Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Der er der jo så lige 15 mål og 5 assists.... mindre detalje.
    bestemt

og jeg tager dem bestemt gerne med. Men mener stadig han bliver overvurderet. Men det er så min måde at vurdere tingene på

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Tja, desuden kølighed foran mål, en god målnæse, en del assists, intelligente løb og god afslutter både med fødderne og hovedet. Det er da en del fine kompetencer for en superligaangriber.
      og der syntes jeg jo så man kan sætte en del spørgsmålstegn om han rent faktisk besidder de kvaliteter du lister op.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

og der syntes jeg jo så man kan sætte en del spørgsmålstegn om han rent faktisk besidder de kvaliteter du lister op.
        Hvilke?
        Last edited by Orskov; i går, 18:23.

Comment

Hvilke?
          dem alle sammen

Comment

dem alle sammen
            Vildt nok. Hvis han hverken er kølig foran mål, har en god målnæse, er en god afslutter eller laver intelligente løb er hans 10+ mål sidste sæson godt nok lidt af et mysterium.

Comment

Mads Agger? Stort JA TAK herfra hvis det skulle ske. Nu er han sikkert på en ganske fin kontrakt, som nok er i overkanten af, hvad vi kan tilbyde, og derfor gør leje det også til en mere realistisk historie IMO. Jeg synes, han var stærk i Sønderjyske; pågående, teknisk god, fine afslutninger - klart en spiller, der ville passe godt til Thomasbergs 'brede' stil og kunne løfte vores offensiv. Synes han var meget undervurderet, og jeg ved, at en del Sdr-fans vil drømme om at få ham igen i Haderslev.
              Jeg er nok mere skeptisk, om det kommer til at ske. Pogon vil af med ham, og de vil naturligt nok helst sælge. Så hvis det sker, så kunne det lugte lidt af at ske sent i vinduet, hvis der ikke kommer et salg, som Pogon kan acceptere. Lur mig om ikke Troels B er manden, der nok lurepasser lidt her, fordi der potentielt er mange penge at spare v at have is i maven.

Comment

Vildt nok. Hvis han hverken er kølig foran mål, har en god målnæse, er en god afslutter eller laver intelligente løb er hans 10+ mål sidste sæson godt nok lidt af et mysterium.
                jeg syntes bare der er en tendens til at tale ham op til at være en top angriber i superligaen - det mener jeg ikke han er. Det er jo ikke det samme som at manden er uden evner.

Men hvor mange mål har han været involveret i siden nytår?

Mener at kunne huske en del situationer hvor han skovler den over eller ved siden af mål - så det var "kølig foran mål" og "god afslutter", intelligente løb - syntes godt nok der har været mange kampe hvor ham og Grot løb i vejen for hinanden (det kan jo også bare være noget manglende kemi spillerne imellem) men for mig fjerner det også pointe om de "intelligente løb".

Men jeg tror så heller ikke man gør ham nogen tjenester ved at spille ham på toppen. Han har en klar force i sin fart og arbejdssomhed, så få ham da ud på kanten og lad ham løbe solen sort. Så tror jeg han kommer mere til sin ret.

Men som spids angriber er jeg ikke fan.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Mads Agger? Stort JA TAK herfra hvis det skulle ske. Nu er han sikkert på en ganske fin kontrakt, som nok er i overkanten af, hvad vi kan tilbyde, og derfor gør leje det også til en mere realistisk historie IMO. Jeg synes, han var stærk i Sønderjyske; pågående, teknisk god, fine afslutninger - klart en spiller, der ville passe godt til Thomasbergs 'brede' stil og kunne løfte vores offensiv. Synes han var meget undervurderet, og jeg ved, at en del Sdr-fans vil drømme om at få ham igen i Haderslev.
                  Jeg er nok mere skeptisk, om det kommer til at ske. Pogon vil af med ham, og de vil naturligt nok helst sælge. Så hvis det sker, så kunne det lugte lidt af at ske sent i vinduet, hvis der ikke kommer et salg, som Pogon kan acceptere. Lur mig om ikke Troels B er manden, der nok lurepasser lidt her, fordi der potentielt er mange penge at spare v at have is i maven.
                  Meget enig. Det ville være en rigtig fin signing. Husker ham som en spiller med en god fart og en god venstre fod.

Men kunne man forestille en leje med købsoption, så man kunne købe ham fri næste sommer?

Comment

Lejeaftaler uden købsoption får jeg knopper af. Jeg har svært ved at engagere mig i spilleren. Det skal OB naturligvis ikke tage hensyn til ;), men jeg håber godt nok på mere permanente løsninger.

