Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Der er flere ting, der kan tale til vores fordel i den afsluttende del af kampprogrammet.

Lad os tage FCK ud af ligningen - det skal i princippet kun handle om at holde FCN og Viborg bag os. De har desuden et indbyrdes møde.

Viborg får (spåkuglen) maksimalt 7 point. Der medregner jeg en Viborg-sejr i sidste runde mod Nordsjælland i Viborg.

Nordsjælland tager 4 point, med en sejr hjemme over Vejle og en uafgjort mod Sønderjyske i Farum.

Jeg vil tro, at 6 point - så er den skudsikker. 5 point, så skal vi være heldige, 4 point og så har fru Fortuna skidt direkte ned i halsen på os.

Men for mig er recepten klar - glem alt om at indhente SønderjyskE og FCK, og så hold Viborg og Nordsjælland bag os. Vi skal vinde to kampe, eller spille tre uafgjort og vinde en.
    Så vi er pludselig ude i at vores sidste kamp mod SDJ kan være til vores fordel hvis SDJ er sikret top6?
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Vi er vel tæt på at der reelt kun er én plads at spille om - kan ikke se Sønderjydske skulle falde ud af top 6 nu. Og selv om FCK ser ramte ud nu - så vil det jo være en kæmpe overraskelse hvis de misser mesterskabsspillet.

Så derfor OB, Viborg og FCN der kæmper om en plads.

Viborg møder Silkeborg (U), BIF (H), AGF (U) og FCN (H) - så heller ikke ligefrem en walkover for dem.

FCN møder Sønderjydske (H), FCK (U), Vejle (H) og Viborg (U) så jo reelt tre andre hold der spiller om top 6. Tager de eks. en sejr over Sønderjydske i første kamp er det spil jo helt åbent. Og med et opgør mellem Viborg og FCN kommer min. et af holdende til at sætte til.

Tager vi FCK med for sjov så står de til at møde FCM (U), FCN(H), OB(U) og Randers (H) Fortsætter de den nuværende form - så kan de sgu sagtens ryge ud af top 6. Men mon ikke de finder pengepungen frem til januar

Jeg vil sige, at med de mange indbyrdes kampe blandt de fem hold fra 4 til 8, så er det ret åbent. Og trods det selvfølgelig også betyder point til nogle af konkurrenterne når de mødes, så er det nok det der skal være vores chance hvis vi skal i top-6.

Sidste runde kan godt nok blive spændende, med SDR-OB og FcN-Viborg. Men vi skal selvfølgelig også lige møde AGF, FcM og FcK først

Med 2 points forspring, 12 at spille om, skal vi nok ud og hente 6 point... og så holde målscoren i skak.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Der er flere ting, der kan tale til vores fordel i den afsluttende del af kampprogrammet.

Lad os tage FCK ud af ligningen - det skal i princippet kun handle om at holde FCN og Viborg bag os. De har desuden et indbyrdes møde.

Viborg får (spåkuglen) maksimalt 7 point. Der medregner jeg en Viborg-sejr i sidste runde mod Nordsjælland i Viborg.

Nordsjælland tager 4 point, med en sejr hjemme over Vejle og en uafgjort mod Sønderjyske i Farum.

Jeg vil tro, at 6 point - så er den skudsikker. 5 point, så skal vi være heldige, 4 point og så har fru Fortuna skidt direkte ned i halsen på os.

Men for mig er recepten klar - glem alt om at indhente SønderjyskE og FCK, og så hold Viborg og Nordsjælland bag os. Vi skal vinde to kampe, eller spille tre uafgjort og vinde en.
        Sagen er jo bare den, at det er de to førstnævnte vi møder, hvilket nok også, med alt respekt, kan vise sig at blive de "nemmeste" kampe. Det er de to kampe vi skal vinde. Jeg synes egentlig det er svært at glemme alt om at indhente dem.
        At indhente dem, eller det ene hold, kan jo vise sig at være det der afgør det.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Sagen er jo bare den, at det er de to førstnævnte vi møder, hvilket nok også, med alt respekt, kan vise sig at blive de "nemmeste" kampe. Det er de to kampe vi skal vinde. Jeg synes egentlig det er svært at glemme alt om at indhente dem.
          At indhente dem, eller det ene hold, kan jo vise sig at være det der afgør det.
          At indhente SønderjyskE eller FCK skal være en slags glasur eller kirsebær på toppen - ikke målet i sig selv, særligt fordi vi skal vinde over Sønderjyske plus en kamp mere, de så tilsvarende taber. Så vi skal hente 4 point, mens de henter 0. Vinder SønderjyskE bare 1 kamp skal vi hente 7 - så fremdeles.

Det er vel at mærke hvis SønderjyskE og OB’s målscore ikke skifter dramatisk. Men det ville være vildt at tro, at OB ikke bare henter point og sejre, men også flermålssejre over 4 hold i Top-4, herunder de to stærkeste danske hold de seneste 10 år og de to mest formstærke hold i årets Superliga.

Comment

Working...
          X