Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

Hmm. Så det er små 8-9 millioner de næste 2 år. Jojo, sådan er gamet.
    Hvis han tilbydes et nyt job i perioden stopper betalingerne jo. Eller man laver et kontant forlig måske.
    Men ja. Det var en dyr fornøjelse

Comment

Hmm. Så det er små 8-9 millioner de næste 2 år. Jojo, sådan er gamet.
      Jeg ville ikke være så skråsikker på det beløb.

Nu kender vi ikke de interne linjer og hændelsesforløb, men man kan forestille sig, at Alexander Zorniger flere gange har fået løftede pegefingre og advarsler omkring sine udtalelser i pressen.

jeg forestiller mig selv, at han har skrevet under på en formulering i stil med “at han i løbet af sin ansættelse accepterer at fremtræde og udtale sig loyalt over for klubben, dennes ansatte og dennes fans” eksempelvis.

Hvis klubben kan sandsynliggøre det, du i arbejdsretlige termer ville kalde misligholdelse eller “grov” misligholdelse af kontraktforpligtelsen, så kan man forestille sig, at Zorniger enten har fået revet sin kontrakt i stykker eller har fået et noget mindre engangsbeløb for i øvrigt at smutte stille og pikle hjem til Tyskland.

Med de historier, der har været fremme i SFÅ og i øvrig presse, forestiller jeg mig ikke, at OB forgylder Zorniger på vej ud af døren. Det tror jeg også er årsagen til at Lanig og Rohrberg ikke blev fyret i samme ombæring. De er nok “dyre” at få ud, og man ønsker helst, at de bare selv skal trække stikket og frasige sig deres godtgørelse.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg ville ikke være så skråsikker på det beløb.

Nu kender vi ikke de interne linjer og hændelsesforløb, men man kan forestille sig, at Alexander Zorniger flere gange har fået løftede pegefingre og advarsler omkring sine udtalelser i pressen.

jeg forestiller mig selv, at han har skrevet under på en formulering i stil med “at han i løbet af sin ansættelse accepterer at fremtræde og udtale sig loyalt over for klubben, dennes ansatte og dennes fans” eksempelvis.

Hvis klubben kan sandsynliggøre det, du i arbejdsretlige termer ville kalde misligholdelse eller “grov” misligholdelse af kontraktforpligtelsen, så kan man forestille sig, at Zorniger enten har fået revet sin kontrakt i stykker eller har fået et noget mindre engangsbeløb for i øvrigt at smutte stille og pikle hjem til Tyskland.

Med de historier, der har været fremme i SFÅ og i øvrig presse, forestiller jeg mig ikke, at OB forgylder Zorniger på vej ud af døren. Det tror jeg også er årsagen til at Lanig og Rohrberg ikke blev fyret i samme ombæring. De er nok “dyre” at få ud, og man ønsker helst, at de bare selv skal trække stikket og frasige sig deres godtgørelse.
        tror jeg ikke på, så ville alle klubber med respekt for sig selv forsøge den når de fyre trænere
        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
        2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

tror jeg ikke på, så ville alle klubber med respekt for sig selv forsøge den når de fyre trænere
          Der er forskel på om du fyrer en træner pga. dårlige resultater, eller om du fyrer ham efter én kamp fordi han ikke kan finde ud af, hvad han må sige i medierne. Men jeg ved blandt andet at Uwe Rössler og AGF har en voldgiftsdisputs omkring noget i samme dur - som jeg lige perifært har hørt om.

Jeg tror ikke OB betaler 1,1 million euro i kompensation til en træner, der gentagende gange går stik imod klubbens anvisninger - og hvad han i øvrigt har skrevet under på.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Hvis han tilbydes et nyt job i perioden stopper betalingerne jo. Eller man laver et kontant forlig måske.
            Men ja. Det var en dyr fornøjelse
            Yea..

