Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
    Mads Agger har været udeladt af Pogoń Szczecins kamptrup i de seneste to ligakampe efter tilgangen af Darko Churlinov. Trzepacz kalder det et tydeligt signal om, at det bliver svært for Agger at få spilletid, og nævner ham blandt de spillere, der bør se sig om efter en ny klub.

Kommentarsporet er blandet. Mens overraskende mange faktisk godt kan se Aggers kvaliteter og håber på at beholde ham til bredden og håbe på et gennembrud hælder et lille flertal på at få sendt ham videre. Kommentarsporet spekulerer i om Mads Agger var en ren "Thomasberg-opfindelse", og om det falder helt til jorden uden ham.

https://pogonsportnet.pl/aktualnosci...-nowym-klubem/
    Udemærket bud på en Niemic afløser

Comment

Hvor er det kedeligt at følge OBs transfervindue når man bare ser alle de andre klubber hente spiller hele tiden og virker som om de har en afløser klar når de sælger en spiller

Comment

Hvis man skal nørde Mads Agger en lille smule - og vurdere hvor han ligger på Therkildsen/Falk-skalaen af indkøb, hvor den ene er trupspiller og den anden er profil, så kommer der her lidt nørderi.

Mads Agger er 26 år gammel (bedste fodboldalder) og er en "late bloomer", med en lidt anderledes vej til professionel fodbold end de fleste. Han er øjensynligt ikke akademitrænet, så vidt jeg kan se, men fik sin første kontrakt i Skive i 2020, og etablerede sig i først Skive og siden Næstved som en "god 1. divisionsspiller". Så skifter han til SønderjyskE og så får han et helt andet output på sit spil.

81 kampe, 21 mål og 14 assists fordelt på 1 sæson i 1. division og 1,5 sæson i Superligaen.

Alene i sin første Superligasæson (24/25) spillede han 26 kampe fordelt på 1.586 minutter og scorede 8 mål og lavede 3 assist. Det svarer til omtrent 0,45 mål pr. 90 minutter og omkring 0,62 mål+assist pr. 90. Det er et rigtig stærkt output for en spiller, der ikke konsekvent spillede 90 minutter og ofte blev brugt fra en kant/offensiv position.

Han bliver solgt fra Sønderjyske til Polen for omtrent 3,7 millioner kroner og har en kontrakt til 2029 med option på et år. Skudsmålet fra Sønderjyske i forbindelse med salget var en spiller med et godt venstreben, høj fart og skarpe driblinger.

Det er selvsagt ikke gået optimalt i Polen. Hans offensive output er næsten forsvundet, og han er ikke en del af truppen. Om han har været ramt personligt er spekulativt, men han har i hvert fald ikke trivedes spillemæssigt i Pogon. Men de data jeg HAR kunnet støve op siger: 12 vellykkede driblinger på 19 forsøg – 63 %, ca. 1,1 nøgleaflevering pr. 90, omkring 2,9 indlæg pr. 90, 1,3 afslutninger pr. 90 og 1 mål/0 assist fordelt på 800 Ekstraklasa-minutter i 25/26.

Hvis jeg skal opsummere, så vil en Sønderjyske-Mads Agger være en kærkommen tilføjelse til en trup, der skal styrke sig til at komme i top-6, og det er jo dét niveau han skal genfinde. Omvendt så ville jeg blive træt af at have en (sikkert også lidt vellønnet) Pogon-Mads Agger rendende på banen, mens Krølle så får splinter i bagen.​

Det er et sats med ham - spillestilsmæssigt tror jeg han passer fint ind til klubbens strategi. Han er dansk, kender ligaen, kender træneren, er castet til den højrekant, der ser lidt tynd ud i denne sæson. Omvendt så skal han ret hurtigt finde spilleglæde og -kvalitet frem, hvis han skal blive en del af OB's langsigtede kamp for at etablere sig i toppen af dansk fodbold.

Comment

"Jeg formoder helt personligt, at Anders Møller, Thomas Helveg, Jimmi Nagel, Troels Bech, Niels Thorborg, Thomasberg og andre kompetente fodboldmennesker med samlet set mange årtiers fodbolderfaring fra øverste danske og internationale hylde i OB's afdeling for transfers- og trupsammensætning har siddet og afvejet de her risikoer og muligheder og fundet at gevinsten ved den nuværende strategi overgår de negative konsekvenser ved fejltagelse."

Som jeg ser der er der en skævvridning i at den med absolut mindst fodboldforstand sidder med vetoret og dermed kan feje forslag af bordet som det passer ham.

Comment

Oprindeligt indsendt af Fergi Se indlæg
            "Jeg formoder helt personligt, at Anders Møller, Thomas Helveg, Jimmi Nagel, Troels Bech, Niels Thorborg, Thomasberg og andre kompetente fodboldmennesker med samlet set mange årtiers fodbolderfaring fra øverste danske og internationale hylde i OB's afdeling for transfers- og trupsammensætning har siddet og afvejet de her risikoer og muligheder og fundet at gevinsten ved den nuværende strategi overgår de negative konsekvenser ved fejltagelse."

Som jeg ser der er der en skævvridning i at den med absolut mindst fodboldforstand sidder med vetoret og dermed kan feje forslag af bordet som det passer ham.
            Selvom jeg forstår din principielle holdning, og måske endda også er enig, så bliver jeg nødt til at spørge, hvordan OB i dette aspekt differentierer sig fra alle andre klubber, der også har ejere, der i 99,9% af tilfældene har mindre fodboldforstand end deres ansatte?

Og hvad foreslår du er alternativet? Carte blanche til at bruge af koncernens penge, uden checks and balances?

Sidst men ikke mindst, så forestiller jeg mig at OB såvel som alle andre fodboldklubber træffer beslutninger sammen. Så Troels vil gerne købe en spiller, han koster 7 millioner kroner, det er nok ikke ultra-kontroversielt og det er inden for budgettet, men man diskuterer det lige en gang, for det er jo også en slags penge. Så vil Troels også gerne bruge 12 millioner på en dygtig centerback, men han har allerede brugt 70% af budgettet. Så går han og hans scouting-team op til ejeren og præsenterer en case for, hvorfor man skal lave en budgetoverskridelse på den dygtige centerback. Det kan ejerskabet så sige ja eller nej til for det er dem, der ejer klubben og skal lægge pengene, og det er altså ikke problematisk.

Comment

Muligvis ny spiller præsenteres i dag

Comment

Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
                Muligvis ny spiller præsenteres i dag
                Baseret på hvad ???

Comment

Working...
                X