Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Spillere om Zorniger:
    https://www.tv2fyn.dk/odense/et-halv...vFi8iIYTYkeBcg
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Sønderjyske har lige slået både FcM og AGF, og før det slået BIF og spillet uafgjort mod AGF. De har jo rent faktisk noget at have det i.
      Hvis SDR går ud og siger "Vi kan konkurrere i top-6" ville det give mening. Hvis Zorniger gjorde det, så ved jeg da godt hvem herinde der stod klar til at kaste sig over den udtalelse ;)

AGF kom med i top-6 som nr. 3, og lå. bla. også nr. 1 på et tidspunkt.... og har været fast top-6 i efterhånden flere sæsoner i træk, bla. vundet bronzemedalje. Det AGF vi ser nu er jo ikke fordi de "lige" kom i top-6 sidste sæson. Det er noget de har bygget op over længere tid. Det tåler ikke rigtig nogen sammenligning.

Men nu skal jeg heller ikke sidde og forsvare Zorniger... jeg aner heller ikke helt hvor enig jeg selv er med ham. Tørsten efter top-6 er kæmpe stor, men forstår pointen, og husker også godt skrækeksemplerne på når top-6 ikke giver et løft, som det jo faktisk ofte/oftest ikke gør!!!
      og alligevel har de kun 3 point mere end OB. Sønderjydske har spillet sig til en top 6 plads (for nu) men meget mere end en 5. plads kan jeg ikke se det bliver til. Samme hvis OB kommer i top 6. Og det tror jeg faktisk også vil være tilfældet hvis vi snakker næste sæson.

Men grundlæggende tror jeg vi er enige - det er det lange lys man skal have på. Men opnår man en top 6 allerede i denne sæson - så skal man da tage imod det. Bedre modstandere, øget økonomi, det vil nok også gøre OB mere attraktiv, overlevelse er sikret tidligt - der er så mange positive ting at tage med. Og ja så ender man nok med at tabe mere end man vinder...

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Jeg tænkte først at det noget værre vrøvl AZ fik fyret af, men essensen af det er blevet tydligere for mig de seneste dage. Klubben må og skal udvikles på et solidt fundament for bedst muligt at sikre at når der i nogen sæsoner kommer udfald kan vi vende tilbage til bedre niveau hurtigere end vi har set de seneste 14 sæsoner. Jeg tager hellere end gerne en top6 placering med denne sæson med de økonomiske fordele der ved det, men det må ikke ske på bekostning af fundamentet i klubben. Bo H. i Mainz leverede en pragtpræstation i forrige sæson, sandsynligvis uden det fornødne fundament, og de er nu "slået tilbage til start" ... præcis som i et ludospil. Det ønsker ingen ingen herinde næppe sker for vores klub.
        naturligvis ikke.

der er vel ikke nogen der taler for at man går all-in i et forsøg på at klemme sig i top 6. Men ligefrem at tale for at det er en fordel at gå i nedrykningsspillet - der hopper kæden af for mig.

Og hvorfor skulle man ikke kunne fortsætte med at bygge fundamentet selv om det hedder FCK og BIF - frem for Vejle og Fredericia?

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
          Der går noget tabt i oversættelsen hos ham selv, men jeg synes Zornigers udtalelse giver fremragende mening, hvis han mener det, som jeg læser det.

Zorniger vil bygge noget langsigtet - noget der tager klubben fra et niveau til et andet. Sådan som jeg læser "heldig top-6 to år i træk", så læser jeg det som om, at han her mener, med et ensidigt fokus på kortsigtet opfyldelse af målsætning PÅ BEKOSTNING af langsigtet tænkning.

Jeg læser det ikke som om Zorniger ikke vil i top-6 - endda også gerne heldigt - men jeg læser det som om, at fokus på top-6 ikke må overskygge den langsigtede udvikling klubben skal være i for at løfte sig fra nummer 6-15 i Danmark til nummer 3-8 i Danmark. Det er naturligvis svært for personer (der i forvejen er glade for metaforer og sproglige billeder), at give en præcis og dækkende beskrivelse af hvad man gerne vil på andet end sit modersmål.

Men jeg læser personligt udtalelsen som, at fokus på top-6 ikke må overskygge udviklingen, og at en plads i top-6 i år ikke er ensbetydende med, at vi permanent hører til der - vi er på en rejse, og den er kun lige begyndt.
          tror og håber jeg sådan set også du har ret i den tolkning. Andet ville da også være mærkeligt.

Comment

Spændende hvordan AZs udtalelser passer sammen med strategien

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

naturligvis ikke.

der er vel ikke nogen der taler for at man går all-in i et forsøg på at klemme sig i top 6. Men ligefrem at tale for at det er en fordel at gå i nedrykningsspillet - der hopper kæden af for mig.

Og hvorfor skulle man ikke kunne fortsætte med at bygge fundamentet selv om det hedder FCK og BIF - frem for Vejle og Fredericia?
              Så er det da godt, der ikke er nogen, der gør det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                Spændende hvordan AZs udtalelser passer sammen med strategien
                Vil du hellere have at han taler imod strategien? Går ene gang imod resten af klubben?
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Så er det da godt, der ikke er nogen, der gør det.
                  tror godt du kan finde et par stykker herinde der hentyder til det

Men tror heller ikke det var det Zorniger mente - selv om hans udtalelser ikke var alt for klare på den front

Comment

Working...
                  X