Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Silkeborg har været meget tålmodige med Kent Nielsen. De spiller sgu god fodbold. Det er svært ikke at tænke på, hvor OB havde været, hvis vi havde holdt fast i Kent Nielsen.
    Ville vi have rykket ned flere gange end én? Fået færre top 6 placeringer? Færre pokalfinaler? Nej, nej og måske, hvis jeg skulle gætte.
    Tror aldrig OB har spillet dårligere og mere kedeligt fodbold end under kent nielsen.
    Jeg er glad for han er i silkeborg og ikke i Odense.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Er det ikke på Møllemarksvej omkring Ishockey de kommer ud?

Min svigerdatter tør ikke tage til kampen hvis det er på den måde da de skal den vej når de skal hjem. Sørgeligt men sandt
      Hvis de tænder så meget som et lys i weekendens kamp får de ikke fans med til Odense. Så falder straffen igen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Hvis de tænder så meget som et lys i weekendens kamp får de ikke fans med til Odense. Så falder straffen igen.
        Nåh okay. Syntes nu altid det er bedst med en fed kulisse og ikke et tomt udebane afsnit. Men syntes godt de kunne holde dem buret inde i 15 min efter slutfløjt

Comment

Min svigerdatter tør ikke tage til kampen hvis det er på den måde da de skal den vej når de skal hjem. Sørgeligt men sandt
          Nej så stikker de bare af mod Tarup. Politiet vil have dem direkte til banegården.
          OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

men det gjorde OB jo ikke mens han var i Odense - jeg var ihvertfald ret træt af det til sidst, det fungerede ikke. Tror bare det var et dårligt match - der var ikke den tålmodighed som Kent har fået i Silkeborg, hvilket har gjort at han kan hente spillere fra en lavere hylde og løfte dem. I OB skulle der leveres - men samtidig virkede det jo ikke til han fik de spillere der skulle til for at få hans spillestil til at virke (gentager historien sig nu med Zorniger?)
            Hvor tålmodige skulle OB være? KN var i OB i tre sæsoner og han havde et snit på 1,27.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Hvor tålmodige skulle OB være? KN var i OB i tre sæsoner og han havde et snit på 1,27.
              jamen jeg syntes skam det var helt på sin plads at skifte videre.

pointen var at skulle man have kørt linen ud med Kent skulle man nok have sænket ambitionerne til at begynde med - acceptere en mulig nedrykning og så bygge helt op fra bunden. Det var man ikke villig til (heldigvis) men dermed satte man sig også lidt mellem to stole da man ikke hentede de spillere der så skulle til for at få det til at virke.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Tror aldrig OB har spillet dårligere og mere kedeligt fodbold end under kent nielsen.
                Jeg er glad for han er i silkeborg og ikke i Odense.
                Det lyder meget som selektiv hukommelse. Tænk hvis han havde fået samme tålmodighed.

Hvad tror du havde været dårligere eller anderledes end der hvor vi befinder os.
                Last edited by anglicantian; 17-10-2025, 21:20.

Comment

Det lyder meget som selektiv hukommelse. Tænk hvis han havde fået samme tålmodighed.

Hvad tror du havde været dårligere eller anderledes end der hvor vi befinder os.
                  OB har været dårlige i næsten 15 år og det har KN også et medansvar for. Han fik 3 år og han accepterede selv den præmis han skulle arbejde under, men han fik heller ikke 2+2 til at give 5.
                  Jeg er fuld af beundring for det arbejde KN udførte i AaB og senest Silkeborg men det lykkedes han ikke med i OB.
                  Hvis han havde været der i længere tid kan så jeg intet der tydede på at han skulle have opnået mere end han gjorde

Comment

jamen jeg syntes skam det var helt på sin plads at skifte videre.

pointen var at skulle man have kørt linen ud med Kent skulle man nok have sænket ambitionerne til at begynde med - acceptere en mulig nedrykning og så bygge helt op fra bunden. Det var man ikke villig til (heldigvis) men dermed satte man sig også lidt mellem to stole da man ikke hentede de spillere der så skulle til for at få det til at virke.
                    Tror vi skulle have lavet en decideret Silkeborg dengang de hyrede Kent. Stort set alle rutinerede kræfter røg ud og han fik lov at bygge op fra bunden. Det kostede en nedrykning med et brag, hvilket virkede helt kalkuleret. Siden da byggede han jo bare på.
                    I OB virkede det som om man bare gav ham et halvhjertet budget og så måtte han selv hente de spillere han kunne få for det og bygge holdet op. Dengang var vores ungdomsafdeling slet ikke det sted vi ser i dag, og det hjalp ham jo heller ikke. Både i Aab og SIF havde han lysende talenter at arbejde ud fra. I OB måtte han købe dem selv for et budget, jeg næppe tror tilsvarede mere end de 7-8 pladser vi skrabere til os i hans regeringstid.
                    Han blev hentet til OB på det forkerte tidspunkt. Var vi gået Kent-vejen da vi rykkede ned og han kunne få lov at bygge holdet op i første div med den talentmasse vi har nu, så tror jeg han på sigt kunne få langt højere succes.

