Fin signing i dag, så mangler der en forsvarspiller, en angriber og kampafgørende Målmand - og hvis det kun kan ske ved at der skal noget ud, så må der noget ud. Det handler om at "trade up", hvis man vil rykke sig
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).
Collapse
X
-
hele listen - uanset hvem der har stået for scouting, vil jeg mene er "gode" signings - ikke perfekte, og man vil naturligvis kunne finde bedre spillere - hvis man har pengene og hvis situationen er bedre.Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Jeg syntes Gomes er et afsindig ringe indkøb.
Adam Sørensen er på sine gode dage rigtig fin offensivt. Men når han skal forsvare , så driver han rundt helt uden sans for hverken placering eller modstander.
Myhra er en ganske okay målmand, men heller ikke mere end det.
Bonde er jeg ikke imponeret over, fin i første div til at få os op.
Bürgy , tjaa endnu en jævn spiller , kasseret i en klub , som over de senere år har haft langt bedre indkøbsstrategi end OB.
Hvis han har fundet Ismahila Ouédraogo, så skal han have kæmpe ros for det.
Tysker-banden tror jeg ikke Nagel har andel i.
Men det er jo bare mit syn, har det helt fint med at andre har en anden mening.
Er Bonde "god" nok nu? Altså lige nu venter vi naturligvis på at få ham igang igen - men han ville næppe være en spiller man ville kigge efter nu og her - i den situation OB er i nu. Men da man hentede man stod man med et behov, på midten og for at få noget erfaring ind, man var lige røget i 1 division - og der var bare generelt meget der skulle rydes op i. Så på det tidspunkt var Bonde da en rigtig fin signing.
Skaden og træner skifte gør så at jeg tvivler på vi får meget mere at se til ham - men jeg vil da ikke kalde det en dårlig signing, han hjalp os utroligt meget det halve år han spillede i 1 div. - havde det ikke været for den sæson start er det ikke sikkert vi var rykket op igen.
Gomez syntes jeg er en fin spiller, og han blev bragt ind på et tidspunkt hvor man håbede at sikre overlevelse - igen situationen spiller ind.
Og sådan kan man blive ved - jeg mener grundlæggende det er en fin liste af signings - man kan ikke ramme på 100% hele tiden, og vigtigst af alt - der er ikke nogen åbentlyse fejlskud iblandt dem her. Ingen Tyler B., ingen tidligere topscore i Allsvenskan, ingen Selvén.
- Likes 4
Comment
-
Jeg er lidt ærgerlig over, at de altid trækkes frem, men ikke dem, som også var "gode" signings.Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
hele listen - uanset hvem der har stået for scouting, vil jeg mene er "gode" signings - ikke perfekte, og man vil naturligvis kunne finde bedre spillere - hvis man har pengene og hvis situationen er bedre.
Er Bonde "god" nok nu? Altså lige nu venter vi naturligvis på at få ham igang igen - men han ville næppe være en spiller man ville kigge efter nu og her - i den situation OB er i nu. Men da man hentede man stod man med et behov, på midten og for at få noget erfaring ind, man var lige røget i 1 division - og der var bare generelt meget der skulle rydes op i. Så på det tidspunkt var Bonde da en rigtig fin signing.
Skaden og træner skifte gør så at jeg tvivler på vi får meget mere at se til ham - men jeg vil da ikke kalde det en dårlig signing, han hjalp os utroligt meget det halve år han spillede i 1 div. - havde det ikke været for den sæson start er det ikke sikkert vi var rykket op igen.
Gomez syntes jeg er en fin spiller, og han blev bragt ind på et tidspunkt hvor man håbede at sikre overlevelse - igen situationen spiller ind.
Og sådan kan man blive ved - jeg mener grundlæggende det er en fin liste af signings - man kan ikke ramme på 100% hele tiden, og vigtigst af alt - der er ikke nogen åbentlyse fejlskud iblandt dem her. Ingen Tyler B., ingen tidligere topscore i Allsvenskan, ingen Selvén.
