Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

lige da jeg så det tænkte jeg; hvad vil de med den gamle hønissse...troede han var 70ish....

han er 45...uanset alder - er han ikke en mere defenssivt orienteret træner? Virker besynderligt
    Jeg har ofte forvekslet ham med Harry Redknapp. De der søvnige øjne.
    Brøndby er ved at være noget af et galehus, og jeg er spændt på hvad en engelsk træner kan udrette i superligaen.
    De har også en engelsk spiller som gør det meget godt. Måske de nu får en engelsk koloni, ligesom vi har en tysk.
    Troede de ville gå med Thomas Thomasberg, men forfriskende med et nyt ansigt i stedet for den samme karussel.

Comment

Updates fra Ådalen

https://fyens.dk/ob/ob-s-flyvende-ho...18d9e8ebe7c-48

Comment

Zorniger om at oplade batteriet og energien:
        https://www.tv2fyn.dk/odense/ob-trae...nUAbQuKBuByb0g
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

4 kampe i den næste blok inden ny landskamp pause.

Silkeborg-OB 1-1
          OB-Fredericia 3-1
          Brøndby-OB 2-1
          OB-Sønderjyske 2-0

7 point vil være fint.
          Over 7 rigtig fint.
          Under 6 så bliver jeg for alvor bekymret.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Silkeborg-OB 1-1
            OB-Fredericia 3-1
            Brøndby-OB 2-1
            OB-Sønderjyske 2-0

7 point vil være fint.
            Over 7 rigtig fint.
            Altså de to hjemmekampe skal jo vindes - ikke så meget der. Og så gjorde det da ikke noget at man kunne hive noget med fra Silkeborg. Og hvad med Brøndby - hvor står de med ny træner - plus vi plejer jo at spille godt mod de bedre hold...

Men ud over point - som der helt sikkert skal nogle af ind på bogen, så handler det også om præstationerne. Længere periode hvor vi ser noget top niveau, og ikke flere af de der totale nedsmeltninger.

Comment

Silkeborg-OB 1-1
              OB-Fredericia 3-1
              Brøndby-OB 2-1
              OB-Sønderjyske 2-0

7 point vil være fint.
              Over 7 rigtig fint.
              Med den ustabile liga, hælder min tro næsten mere til, at vi taber den ene hjemmekamp, men vinder i Brøndby.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Det ser ikke ud til Middelfart har et konkurrence dygtigt hold i 1.division.
                Taber i dag stort til et andet af bundholdene.

Comment

Det ser ikke ud til Middelfart har et konkurrence dygtigt hold i 1.division.
                  Taber i dag stort til et andet af bundholdene.
                  lidt en stramning - de taber til superliga nedrykkerne, som godt nok er kommet skidt fra start, og får svært ved at rykke direkte op - men ligefrem at kalde dem et bundhold...

Middelfart skiller sig ud som det eneste hold uden en sejr, men 5 uafgjorte er da sådan set fornemt når de lige er rykket op

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

lidt en stramning - de taber til superliga nedrykkerne, som godt nok er kommet skidt fra start, og får svært ved at rykke direkte op - men ligefrem at kalde dem et bundhold...

Middelfart skiller sig ud som det eneste hold uden en sejr, men 5 uafgjorte er da sådan set fornemt når de lige er rykket op
                    Det var nr 11 mod nr 12 så det var et bundopgør. Så er det egentlig ligegyldigt hvor holdene spillede sidste sæson.
                    Tænker Middelfart får mere end svært ved at holde 2 hold under sig.

Comment

Det var nr 11 mod nr 12 så det var et bundopgør. Så er det egentlig ligegyldigt hvor holdene spillede sidste sæson.
                      Tænker Middelfart får mere end svært ved at holde 2 hold under sig.
                      det er vi helt enige om

Comment

FCM ligner 11 høns uden hoved. Det er altså vildt at et så dyrt hold kan se så horribelt ud. De lunter rundt uden nogen sammenhæng.

Comment

Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere dette indlæg, men har tænkt tanken at ansættelsen at Zorninger kan blive den største fejl TB kommer til at begå som sportsdirektør.
                          Det skyldes ikke Zorningers trænerevner, dem tænker jeg rækker ud over rigtig mange tidligere OB trænere.

Men synes der begynder at være tegninger til at klubben på ingen måde var klar til det skifte det er, at tage en Zorninger og hans spille stil ind.

Prøver at liste det op i punkter, og vil rigtig gerne høre andres tanker på emnet.

1) Der er simpelthen for stor forskel på top- og bundniveau på spillernes kvalitet i truppen.
                          Dette medfører at vi har nogle spillere der ikke er dygtige nok, til at spille Zorningers type fodbold, som videre medfører store personlige fejl og pointtab.

2) Ovenstående har jeg også en fornemmelse af har forplantet sig i topspillerne (Falk og Arp) når de udtaler sig efter nederlag, senest Falk i Silkeborg og Arp mod FCN.
                          Så i stedet for at vinde og tabe som et hold, så taber vi pga nogle spillere og vinder pga andre.

3) Vores scouting/transfer afdeling har inden ansættelsen af Zorninger ikke vist sig dygtige nok til at bokse over evne ift. kvaliteten af de spillere det har været muligt at hente.
                          Fart, fysik, teknik, placeringsevne og koncentrationevne ser jeg som fuldstændig afgørende for at spille så kompromisløst, som Zorningers stil kræver.