Det er dog en helt ligegyldig diskussion, da OB er gået i en helt anden retning. Der er langt fra Kent Nielsen til Zorniger.

Comment

Kigger man på det identitetsarbejde der er gjort er man vel langt fra Kent Nielsen ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Tror vi skulle have lavet en decideret Silkeborg dengang de hyrede Kent. Stort set alle rutinerede kræfter røg ud og han fik lov at bygge op fra bunden. Det kostede en nedrykning med et brag, hvilket virkede helt kalkuleret. Siden da byggede han jo bare på.
                        I OB virkede det som om man bare gav ham et halvhjertet budget og så måtte han selv hente de spillere han kunne få for det og bygge holdet op. Dengang var vores ungdomsafdeling slet ikke det sted vi ser i dag, og det hjalp ham jo heller ikke. Både i Aab og SIF havde han lysende talenter at arbejde ud fra. I OB måtte han købe dem selv for et budget, jeg næppe tror tilsvarede mere end de 7-8 pladser vi skrabere til os i hans regeringstid.
                        Han blev hentet til OB på det forkerte tidspunkt. Var vi gået Kent-vejen da vi rykkede ned og han kunne få lov at bygge holdet op i første div med den talentmasse vi har nu, så tror jeg han på sigt kunne få langt højere succes.

Det er dog en helt ligegyldig diskussion, da OB er gået i en helt anden retning. Der er langt fra Kent Nielsen til Zorniger.
                        Derudover havde (har) vi ikke faciliteter til at spille KN-bold. Samtidig er jeg ikke sikker på, at vi lige nu generelt udvikler spillere som er teknisk dygtige nok på akademiet lige nu. Elias og McCoy har bare ikke teknik til SL og slet ikke til KN-bold.
                        Jeg bliver mere og mere i tvivl om Tonny udvikler spillere, som har den fulde pakke til SL. Hvad tænker I?

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Derudover havde (har) vi ikke faciliteter til at spille KN-bold. Samtidig er jeg ikke sikker på, at vi lige nu generelt udvikler spillere som er teknisk dygtige nok på akademiet lige nu. Elias og McCoy har bare ikke teknik til SL og slet ikke til KN-bold.
                          Jeg bliver mere og mere i tvivl om Tonny udvikler spillere, som har den fulde pakke til SL. Hvad tænker I?
                          uden at have nogen indsigt i akademi bold overhovedet, men set udefra virker det til man har gået meget op i at div. U hold har præsteret godt. Men er det det rigtige fokus for akademiet? Målet er vel at udvikle spillerne bedst muligt til superliga holdet. Ikke at det ene behøver udelukke det andet - men det er da en tanke jeg har tænkt - om der er for stor fokus på at akademiet vinder, frem for at udvikle spillerne.

Syntes at have hørt (nok i en podcast) at andre hold i højere grad bringe eks. de bedste u17 op på u19 - så de bliver testet mod bedre og stærkere modstandere, det kan så være på bekostning af holdets resultater, men være med til at udvikle spillerne.

Comment

uden at have nogen indsigt i akademi bold overhovedet, men set udefra virker det til man har gået meget op i at div. U hold har præsteret godt. Men er det det rigtige fokus for akademiet? Målet er vel at udvikle spillerne bedst muligt til superliga holdet. Ikke at det ene behøver udelukke det andet - men det er da en tanke jeg har tænkt - om der er for stor fokus på at akademiet vinder, frem for at udvikle spillerne.

Syntes at have hørt (nok i en podcast) at andre hold i højere grad bringe eks. de bedste u17 op på u19 - så de bliver testet mod bedre og stærkere modstandere, det kan så være på bekostning af holdets resultater, men være med til at udvikle spillerne.
                            Det er også en af mine bekymringer. Lige meget om man vinder ligaerne. Penge og ikke mindst den sportslige gevinst ligger i at få gjort så mange som muligt klar til 1. Holds bold.
                            EDIT: Elias bombede jo løs i U19 rækken - men ligner ikke en der helt har teknik, fysik og blik for spillet til voksenfodbold endnu.

Comment

Kunne det ikke hjælpe hende at stå oppe på RMN , og dermed gå ud i modsat ende af BIF’erne.
                              Hvis i er i bil så parker ovre ved Føtex/tidligere Fakta , så kan i sagtens gå fra stadion til bilen uden at møde andre end OB’ere.
                              Jeg har været af sted til fodbold næsten hver uge gennem 35-40 år, har aldrig oplevet ubehagelige konfrontationer, end ikke på udebane. Har haft ungerne med siden de var 5-6 års alderen.
                              Har den opfattelse at hvis man undgår at opsøge modstanderen, så kan man nemt gå fredeligt til og fra.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Faciliteter? Træningsfaciliteter?
                                Hvad skulle AaB og Silkeborg have af faciliteter som OB ikke har af betydning for spillet med bolden?
                                lyder lidt søgt.

Comment

Working...
                                X