Nogen der ved om Owusu er flyttet fra Danmark endnu?
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Den sidste note er jo vigtig at få med. Hellere spillere med en hvis kvalitet - både på banen, og udenfor banen, hvor man gør sin research, end vi igen skal have en rådden klinter i Ådalen. Så vil jeg sku hellere vente til efter sæsonstart med at få spillerne ind, end at presse på for at have truppen helt klar til sæsonstart.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
1. Du har ret med Zornigers citat, jeg har genlæst det, og jeg er enig i, at han siger det tager tid at spille den hylde spillere ind vi kigger på. Men det er da også kringlet formuleret.
2. Jeg tror ikke, det er til at komme i nærheden af spillere på Askous niveau og potentiale med de penge OB har til rådighed. Det er vel for snøvsen der hele dilemmaet ligger. Hvis vi herinde mener at Askou skal koste både 2 og 3 millioner euro, så der dæleme langt op til at finde hans direkte afløser. Det er jo nok også derfor vi stadig ikke har købt en centerback i de to foregående vinduer, for der var Askou måske indeks 82 og indeks 87 og på vej frem. Nu kan man så sidde og gnubbe sig i skægget og købe en eller anden aldrene has been på indeks 85 med lønkrav som Falk, eller betale 1,5-2 millioner euro for en lidt yngre indeks 87-spiller. Jeg tror bare ikke det er så nemt som vi skriver om herinde - ellers gjorde alle det jo bare.
3. Jeg siger ikke det er okay, ikke at gøre sig umage, eller ikke at gøre sit absolut bedste for at være klar så hurtigt som muligt. Jeg forsøgte at visualisere at medmindre du er FCM eller FCK så er det fuldstændig fucking ragnarok at navigere et transfervindue, og det er næsten umuligt at få alt hvad man vil have, mens man beholder sine bedste spillere og får skubbet dem afsted, man ved skal videre med både avance og korrekt destination. Øvelsen handlede om, at sænke folks puls en lille smule, så de ikke var ved at flippe helt ud over at “nu rykker OB ned” og bla bla bla.
sidenote - så mindes jeg faktisk at OB rykkede ned i en sæson, hvor vi fik hentet masser af “forstærkninger” tidligt i vinduet og hvor truppen praktisk talt var klar fra dag 1.
Men jeg tror alle er enige om at forsvaret - er ret så ringe - at det er NU og HER, - og helllere i går end i dag, at vi skal have en kvalitetspiller ind.
- Likes 1
Comment
-
Bare man ikke er ude og scaute og researche nu.Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Den sidste note er jo vigtig at få med. Hellere spillere med en hvis kvalitet - både på banen, og udenfor banen, hvor man gør sin research, end vi igen skal have en rådden klinter i Ådalen. Så vil jeg sku hellere vente til efter sæsonstart med at få spillerne ind, end at presse på for at have truppen helt klar til sæsonstart.
Men jeg tror alle er enige om at forsvaret - er ret så ringe - at det er NU og HER, - og helllere i går end i dag, at vi skal have en kvalitetspiller ind.
Comment
-
Nok ikke. Men det overrasker mig alligevel at NT efter sigende har meldt det ud. Han har normalt “gemt” sig bag ved sportsdirektøren så længe jeg kan huske tilbage.Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlæg
Men kan de melde andet ud end top 6? Alt andet vil jo kategoriseres som uambitiøst når nu vi ikke var i fare med nedrykning og hentede en 8 plads hjem i sidste sæson. De skal melde top 6 ud som mål, men de skal også leve op til den udmelding.
Comment
-
Mener han var ude med det der almindelige sæsoner top-4, dårlige sæsoner top 6 vrøvl for nogle år siden. Ellers ikke meget han melder ud.Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
Nok ikke. Men det overrasker mig alligevel at NT efter sigende har meldt det ud. Han har normalt “gemt” sig bag ved sportsdirektøren så længe jeg kan huske tilbage.
Comment
-
Ja, det er altid spændende og se hvilken trup OB har 1. sep.
Tænker jo også alle er enige om man gerne vil have spillere der kan forbedre truppen og har en vis kvalitet og ikke kun fyld spillere/panik køb.
(Er jo blandt andet sket med Falk og tyskerne)
Men hvordan kommer flere spændende spillere til OB ? eller måske hvorfor kommer de ikke til klubben.
Er det pga. trænerne / spillestil / eksisterende spillertrup / økonomi eller føler de OB er leverpostej og ikke rykker sig og dermed ikke sportslig attraktivitet.
Så de venter evt. til de ikke har andre muligheder sidst i vinduet og så kigger OBs vej. Og hvad har f.eks. Viborg og Sønderjyske gjort de senere år ?
Lad os håbe truppen er / bliver stærk nok til at konkurrere med top 6 :-)
om det så er Magnus Ravn, Christian Eriksen eller en fra VM eller andre der hentes... Der skal nok komme noget ind inden Viborg :-)
God varm dag....
- Likes 2
Comment
-
Jeg tror, OB's mangeårige historie uden resultater og en enkelt nedrykning gør, at det tager tid at flytte hylde. Der skal mere end en enkelt etableringssæson til at gøre OB attraktive for endnu bedre spillere.
Og for mig er det hovedet på sømmet i, at spillerne derude ikke bare står i kø og trygler om en kontrakt i OB. Og derfor er vi nødt til at acceptere vores plads i fødekæden - lige nu, i hvert fald. Kan vi nu snige os med i top 6 og gøre det anstændigt, tror jeg på, verden ser os en smule anderledes næste sæson.