Comment

Jeg ville ikke være så skråsikker på det beløb. Nu kender vi ikke de interne linjer og hændelsesforløb, men man kan forestille sig, at Alexander Zorniger flere gange har fået løftede pegefingre og advarsler omkring sine udtalelser i pressen.

jeg forestiller mig selv, at han har skrevet under på en formulering i stil med “at han i løbet af sin ansættelse accepterer at fremtræde og udtale sig loyalt over for klubben, dennes ansatte og dennes fans” eksempelvis. Hvis klubben kan sandsynliggøre det, du i arbejdsretlige termer ville kalde misligholdelse eller “grov” misligholdelse af kontraktforpligtelsen, så kan man forestille sig, at Zorniger enten har fået revet sin kontrakt i stykker eller har fået et noget mindre engangsbeløb for i øvrigt at smutte stille og pikle hjem til Tyskland.

Nej, det var ikke så meget specifikt med Zorniger, men jeg kom godt nok til at tænke på hvor meget det fylder i et budget, hvis man hyrer en dyr træner til en 3-års kontrakt, men fyrer personen efter 12 måneder.
              Som Sheed påpegede så er det dog lidt underfundigt at Troels har arbejdet med AZ før, og alligevel virkede lidt overrasket over hans facon.

Jeg håber du har ret i at ledelsen ikke er blevet taget med bukserne nede, også økonomisk.

Comment

Nej, det var ikke så meget specifikt med Zorniger, men jeg kom godt nok til at tænke på hvor meget det fylder i et budget, hvis man hyrer en dyr træner til en 3-års kontrakt, men fyrer personen efter 12 måneder.
                Som Sheed påpegede så er det dog lidt underfundigt at Troels har arbejdet med AZ før, og alligevel virkede lidt overrasket over hans facon.

Jeg håber du har ret i at ledelsen ikke er blevet taget med bukserne nede, også økonomisk.
                Troels italesætter det jo selv lidt. "Det er ti år siden, jeg arbejdede sammen med Alex, og mange ting i fodbold ændrer sig på ti år".

Derudover skal det også pointeres, at Troels var en del af Alex's Brøndby-karriere, mens det gik rigtig godt - ikke da han måtte fyres til sidst. Det nævner de blandt andet i Mediano, hvor Azad Corlu kan huske stemningen i klubben da de afskediger Zorniger - folk var slidte.

Jeg skal ikke psykoanalysere Zorniger her på et debatforum, dertil har jeg ikke kompetencerne, men jeg fornemmede, at han synes hans børn var langt væk - og at skilsmissen var frisk. Dermed ikke sagt, at han ikke ville OB, men han virkede til tider lidt fraværende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men trods alt mindre tynd end forventet nu hvor Gomez og Magnus har løftet deres niveau.

Myhra
                  McCoy. Askou. Gomez. Yttergård.
                  Ganaus. Ismahila. Falk. Topi.
                  Arp. Grot.

Indeholder rigtig meget af det jeg gerne vil se på et OB hold.

Hansen.
                  Magnus. X. Amrani. Sørensen.
                  Therkilsen. Juul-Sandberg. Bonde. Anssi.
                  Martin. Jona.

Friis. Legolas.

Ja der mangler stadig en i centerforsvaret, to hvis Askou bliver solgt men bænken består af
                  Hansen, Adam, Magnus, Therkilsen, Bonde, Anssi og Jona .. det syntes jeg ikke er en ringe bænk .. når alle er klar. + talenter der skal have indhop ..

Jeg tror stadig at Askou bliver solgt + en Juul-Sandberg eller Legolas der bliver udlejet .. de skal erstattes med erfaring, gerne på start11 niveau ..
                  Det synes jeg også bestemt er et spændende hold, og jeg vil faktisk vurdere det til at være et af de bedste OB-hold, vi har haft i lang tid. Når det så er sagt, ville det være rigtig fint, hvis det kunne suppleres med 2 spillere. På trods af, at den nuværende strategi for trupsammensætning udelukkende peger mod en ekstra spiller.

I kampen mod Sønderjyske overraskede det mig virkelig, hvor godt Yttergård Jenssen passer ind i den måde, venstrebacken blev brugt på. Med bredere kanter kan han trække ind i banen og bruge sine stærke pasningsegenskaber. Det har også gjort, at jeg er i tvivl om, hvorvidt der bliver hentet en venstreback, og om det overhovedet er nødvendigt.

Med det in mente tænker jeg, at en højrekant og en midterforsvarer ville være oplagt. Så giv mig da bare Mads Agger og måske en Lauritsen fra Brøndby. Minder meget om TT signings. Men vi må se.

