det hele skal vist gå pænt op i en højere enhed, hvis vi ikke skal vente til vinter med en enkelt af de tre. Men vi tror sgu da på det til håbet er helt ude - håbet dør som bekendt som det sidsteOprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Det er der da lang tid til. Det har vel aldrig været problemet, snarere at vi til den tid allerede har spillet en god del af grundspillet
- Likes 3
Comment
-
Jeg lægger gerne hovedet på blokken og siger TB ikke henter 3 forstærkninger i det resterende vindue.Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Det er rigtig - men hvis han skal hente 3 deciderede forstærkninger og ikke bare Therkildsen-typer, skal han efterhånden hente én om ugen. Jeg tænker ikke, at udvalget af den første type er så stort, når man tager OBs åbenbart ekstremt lille økonomiske muskel i betragtning. Det hele skal vist gå pænt op i en højere enhed, hvis vi ikke skal vente til vinter med en enkelt af de tre. Men vi tror sgu da på det til håbet er helt ude - håbet dør som bekendt som det sidste
Tror mere eller mindre der ikke kommer mere ind.
- Likes 2
Comment
Comment