- Likes 3
Comment
-
Ok. Kunne være at teltpælene ikke var rykket op endnu og man kunne lave en kort forlængelse hvis vi vitterligt ikke kan lande noget og han endnu ikke har fundet noget ..Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Syntes bestemt jeg så en video i sidste uge hvor de var en gruppe der trænede sammen. Mener det i Holland
Jeg er med på at man ikke kunne finde hindanden for et par måneder siden men tænker at det er bedre med ham på back og McCoy i center end McCoy på back og Yaya/Gomez centralt …"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Hvorfor skulle han gide detOprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Ok. Kunne være at teltpælene ikke var rykket op endnu og man kunne lave en kort forlængelse hvis vi vitterligt ikke kan lande noget og han endnu ikke har fundet noget ..
Jeg er med på at man ikke kunne finde hindanden for et par måneder siden men tænker at det er bedre med ham på back og McCoy i center end McCoy på back og Yaya/Gomez centralt …
Comment
-
1. Ja, det er kringlet formuleret - og så piller det altså desværre din præmis ret meget fra hinanden.Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
1. Du har ret med Zornigers citat, jeg har genlæst det, og jeg er enig i, at han siger det tager tid at spille den hylde spillere ind vi kigger på. Men det er da også kringlet formuleret.
2. Jeg tror ikke, det er til at komme i nærheden af spillere på Askous niveau og potentiale med de penge OB har til rådighed. Det er vel for snøvsen der hele dilemmaet ligger. Hvis vi herinde mener at Askou skal koste både 2 og 3 millioner euro, så der dæleme langt op til at finde hans direkte afløser. Det er jo nok også derfor vi stadig ikke har købt en centerback i de to foregående vinduer, for der var Askou måske indeks 82 og indeks 87 og på vej frem. Nu kan man så sidde og gnubbe sig i skægget og købe en eller anden aldrene has been på indeks 85 med lønkrav som Falk, eller betale 1,5-2 millioner euro for en lidt yngre indeks 87-spiller. Jeg tror bare ikke det er så nemt som vi skriver om herinde - ellers gjorde alle det jo bare.
3. Jeg siger ikke det er okay, ikke at gøre sig umage, eller ikke at gøre sit absolut bedste for at være klar så hurtigt som muligt. Jeg forsøgte at visualisere at medmindre du er FCM eller FCK så er det fuldstændig fucking ragnarok at navigere et transfervindue, og det er næsten umuligt at få alt hvad man vil have, mens man beholder sine bedste spillere og får skubbet dem afsted, man ved skal videre med både avance og korrekt destination. Øvelsen handlede om, at sænke folks puls en lille smule, så de ikke var ved at flippe helt ud over at “nu rykker OB ned” og bla bla bla.
sidenote - så mindes jeg faktisk at OB rykkede ned i en sæson, hvor vi fik hentet masser af “forstærkninger” tidligt i vinduet og hvor truppen praktisk talt var klar fra dag 1.
2. Hvad er Arp, Ganaus, Ismahily og Niemic i indeks? De blev hentet for småpenge. Det er muligt, at hente gode spillere for få penge - og det fører mig videre til punkt 3.
3. Nu er vi blevet lovet, at de gode spillere tager tid og at man vil være meget omhyggelige, samt man hellere vil undgå få forkerte, fremfor mange rigtige. Jeg tror vi er nået et sted nu, hvor vi er tvunget til at skrue ned for grundigheden, fordi den bider os i røven. Vi skal have et hold, der kan præstere fra kamp 1 og ikke fra kamp 8. Det sidste er kun interessant, hvis man kan lave en musketer-ed med de andre hold, om at de laver to selvmål og stiller med B-kæden.
3a. Din præmis holder kun på overflade niveau, hvis du ikke kigger på HVAD man hentede. TB og JN har haft lektier for siden sidste sommer. De er ikke blevet afleveret endnu.
- Likes 4
Comment
-
Owousu havde været en meget bedre back up til mange af de samme pladser som Therkildsen. Og vi havde haft kontinuitet og bundniveauOprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Ok. Kunne være at teltpælene ikke var rykket op endnu og man kunne lave en kort forlængelse hvis vi vitterligt ikke kan lande noget og han endnu ikke har fundet noget ..
Jeg er med på at man ikke kunne finde hindanden for et par måneder siden men tænker at det er bedre med ham på back og McCoy i center end McCoy på back og Yaya/Gomez centralt …
- Likes 1
Comment
-
>> "Hvad er Arp, Ganaus, Ismahily og Niemic"Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
1. Ja, det er kringlet formuleret - og så piller det altså desværre din præmis ret meget fra hinanden.
2. Hvad er Arp, Ganaus, Ismahily og Niemic i indeks? De blev hentet for småpenge. Det er muligt, at hente gode spillere for få penge - og det fører mig videre til punkt 3.
3. Nu er vi blevet lovet, at de gode spillere tager tid og at man vil være meget omhyggelige, samt man hellere vil undgå få forkerte, fremfor mange rigtige. Jeg tror vi er nået et sted nu, hvor vi er tvunget til at skrue ned for grundigheden, fordi den bider os i røven. Vi skal have et hold, der kan præstere fra kamp 1 og ikke fra kamp 8. Det sidste er kun interessant, hvis man kan lave en musketer-ed med de andre hold, om at de laver to selvmål og stiller med B-kæden.
3a. Din præmis holder kun på overflade niveau, hvis du ikke kigger på HVAD man hentede. TB og JN har haft lektier for siden sidste sommer. De er ikke blevet afleveret endnu.
Ved du noget om hvor let (eller svært) det var at finde spillerne og lave kontrakter?
>> "Vi skal have et hold, der kan præstere fra kamp 1 og ikke fra kamp 8."
Det tror jeg ikke på kommer til at ske, det har OB ikke økonomi til
Du er vist gået lidt i panik ... Ro på nu
- Likes 1
Comment
Comment