Edit: Kan se, at TT har udtalt, at Agger er en "dygtig spiller og en god fyr". Kan vi (over)analysere noget på den jyske underspillethed?
                  Last edited by Kappen1975; i går, 15:32.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg

Det synes jeg også bestemt er et spændende hold, og jeg vil faktisk vurdere det til at være et af de bedste OB-hold, vi har haft i lang tid. Når det så er sagt, ville det være rigtig fint, hvis det kunne suppleres med 2 spillere. På trods af, at den nuværende strategi for trupsammensætning udelukkende peger mod en ekstra spiller.

I kampen mod Sønderjyske overraskede det mig virkelig, hvor godt Yttergård Jenssen passer ind i den måde, venstrebacken blev brugt på. Med bredere kanter kan han trække ind i banen og bruge sine stærke pasningsegenskaber. Det har også gjort, at jeg er i tvivl om, hvorvidt der bliver hentet en venstreback, og om det overhovedet er nødvendigt.

Med det in mente tænker jeg, at en højrekant og en midterforsvarer ville være oplagt. Så giv mig da bare Mads Agger og måske en Lauritsen fra Brøndby. Minder meget om TT signings. Men vi må se.

Edit: Kan se, at TT har udtalt, at Agger er en "dygtig spiller og en god fyr". Kan vi (over)analysere noget på den jyske underspillethed?
                    En ny midterforsvarer afhænger vel Askou. Hvis han forlænger her i Aug, henter de kun en ind hvis han er bedre end Julius/Gomez IMO. Minimum samme niveau. Hvis det ikke kan lade sig gøre tror jeg at de lader være og bruger krudtet et andet sted på banen.
                    Ingen grund til at hente en mellemvare ind der skal sidde på bænken når både McCoy og Yttergård er glimrende afløsere ved karantæne eller skader. Hvis McCoy skulle væk fra backen et par kampe, syntes jeg vi har et par kompetente reserver i Terkel og Krølle.

Hvis Askou sælges skal der selvfølgelig hentes en ind.

Kunne se at Grot var på træningsbanen i dag og ser jo mere fit ud end nogensinde.. Ligner han har tabt en del kilo. Han kan sagtens også blive en faktor hvis han køber ind på projektet 110%. Ellers kan han bare smutte

Hvis TT vil spille med en venstrefodet kant angriber i højre side må det være højeste prioritet. For der har vi intet at byde på

Comment

En ny midterforsvarer afhænger vel Askou. Hvis han forlænger her i Aug, henter de kun en ind hvis han er bedre end Julius/Gomez IMO. Minimum samme niveau. Hvis det ikke kan lade sig gøre tror jeg at de lader være og bruger krudtet et andet sted på banen.
                      Ingen grund til at hente en mellemvare ind der skal sidde på bænken når både McCoy og Yttergård er glimrende afløsere ved karantæne eller skader. Hvis McCoy skulle væk fra backen et par kampe, syntes jeg vi har et par kompetente reserver i Terkel og Krølle.

Kunne se at Grot var på træningsbanen i dag og ser jo mere fit ud end nogensinde.. Ligner han har tabt en del kilo. Han kan sagtens også blive en faktor hvis han køber ind på projektet 110%. Ellers kan han bare smutte

Hvis TT vil spille med en venstrefodet kant angriber i højre side må det være højeste prioritet. For der har vi intet at byde på
                      Men med de tanker betyder det så også, at du ikke tror, vi henter en ny forsvarsspiller med mindre Askou bliver solgt? Eller er vi i stedet på udkig efter en venstreback?

Jeg synes egentlig, vores firbackkæde, som den ser ud lige nu, er rigtig fin. Men der skal ikke mange skader til, før vi pludselig er tyndt besat. Især når man tænker på, at vi også hviler en Gomez, som har været virkelig god i de seneste to kampe. Spørgsmålet er bare, om han kan holde det niveau over en hel sæson.

Og i øvrigt du har ikke hørt noget om den mulige interesse i Agger?

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men trods alt mindre tynd end forventet nu hvor Gomez og Magnus har løftet deres niveau.

Myhra
                        McCoy. Askou. Gomez. Yttergård.
                        Ganaus. Ismahila. Falk. Topi.
                        Arp. Grot.

