Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).
Collapse
X
-
Jeg er så absolut skuffet - jeg har ikke noget videre positivt indtryk af ham fra hans tid i FCN. Jeg vil også henvise til min kæphest om 'kende ligaen' ikke gør en spiller bedre, blot at det potentielt kan give en kortere indkøringsperiode.Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
Shit, du har en evne til at se alt, som et halvt fuldt glas vand
En forsvarsspiller omkring sin bedste fodboldalder, med erfaring fra klubber, som må anses bedre end OB og som kan gå ind fra kamp 1 uden at skulle vende sig til liga, klima og spillestil.
En spiller som beskrives, som rolig på bolden, har overblik og med en god afleveringsfod
Hvad forventer du mere?
Hurtighed i et midterforsvar er vel ikke et krav, hvis du har fodboldintelligens og kan læse spillet?
Jeg synes faktisk at dette lyder, som en rigtigt god transfer.
Men hvis man forventer en spiller fra midt-bund bundesliga, top/bund æresdivisionen, eller championsship, så kan jeg gå se at man bliver skuffet.
Når der det seneste halve år er blevet talt og talt og talt om Top 6, så må og skal ambitionsniveauet være højere end en spiller, der har spillet fast på et Rosenborg-hold i krise, samt 100 kampe for FCN - der vel og mærke ikke ville forlænge med ham. Jeg anerkender gerne, at ting tager tid, at han formentlig ikke er 1. Valget, samt at der nok er et par transfers der er glippet. UY kan sagtens være en god spiller for os, men når der med promt og pragt er meldt store ting ud, så skal man følge op med handling. Det har man ikke gjort endnu.
Jeg havde nok sat min næse op efter noget ala Ramon Leeuwin. Som minimum.
Beklager.
- Likes 2
Comment
-
Jeg havde gerne set at man havde beholdt Burgy - fin spiller, men med mangler, som det lyder til at pågældende transfer kan udfylde?Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Burde vi egentlig ikke bare have strukket os for at beholde Bürgy, og undladt at købe Yttergaard så? Det var jo en mand i sin bedste fodboldalder, som kendte klubben, med en god afleveringsfod, og som havde erfaring fra bedre klubber end OB.
Comment
-
Det tror jeg da godt man kunne. For Bürgy var det nok bare en gylden mulighed. Hjem til hans gamle klub i Schweiz, der lige er blevet mester og nu skal spille CL-kval. Og så passede det med, at det var den position man alligevel helst ville opgradere på.Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Ved du hvorfor? Jeg synes godt nok, vi har mange spillere, der gerne vil væk.
- Likes 2
Comment
-
Synes bare Yttergaard kan sammenlignes med med Bürgy. Båden alderen, styrkerne og udfordringerne er ret sammenlignelige. Jeg havde det fint med at vi solgte Bürgy, og er bare ret skuffet over at vi henter en spiller der minder en del om ham, og som ikke har bevist at han har et højere niveauOprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
Jeg havde gerne set at man havde beholdt Burgy - fin spiller, men med mangler, som det lyder til at pågældende transfer kan udfylde?
- Likes 1
Comment
-
Det ville hjælpe lidt hvis klubben så rent faktisk opgraderede på den positionOprindeligt indsendt af Agbre Se indlægDet tror jeg da godt man kunne. For Bürgy var det nok bare en gylden mulighed. Hjem til hans gamle klub i Schweiz, der lige er blevet mester og nu skal spille CL-kval. Og så passede det med, at det var den position man alligevel helst ville opgradere på.
Comment
-
Det skal jeg heller ikke tage fra dig, men jeg er bare ikke enig i dine betragtninger i forhold til, hvad jeg mener at vi mangler - stabilitet og rutine i forsvaret. Jeg er sikker på at han kan give dette, enten som fast mand eller 1. gamechanger.Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Jeg er så absolut skuffet - jeg har ikke noget videre positivt indtryk af ham fra hans tid i FCN. Jeg vil også henvise til min kæphest om 'kende ligaen' ikke gør en spiller bedre, blot at det potentielt kan give en kortere indkøringsperiode.
Når der det seneste halve år er blevet talt og talt og talt om Top 6, så må og skal ambitionsniveauet være højere end en spiller, der har spillet fast på et Rosenborg-hold i krise, samt 100 kampe for FCN - der vel og mærke ikke ville forlænge med ham. Jeg anerkender gerne, at ting tager tid, at han formentlig ikke er 1. Valget, samt at der nok er et par transfers der er glippet. UY kan sagtens være en god spiller for os, men når der med promt og pragt er meldt store ting ud, så skal man følge op med handling. Det har man ikke gjort endnu.
Jeg havde nok sat min næse op efter noget ala Ramon Leeuwin. Som minimum.
Beklager.
Jeg mener netop at der skal en spiller ind, som kan præstere her og nu - der er ikke tid til at vente 4 runder. Det er vel hele kæphesten pt.
