Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Der er uenig. Zorniger vil opbygge et stærkt fundament og ikke kun være med i Top6 på heldig måde. Hellere Nr.8 nu og fortjent og stærkt med i Top6 og jagte medaljer næste år end to gang heldigvis med som "bedre træningskegler" for topklubberne synes er den rigtige indstilling. Der betyder ja kun at han kræver at vi bevæger os fremad.
    At tage en "heldig Top6" nu og at være i stand at spille om Top3 næste sæson ville selvfølgelig være den bedste vej - og der vil Zorniger vel helt sikker også acceptere.
    Spille med om medaljer næste sæson kan du roligt glemme alt om. Det er endnu mere urealistisk end en 6.plads i denne sæson.
    Det bliver stort set umuligt at hente de 4 foreste klubber der næste 3 år.
    Odense med nuværende ejer kommer nok ikke højere end 5.pladsen.
    Bliver vi nr 8 efter grundspillet er der kun en vinder som Peter Sørensen siger.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Syntes at han blander pærer og bananer her … der er forskel på hvor vi bør være og hvor vi er .. der var en grund til OB rykkede ned og der kan ikke være en forventning om at en oprykker naturligt skal være i mesterskabsspillet ..

Hvad kan OB se frem til i top6? En masse nederlag og i bedste fald uafgjort mod top4 - ikke godt for moralen for at komme i top6 er vel kun fedt på Ohms dag.
      Omvendt så får man en lettelse og så en masse kvalificeret modstand der alt andet lige bliver presset til at blive bedre og stå bedre rustet til næste sæson ..

“– OB bør jo sørge for, de i det mindste bliver nummer seks og befinder sig i det selskab, de bør været i, med den klub de er, for den by de kommer fra og det materiale, som de har. Det mener jeg, og det bør træneren selvfølgelig også tage på sig det ansvar, uanset om han har fået et par sølvmedaljer med Brøndby eller ej. Fordi det ville være det, der ville være den helt naturlige målsætning for en klub som OB.​”

Satme let at sige ..
      Men du glemmer jo helt hvor spillerne gerne vil ende. Du finder ikke en eneste spiller der foretrækker at møde Fredericia, Vejle, og Randers 4 gange på en sæson.
      De vil da hellere spille de store kampe. Desuden bliver de også nemmere at holde i klubben, nemmere at tiltrække nye spillere.
      De bliver bedre af at møde bedre modstandere. Se AGFs forår kontra deres efterår.
      Det er sort snak af Zorniger. Han har næsten lige så meget uld i munden som TB.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
        Tjaa, selv nr. 11 vil jo vinde en fodboldkamp engang imellem. Det må ikke sætte en tvivl i os fordi det sker for første gang i nu 11 kampe. Om vi så er brændte børn eller ej.

En katastrofe kan det simpelthen ikke være at de vinder i går. Nu vi må vi sgu også lige ranke ryggen lidt.
        Bevares, brændte børn ja, men ingen grund til ligefrem at være underkuet.
        enig - selvfølgelig kan og skal vi gå ud og slå dem på fredag. Og nu er man da lige blevet mindet om at man ikke må tage for let på det. Havde Fredericia fortsat deres stime af nederlag kunne det jo være os der gled i den bananskræl.

Men med den rette indstilling - og uden at trække to røde kort - så bør vi have en god mulighed for at vinde den kamp.

Comment

Syntes at han blander pærer og bananer her … der er forskel på hvor vi bør være og hvor vi er .. der var en grund til OB rykkede ned og der kan ikke være en forventning om at en oprykker naturligt skal være i mesterskabsspillet ..

Hvad kan OB se frem til i top6? En masse nederlag og i bedste fald uafgjort mod top4 - ikke godt for moralen for at komme i top6 er vel kun fedt på Ohms dag.
          Omvendt så får man en lettelse og så en masse kvalificeret modstand der alt andet lige bliver presset til at blive bedre og stå bedre rustet til næste sæson ..

“– OB bør jo sørge for, de i det mindste bliver nummer seks og befinder sig i det selskab, de bør været i, med den klub de er, for den by de kommer fra og det materiale, som de har. Det mener jeg, og det bør træneren selvfølgelig også tage på sig det ansvar, uanset om han har fået et par sølvmedaljer med Brøndby eller ej. Fordi det ville være det, der ville være den helt naturlige målsætning for en klub som OB.​”

Satme let at sige ..
          vi behøver da ikke overgive os på forhånd. Det kan godt være vi ender med en hel del nederlag hvis vi når top 6 - men modstanden bliver bedre, og AGF har da lige lavet det nummer, og de ser trods alt ikke ud til at have taget skade.

