Er fuldstændig enig med dig - men der er 10% stadig nogle der mener vi handler i øst og vest, eller satser for meget på trænernes netværk
Men næj hvor har vi rykket os meget. Hvis de 2 udtalelser der er kommet fra hans tidligere trænere, bare passer 75% på hvordan han er som fodboldspiller, så bliver det en spændende signing
Er det fremme hvem der har scoutet ham?
Jeg er en af dem der mener at vi godt kan være for afhængige af vores træners netværk men det er en generel betragtning.
Hvis man er vant til at forholde sig til risiko så ved man også at ingen professionel enhed i længden kan bære at være afhængig af enkeltpersoner.
Jeg har forholdt mig til det i bestyrelser og senest har jeg ansat en i mit team til at være backup for to andre der på hvert deres område er eneste i virksomheden der har styr på de ting de laver - det er alt for sårbart.
I fodbold skal spillerne alt andet lige helst spille for klubben og ikke træneren .. men den kultur syntes jeg også TB ligger vægt på og f.eks. Arp giver udtryk for ..
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Jeg er en af dem der mener at vi godt kan være for afhængige af vores træners netværk men det er en generel betragtning.
Hvis man er vant til at forholde sig til risiko så ved man også at ingen professionel enhed i længden kan bære at være afhængig af enkeltpersoner.
Jeg har forholdt mig til det i bestyrelser og senest har jeg ansat en i mit team til at være backup for to andre der på hvert deres område er eneste i virksomheden der har styr på de ting de laver - det er alt for sårbart.
I fodbold skal spillerne alt andet lige helst spille for klubben og ikke træneren .. men den kultur syntes jeg også TB ligger vægt på og f.eks. Arp giver udtryk for ..
Jeg forstår anken, men jeg mener også, det ville være tudetosset at købe en dårligere spiller, eller en spiller den siddende cheftræner vurderer ikke passer ind, fordi VI ikke vil være afhængige af hans netværk.
Det bliver sådan en hønen eller ægget-agtig diskussion. Er det vores spillere eller er det Zornigers spillere, og er det spillere købt ind til vores spillestil eller til Zornigers spillestil, hvis de to da ikke er en og samme?
Det er alt sammen meget meta-agtigt. Jeg glæder mig over, at vi har en kapacitet som cheftræner, der desuden har en ret fed evne til at lokke dygtige spillere til OB.
Så du tror Ouedrago, , Falk, Ganaus, Arp osv, kun er ansat fra trænerens netværk? Og tror du spillerne kun skifter til OB, pga Zorniger? Det tror jeg ikke. Han har en god grund, for spillerne, har også en karriere selv at tænke på lov til
Det tror jeg ikke. Jeg husker vi havde en svensker der var ligeglad, med hvem klubben hentede - bare han havde nogle spillere at spille med. Han blev også gjort til grin.
Det vil da været absurd dumt, ikke at udnytte Zorniger eller Jureks kendskaber. Jeg tvivler, ikke på om hver spiller, bliver scooter fra Top til tå. Det gør de. Og hvis de finder en downside på spillerne, så bliver tommelfingeren vendt ned af. Det jeg sikker på.
Har du overhovedet læst Plums indlæg siden du linker til det? Eller er det noget andet du svarer på?
Jeg tror ikke vi er afhængige, men jeg tror vi har fået en mulighed for at hente bedre spillere. Vores tre tyske angribere, er kommet til en pris og med en kvalitet, som vi ikke kunne matche i Nagels netværk og scouting, men så var det blevet nogen andre, hvis Nagel havde stået med det.
Tænker ikke Ouedaogo er AZ og venners netværk. Ligeledes havde Magnus Westergaard ikke været det, hvis der var blevet noget ud af det.
Men er det så vigtigt hvem der præcist hat scoutet ham? Jeg mener at det er meget mere vigtigt at han er scoutet til spillestillen. Det lyder som en spiller der virkelig passer ind i vores nuværende stil - Det må være det alt overskyggende. at vi så får, hvis han kommer, en boks til boks dynamo der kender Ganaus på banen, ser jeg som fremragende.
I forhold til kulturen så er det jo ikke AZ alene forbeholdt at spille en energisk spillestil med løbestærke spillere, og det var rent faktisk det Troels ville have SK til at gære, så jeg tænker at de nyankommende spillere siden AZ ankomst er lige så meget OB spillere, som de er AZ spillere
lyder som en spændende spiller, god alder, på en position hvor vi mangler bredde, inde omkring det finske landshold, og ikke helt god nok til at spille Bundesliga - men ellers ville han næppe komme til OB.
Jeg kender intet til ham - men er bestemt positiv.
Men er det så vigtigt hvem der præcist hat scoutet ham? Jeg mener at det er meget mere vigtigt at han er scoutet til spillestillen. Det lyder som en spiller der virkelig passer ind i vores nuværende stil - Det må være det alt overskyggende. at vi så får, hvis han kommer, en boks til boks dynamo der kender Ganaus på banen, ser jeg som fremragende.
I forhold til kulturen så er det jo ikke AZ alene forbeholdt at spille en energisk spillestil med løbestærke spillere, og det var rent faktisk det Troels ville have SK til at gære, så jeg tænker at de nyankommende spillere siden AZ ankomst er lige så meget OB spillere, som de er AZ spillere
nej bør det jo ikke være.
Jeg forstår dog godt anken; Er man for afhængig af trænerens netværk så vil det gøre ekstra ondt når han forlader klubben (på den ene eller anden måde) Og tanken er vel at sportsdirektøren tegner de større linjer - og som oftest også er i en klub i længere tid end træneren.