Tyler - han var kåret til årets unge spiller i en klub som spillede i en af verdens bedste ligaer. Han havde lidt "udenomsproblemer", som vi måske/måske ikke skulle havde spottet i rekrutteringssprocessen. Tror også at han havde det svært med at komme fra et hårdt storbymiljø til HCAs by uden netværk. Personligt mener jeg ikke, at han fik chancer nok under SK, selv om jeg faktisk synes han gjorde det rigtigt fornuftigt i de få minutter han fik.
Tidligere topscorer i Sverige - hvem vil ikke gerne kunne præsentere en topscorer fra en liga i niveauet omkring den danske ?
Selvén - var udråbt til et af Sveriges største talenter. Der tog man en chance, hvilket alle SL-klubber da gør. Nogen gange lykkedes det og andre gange ikke. Men det er jo ikke noget, som truede hele vores budget ! Har endnu ikke set at alle talenter købt af FCN, FCM og FCK er blevet rene succeshistorier...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Jeg syntes Gomes er et afsindig ringe indkøb.
Set i bakspejlet har det været et skidt indkøb. Afsindig ringe?? Nej….
Adam Sørensen er på sine gode dage rigtig fin offensivt. Men når han skal forsvare , så driver han rundt helt uden sans for hverken placering eller modstander.
Så er han altså heller ikke dårligere… Syntes han er et middel indkøb og har niveau til truppen
Myhra er en ganske okay målmand, men heller ikke mere end det.
Igen. Du tager den negative vinkel og highlighter. Syntes han var klasse inden hans hjerteproblemer og blev også anfører. Super godt indkøb
Bonde er jeg ikke imponeret over, fin i første div til at få os op.
Svær at vurdere mht skaden. Men var altså god lige inden det skete
Bürgy , tjaa endnu en jævn spiller , kasseret i en klub , som over de senere år har haft langt bedre indkøbsstrategi end OB.
Har været et udemærket indkøb. Hverken mere eller mindre
Hvis han har fundet Ismahila Ouédraogo, så skal han have kæmpe ros for det.
Enig. Og vel Grot også
Tysker-banden tror jeg ikke Nagel har andel i.
Nok ikke. Men har jo stadig en andel i processen vel
Men det er jo bare mit syn, har det helt fint med at andre har en anden mening.
Vildt imponerende?? Nej… Men ligefrem at have nul tillid til manden set ud fra de sidste par år er godt nok negativt
- Likes 3
Comment
-
Altså jeg har ikke noget problem i at skrive at Owusu var en god signing - så god at jeg håber man forlænger med ham, men det var ligesom ikke pointen. Pointen var at tidligere var der nogle helt vilde fejlskud. Og selv om alt ikke sidder lige i "bullseye" nu - så rammer man trods alt skiven.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Jeg er lidt ærgerlig over, at de altid trækkes frem, men ikke dem, som også var "gode" signings.
Tyler - han var kåret til årets unge spiller i en klub som spillede i en af verdens bedste ligaer. Han havde lidt "udenomsproblemer", som vi måske/måske ikke skulle havde spottet i rekrutteringssprocessen. Tror også at han havde det svært med at komme fra et hårdt storbymiljø til HCAs by uden netværk. Personligt mener jeg ikke, at han fik chancer nok under SK, selv om jeg faktisk synes han gjorde det rigtigt fornuftigt i de få minutter han fik.
Tidligere topscorer i Sverige - hvem vil ikke gerne kunne præsentere en topscorer fra en liga i niveauet omkring den danske ?
Selvén - var udråbt til et af Sveriges største talenter. Der tog man en chance, hvilket alle SL-klubber da gør. Nogen gange lykkedes det og andre gange ikke. Men det er jo ikke noget, som truede hele vores budget ! Har endnu ikke set at alle talenter købt af FCN, FCM og FCK er blevet rene succeshistorier...
Tidligere topscore fra Sverige - lød som en god mulighed, Selvén - altså en ung spiller man tog en chance med, osv.
På papiret lød det som fine muligheder - det fungerede bare ikke. Pointen er ikke at tale de spillere ned. Pointen er at, der vil altid komme fejl eller signings man ikke lige rammer helt 100% - de her var bare nogle hvor der blev skudt helt ved siden af.