Økonomien er også bedre, eksponering ifht spillere og evt salg - kan også hjælpe på prisen.

Man vil alt andet lige også kunne spille mere frit - kunne jo være det kastede lidt flere min. af til nogle af de unge, særligt hvis der virkeligt ikke var noget at opnå.

Og så har det været et mål så længe - så skal man da ikke begynde at håbe på vi ikke når det - fordi vi måske får det lidt svært.

Kniber vi os med vil der som min. være en 5 plads at spille om - mod Sønderjydske eller Viborg sikkert. Og derfra er der jo ikke så langt til en 4. plads, det kræver bare et af "top 4" holdene underpræsterer.

Og selv hvis det "kun" blev til en 6. plads og en masser nederlag - så ville man have sikret sæsonmålet, det endda tidligt - så Troels og Jimmy ville også kunne begynde at forberede sommervinduet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Men du glemmer jo helt hvor spillerne gerne vil ende. Du finder ikke en eneste spiller der foretrækker at møde Fredericia, Vejle, og Randers 4 gange på en sæson.
            De vil da hellere spille de store kampe. Desuden bliver de også nemmere at holde i klubben, nemmere at tiltrække nye spillere.
            De bliver bedre af at møde bedre modstandere. Se AGFs forår kontra deres efterår.
            Det er sort snak af Zorniger. Han har næsten lige så meget uld i munden som TB.
            Det er mere Peter Sørensens “selvfølgeligheder” jeg syntes er noget letkøbt … jeg er med på at han rykkede AGF op fra 1. div. og endte nr. 5 året efter men derfra så gik holdet jo fuldstændig i opløsning og han blev selv fyret … det tænker jeg at TB og AZ gerne vil undgå … så hellere noget tålmodighed og et fast grundlag for at gå i top6 næste sæson og arbejde videre derfra …

Men jeg tager da gerne både og
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Satme let at sige ..
              Men han fatter jo ikke hvad AZ mener med sin udtalelse. Hvis OB får en fortjent top 6 næste år er chancen for top 6 større de næste mange år. Det er jo det som AZ er ansat til: at hæve OB permanent ud af 14 års bund 6. Hvis holdet og klubben oparbejder et nyt højere grundlæggende niveau ( hvor man bare slår de bund 5 hold 7 ud af 8 kampe som eksempel) så kommer man jo sammen med lidt ekstra sejre i top 6 hvert år.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Men han fatter jo ikke hvad AZ mener med sin udtalelse. Hvis OB får en fortjent top 6 næste år er chancen for top 6 større de næste mange år. Det er jo det som AZ er ansat til: at hæve OB permanent ud af 14 års bund 6. Hvis holdet og klubben oparbejder et nyt højere grundlæggende niveau ( hvor man bare slår de bund 5 hold 7 ud af 8 kampe som eksempel) så kommer man jo sammen med lidt ekstra sejre i top 6 hvert år.
                Det er også enormt dårligt formuleret hvis det er det han mener. Folk står jo tydeligvis tilbage og aner ikke hvad Zorniger siger.
                Jeg hører det som han tydeligvis foretrækker en plads i nedrykningsspillet til foråret.

Tænker økonomiafdelingen har en anden holdning. Mon ikke der er adskillige millioner kroner til forskel.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg hører det som han tydeligvis foretrækker en plads i nedrykningsspillet til foråret.

Tænker økonomiafdelingen har en anden holdning. Mon ikke der er adskillige millioner kroner til forskel.
                  Jeg hører det, som at han tænker længere end til foråret.

OB skal i top-6 baseret på vi hører til der og kan konkurrere der. Fremfor en top-6 hvor vi slet ikke har noget at gøre.

Hvis man i OB vurdere, at opbygningen pt. har mere ud af bund-6 end top-6, så må det jo komme før økonomien. Så kan økonomiafdelingen råbe alt det de vil.

.... man kan jo så selvfølgelig altid diskutere hvad der rent faktisk ville være bedst for opbygningen, bund eller top... men det skal jeg ikke kloge mig på. Det ved Zorniger mere om end jeg gør.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jeg hører det, som at han tænker længere end til foråret.

OB skal i top-6 baseret på vi hører til der og kan konkurrere der. Fremfor en top-6 hvor vi slet ikke har noget at gøre.

Hvis man i OB vurdere, at opbygningen pt. har mere ud af bund-6 end top-6, så må det jo komme før økonomien. Så kan økonomiafdelingen råbe alt det de vil.