Dertil mener jeg heller ikke at et top6 hold kun kan bestå af unge talentfulde spillere - der skal nogle voksne med erfaring ind.
- Likes 1
Comment
-
Vil du mene at Burgy var kølig og rolig i sit spil? Eller havde en stærk taktisk forståelse samt placeringsevne?Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
Synes bare Yttergaard kan sammenlignes med med Bürgy. Båden alderen, styrkerne og udfordringerne er ret sammenlignelige. Jeg havde det fint med at vi solgte Bürgy, og er bare ret skuffet over at vi henter en spiller der minder en del om ham, og som ikke har bevist at han har et højere niveau
Jeg kan være med på alderen og topfarten - men sidstnævnte er vel ligegyldigt, hvis man står rigtigt?
- Likes 2
Comment
-
Bürgy var da i hvert fald vores bedste boldspillende stopper. Det kan der ikke være tvivl om.Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
Vil du mene at Burgy var kølig og rolig i sit spil? Eller havde en stærk taktisk forståelse samt placeringsevne?
Jeg kan være med på alderen og topfarten - men sidstnævnte er vel ligegyldigt, hvis man står rigtigt?
Han var uatletisk, og havde ofte problemer i duellerne. Yttergaard havde de samme udfordringer, da han var i Nordsjælland
Comment
-
Det er netop, det jeg er tvivl om - det her lugter af panik. Jeg håber han skal udfylde et numerisk hold. Og i bedste fald være en indskifterOprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
Det skal jeg heller ikke tage fra dig, men jeg er bare ikke enig i dine betragtninger i forhold til, hvad jeg mener at vi mangler - stabilitet og rutine i forsvaret. Jeg er sikker på at han kan give dette, enten som fast mand eller 1. gamechanger.
Jeg mener netop at der skal en spiller ind, som kan præstere her og nu - der er ikke tid til at vente 4 runder. Det er vel hele kæphesten pt.
Dertil mener jeg heller ikke at et top6 hold kun kan bestå af unge talentfulde spillere - der skal nogle voksne med erfaring ind.
Derudover har jeg ikke argumenteret for det sidste - blot at man skal hente fra en noget højere hylde, hvor man netop ikke er i tvivl og samtidig har en spiller man er sikker på ikke niveauet og som spiller hele sæsonen.
Comment
-
"Jeg håber han skal udfylde et numerisk hold. Og i bedste fald være en indskifter"Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
Det er netop, det jeg er tvivl om - det her lugter af panik. Jeg håber han skal udfylde et numerisk hold. Og i bedste fald være en indskifter
Derudover har jeg ikke argumenteret for det sidste - blot at man skal hente fra en noget højere hylde, hvor man netop ikke er i tvivl og samtidig har en spiller man er sikker på ikke niveauet og som spiller hele sæsonen.
Vil det sige, at du håber Yttergård-Jenssen skal være træningsspiller? Eller misforstår jeg?
For så tror jeg da lige, at du skal genoverveje, hvilken hylde vi kan hente spillere fra...
- Likes 3
Comment
-
Ikke konkret. Men jeg lytter mig ikke til at det var OB der ville af med ham.Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Ved du hvorfor? Jeg synes godt nok, vi har mange spillere, der gerne vil væk.
Personligt kan jeg så tænke, at der må have været noget klausul eller aftale der gjorde, at beslutningen ikke lå ved OB helt eller delvist.
- Likes 1
Comment
-
Ha ha okay så.... Blev ordspillemanden mon lidt nervøs???.... Tænker han har hældt mere lunket vand i for nu at citere ham selv... Presset er uforandret
Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
2025 stadig med armene over kors
Comment
-
Hov, hul - ikke hold.Oprindeligt indsendt af Kappen1975 Se indlæg
"Jeg håber han skal udfylde et numerisk hold. Og i bedste fald være en indskifter"
Vil det sige, at du håber Yttergård-Jenssen skal være træningsspiller? Eller misforstår jeg?
For så tror jeg da lige, at du skal genoverveje, hvilken hylde vi kan hente spillere fra...
Nej, men han ikke skal være starter, men indskiftningsspiller. Det lugter af panik.
Jeg synes oprigtigt ikke, at jeg er krævende. Havde OB meldt ud, at man bare vil være med, eller at man ville sikre noget andet end top 6, så havde jeg ikke brokket mig.
Men nu har man meldt top 6 ud, og så skal man sigte højere.
Jeg bider kraftigt mærke i, at folk snakker Burgy 2.0 - blot venstrebenet. IMO er det ikke noget, der indikerer top 6. Nok nærmere stilstand.
Og nej, jeg køber ikke præmissen om at vi køber en spiller fra en top 4-klub i Norge. Lillestrøm har været et elevatorhold de sidste 6 år - og ligger lige nu på en 4.plads.
Beklager, at jeg simpelthen mener, at store armbevægelser skal følges op med handlinger der kan understøtte de disse. Det var ikke min intention.
Comment
Comment