Det kan være omstændighederne, træner, system, kultur, eller sikkert en blanding af alle de ting der gjorde at de ikke havde optimale forhold for at lykkedes.
Alle de signings der er lavet under nuværende setup har trods alt ikke været HELT ved siden af. Adam Sørensen har klare styrker - men også klare mangler, og sådan kan vi blive ved.
- Likes 3
Comment
-
En positiv vinkel på de sidste mange signings i OB
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...il-for-en-slik
Meget kvalitet for få penge
- Likes 2
Comment
-
Ja hvis man kigger på de sidste 12-15 års trup indhold, så er Bürgy, Bonde , Myhra, Adam og Gomez jo en fortsættelse ad den jævne vej. Spillere som intet flytter fremad, men som heller ikke falder igennem.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Det var jeg blevet ualmindelig træt af, da jeg gerne så noget udvikling.
Den udvikling er kommet nu, med Arp, Falk, Genaus og frem for alt Zorninger.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 1
Comment
-
Det er jeg meget enig i. Det var bare din “nul tillid” til Nagel jeg stiller spørgsmålstegn vedOprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Ja hvis man kigger på de sidste 12-15 års trup indhold, så er Bürgy, Bonde , Myhra, Adam og Gomez jo en fortsættelse ad den jævne vej. Spillere som intet flytter fremad, men som heller ikke falder igennem.
Det var jeg blevet ualmindelig træt af, da jeg gerne så noget udvikling.
Den udvikling er kommet nu, med Arp, Falk, Genaus og frem for alt Zorninger.
Comment
-
Jeg er så til gengæld ærgerlig over at du evig og altid pynter på facts, for at få dine pointer igennem.Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Jeg er lidt ærgerlig over, at de altid trækkes frem, men ikke dem, som også var "gode" signings.
Du kan simpelthen ikke kører Tylers manglende gennembrud af på SK, der taler hans præstationer i hans senere klubber vel alt om.
pt. har han spillet 2% af kampene for sin klub i Bosnien.
Man burde jo havde vidst at Buya Torey var fuldstændig washed og færdig.
Han var en decideret skandale, der ikke engang kunne spille sig til en kontrakt i en mindre række i USA, og som ender i Nepal…
Han skulle havde haft en prøvetræning, og så havde vi aldrig set ham igen.
Og i hvilken verden har Selven været et af Sveriges største talenter? Han fik først en fuldtidskontrakt efter at han var fyldt 18.
Og hvis han var så stort et talent, hvorfor har manden så kun spillet to ungdomslandskampe?
Som i øvrigt var U20 venskabskampe.
- Likes 8
Comment
-
Den her venstrebenede forsvarsspiller der søges. Er det tænkt som en der spiller i venstre side, i et forsvar med 3 centrale forsvarer og så spiller backen, hvis vi spiller med 4 i backkæden ?
Er det tilfældet, så er jeg med på der kun søges en, men kommer der en venstrebenet cb til et forsvar med 2 centrale kun, så mangler vi da også en venstre back !?! (jeg tror kun på Adam som wingback).
Har der været nævnt noget om dette fra nogen i klubben ?
Comment
-
Tipsbladet skrev at man havde sendt et tilbud til Isherwood der er CB men det er jo ikke en garanti ..Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægDen her venstrebenede forsvarsspiller der søges. Er det tænkt som en der spiller i venstre side, i et forsvar med 3 centrale forsvarer og så spiller backen, hvis vi spiller med 4 i backkæden ?
Er det tilfældet, så er jeg med på der kun søges en, men kommer der en venstrebenet cb til et forsvar med 2 centrale kun, så mangler vi da også en venstre back !?! (jeg tror kun på Adam som wingback).
Men der er meninger .. https://indkast.dk/disse-3-ting-skal...ce=chatgpt.com
og lidt historik ..
https://indkast.dk/kedelig-fynsk-afs...ce=chatgpt.com
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Det er tænkt som en midterforsvarer uanset om det 4- eller 5-backkæde. Det er et spillestilsvalg - Zorniger vil have en midterforsvarer, der kan være med til at bygge spillet op fra venstre forsvarsside. Venstreback torr jeg man for nu er ok med Adam og McCoy.Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægDen her venstrebenede forsvarsspiller der søges. Er det tænkt som en der spiller i venstre side, i et forsvar med 3 centrale forsvarer og så spiller backen, hvis vi spiller med 4 i backkæden ?