MEN - ikke at trække på Zornigers netværk, nu man har en sådan kapacitet i klubben ville også være tåbeligt. Og skal man spekulere lidt, så kan det også være mere nødvendigt at trække på Zorniger nu da vi fortsat er i en opbygningsfase, leger vi med tanken at vi begynder at blande os kontinuerligt i top 6, måske en tur i europa osv. over de kommende år - så bliver OB bare mere attraktiv.
Lige nu kunne jeg da godt se en 3 årig forlængelse til Zorniger - og et projekt med nogle reele ambitioner tegne sig ude i horisonten...
Og jeg aner ikke hvordan Nagel og Troels rekruterer - men kunne da også tænkes at tiden nu også bruges på at opbygge netværket - tænker der er mange områder af organisationen der trænger til at blive styrket - det er næppe kun baner der mangler.
Jeg forstår anken, men jeg mener også, det ville være tudetosset at købe en dårligere spiller, eller en spiller den siddende cheftræner vurderer ikke passer ind, fordi VI ikke vil være afhængige af hans netværk.
Det bliver sådan en hønen eller ægget-agtig diskussion. Er det vores spillere eller er det Zornigers spillere, og er det spillere købt ind til vores spillestil eller til Zornigers spillestil, hvis de to da ikke er en og samme?
Det er alt sammen meget meta-agtigt. Jeg glæder mig over, at vi har en kapacitet som cheftræner, der desuden har en ret fed evne til at lokke dygtige spillere til OB.
Selvfølgelig vil det være det. Det jeg mener og ikke har givet udtryk for er, at vi ikke skal være afhængig af en enkelt person.
Det er som sådan lige meget om det var Djiby Fall, AZ eller TB. Enhver opgave skal helst være delt ud på flere så nogen kan tage over - “alle kan få en tagsten i hovedet” ..
Syntes ikke at det er Meta … det skulle gerne være OB’s spillere og spillestil som AZ er sat til at forvalte fordi han står for meget af det samme .. det syntes jeg TB har været tydelig omkring og indtil videre været dygtig til at eksekvere på ..
At AZ så har styr på hvilke spillere der passer til hans temperament er så rigtig fint men andre skal også kunne ..
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
Kun for diskutionens skyld men ellers enig.
Jeg forstår dog godt anken; Er man for afhængig af trænerens netværk så vil det gøre ekstra ondt når han forlader klubben (på den ene eller anden måde) Og tanken er vel at sportsdirektøren tegner de større linjer - og som oftest også er i en klub i længere tid end træneren.
MEN - ikke at trække på Zornigers netværk, nu man har en sådan kapacitet i klubben ville også være tåbeligt. Og skal man spekulere lidt, så kan det også være mere nødvendigt at trække på Zorniger nu da vi fortsat er i en opbygningsfase, leger vi med tanken at vi begynder at blande os kontinuerligt i top 6, måske en tur i europa osv. over de kommende år - så bliver OB bare mere attraktiv.
Lige nu kunne jeg da godt se en 3 årig forlængelse til Zorniger - og et projekt med nogle reele ambitioner tegne sig ude i horisonten...
Og jeg aner ikke hvordan Nagel og Troels rekruterer - men kunne da også tænkes at tiden nu også bruges på at opbygge netværket - tænker der er mange områder af organisationen der trænger til at blive styrket - det er næppe kun baner der mangler.
Selvfølgelig skal man trække på de muligheder der er - det tror jeg ikke at der er nogen der anfægter.
Omvendt kan man jo også frygte at såfremt AZ bringer OB kontinuerligt i top6 er han også interessant for andre klubber.
Det er sjældent at en træner sidder i hele perioden og AZ har ry for at slide på sine omgivelser. Lad os håbe at der er bedre harmoni for alle
Selvfølgelig skal man trække på de muligheder der er - det tror jeg ikke at der er nogen der anfægter.
Omvendt kan man jo også frygte at såfremt AZ bringer OB kontinuerligt i top6 er han også interessant for andre klubber.
Det er sjældent at en træner sidder i hele perioden og AZ har ry for at slide på sine omgivelser. Lad os håbe at der er bedre harmoni for alle
jamen jeg kan sagtens se at det potentielt kan ende med at bide os i røven. HVIS det primært er Zornigers netværk der bliver trukket på og hvis de (Zorniger og Bech) ender med at køre sur i hinanden. Så kan OB ende med at blive slået lidt tilbage i sin udvikling.
Men det ville man vel blive uanset, hvis man står i en situation hvor man er nødt til at fyrer træneren. Og særligt da vi næppe finder sådan en træner lige med det samme igen.
Men selv hvis man primært trækker på Zornigers navn og netværk - så tænker jeg ikke det er sådan at Nagel og hvem ellers der arbejder med rekrutering bare sidder og spiller 7 kabale hele dagen.
Læs nu hvad jeg skriver/har skrevet Hvor skandinaviske er vores tilgange i sommer ?
Kredit til TB for at ansætte AZ &Co på betingelser andre potentielle træneremner ikke fik, men reddede TBs egen r**
Med AZs ansættelse røg den såkaldte strategi (inklusiv transfers) på gulvet, så nu er den tilrettet en specifik træner og ikke klubben. Spændende den dag trænerstaben forlader Ådalen
Dejligt i den retning klubben bevæger sig, men tror I tillægger de forkerte personer kreditten for det
Falk og Theo er skandinavere. Jeg husker heller ikke lige umiddelbart rygter, der ikke har været skandinavere eller folk der spiller i skandinavien. (Der er muligvis en enkelt)
Lagt sammen med, at TB inden Zorniger kun hentede skandinavere, eller spillere i skandinaven... så kan konklusionen kun være, at strategien om at have skandinavisk aftryk og at være orienteret mod Skandinavien jo egentlig kører meget godt på sporet med det der foregår.
Comment