Indeholder rigtig meget af det jeg gerne vil se på et OB hold.

Hansen.
                        Magnus. X. Amrani. Sørensen.
                        Therkilsen. Juul-Sandberg. Bonde. Anssi.
                        Martin. Jona.

Friis. Legolas.

Ja der mangler stadig en i centerforsvaret, to hvis Askou bliver solgt men bænken består af
                        Hansen, Adam, Magnus, Therkilsen, Bonde, Anssi og Jona .. det syntes jeg ikke er en ringe bænk .. når alle er klar. + talenter der skal have indhop ..

Jeg tror stadig at Askou bliver solgt + en Juul-Sandberg eller Legolas der bliver udlejet .. de skal erstattes med erfaring, gerne på start11 niveau ..
                        det er meget hurtigt at konkludere noget på baggrund af to kampe. Gomez har set god ud, skønt - men han var stort set fraværende hele sidste sæson og før det havde han tendenser til "hjerneblødninger"

Han har helt sikkert noget fart og fysik der gør ham enormt spændende - hvis han har fået skruet ned for mængden af fuckups.

Magnus Andersen så rigtig spændende ud. Gjorde Yaya også i et par kampe sidste efterår.

Sandberg syntes jeg også så udemærket ud de 15 min han fik mod Viborg.

Men at undlade at hente forstærkninger på baggrund af så lille en samplesize...hvis man mener det med man VIL i top 6, så skal man også forstærke sig. Er man villig til igen igen at tage chancen, med begrundelse i der også skal være plads til de unge...så det måske ikke strengt nødvendigt.

Men med den snak om at skulle i mesterskabsspillet, og styrke truppen - der er det sgu undervældende det der er sket indtil nu.

Comment

Men med de tanker betyder det så også, at du ikke tror, vi henter en ny forsvarsspiller med mindre Askou bliver solgt? Eller er vi i stedet på udkig efter en venstreback?

Jeg synes egentlig, vores firbackkæde, som den ser ud lige nu, er rigtig fin. Men der skal ikke mange skader til, før vi pludselig er tyndt besat. Især når man tænker på, at vi også hviler en Gomez, som har været virkelig god i de seneste to kampe. Spørgsmålet er bare, om han kan holde det niveau over en hel sæson.

Og i øvrigt du har ikke hørt noget om den mulige interesse i Agger?
                          Den er for tynd - en skade/karantæne, eller Askou der ikke kan klare de 90 min. og så skal man pludselig ud og lege puslespil - til at rokere for meget rundt. Istedet for at tage en central forsvarsspiller ud og sætte en anden ind, skal man til at flytte McCoy ind centralt og så have Magnus Andersen ind på backen. Eller Yttergård ind centralt og Adam der skal afløse for ham, medmindre Adam har spillet kant og er skiftet ud - så skal McCoy pludselig over på vb.

Syntes det er fine alternativer at have, spillere der kan dække flere pladser. Men som det første træk var det rart bare at kunne lave en 1:1

Comment

dét mener du da forhåbentlig ikke.

Ser man Yttergård som vb - så mangler vi da klart en centralforsvarsspiller mere.

Ser man ham som centralforsvarsspiller mangler vi i den grad en vb.

Comment

En spiller antalsmæssigt.

Der er stadig en ubalance i for mange unge spillere i forhold til erfarne så det kan være at der bliver vekslet to talenter til to erfarne. Her skal det medtages at Askou fortsat er talent da han ikke er fuldt transitioneret i forhold til de 3.000 min. OB har defineret.

Et salg af Askou og f.eks. Juul-Sandberg bør betyde at der bliver hentet tre mere.
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Der er forskel på om du fyrer en træner pga. dårlige resultater, eller om du fyrer ham efter én kamp fordi han ikke kan finde ud af, hvad han må sige i medierne. Men jeg ved blandt andet at Uwe Rössler og AGF har en voldgiftsdisputs omkring noget i samme dur - som jeg lige perifært har hørt om.

Jeg tror ikke OB betaler 1,1 million euro i kompensation til en træner, der gentagende gange går stik imod klubbens anvisninger - og hvad han i øvrigt har skrevet under på.
                                Du har tydeligvis højere tanker om OB's ledelse end jeg
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                                2025 stadig med armene over kors

Comment

Working...
                                X