Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2026 (ønsker, rygter og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg er sgu glad for at vi har en proaktiv - tænke ud af boksen ejer, som nok skal finde en plan for at indhente Midtjyderne:
    Rekordsalg af FCM: Osorio til Palace for 210 mio. kr.
    Man kan jo kun lette på hatten af dygtige folk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
      https://x.com/mpbdavidsen/status/2094849837489328382

Alle er så hemmelighedsfulde.. Kom nu bare med et navn altså
      I SFÅ for nylig mener jeg at Brix nævnte at de måske havde en halv aftale med OB, om at OB ville vente med at annoncere en signing til om aftenen, så SFÅ kunne "breake" den i deres transfer live. Kan godt være vi skal vente til i morgen aften så

Comment

Hvorfor helvede sælger vi - angiveligt - Bonde? De småpenge han kan indbringe står jo på ingen måder mål med den værdi han havde som trupspiller. Vi er ekstremt tynde på midten, og skal nu reelt hente to nye spillere til dén plads.

Jeg fatter simpelthen ikke, hvad de tænker på.

Comment

Jeg vil aldrig fatte hvordan FC Plastic og Ikast kan sælge spillere til de priser.. fatter slet ikke, at klubberne vil give så meget..

Synes de er vanvittigt overpriced i nærmest alle tilfælde..

Men det må være klubbens anseelse, der er med til at trække værdien op, for spilleren har samme evne/potentiale uagtet hvilken klub han spiller i, og så selvfølgelig økonomien til at sige nej de første 10 gange.

Men det koster penge, at tjene penge fodbold og de to klubbers indledningsvise rekrutterings arbejde er bare i en anden liga, fordi de kan tilbyde en helt anden økonomi til spillerne.

Men vi kan jo bryste os af noget kultur i OB istedet, det har indtil videre tiltrukket helt vildt mange talenter til akademiet og førsteholdet… eller noget…

Vi er hægtet af så voldsomt at det nærmest er pinligt.

Comment

Måske der skal frigøres lønkroner for at have råd til en CB

Comment

Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
              Udenlandsfynboer eller tidligere OB'ere, som ikke har skiftet klub i nuværende transfervindue:
              CM: Casper Nielsen, Jeppe Tverskov, Aron Þrándarson, Armin Gigović, Franco Tongya, Nicolas Madsen, Oscar Fraulo og Christian Eriksen.
              CB: Tobias Slotsager, Jacob Rasmussen, Daniel Obbekjær, Sauli Väisänen og Filip Helander.

Ifølge Gemini findes desuden én kuriøs kandidat: Jakob Rasmussen (1987), 38 år, født i Svendborg og tidligere OB-ungdomsspiller, spiller fortsat central midtbane for Trauma IF i norsk 4. division. Han har 15 kampe og 10 mål i 2026.

Jeg håber på sidstnævnte bare for at læse reaktionerne herinde...
              Ej, Casper Nielsen og Jacob Rasmussen ville være drømmespillere, men nok ikke realistiske. Derudover er langt de fleste fra listen selvfølgelig irrelevante. ​
              Hvad med Klynge?
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                Hvorfor helvede sælger vi - angiveligt - Bonde? De småpenge han kan indbringe står jo på ingen måder mål med den værdi han havde som trupspiller. Vi er ekstremt tynde på midten, og skal nu reelt hente to nye spillere til dén plads.

Jeg fatter simpelthen ikke, hvad de tænker på.
                handler vel også om at skabe noget plads - trupmæssigt, for tænker da de har noget linet op.

Og så handler det vel også om at hjælpe Bonde videre. Tænker ikke han har haft planer om at være indskifter en hel sæson.

Er positiv over den handel - men det er betinget kraftigt af hvad der kommer ind i stedet.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Hvad med Klynge?
                  han er lige skiftet til polsk fodbold i dette vindue - så det sker ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

han er lige skiftet til polsk fodbold i dette vindue - så det sker ikke
                    O.k, det vidste ikke
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
                      Måske der skal frigøres lønkroner for at have råd til en CB
                      Mon dog det ændrer det store. Tænker ikke hans løn var i toppen af hierarkiet.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Hvad med Klynge?
                        Han er skiftet til Jagiellonia i Polen her til sommer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg
                          Jeg vil aldrig fatte hvordan FC Plastic og Ikast kan sælge spillere til de priser.. fatter slet ikke, at klubberne vil give så meget..

Synes de er vanvittigt overpriced i nærmest alle tilfælde..

Men det må være klubbens anseelse, der er med til at trække værdien op, for spilleren har samme evne/potentiale uagtet hvilken klub han spiller i, og så selvfølgelig økonomien til at sige nej de første 10 gange.

Men det koster penge, at tjene penge fodbold og de to klubbers indledningsvise rekrutterings arbejde er bare i en anden liga, fordi de kan tilbyde en helt anden økonomi til spillerne.

Men vi kan jo bryste os af noget kultur i OB istedet, det har indtil videre tiltrukket helt vildt mange talenter til akademiet og førsteholdet… eller noget…

Vi er hægtet af så voldsomt at det nærmest er pinligt.
                          spiller vi fast i top 6 og ofte i europa, så vil vi også kunne sælge vores spillere for større penge.

De klubber er jo heller ikke startet med at sælge for 200 mill. de har arbejdet sig op til det niveau. OB har lavet et salg af den slags; Minteh. Og den slags salg skal der bare flere af til. Men det kræver jo også man fortsætter med at hentet den type spillere ind.

Og heldigvis har OB da ikke helt lukket forbindelsen til Gambia, men skal der laves store salg - så skal de hente offenssive spillere og ikke talenter til forsvaret.

Comment

Gustav Fraulo?

Comment

Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg
                              Gustav Fraulo?
                              Lige forlænget sin kontrakt med Lyngby
                              https://lyngby-boldklub.dk/2026/08/0...r-samarbejdet/

Comment

Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                                Jeg kunne rigtige godt lide Slotsager i sin OB tid, men lige nu synes jeg ikke han er den store styrkelse. Jeg kunne bedre tænke mig en rutineret CB på 28-29, som kan blive en leder på holdet.

Jeg har tidligere nævnt Jacob Rasmussen som spiller i 2. Bundesliga. Han er fynbo og erfaring fra ligaen. Om han overhovedet er realistisk ved jeg ikke, men er mere til sådan en type end Slotsager. Hvis vi sælger Askou, kunne jeg godt se os leje Slotsager og så hente en erfaren CB også. Tror dog ikke vi henter to CB heller ikke selvom vi sælger Askou.

Derudover skal vi jo også hente en CM nu efter Bonde salg. Så to CB og en CM tror jeg er for meget selv med salg af Askou.

Og har Maxsø fundet en klub eller er OB mere attraktiv nu hvor han har afsøgt andet?

En Rasmussen/Maxsø og Slots på leje. Den midterduo så jeg gerne, men nok lagt fra realistisk.
                                Enig.. synes Slots var lidt for hypet ift den kvalitet han reelt viste, synes Askou er en langt større chef i hans indgreb fx.
                                Men der er noget ikke røg uden en brand og tænker det er det, vi nok kan forvente der sker, også fordi Askou er på vej den anden vej. Så bytter man en ung akademist for en anden og satser på fansne er glade.

Jeg er der ikke..

Comment

Working...
                                X