Nu har vi hentet nogle fine spillere i dette vindue, men i takt med tiden går og Zorninger er i Danmark, vil han også i mindre grad have fingeren på pulsen med tyske spillere.
                          Så hvor står vi om 2 eller 3 vinduer?

4) Zorningers tålmodighed med projektet?
                          Han slår mig ikke som typen der tænder på nedrykningsspil og middelmådighed, kunne han finde på selv at trække stikket hvis truppen ikke opgraderes markant til vinter?
                          Er det det værd at bo 1000 km væk fra børnene, for at bliver nummer 8-11 med OB?

Hvad tænker i?

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
                            Jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere dette indlæg, men har tænkt tanken at ansættelsen at Zorninger kan blive den største fejl TB kommer til at begå som sportsdirektør.
                            Det skyldes ikke Zorningers trænerevner, dem tænker jeg rækker ud over rigtig mange tidligere OB trænere.

Men synes der begynder at være tegninger til at klubben på ingen måde var klar til det skifte det er, at tage en Zorninger og hans spille stil ind.

Prøver at liste det op i punkter, og vil rigtig gerne høre andres tanker på emnet.

1) Der er simpelthen for stor forskel på top- og bundniveau på spillernes kvalitet i truppen.
                            Dette medfører at vi har nogle spillere der ikke er dygtige nok, til at spille Zorningers type fodbold, som videre medfører store personlige fejl og pointtab.

2) Ovenstående har jeg også en fornemmelse af har forplantet sig i topspillerne (Falk og Arp) når de udtaler sig efter nederlag, senest Falk i Silkeborg og Arp mod FCN.
                            Så i stedet for at vinde og tabe som et hold, så taber vi pga nogle spillere og vinder pga andre.

3) Vores scouting/transfer afdeling har inden ansættelsen af Zorninger ikke vist sig dygtige nok til at bokse over evne ift. kvaliteten af de spillere det har været muligt at hente.
                            Fart, fysik, teknik, placeringsevne og koncentrationevne ser jeg som fuldstændig afgørende for at spille så kompromisløst, som Zorningers stil kræver.

Nu har vi hentet nogle fine spillere i dette vindue, men i takt med tiden går og Zorninger er i Danmark, vil han også i mindre grad have fingeren på pulsen med tyske spillere.

Han slår mig ikke som typen der tænder på nedrykningsspil og middelmådighed, kunne han finde på selv at trække stikket hvis truppen ikke opgraderes markant til vinter?
                            Er det det værd at bo 1000 km væk fra børnene, for at bliver nummer 8-11 med OB?

Hvad tænker i?
                            Jeg synes at du har mange fine overvejelser. Jeg tænker måske, at det vil overraske mig, hvis AZ regnede med at TB kunne forvandle det kummerlige hold, som han så spille en jammerlig 1. div.-kamp en kold dag i sidste sæson i Farum på 1-2 vinduer. Vi var jo pivringe i foråret. Det ved AZ jo godt. Så han ved jo godt hvad han gik ind til. Manden er jo bundrutineret. Han ved godt, at han ikke gik ind til en BIF-opgave som sidste gang han var i DK. Så tror på ingen måde, at AZ regner med at spille top 6 i første sæson.

Comment

TB svarer på lidt af den kritik der er

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ksperts-kritik

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg

Hvad tænker i?
                                jeg forestiller mig ikke vi får markante opgraderinger til januar. Alt vi hører er det er lettere at hente spillere om sommeren - så hvorfor skulle man ikke have hentet de forstærkninger nu? Til vinter regner jeg kun med det bliver til højest et par justeringer - medmindre det ser rigtigt skidt ud.

Jeg tænker så også det er noget Troels og Zorniger må have diskuteret før han blev ansat - første sæson handler om overlevelse - den gentager Zorniger også selv, så den præmis tror jeg han er med på. Men ellers enig med dig; jeg tror ikke han bliver ved med at syntes det er fantastisk at spille med i bunden. Håbet må være at Yaya, Askou, McCoy og selv ejdum får et års mere erfaring under bæltet. Måske en Martin kommer tættere på truppen, så laver man en eller to justeringer til vinter og 2-3 stks til næste sommer og så begynder at sigte lidt højere. Alt dette forudsætter naturligvis lige at vi klare skærene og rent faktisk overlever.

Er det så det værd for Zorniger at bo så langt fra sin familie? Tja, det er jo et job - ved ikke hvilke andre muligheder han ville have i Tyskland - men da det er et ret stort land ville han jo godt kunne stå med et trænerjob i samme land som sin familie - men stadig være langt fra dem geografisk.

Jeg kan sagtens se det kan komme til at fungere, men frygter dog man har "spildt" et år med nogle topspillere på holdet. Falk bliver ikke yngre - men ham har vi trods alt nok kontrakt perioden ud. Arp kunne snildt være på vej videre næste sommer - og den kvalitet går man ikke bare lige ud og erstatter. Så havde en forventning om at man med tilgangen af Zorniger, Falk og Arp - rent faktisk gik efter den - lavede det push der skulle til for at sikre min. top 6 og hvad der følger med der.

Det var man så ikke villig til.

Comment

Working...
                                X