.... man kan jo så selvfølgelig altid diskutere hvad der rent faktisk ville være bedst for opbygningen, bund eller top... men det skal jeg ikke kloge mig på. Det ved Zorniger mere om end jeg gør.
                    altså kommer vi i top 6 - så hører vi vel også til der? Der vil jo altid være et hold der skal slutte som nr 6 og et der bliver nr 5 - betyder jo ikke at de ikke hører til der. Jeg er med på det vil være sjovere hvis man som min. kan kæmpe med om en 4. plads - da man jo så også får lidt sejre i løbet af de 10 kampe. Men syntes det er en underlig præmis at sætte op.

Jeg er helt med på at man skal have det lange sigte på - så OB kontinuerligt kan spille sig i top 6, og begynde at blande sig om endnu sjovere pladser. Men der er nu en gang bare så stort et midterfelt, vi snakker vel nærmest 5. - 10. pladsen og et par af de hold skal jo med i top 6.

Jeg tænker da ikke at Sønderjydske går med tanker om ikke at høre til i top 6 - og hellere vil i nedrykningsspil fordi man "ikke hører til der" - de har jo netop sat et fint efterår sammen og ser derfor ud til, fortjent at nå med, dermed sikre de sig hurtigt en ny sæson på første klasse. Bliver det så til meget mere end deres nuværende 5. plads? Næppe...men hvorfor skulle det få dem til at håbe på nedrykningsspil? Bunden kan jo faktisk gå ud af et hold - gjorde det sidst med OB, vi var ikke i nærheden af nedrykning før nederlaget til Vejle og så gik alt galt. Så ligefrem at håbe på nedrykningsspil - det kommer jeg altså ikke til Zorniger.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså kommer vi i top 6 - så hører vi vel også til der? Der vil jo altid være et hold der skal slutte som nr 6 og et der bliver nr 5 - betyder jo ikke at de ikke hører til der. Jeg er med på det vil være sjovere hvis man som min. kan kæmpe med om en 4. plads - da man jo så også får lidt sejre i løbet af de 10 kampe. Men syntes det er en underlig præmis at sætte op.

Jeg er helt med på at man skal have det lange sigte på - så OB kontinuerligt kan spille sig i top 6, og begynde at blande sig om endnu sjovere pladser. Men der er nu en gang bare så stort et midterfelt, vi snakker vel nærmest 5. - 10. pladsen og et par af de hold skal jo med i top 6.

Jeg tænker da ikke at Sønderjydske går med tanker om ikke at høre til i top 6 - og hellere vil i nedrykningsspil fordi man "ikke hører til der" - de har jo netop sat et fint efterår sammen og ser derfor ud til, fortjent at nå med, dermed sikre de sig hurtigt en ny sæson på første klasse. Bliver det så til meget mere end deres nuværende 5. plads? Næppe...men hvorfor skulle det få dem til at håbe på nedrykningsspil? Bunden kan jo faktisk gå ud af et hold - gjorde det sidst med OB, vi var ikke i nærheden af nedrykning før nederlaget til Vejle og så gik alt galt. Så ligefrem at håbe på nedrykningsspil - det kommer jeg altså ikke til Zorniger.
                      Fuldstændig enig! Det er faktisk også det Peter Sørensen påpeger ganske klart.

Det er fuldstændig sort snak Zorniger har udtalt i det interview. Jeg kan godt lide Zorniger, men nogen gange kommer han med nogle mærkelige udtalelser. Så på den front passer han perfekt sammen med TB.

Comment

AGF kom lige med i top6 sidste år, og tabte stort set alle kampe, umiddelbart har det da givet dem et løft når jeg ser på den nuværende stilling. Jeg forstår AZs pointe,
                        men helt klart top6 fremfor bund6, til enhver tid.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Sønderjyske har lige slået både FcM og AGF, og før det slået BIF og spillet uafgjort mod AGF. De har jo rent faktisk noget at have det i.
                          Hvis SDR går ud og siger "Vi kan konkurrere i top-6" ville det give mening. Hvis Zorniger gjorde det, så ved jeg da godt hvem herinde der stod klar til at kaste sig over den udtalelse ;)

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
                          AGF kom lige med i top6 sidste år, og tabte stort set alle kampe, umiddelbart har det da givet dem et løft når jeg ser på den nuværende stilling. Jeg forstår AZs pointe,
                          men helt klart top6 fremfor bund6, til enhver tid.
                          AGF kom med i top-6 som nr. 3, og lå. bla. også nr. 1 på et tidspunkt.... og har været fast top-6 i efterhånden flere sæsoner i træk, bla. vundet bronzemedalje. Det AGF vi ser nu er jo ikke fordi de "lige" kom i top-6 sidste sæson. Det er noget de har bygget op over længere tid. Det tåler ikke rigtig nogen sammenligning.