Agger har jeg ærlig talt lidt svært ved at huske i øvrigt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                      Lejeaftaler uden købsoption får jeg knopper af. Jeg har svært ved at engagere mig i spilleren. Det skal OB naturligvis ikke tage hensyn til ;), men jeg håber godt nok på mere permanente løsninger.

Aggers problem har været hans afslutninger, hvor han ofte har været lige v & næsten uden at slutprodukt på. Lidt á la Kesikinen i sidste kamp uden andre sammenligninger i øvrigt. Udfordringen er, hvis den type spiller skal gøre det hele selv - udfordre, lykkes med udfordringen OG afslutte kompetent. Hvis de kunne det hele, så var de nok allerede på større adresser. Et andet eksempel er Nouk. Men det handler jo meget om, hvordan den type spiller bliver trænet og sat op. I stedet for hele tiden at gå efter den første mulighed for et spark, så er balancen jo med den type, at de gerne lige nogle gange må spille chancen større - men uden at de mister deres pågåenhed. Og Agger har et godt spark og virker for mig som en bedre trænet afslutter end vores finske ven ser ud til at være pt.
                      Mht leje - med eller uden option: hvis det er en måde at få kvalitet ind i truppen på for en overkommelig økonomi, så kan jeg sagtens leve med det. Nej, det duer ikke med ret mange lejespillere i en trup. Men som et supplement med 1-3 spillere, helt ok m mig. Og lur mig om du ikke godt kan engagere dig i en lejespiller, hvis han viser at være hit. Og ja, så kommer klagesangene, hvis han i det tilfælde ikke kan købes fri; men det er en del af gamet.

Comment

sjovt - jeg syntes han overvurderes helt vildt herinde.

god arbejdsindsats og hurtig...ud over det
                        Okay…

Det går jeg ud fra du pænt meget bygger på en mavefornemmelse og ikke på rå data?

Altså, i de seneste 15 år, er Ganaus den angriber, der har 2. flest målinvolveringer for OB målt pr. Kamp i superligaen.

Han har 0,47 målinvolveringer pr. Kamp i sidste sæson, det er i øvrigt siden 2010 kun overgået af Peter Utaka, der havde 0,6 målinvolveringer pr. kamp.

Han slår spillere som: Issam Jebali 0,44 (flere assist end mål, men det hele tæller), Rasmus Festersen 0,43, Bashkim Kadrii 0,38, Anders K. Jakobsen 0,32, Rasmus Falk 0,3, Kenneth Zohore 0,29, Joan Edmundsson 0,26, Sander Svendsen 0,27

Hvis du straight up, blot kigger på Noah Ganaus’ første 34 kampe som OB-spiller, så er han den næstbedste angriber siden Peter Utaka. For det er vel alt andet lige angriberes job, at sørge for mål.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg kunne ikke forestille mig at man vil finde en spiller som Mads Agger interessant uden frikøbsklausul. Den status må et overskudslager fra en polsk midterklub på 26 år ikke have for OB. Jeg kan sagtens forestille mig han nok er på en pæn kontrakt, som gør hans løn for høj ift det vi vil give i dag, og derfor giver leje fin mening økonomisk, men kun hvis man får en god forkøbsret med i puljen.

Comment

Troels sagde i Vip`en igår at vi SLET ikke var færdig med at handle. Men at vi har is i maven og kan vente på de rigtige

På den måde det blev sagt lød det som tættere på 3 end 1

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg kunne ikke forestille mig at man vil finde en spiller som Mads Agger interessant uden frikøbsklausul. Den status må et overskudslager fra en polsk midterklub på 26 år ikke have for OB. Jeg kan sagtens forestille mig han nok er på en pæn kontrakt, som gør hans løn for høj ift det vi vil give i dag, og derfor giver leje fin mening økonomisk, men kun hvis man får en god forkøbsret med i puljen.
                              Jeg er enig, Mads Agger er kun interessant som indkøb eller leje med købsoption. Ellers fortrækker jeg sgu Krølle.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Troels sagde i Vip`en igår at vi SLET ikke var færdig med at handle. Men at vi har is i maven og kan vente på de rigtige

På den måde det blev sagt lød det som tættere på 3 end 1
                                Og det er da dejligt, men lad os nu se, hvad der faktisk sker - hvad TB og BT underholder med i VIPen, og som så har temmeligt lange udsigter uden for den sfære, dét kan der skrives sagaer om ;).

Comment

Working...
                                X