- Likes 1
Comment
-
Giver mening, jeg var nok et vindue eller flere for langt fremme….Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
Det er tænkt som en midterforsvarer uanset om det 4- eller 5-backkæde. Det er et spillestilsvalg - Zorniger vil have en midterforsvarer, der kan være med til at bygge spillet op fra venstre forsvarsside. Venstreback torr jeg man for nu er ok med Adam og McCoy.
Comment
-
Hvis det er korrekt, at vi har hentet Niemic som den dyreste for knap 1 million, så skal vi da lige have klappet Troels lidt på skulderen. Det er godt nok stærkt arbejde.Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægEn positiv vinkel på de sidste mange signings i OB
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...il-for-en-slik
Meget kvalitet for få penge
Husker jeg helttt forkert, hvis Ouedraogo, stod til en værdi af 5-6 millioner på transfermarkt? Måske husker jeg helt galt
Jeg ved godt, der findes bonusser som højst sandsynligt ikke er indregnet i beløberne, Farzam nævner.
Men det er da alligevel, meget vildt, at vi henter så meget kvalitet, og sælger Luca for 37,5 million.
Tænker mange af pengene fra Transferbudgettet, er rykket over til lønbudgettet - uden at vide det.
Og nu, også Ansi Suhonen for 150.000,-, uagtet hvad han kan, eller ikke kan, så tror jeg det er noget bedre end Grubbe, og giver lidt mere udfordring . Mest af alt, fordi det sidste år, har de ansvarlige næsten ramt plet angående indgående spillere - så mon ikke de også har fundet en spiller her, der passer til hvad vi vil?
Det virker ihvertfald til han bliver pænt sendt videre af HSV fansene, der beskriver ham som en spiller med god kvalitet - men som der er nævnt herinde ofte - hvor skaderne satte en stopper for hans karriere.
- Likes 3
Comment
-
Mener der var rygtet 150.000 euro på Jona. Ganaus og Fiete var transferfrie. Odraogo var vidst ca 6 mill kr som kunne stige til 7,5 mill krOprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
Hvis det er korrekt, at vi har hentet Niemic som den dyreste for knap 1 million, så skal vi da lige have klappet Troels lidt på skulderen. Det er godt nok stærkt arbejde.
Husker jeg helttt forkert, hvis Ouedraogo, stod til en værdi af 5-6 millioner på transfermarkt? Måske husker jeg helt galt
Jeg ved godt, der findes bonusser som højst sandsynligt ikke er indregnet i beløberne, Farzam nævner.
Men det er da alligevel, meget vildt, at vi henter så meget kvalitet, og sælger Luca for 37,5 million.
Tænker mange af pengene fra Transferbudgettet, er rykket over til lønbudgettet - uden at vide det.
Og nu, også Ansi Suhonen for 150.000,-, uagtet hvad han kan, eller ikke kan, så tror jeg det er noget bedre end Grubbe, og giver lidt mere udfordring . Mest af alt, fordi det sidste år, har de ansvarlige næsten ramt plet angående indgående spillere - så mon ikke de også har fundet en spiller her, der passer til hvad vi vil?
Det virker ihvertfald til han bliver pænt sendt videre af HSV fansene, der beskriver ham som en spiller med god kvalitet - men som der er nævnt herinde ofte - hvor skaderne satte en stopper for hans karriere.
Så 8-9 mill for Grot,Ganaus,Arp,Drago,Jona,Falk og vores nye finske ven må siges at være flot købmandsskab. Så kommer der sikkert lidt millioner i agenter og sign on fees. Men det ændrer ikke på at vi har fået fat i den lange ende og behøver ikke længere at skule misundeligt på klubber som SIF,Randers,VFF osv.
Vi må bare håbe at det fortsætter og give kredit hvor kredit skal gives
- Likes 4
Comment
Comment