Men nu skal jeg heller ikke sidde og forsvare Zorniger... jeg aner heller ikke helt hvor enig jeg selv er med ham. Tørsten efter top-6 er kæmpe stor, men forstår pointen, og husker også godt skrækeksemplerne på når top-6 ikke giver et løft, som det jo faktisk ofte/oftest ikke gør!!!
                          Last edited by Kaspernon; 03-12-2025, 23:40.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg tænkte først at det noget værre vrøvl AZ fik fyret af, men essensen af det er blevet tydligere for mig de seneste dage. Klubben må og skal udvikles på et solidt fundament for bedst muligt at sikre at når der i nogen sæsoner kommer udfald kan vi vende tilbage til bedre niveau hurtigere end vi har set de seneste 14 sæsoner. Jeg tager hellere end gerne en top6 placering med denne sæson med de økonomiske fordele der ved det, men det må ikke ske på bekostning af fundamentet i klubben. Bo H. i Mainz leverede en pragtpræstation i forrige sæson, sandsynligvis uden det fornødne fundament, og de er nu "slået tilbage til start" ... præcis som i et ludospil. Det ønsker ingen ingen herinde næppe sker for vores klub.
                            Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Der går noget tabt i oversættelsen hos ham selv, men jeg synes Zornigers udtalelse giver fremragende mening, hvis han mener det, som jeg læser det.

Zorniger vil bygge noget langsigtet - noget der tager klubben fra et niveau til et andet. Sådan som jeg læser "heldig top-6 to år i træk", så læser jeg det som om, at han her mener, med et ensidigt fokus på kortsigtet opfyldelse af målsætning PÅ BEKOSTNING af langsigtet tænkning.

Jeg læser det ikke som om Zorniger ikke vil i top-6 - endda også gerne heldigt - men jeg læser det som om, at fokus på top-6 ikke må overskygge den langsigtede udvikling klubben skal være i for at løfte sig fra nummer 6-15 i Danmark til nummer 3-8 i Danmark. Det er naturligvis svært for personer (der i forvejen er glade for metaforer og sproglige billeder), at give en præcis og dækkende beskrivelse af hvad man gerne vil på andet end sit modersmål.

Men jeg læser personligt udtalelsen som, at fokus på top-6 ikke må overskygge udviklingen, og at en plads i top-6 i år ikke er ensbetydende med, at vi permanent hører til der - vi er på en rejse, og den er kun lige begyndt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                                Der går noget tabt i oversættelsen hos ham selv, men jeg synes Zornigers udtalelse giver fremragende mening, hvis han mener det, som jeg læser det.

Zorniger vil bygge noget langsigtet - noget der tager klubben fra et niveau til et andet. Sådan som jeg læser "heldig top-6 to år i træk", så læser jeg det som om, at han her mener, med et ensidigt fokus på kortsigtet opfyldelse af målsætning PÅ BEKOSTNING af langsigtet tænkning.

Jeg læser det ikke som om Zorniger ikke vil i top-6 - endda også gerne heldigt - men jeg læser det som om, at fokus på top-6 ikke må overskygge den langsigtede udvikling klubben skal være i for at løfte sig fra nummer 6-15 i Danmark til nummer 3-8 i Danmark. Det er naturligvis svært for personer (der i forvejen er glade for metaforer og sproglige billeder), at give en præcis og dækkende beskrivelse af hvad man gerne vil på andet end sit modersmål.

Men jeg læser personligt udtalelsen som, at fokus på top-6 ikke må overskygge udviklingen, og at en plads i top-6 i år ikke er ensbetydende med, at vi permanent hører til der - vi er på en rejse, og den er kun lige begyndt.
                                Jeg har bare svært ved at se fokus på udvikling er afhængig af, hvor i ligaen vi slutter efter 22 runder.
                                Jeg er da fløjtende ligeglad med om OB bliver nr 6 eller 8. Ingen af pladserne vinder noget.

Det eneste jeg vil mene, er en 6 plads betyder tidlig overlevelse, og dermed et gratis forår hvor man burde kunne udvikle holdet i 10 træningskampe.
                                Men hvad ved jeg.

Har desuden set flere spillere være ude i medierne med udtalelser om de går efter top 6.
                                Heldigvis er der kamp i morgen. Så er sagen mere eller mindre glemt.

Comment

Working...
                                X